Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi A6: Ceny na českém trhu

Díky změnám v kurzu se snížily ceny nové generace sedanu Audi A6 a s cenou 991.100,- Kč je motorizace 2.0 TDI nejlevnějším zástupcem tohoto modelu.
Zpět na článek
18. 3. 2011 15:14
18. 3. 2011 22:32
18. 3. 2011 22:51
18. 3. 2011 23:40
18. 3. 2011 15:36
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
18. 3. 2011 15:42
18. 3. 2011 15:44
18. 3. 2011 15:37
18. 3. 2011 16:35
19. 3. 2011 03:33
19. 3. 2011 08:37
19. 3. 2011 14:13
19. 3. 2011 22:00
Avatar - Pekelná Micinka
18. 3. 2011 12:47
A6 - o melouny boj
Řekl bych, že tohle je dnešní headline.
Rozbalit vlákno
73
Avatar - Pekelná Micinka
18. 3. 2011 17:35
Re: A6 - o melouny boj
Díky. Teď můžeš srovnávat s tím XFem, co za co.
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 17:39
Re: A6 - o melouny boj
Jo XFko zůstane i po příchodu nový A6 furt asi nejpohodovější auto kategorie a jeho příplatky i servis vyjdou levnějš :-)
V prodejích ale A6 určitě konkurovat nebude - což je možná i dobře, kdo by v týhle kategorii chtěl masovku.. ;-)
Avatar - white label
18. 3. 2011 20:39
Re: A6 - o melouny boj
Kdo by chtěl předraženou "masovku"? Podle té "tvé terorie" naprostá většina, proto se Jag prodává, tak jak se porodává a D3 taky. >:-[]
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 20:44
Re: A6 - o melouny boj
To neni teorie a neplatí to jen pro auta :-)
Ve Francii je dle dnešního odkazu hihihiho DS3 v TOP 10 s cca 4000 prodanejma kusama měsíčně a podle kladnejch recenzí bych soudil že si zle nevede ani jinde..
A pokud jde o Jag je trochu smutný že se vzpamatoval až jako indická automobilka :-) nicméně prodeje stoupaj a výhledy do budoucna taky nepůsobí zle.. Možná se pletu ale myslim že dost majitelů to vidí podobně jako já - že Jag nekonkuruje v prodejích třeba Audi jim rozhodně nevadí ;-)
Avatar - white label
18. 3. 2011 21:34
Re: A6 - o melouny boj
Proč by to jako mělo vadit zrovna těm "páru" majitelům Jagu, řekni jedinný důvod? Mají snad majitelé Jagu nějaký podíl na zisku automobilky? Ty máš fakt talent na to, řešit něco, co vůbec není předmětem reakce... >:-[]

Raději mi "vysvětli", jak je možné, že tolika zákazníkům D3 nevadí fakt, že si za větší peníz (viz příplatky) kupují ty (jak říkáš) "masovky"?
Proč si raději nekoupí levnější a přitom "vzácnější" Jagy? ;-)
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 21:43
Re: A6 - o melouny boj
Ty mě asi nepochopil :-)
Myslim že většině majitelum Jagů je totálně jedno kolik se prodá škodovek nebo Audi - cejtěj se trochu mimo hlavní proud a hlavně chtěj bejt mimo hlavní proud. Já sem rád že se Jag prodává tak jak se prodává - jednu dobu to bylo už moc, ale současný prodeje sou ok ;-)
Nejsem jistej jak to myslíš s tou DS3 - je tam stejná technika jako v masovce C3 ale všude se dočteš že výsledek je překvapivě hodně odlišnej. Vadí majitelum audi společný díly a motory s vw škodovkou nebo seatem? Netušim.. :-)
Avatar - white label
18. 3. 2011 22:09
Re: A6 - o melouny boj
>:D
Ne DS3 , ale "D3", což je poměrně běžně užívaná zkratka pro německou (Deutsch) prémiovou trojku (3) Audi/BMW/MB, které se Jag snaží konkurovat... >:-[]

P.S. A pak, kdo koho nepochopil... >:D
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 22:22
Re: A6 - o melouny boj
Ach jo - oči už mi nesloužej - ještě že je pátek večer :-)
Nemyslim že D3 Jag chce přímo konkurovat. Jag byl svuj dávno předtim než se D3 do dnešní podoby vůbec sformovala a svůj snad i zůstane - časem asi zase zkusí něco v nižšim segmentu ale snad to nebudou přehánět. Dle všeho jeho prodeje maj potenciál trochu vzrůst ale D3 konkurovat nikdy nebude - je to spíš alternativa než konkurence. D3 chtěj bejt a dneska vlastně už sou normální masovky - i když si to majitelé asi nebudou chtít přiznat ;-)
Avatar - white label
18. 3. 2011 22:52
Re: A6 - o melouny boj
Ty jsi mi taky pěkně sformovaný... >:-[]
Tak si místo D3 dosaď třeba jen MB E. Tomu Jag konkuruje svým XF, ať chce, nebo nechce. A chceš snad tvrdit, že pokud bude mít časem Jag tolik zíkazníků jako MB, tak řekne dost, o další zákazníky už nemáme zájem, nechcem být totiž podobná "masovka", jako MB! >:D
A nenapadlo tě někdy, že si třeba takový majtel Mercedesu nic přiznávat nemusí a naopak si nemusí nic nalhávat o pseudovyjímečnosti Jagu, nebo pseudomasovosti Mercedesu a prostě si jen za své peníze vybere pro něj lepší auto... :-O :*) ;-)
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 23:15
Re: A6 - o melouny boj
Když to bereš takhle čistě teoreticky tak samozřejmě asi ne :-)
Ale to tou masovostí fakt už nějakou dobu neni "pseudo" - myslim že různejch modelů D3 se dnes prodává VÍC než třeba C5 kterou tady dneska někdo vytáh, o Lexusu nemluvě atd. ;-)
Ať se ti to líbí nebo ne, masovka je prostě to čeho sou mraky - a různejch audin, medvědů nebo BMW fakt mraky sou ;-)
No a Jag svejch pár modelů v horních třídách prodává už hodně dlouho a co se stal indickou automobilkou to vypadá že svůj bude moct zůstat i dál - aspoň doufám :-)
A já majitele mercedesu určitě nebudu přesvědčovat aby si něco nalhával - když chce nový E co má vepředu tuctový mcphersony, až si ho koupí >:-[]
Avatar - white label
19. 3. 2011 00:37
Re: A6 - o melouny boj
Je třeba si uvědomit, že se pořád bavíme "jen" o prémiových produktech, nikoli o vyloženě luxusním zboží, kterému jistou pozitivní vyjímečnost/exkluzivitu zajišťují i jeho relativně velmi vysoké ceny...
