Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v únoru 2010: Návrat Audi A6 na trůn ve vyšší střední třídě

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Vyšší střední třída patřila na našem trhu posledních pět měsíců Mercedesu třídy E. U únoru se ale na trůn vrátil jeho konkurent z Ingolstadtu.

Trh v této kategorii oproti únoru 2009 klesl, i když jen mírně, o - 1,7 %. Loni se prodalo 115 aut, letos 113, tedy o dvě méně.

Prvenství patří již v titulku zmíněnému Audi A6 s 28 novými registracemi. Mercedes-Benz E se tedy musel spokojit se stříbrem, které mu zajistilo 23 kusů. Audi Allroad to tentokrát dotáhlo na pomyslný bronz (18 exemplářů), pětková řada BMW skončila čtvrtá se 16 vozy a Volvo XC70 páté s rovnou desítkou nových aut.

Meziroční srovnání v Top 5 je velmi zajímavé, je zde totiž pouze jeden pád, byť poměrně značný a navíc u vítězného modelu! A6 totiž ztratila takřka polovinu (přesně -47,2 %). Před rokem pořadí suverénně vládla s 53 vozy, letos jich má o 25 méně. I to jí ale na vítězství stačilo. Znamená to ovšem další paradox – titul únorového propadáku.

Třída E zaznamenala oproti loňsku nárůst o 21 vozů, tedy 1050 %! V jejím případě jde stále o mezigenerační srovnání, před rokem našly majitele pouhé dva (!) mercedesy. Není divu, že tento vůz vládne úplně opačné statistice – meziročním skokanům. Terénnější kolega lídra únorového pořadí Allroad získal 28,6 %, v jeho případě to znamená +8 kusů. BMW 5 si polepšilo o 14,3 % (ze 14 aut, tedy o dvě), Volv XC70 bylo letos zaregistrováno o jedno více (+11,1 %).

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v únoru 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období2/20101-2/20102/20101-2/2010
1.Audi A6285224,8%20,5%
2.Mercedes-Benz E236520,4%25,6%
3.Audi ALLROAD QUATTRO182915,9%11,4%
4.BMW 5164614,2%18,1%
5.Volvo XC7010248,8%9,4%
6.Volvo V707156,2%5,9%
7.Mercedes-Benz CLS332,7%1,2%
7.Volvo S80372,7%2,8%
9.Chrysler 300C251,8%2,0%
10.Citroën C6110,9%0,4%
10.Honda LEGEND140,9%1,6%
10.Peugeot 607120,9%0,8%
-Ostatní modely010,0%0,1%
-CELKEM113254100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti prvním dvěma měsícům loňského roku zvýšil o 1,6 %, z 250 na 254 kusů.

V celkovém pořadí od ledna vede Mercedes E s 65 kusy (podíl 25,6 %) před Audi A6 (52, 20,5 %), třetí je bavorská pětka (46, 18,1 %), čtvrté Audi Allroad (29, 11,4 %) a páté Volvo XC70 (24, 9,4 %).

V meziročním srovnání si vedoucí E-Klasse polepšila o 59 vozů (opět značných +983,3 %), A6 naopak ztratila více než polovinu (přesně -51,9 %, o 56 kusů méně). BMW prodal své druhé největší čistě osobní řady o 8 více (+21,1 %), nová generace se u nás nedávno začala nabízet, takže v následujících měsících uvidíme, jak si povede. Allroad si pohoršil (-12,1 %, loni 33, letos -4) a páté XC70 má na kontě o tři vozy více než před rokem (+14,3 %).

V únoru si noví majitelé odvezli celkem 25 á-šestek s motory TDI (podíl 89,3 %), vznětových Mercedesů E bylo rovných 20 (87 %), Allroad dosáhl na 17 vozů, tedy 94,4 %. BMW 5 jich má na kontě 13 (81,3 %), Volvo XC70 pak 9 (90 %).

Z první pětice tak nemá stoprocentní podíl turbodieselů nikdo. Tento kousek se podařil jen kusovým záležitostem, jmenovitě Mercedesu CLS a Chrysleru 300C. Rovněž jediný Citroën C6 a také Peugeot 607 a poháněly přeplňované vznětové motory. U Citroënu je jedna registrace vůbec úspěchem, neboť extravagantní limuzína s dvojitým šípem se dováží pouze na individuální objednávku.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
24. 3. 2010 22:07
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
Snaha koho? SDA? Leda, že by "náš" Sleeper měl ze Stuttgartu slíbený velikonoční vajíčko od Milka. U Volva je to podobný, prostě je ta tabulka tak nastavená a SDA jen sbírá informace, který nasází do nějaký tabulky. Co by tím MB získal?
Avatar - jozephko
24. 3. 2010 21:58
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
To fakt neviem. Ale pokiaľ viem, tak jediným podstatným rozdielom medzi A6 a Allroad je u Allroadu pneumatické pruženie s väčším zdvihom ako je štandard. Pri predstavení nového Allroadu mu bolo vytýkané, že na rozdiel od predchádzajúcej verzie Allroadu sa len minimálne líši od bežnej A6-ky.
SDA samozrejme môže sledovať kategórie aké chce (kombíky, sedany, MPV a ich Grand verzie atď), ale pri zverejňovaní štatistiky by mali byť príbuzné kategórie zlučované.
Na prvý pohľad to potom vyzerá, že za prvé 2 mesiace vedie Éčko s 25 %, ale v skutočnosti je na prvom mieste A6 vrátane Allroadu s 32 % (čo je veľmi slušné na výbehový model). Verím len, že za tým nie je snaha Éčko za každú cenu posúvať dopredu.
24. 3. 2010 21:20
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
Jako že na SDA dělaj myslivci? Nevíš ještě náhodou, proč rozlišujou XC70 a V70?
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2010 20:57
Re: Prečo je Allroad ako osobitný model?
s tym suhlasim, iank je A6 jasna jednotka

ono tu mas divne tabulky ale to tak ked to robia odbornici ;-)
Avatar - jozephko
24. 3. 2010 20:13
Prečo je Allroad ako osobitný model?
Medzi bežnou A6 a Allroad nie sú príliš veľké rozdiely, tak prečo sú uvádzané v 2 kolónkach? Významne sa tým skresľuje štatistika na prvom a druhom mieste.
Je to ako keby sa osobitne pri Octaviach sledovali bežné Octavie a Scout.