Ale na prémiové vozy v cenách dnešních Jaguarů má dnes skoro "kdekdo" (vycházím i z tvého tvrzení o "masovkách" D3 v téhle cenové relaci), takže hovořit u Jagu o nějaké dané/respektované exkluzivitě vůči přímé konkurenci D3, je docela odvážné a svým způsobem až alibistické... ;-)
19. 3. 2011 07:29
Re: A6 - o melouny boj
jaguar bude vzdy trosku "iny".. A aj ked D3 je proste premiovka, jaguar sa od nich vymyka. Je to proste aj o image, aj ked nie vsetkym majitelom o to ide. Jaguar proste nie je masovka, tak ako nebolo ani porsche pred cayenom a panamerou.
Avatar - white label
19. 3. 2011 08:46
Re: A6 - o melouny boj
Se slovem "iný" určitě souhlasím, je mnohem trefněší, než vyjímečný..., stejně tak s faktem, že zdaleka ne všem majitelům zrovna o tuto "jinakost" jde, viz i ty prodeje.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 08:51
Re: A6 - o melouny boj
Klidně souhlasim i s tím "iný" :-)
19. 3. 2011 10:47
Re: A6 - o melouny boj
ale ved samozrejme, ono sa mi zda ze sa tu moc tahate za slovicka. Ked budem biznisman a budem riesit obchody a biznis ako taky, kupim 5er alebo A6. Ked som aristokrat ktory si uziva zivota a chcem zaujat rodinu a pribuznych kupim si jaguar.

Ked chcem vyjimecne auto kupim maybach, ci rolls prip. este bentley.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 10:51
Re: A6 - o melouny boj
:yes: - sám bych to líp nenapsal :-)
Avatar - white label
19. 3. 2011 14:46
Re: A6 - o melouny boj
V podstatě souhlas, jen ta "aristokratická" image Jagu už nějakou dobu není to, co bývala, viz 14:22 ;-)
19. 3. 2011 16:32
Re: A6 - o melouny boj
ano je to tak, momentalne vidiet snahu dostat sa spat, myslim ze mozeme dufat ze to jagu vyjde a bude zase o jedny krasne auta naviac na ceste sem tam vidat,
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 08:29
Re: A6 - o melouny boj
"Odvážný a alibistický" v jedný větě jako přívlastek násobný nebo dokonce postupně rozvíjející? Dobrý! ;-)
Když to trochu nadsadim, tak Jag byl prémiový zboží dávno předtím než se sformovala německá prémiová trojka a bude takový i po ní (až se z ní stanou totální masovky - což už skoro nastalo nebo je to na spadnutí) :-)
Ta exkluzivita kterou nevnímáš je daná právě tim výrazně nižšim počtem prodejů a omezenějšim počtem modelů - což je pro mnohý majitele spíš klad.
Ne že by D3 ladění svejch modelů odflákli, ale nikdy si nebudou hrát s každym modelem jako třeba Jag při ladění podvozku XF. To co jde při pár modelech prostě v masový milionový výrobě už nejde. Vztah zákazní firma je u Jagu logicky trochu jinej než u firmy co jednoho ze svejch mnoha modelů vyrobí víc než je celá roční produkce Jagu.
U firmy typu Jag hodně záleží na vedení a zatimco Ford sice pomoh finančně tak cit pro to co zákazník žádá neměl, indický vedení si zatim vede velmi dobře.
Prostě Jag byl prémiový výjímečný a trochu specifický zboží dávno předtim než se většina místních diskutujících narodila a momentálně vidim dobrou šanci že takovej bude i .. ;-)
Avatar - white label
19. 3. 2011 09:10
Re: A6 - o melouny boj
Nech toho s tím naprosto nepodstatným sformováním D3, opakuješ se. Je jedno jestli by Jagu konkuroval třeba jen samotný Mercedes (a kde byl Jag, když Mercedes udělal první auto?).
Tak ten "trochu jinej" vztah k zákazníkům (proti D3) Jagu byl tady krásně vidět v době, kdy Jag patřil Fordu, na zákazníky doslova "sra.li"! S tím ses fakt trefil dokonale... >:D
XF je Jag, který se po dlouhé době konečně povedl tak, že může konkurovat sedanům MB E, 5er, A6, což ovšem automaticky neznamená, že je celkově lepší, než D3, je spíš "jen" trochu jiný, určitou filosofií má nejblíž z D3 k sedanu BMW 5er...
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 09:27
Re: A6 - o melouny boj
Popravdě BMW 5 by byla asi první varianta která by mě jako náhrada napadla.. ;-)
S tou masovostí D3 tě to NĚJAK vzalo - nemám NIC proti D3, jen sem ti vysvětlil proč preferuju něco jinýho a jak to vnímám já :-)
Spíš mě nezajímá co bylo "když Mercedes udělal první auto" - to s těma dnešníma moc společnýho nemá. Mnohem zajímavější je, že v době co se auta sformovala cca do podoby jak je vnímáme dodnes byl Jag se svejma pár modelama prémiovka jedna báseň a tohle postavení má svym způsobem i dneska. ;-)
Jestli ti imponuje jak se členové D3 předháněj v počtu vyrobenejch kusů a vymejšlej další SUV a městský pidi auta a určitě se najde prostor pro nějakej ten van atp. tak je to tvoje věc - já sice tu potřebu setrvalýho růstu na jednu stranu chápu ale mě to nějak neoslovuje - přístup Jagu je mi asi 1000x sympatičtější :-)
Ford sem zmínil sám - finančně pomoh, jinak prostě masovej výrobce ;-)
A když zminuješ BMW 5, tak Alpinu B5 svym způsobem považuju za možná nej auto vůbec :yes: :-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 11:24
Re: A6 - o melouny boj
To je vážně o melouny boj. Zjednodušeně řečeno - Jaguar dnes, zhruba Porsche. D3 má velmi rozsáhlé portfolio, nicméně masová záležitost je to jen kvůli prodejním číslům, žádná výjimečnost dnešního Jaguaru není, to je jen náš pocit, taky jsem ho dříve měl, ale není to tak, nebo aspoň dnes už to určitě neplatí. Ta domnělá výlučnost či exkluzivita byla dána tím, že Jaguar začal vyrábět víceméně až až po válce, když my už jsme akorát koukali přes plot. A tohle se prodědilo až do porevoluční doby. Navíc naše geografická poloha, doba okupace a i určitá izolace UK od kontinentální Evropy a dříve určitě oprávněná aura německé techniky u nás pochopitelně vedlo spíše k většinové preferenci německých vozidel.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 13:15
Re: A6 - o melouny boj
Mám takovej pocit žes napsal "zjednodušeně řečeno" a pak to docela zkomplikoval ;-)
Geografická poloha tady nehraje roli - výlučnost a exkluzivitu Jagů od cca 50tých let vnímali všichni celosvětově. Chápu že když si fanda XJS tak ti dnešní modely přijdou nudný - ostatně já XJS taky miloval = takže oba víme že teoretická krása a výkony nad reálnou poruchovostí zrovna moc nevítězily :-)
Ono si to zatim asi moc majitelů a fandů německý trojky neuvědomuje, ale prohlášeníma o dobytí dalších segmentů nebo medvědím plánem mít v každym segmentu všechny typy karoserií na prémiovosti moc nezískáš ;-) Ať chtěj nebo ne, při už teď milionovejch ročních prodejích který chtěj dál prudce zvyšovat prostě ta prémiovost DOSTÁVÁ na frak. Celková logistika musí fungovat jinak, autosalony musej bejt do jistý míry masovka atd. Časem ti nezbude než to začít dělit co od toho stále ještě rádobyprémiovýho výrobce je prémie a co už ne.. protože tvrdit že celá roční produkce třeba 2 milionů kusů je všechno exkluzivní zboží asi nebude nikdo a bez urážky to samý platí i pro klientelu :-)
A to je ono - ta "výlučnost" dnešního Jagu je dána právě tím že je proti D3 vlastně malosérivej výrobce. To sice nese určitý omezení v prostředcích na vývoj ale řek bych že současný porfolio dává dost zřetelně najevo že to neni problém ;-)
Prostě cíl všech z D3 vyrábět auta po milionech je logickej ale stejně logicky přináší a ještě přinese určitý omezení právě tý prémiovosti výlučnosti atp. :-)
Avatar - white label
19. 3. 2011 14:22
Re: A6 - o melouny boj
To, že zrovna ty to nepatřičně nazýváš "masovostí", je tvoje "vizitka", ne moje, takže nevidím jediný důvod, proč by mě to mělo jakkoli "brát". Navíc si asi pochopil, že se při nákupu auta zrovna tvými názory a dojmy určitě řídit nebudu... >:-[]
Na tu tvoji "masovost" je tu meinstream a třídy jako malé vozy, kompaktní vozy, nebo střední třída.
Větší tržní úspěch D3 proti Jagu většina lidí nevnímá jako plus pro Jag, ale častěji spíš právě naopak. Prosperita spojená s tržním úspěchem je totiž i symbolem jakési síly značky a jejího celkového potenciálu (i do budoucna), je to i příslib toho, že D3 velmi pravděpodobně nebude na pokraji krachu tak jako se stalo tomu "vyjímečnému" Jagu, že nebude vláčena a "devastována" Fordem, aby nakonec skončila u indického majitele.
Je zábavné jak se teď funclub Jagu snaží přehlížet tragikomické období pod Fordem i to, co tomu předcházelo. Jenže i tyto skutečnosti se nesmazatelně zapsaly do rádoby ryze aristokraktické image Jagu. Vždyť ještě pár let zpět (pod Fordem) byly produkty Jagu (vedle D3) spíš k smíchu a jejich majitelé považováni spíš za kýčovité rádoby individualisty (viz třeba Michal David).
Podobně "aristokraticky" působí i fakt, že Jag dnes vlastní majitel z bývalé anglické kolonie, z čehož si dělají srandu už i sami angličané...
Vyjímečná image se tvoří těžce a je to poměrně dlouhodobý proces, přijít o ní se dá naopak poměrně rychle a vrací se opět těžce a dlouze.
Jag je s XF na dobré cestě, s XJ také, i když to mě až tak nepřesvědčilo, D3 je v této třídě nejen jiná, ale v mnohém dál a např. co se týká individualizace a možnosti přípl. výbavy, celkového komfortu (včetně podvozkového) tam se XJ na D3 ještě zcela "nechytá". Každopádně Jag nemůže od všech zákazníku čekat, že během krátké doby zapomenou na nedávné časy, na které Jag určitě není a nebude pyšný, stejně jako na chování k zákazníkům (např. u nás) v minulosti...
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 14:42
Re: A6 - o melouny boj
Jeho vizitka, od 0:30 >:-[] [odkaz]

Měl jsem rozepsanou dlouhou reakci, ale smazal jsem si to, tak jen to nejdůležitější - prémiovost, kterou většina vnímáme zejména jako určité kvality Hamunasakra zaměňuje s širší dostupností, či exkluzivitou (to je pojem, co se podle mě u nás většinou špatně používá, či nadužívá).
Avatar - white label
19. 3. 2011 14:59
Re: A6 - o melouny boj
>:-[]

Přesně tak, prémiovost je především otázka určitého stupně kvality (nad meinstreamem), nikoli výjimečnosti/exkluzivity.
Pokud by chtěl být Jag legitimně exkluzivnější, než prémiová D3 nemusel by se podbízet cenou, případně výbavou v základu. Pak bych údajnému faktu, že chce prodávát záměrně měně, než D3 mohl začít pomalu věřit.
Pokud ovšem budeme měřit vyjímečnost/exkluzivitu jen nepřímou úměrou k prodejům, pak bude exkluzivnější třeba i Alfa Romeo, než BMW apod.
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 15:03
Re: A6 - o melouny boj
A z tohoto pohledu je i bílý Guru V GTI exkluzivnější než Cayenne Turbo. >:D
Avatar - white label
19. 3. 2011 15:04
Re: A6 - o melouny boj
Samozřejmě, taky... >:-[]
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 15:34
Re: A6 - o melouny boj
Jak vy se vždycky pěkně semknete a poplácáváte se po ramenou a přikyvujete si - to je fakt PARÁDA :-)
Na český ceny si rozhodně nestěžuju, ale nemůžeš přece auta brát jen podle cen na českym trhu - to bys měl HODNĚ zkreslený vidění ;-)
Avatar - white label
19. 3. 2011 18:44
Re: A6 - o melouny boj
Nežárli..., piš trochu rozumněji a taky se k tobě možná někdo někdy "přidá"... :*) >:-[]

Tak teda na jakých trzích dostaneš srovnatelně motorizované a vybavené BMW levněji, než Alfu, nebo D3 levněji než Jaga?
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 19:28
Re: A6 - o melouny boj
Na lybijském... >:D
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 19:35
Re: A6 - o melouny boj
Dík neni třeba - orel lítá vždycky sám ;-)
To já sem zmínil místy podivný český ceny - nemusíš mi to potvrzovat :-)
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 15:08
Re: A6 - o melouny boj
Prémiový produkt = výrobek tak nesmyslně předraženej, že si to uvědomuje i sama firma ;-)
Co se týče kvality výrobku, tak to tady zrovna neni moc na místě. Jag měl pěkně blbý období a přitom v tý době byl velmi slavnej, teď nedávno sem v AutoBilldu čet největší úlety co za 25 let zaznamenali a všechni členové D3 tam maj svý MIMOŘÁDNÝ pr... zaznamenaný :-)
Prostě o kvalitě to neni - ta by v týhle cenový kategorii měla bejt a naštěstí většinou i je.
Je skoro zajímavý jak se s whitem snažíte "udržet" představu o prémiovosti i při milionovejch prodejích (kolik ks prodá ročně D3 dohromady?).
Podle mejch zkušeností z trochu jinýho byznysu ale při růstu začneš narážet na problémy který ti prostě původní "prémiovost" NEUMOŽNĚJ udržet - a sou to jak klienti tak personál - prostě to NEJDE, věř mi :-)
Zákonitě dojdeš k tomu že buď zákazníky začneš dělit na ty "prémiovější" a obyčejnější nebo ti měřítko prémiovosti prostě KLESNE - nemáš jinou šanci ;-)
Ale jinak je to ale fakt spíš diskuze o melounech - možná časem uznáte že na tom co řikám trochu něco může bejt, anebo taky ne :-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 18:32
Re: A6 - o melouny boj
Kvality, psal jsem kvality nikoliv kvalitu jako synonymum dobře zvládnuté výroby. Ale samozřejmě, ta výrobní kvalita je jednou z těch kvalit. Dále jde o tech. vyspělost, estetickou vyzrálost, ergonomii, možnosti výbavy a její kvality, zákaznické služby, to vše by mělo být u prémiového produktu jiné a logicky lepší než u toho běžného. Ano, souhlasím, že reálně je špatně udržitelné, aby se stoupajícími čísly se dařilo ve všech ohledech, tedy kvalitách, držet určitou, tedy prémiovou úroveň. Na druhou stranu, jiná cesta není, Jaguar není v té pozici, co např. Bentley, aby si mohl dovolit nevyrábět a hlavně neprodávat větší počet vozů. Vždyť i ten Rolls Royce přichází s menšími modely, i když to je trochu jiný příběh. Stejně jako příběhy o aristokracii, to je spíš lokální, český, možná středoevropský výplod. Vždyť s ohledem do minulosti, vzpomínám si v této souvislosti na Bentley, RR. Jaguar jen v podobě Daimleru. Jaguary byly oblíbené spíš mezi umělci. Ale to je vedlejší, zkrátka jedna věc je, co by Jaguar chtěl být, kde je teď na té cestě, jak by ho chtěli většinoví zákazníci, tedy ti, kteří ho živí a jaký by si chtěl ty, aby Jaguar byl.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 19:59
Re: A6 - o melouny boj
A ty si opravdu myslíš že Jag co se týče kvalit zaostává? :-)
Právě v oblasti kvalit byl Jag přece prémiovým výrobce dávno předtím než se D3 sformovala do dnešního stavu. Cíl Jaguaru je pochopitelně taky růst ale naštěstí v o řád jinejch číslech - nakonec majitel plánuje 750.000 ks ročně - ale dohromady s Land Roverem ;-)
Rolls a Bentley jsou dost jinde - Ghost se mi líbí a těšim se na kupé ale "menší model" bych mu spíš neřikal - to se možná hodí na 4,80 dlouhej Continental GT, Ghost má poctivejch 5,40 :-)
Narozdíl od tebe si myslim že právě ten "většinovej zákazník" si Jag volí m.j. právě proto že třeba i v prodejně cejtíš že to neni "obchoďák na auta" - což už dneska prodejny D3 sou - a to je čeká příval dalších modelů - bohužel hlavně těch NE moc prémiovejch ze spodní části segmentu ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 20:34
Re: A6 - o melouny boj
Tak jinak. Nepředhazuji tu, že Jaguar XF nějak zaostává, na jeho obhajobu dokonce uvádím, že nyní je dokonce nejstarší z oné čtveřice (nejsem si jistý, kdy přišlo E-klasse), takže v některých parametrech daných designem (v pravém významu slova) základu může (ale nemusí) zaostávat. Stejně tak si ale myslím, že ničím zásadním nevyčnívá nad německou konkurenci. To že pro někoho má Jaguar auru výjimečnosti, je še dáno preferencemi. Na malém městě, kde je pomyslným představitelným vrcholem motorizace minulá generace BMW 5 může Jaguar působit skoro až zděšení, ale nikoliv v Praze, kde sice počty nedosahuje na D3, ale nepůsobí zde nikterak exoticky nebo výjimečně. Tohle trochu neplatí pro nové XJ, těch jezdí opravdu pomálu a znovu to poukazuje na nadvládu D3. A ta je dána, jak jsem psal výše, i historickými souvislostmi, nem
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 20:57
Re: A6 - o melouny boj
E bylo nový v Ženevě 2009 a hluboce mě zklamali výměnou dvojitech lichoběžníků na přední nápravě za mcphersony. Myslim že doteď je podvozkově nejvíc pohoda i přes svý stáří právě XF a třílitr nafta 202 kW je zatim taky víc než ok ;-)
Ale každej ať de kam ho srdce táhne - a kam táhne tebe? :-)
XJS bylo fantastický ale přece jen už je trochu postarší, XJ220 byla bomba a bylo skvělý že ho tehdy přivezli do Prahy na Výstaviště ale na ježdění do práce to taky neni úplně ono - tak co z prémiový D3 nebo případnejch alternativ volíš ty?
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 21:16
Re: A6 - o melouny boy
Viz dole, už to bylo moc naúzko.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 21:39
Re: A6 - o melouny boy
Benzín neni problém a já bych nedávno na naftu taky ani nepomyslel.. 4,2 už se nedělá, teď je V8 5.0 atmosfera nebo turbo. Pětilitrový turbo s 510 koníkama by se mi MOC líbilo, ale provozní náklady by mě nejspíš sežraly ;-)
Uznávám že palubka XJ je zajímavá, ale to sme přece jenom o segment vejš - XF je v slabších motorizacích furt relativně dostupný auto :-)
XJS byl vždycky muj sen a líbilo se mi stokrát víc než limuzíny (dnešní XK mě už tak nebere) a o V12 nemusíme mluvit - s dnešníma znalostma bych ale s sebou vozil radši permanentně servisáka - ale i tak autem i mejch snů zůstalo :yes: ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 21:45
Re: A6 - o melouny boy
Odpovím ti dole.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 15:34
Re: A6 - o melouny boy
Tys snad získal dojem že tě přemlouvám ke koupi Jagu? >:-[]
Malé vozy, kompaktní vozy atd. je přesně ten problém - tyhle kategorie chce D3 taky dobít a nijak se tim netají, pokud vim každej z nich plánuje produkci zvýšit o další statisíce ;-)
Že se Jaguar vzpamatoval zrovna v indickejch rukou je trochu paradox, ale proč ne - značce to evidentně prospělo.
S tim komfortem si to až tak netrefil - u XF a soupeřů je to zase spíš obráceně. Individualizace a množsví přípl. výbavy je fakt slabší a je to daný právě tim množstvim prodejů, ale asi ani ty si nemyslíš že bys v Jagu trpěl nedostatkem výbavy že?
A co se týče individualizace asi "nejprémiovější" auto současnosri bude DS3 ne? :-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 20:26
Re: A6 - o melouny boy
No zatím by si mě argumenty nepřesvědčil ani ke koupi medvíka mývala.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 20:39
Re: A6 - o melouny boy
A proč bych tě měl jako přesvědčovat? Co ty bys dělal s medvídkem mývalem? ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 21:37
Re: A6 - o melouny boy
Jal jsem se odpovědět za white labela, když se tu tak pěkně plácáme po zádech. >:D
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 21:46
Re: A6 - o melouny boy
Ok - no problem. Já vim že se tu každe bije za tu "svou" značku, ale já bych fakt nechtěl aby se z Jagu stala masovka - už auto střední třídy je jen tak tak. Úplně stačí když bude takovej jako je teď ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 22:07
Re: A6 - o melouny boy
Jo, v tomto s tebou souhlasím, akorát na to nahlížím trochu jinak.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 22:35
Re: A6 - o melouny boy
.. trochu jak?
Avatar - white label
19. 3. 2011 22:37
Re: A6 - o melouny boy
S tím komfortem si to netrefil ty, psal jsem v tomto ohledu jasně o XJ, nikoli o XF, takže zkus číst pozorněji. Možnost příplatkové výbavy a individualizace (na poměry D3) je u XJ slabší, navíc místy působí trochu lacině (zpracování kůže sedadel, "promítání" přístrojů apod.), co mě naopak zaujalo, byl "duální" centrální LCD displej...
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 23:12
Re: A6 - o melouny boy
... zkus TY číst pozorněji. :-)
Je tam: "... u XF je to zase spíš obráceně." - tim sem myslel že XJ se komfortem nevyrovná třeba S-Klasse, ale u XF je to naopak - to je asi nejkomfortnější ze všech ;-)
S výbavou u Jagu netrpíš, ale je fakt že některý nejnovější vymyšlenosti co nabízí D3 k dispozici nejsou. A ten duální displej je na jednu stranu fajn vymyšlenost ale já jezdim sám takže.. :-)
Avatar - white label
19. 3. 2011 23:45
Re: A6 - o melouny boy
Já čtu pozorně, nemusíš mi to opakovat..., takže proč si mi tam původně psal, že jsem to s tím komfortem až tak netrefil, když si údajně pochopil, že píšu o XJ, nikoli o XF? :*) ;-)
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 23:50
Re: A6 - o melouny boy
Protože tvuj text působil že máš na mysli Jag modely celkově.. ;-)
Avatar - white label
20. 3. 2011 00:19
Re: A6 - o melouny boy
Tak vidíš a právě proto jsem ti napsal, že nečteš dost pozorně... >:-[]

"...např. co se týká individualizace a možnosti přípl. výbavy, celkového komfortu (včetně podvozkového) tam se XJ na D3 ještě zcela "nechytá"."
Už tam vidíš jasně napsáno !XJ! a nikoli XF..? :*) ;-)
Avatar - Hamunasakra
20. 3. 2011 08:46
Re: A6 - o melouny boy
Nojo no už mi to došlo, chce to nový brejle na čtení :-)
18. 3. 2011 21:42
Re: A6 - o melouny boy
Indiány nebrat!
Avatar - Pekelná Micinka
18. 3. 2011 23:07
Re: A6 - o melouny boy
Počkej až ti tu linku na e-kláde přesunou někam za Nový Dilí, pak si povíme, jak chutná curry...
18. 3. 2011 23:18
Re: A6 - o melouny boy
Tak to je myšlenka století ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
18. 3. 2011 23:20
Re: A6 - o melouny boy
Však si vyslovil vážnou tezi a zasloužil sis odpověď.
18. 3. 2011 14:29
Re: A6 - o melouny boy
Ano, je to svým způsobem událost dne. Tyhle vozy se sice nekupují až tak při zdi, je nutno počítat se sto a výše navíc, ale i tak musíme AUDI pochválit za to, že když holt by někdo chtěl, má vyšší střední prémiovou pod milión.

Ráj trvá :-)
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 16:47
Re: A6 - o melouny boy
U A6 je za příplatek určitě i volant, takže pod milion se spíš dostat nedá... ;-)
Základní ceny přestávaj bejt skoro zajímavý - měli by spíš začít uvádět něco jako "průměrnou cenu příplatků" - to by byla už ZAJÍMAVĚJŠí částka :-)
Avatar - Righ
18. 3. 2011 17:24
Re: A6 - o melouny boy
V priplatcich se nemas sanci dostat pod cca 3 kila. 100ku nechas za sedacky (a to se bavim o minimalnim kombu zakladni kuze v elektrice s vyhrivanim pouze vpredu, pokud bys chtel nejakou valconu, masaz, odvetravani, sportovni tvarovani apod., jsi na nasobcich), dalsi kilo nechas za infotainment (na mysli mam zakladni navigaci s lepsim radiem a modrym zubem, kdybys chtel touchpad a jiny vychytavky, jses opet na nasobcich), no a dalsich sto hadru nechas za takovy ty ptakoviny jako barva, aspon nejaky kola (na A6 minimalne 18ky), parkovaci asistent, deleny a sklopny sedacky (ano, i ty jsou za priplatek), volant, elektricky zrcatka a tak dale. Jak sis mozna vsimnul, zcela jsem pominul sofistikovany bezpecnostni systemy (adapt. tempomat, lane assist, night vision, head-up...), o ruznych vychytavkach typu LED svetel, elektrickyho dovirani dveri + vika kufru, S-linovych paketech a desitkach dalsich ani nemluve. Neni problem dat za extras k A6 1,5 mega. To samozrejme neni situace, ktera by se jakkoliv tykala zakladniho dvoulitru, za tech ctvrt mega tam ale stejne zahucis, zvlast kdyz si musis v tomhle pripade priplatit i za svetla.

Zkratka vyssi stredni premie pod milion je skutecne jen cislo na papire. Leda by ze sebe nekdo chtel delat uplnyho vola.
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 17:36
Re: A6 - o melouny boy
Naprosto souhlasim - ta nabídka pár korun pod milion je jen takovej oblbovák. Do trochu slušný verze zahučí v příplatcích minimálně půl mega - a to fakt mluvim o MINIMU! ;-)
Avatar - Emel
19. 3. 2011 22:05
Re: A6 - o melouny boy
Nevím jak je to u Audi, zatím jsem to detailně nezkoumal... ale u BMW bych si uměl představit 520d opravdu jako holátko (v mém případě tedy s příplatkem za kombík).
Avatar - Righ
19. 3. 2011 23:02
Re: A6 - o melouny boy
Potreba urcitych prvku vybavy se samozrejme sofer od sofera muze lisit, v premiovy vyssi stredni nicmene povazuju za vhodny drzet aspon urcity standard. A manualni posunovani latkovych sedacek, lepeni tomtoma na celni sklo nebo prorazeni tmy halogenkama do nej kazdopadne nespada. Nemluve o takovych tech nezbytnostech, za ktery u premie stejne vysypes aspon sto tacu (barva, kola, volant, zrcatka, zadni senzory, vyhrejvany sedacky...). Dalsim tematem je razeni. On totiz v tyhle kategorii dneska skoro nikdo nekvedla, ledaze by horko tezko kupoval zakladni verzi a na automat by uz nezbylo. A touhle vyjimkou bys predpokladam byt nechtel. Vim, ze ted uslysim asi neco o lasce k praci s radickou, ale to zrovna u 520d nedava zadny smysl (jako ostatne u zadny 5-er, snad krome 528i), tam se 100% hodi automat. A ten ma BMW tusim za dalsich 70 klacku.
19. 3. 2011 23:32
Re: A6 - o melouny boy
Spadá do "toho" všechno. Přece, pokud se rozhodneš, nebo máš na podobnou třídu, tak si jí nebudeš kupovat a ochuzovat se o věci, jako je kůže, navi, kamery, rádia, dvd a všechny ty serepetičky, co i běžnýmu radioamatérovi dělaj neskonalou radost a potěšení, ne? Radši tuner TV, než tažný zařízení. Pod 500-600 je to auto pořád jen snůška kompromisů a pak je lepší základ s kvedlačkou, tesilem a kazeťákem do uší.
Avatar - white label
20. 3. 2011 00:17
Re: A6 - o melouny boy
Celkem souhlas, i když některé věci můžou být dost individuální a ne vždy je vynechání některých prvků výbavy jen otázkou nižší solventnosti...
Jsou taky lidi, co např. nemají rádi celokůži a já ji také moc nemusím, pokud to jde, lze to vyřešit třeba kombinací alcantara+kůže. Taky nemám rád střešní okno a dokonce ani el. nastavení sedaček. Naopak třeba kvalitní audio/video/TV a podobné věci si odpustit nedokážu...
Avatar - Hamunasakra
20. 3. 2011 14:20
Re: A6 - o melouny boy
To se taky přidám, jo: :yes: :-)
Já totiž střešní okno taky nemusim - a to přikyvování a poplácávní se po zádech má fakt něco do sebe ;-)
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 16:53
Re: A6 - o melouny boy
Tak to máme dost odlišný představy o RÁJI ;-)
Paroubkův RaJ to sice taky neni ale do RÁJE to má fakt hodně daleko! >:-[]
18. 3. 2011 15:14
Interiér
Před necelým rokem jsem v Topgearu četl rozhovor s někým od Audi. Díky koncernovému vývoji a sdílení některých dílů mají oproti konkurenci o nějakých 20% nižší náklady (pochopitelně). Nu a hádejte, kde se tato úspora měla projevit? Ano, v interiéru. A nutno dodat, že když si prohlédneme interiéry nových A8, A7 a A6, tak nezbývá než uznale pokývat hlavou :yes:

To, že Audi stlačilo cenu A6 pod milion už je jen takový pošťoucnutí do Stuttgartu a Mnichova ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 16:51
Re: Interiér
Aby když připočteš cenu příplatkový výbavy z toho nakonec nebyl spíš ŠŤOUCH do Ingolstadtu ;-)
18. 3. 2011 22:32
Re: Interiér
Snad by si nechtěl, aby výkonější zadokolka z Mnichova stála kvůli audi o 60 litrů míň, ne?
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 22:44
Re: Interiér
To bych nechtěl - že je předokolka levnější je JASNÝ. Stejně jako to že audi mívá dražší příplatkovou výbavu ;-)
18. 3. 2011 22:51
Re: Interiér
Výbava asi vyjde celkem na stejno, ale já bych těch 50 litrů už jenom za znáček dal. Krom toho u tak těžkýho auta se 180k a ještě v naftě bych asi ten pohon ani neocenil.
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 23:20
Re: Interiér
Ve vyšší střední je 180k ostuda 8-s - a přední pohon je u prémiovýho auta ostuda ještě větší ;-)
18. 3. 2011 23:40
Re: Interiér
Ostuda není ani jedno, je to nabídka kupujícímu, nikdo to kupovat nemusí. Důležitý spíš je, kam vedou další "schody" od danýho modelu. Za ostudu bych spíš bral ty, co se cpou, nebo snaží cpát tam, kde na to nemaj už z podstaty.
Avatar - Hamunasakra
18. 3. 2011 23:57
Re: Interiér
Hmm, a víš kolik % prodejů dělá ta verze co "nikdo kupovat nemusí"? :-)
Nezkusíš trocho rozvést to "nemaj na to už z podstaty"? ;-)
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
18. 3. 2011 15:36
Ceny v USA
To se mi moc líbí, ceny v USA za A6 v plné výbavě v přepočtu na Kč 841.312,- www.audiusa.com Kolik pak by to stálo v EU? 2.500.000,- Kč minimálně?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - RWD
18. 3. 2011 15:42
Re: Ceny v USA
Jaký jsme si trh udělali, takový ho máme :-(
18. 3. 2011 15:44
Re: Ceny v USA
Ale ten sedan co je v USA je C6.Tohle je C7. :-!
Avatar - RWD
18. 3. 2011 15:37
Audi on top
Špičkové zpracování interiéru! Zapracování dřeva, kovu a plastu u středového výdechu klimatizace je dílensky a designersky dokonalé. Výsuvný LCD LED panel se mi také moc líbí (lepší než fixní řešení). Exteriér má také známku 1+. Zkrátka ve svém segmentu dle mého A6 nyní kraluje.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - kari.laz
18. 3. 2011 16:30
Re: Audi on top
Naprostou souhlasím. Už se těším na combi a následně Allroad.
18. 3. 2011 16:35
Re: Audi on top
Allroad by měl být v červnu a Avant na podzim.
Avatar - kari.laz
18. 3. 2011 19:28
Re: Audi on top
To bude dřív allroad, než kombi?
Avatar - white label
18. 3. 2011 20:35
Re: Audi on top
Údajně ano, taky mě to celkem překvapilo, je to proti "Auditradici"...
18. 3. 2011 23:11
Re: Audi on top
Indiány nebrat!
Avatar - Pekelná Micinka
18. 3. 2011 23:21
Re: Audi on top
Fajn, vezmu ti harleje, nějaký větrníky a rakvičku.
18. 3. 2011 23:44
Re: Audi on top
Na harleje se vyprdni, dej si jointa z bobkovýho listu, Ji/Ří je místní dealer za výhodné ceny ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 01:10
Re: Audi on top
Tedy ty už si tu karmu asi nenapravíš. Bál bych se, čím budeš v příštím životě.. :-) [odkaz]
Avatar - positivemind
19. 3. 2011 01:36
Re: Audi on top
Indiáni jsou z USA a ne z Indie >:D
Avatar - white label
19. 3. 2011 08:38
Re: Audi on top
Ale název dostali podle (domnělé) Indie... ;-)
Avatar - positivemind
21. 3. 2011 01:46
Re: Audi on top
To ano, ale to, že Jaguar vlastní Indové není to samé, jako by ho vlastnil nějaký kmen indiánů z pouště :-!
19. 3. 2011 03:33
ZA AUDI?
Cena lehce pod milion za ... Audi? Za automobil bez jakekoliv exkluzivity? No, prodeje svedci o tom, ze pomalejsich je mezi nama dost.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
19. 3. 2011 08:37
Re: ZA AUDI?
Naopak. Svědčí to o tom, že pomalejší jsou lidi jako ty, než jim to dojde.
19. 3. 2011 14:13
507
Diky Bohu se uz tedy nevyskytuje, ale to slavne "preco tohle, ak mozes mat skodovku?" by se dalo aplikovat i na A6ku... Proc tady tohle, kdyz muzes mit 5er za stejne penize...? Exterier je uz vazne nuda, takova krabicka na mydlo, akorat tam davaj kazdych 6-7 let jiny svetla... Jedine interier je je aspon vizualne na vysoke urovni, predpokladam, ze i v realu, ale to mi neprijde jako dost dobry duvod pro uprednostneni A6ky pred BMW...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 21:33
O melouny boy
Ok. XF by se mi líbilo, ale jsou tu ale. Muselo by být v benzínu, bez něj to konečně taky není Jaguar a druhé ale je interiér, ze kterýho, resp. celého pojetí palubky nejsem až tak na větvi. Líbilo by se mi, kdyby ho ve faceliftu odvodili od XJ, takovou lehčí, jednodušší a sportovnější variantu. Jinak 5er, kvůli znáčku, na Audi by mě ta tvoje masovost vadila a je jistý, že to se prodávat bude. No a E-klasse mě nikdy nebrala, připadá mi jako auto pro vozbu hotelové klientely. Prostřední Lexus mi také mnoho neříká. Takže ideálně XFR, ale i to nepřeplňované 4,2 by bylo fajn. PS. ta kolonka se jmenuje auta snů - ne auta co jsou na denní ježdění. Ačkoliv u XJS tomu nic nebrání, slabší verze na to městský poskakování stačí, i když je jasné, že je to V12 po kterém v tomhle autě toužíme. Jinak ten Plymouth 71 GTX Roadrunner je vlastně taky taková snaha se lišit, ne programově, ale nějakou americkou plechovku bych taky chtěl a tahle se mi líbí, každý chce Camaro, Charger, Mustang a tohle mě zaujalo, líbí se mi a neplánovaně to není ani žádná retromasovka, barvu si vyber sám. Líbí se mi ta "all in frame" maska s tím vyhnutím na světla. [odkaz]
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 21:53
Re: O melouny boy
Ad. 21:39 Hamunasakr: Máš pravdu, 4,2 už není, pak tedy nefoukanou 5,0. Já vím, že nafta má i svoje výhody, ale tak jak je pro tebe Jag exkluzivní v té prémiovosti, tak já zas ctím tu tradici benzínu, neříkám tím, že mi vadí, že se dnes prodá víc modelů v naftě, to je prostě fakt. Ale přišlo by mi líto si nekoupit Jaguar v benzínu, bohužel absence slabšího benzínového agregátu V6 mi chybí, právě z těch důvodů co uvádíš - provozní a pořizovací náklady. Ovšem i to ilustruje situaci Jagu a nutnost přizpůsobovat se tomu, co chtějí zákazníci. Konečně i ty klesající prodeje byly dány imagí, kterou dříve Jaguar měl - pro bohatý starší pány v US a pro tu "aristokracii" v UK. Takže kupuje-li většina XF v dieselu a nejsou peníze nazbyt na vývoj
Avatar - Emel
19. 3. 2011 22:00
Re: O melouny boy
Bavit se o novém Jaguaru a nemít na benzín mi přijde trošku... no, tady se říká plakátové :-).
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 22:12
Re: O melouny boy
Jojo to sou ty rozdíly mezi teorií a realitou ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
19. 3. 2011 22:04
Re: O melouny boy
Ad. 21:39 Hamunasakr: Máš pravdu, 4,2 už není, pak tedy nefoukanou 5,0. Já vím, že nafta má i svoje výhody, ale tak jak je pro tebe Jag exkluzivní v té prémiovosti, tak já zas ctím tu tradici benzínu, neříkám tím, že mi vadí, že se dnes prodá víc modelů v naftě, to je prostě fakt. Ale přišlo by mi líto si nekoupit Jaguar v benzínu, bohužel absence slabšího benzínového agregátu V6 mi chybí, právě z těch důvodů co uvádíš - provozní a pořizovací náklady. Ovšem i to ilustruje situaci Jagu a nutnost přizpůsobovat se tomu, co chtějí zákazníci. Konečně i ty klesající prodeje byly dány imagí, kterou dříve Jaguar měl - pro bohatý starší pány v US a pro tu "aristokracii" v UK. Takže kupuje-li většina XF v dieselu a nejsou peníze nazbyt na vývoj menšího benzínového motoru, pak se mi to může nelíbit, ale to je tak to jediné.
A tady je ta masovost D3 výhodou, slabší motor se dá upotřebit jako silnější v menších modelech a jeho vývoj se tak zaplatí jinde. O výhodách megakoncernu ani raději nemluvě. Z tohoto pohledu bude zajímavé sledovat, jak se bude ubírat Jaguar v cestě nových pohonů. Turbínoelektrický koncept je hodně "jagish" záležitost a doufejme, že se podaří ve zjednodušené a spolehlivé formě uplatnit takový pohon třeba u XJ.
Avatar - Hamunasakra
19. 3. 2011 22:35
Re: O melouny boy
Ta turbína vypadala HODNĚ zajímavě a myslim že existuje šance že se jí dočkáme, určitě bych jí ale nečekal v XJ - myslim že když to bude, tak tenhle pohon zůstane vyhrazen pro XC 75 nebo jak to pojmenovali..
Je fakt že třeba šířkou nabídky motorů Jag nikdy nemůže a nebude modelum D3 konkurovat - ale tak to nebylo nikdy. Pamatuju R6 čtyřlitr ten nebyl špatnej, ty V6 z dob fordu nebyly nic moc a cca stejnej počet motorů jako dřív má firma i dneska, jen třílitr benzín nahradili naftou - a hodně povedenou. Uznávám že to je s tou naftou trochu hřích ale taková je doba a stejný námitky měli lidi když s nafťákama přišli u BMW a podívej se dneska ;-)
Ať se nám to líbí nebo ne - diesel je i přes všechny přímý vstřiky a turba u benzínů furt nejúčinnější motor - a ty dnešní navíc uměj jezdit fakt HODNĚ dobře. Aby byla i dostupnější nabídka je třílitr diesel nabízenej i ve dvou slabších verzích - uvidíme jestli přijde nějakej slabší benzín, v duchu toho co se blíží bych očekával spíš něco jako naturbovanej R4 ;-\
19. 3. 2011 22:24
Re: O melouny boy
Indiány nebrat!