reklama


Dekra: Nejméně vážných závad na německých STK má Audi A6

Dekra: Nejméně vážných závad na německých STK má Audi A6

 
 

Dekra zveřejnila statistiku vážných a nebezpečných závad zjištěných při německých technických kontrolách. V Německu působí v tomto oboru několik konkurentů a Dekra patří k největším – její databáze obsahuje 15 milionů kontrol.

Automobily jsou ve výsledcích rozděleny podle tříd a dále podle počtu ujetých kilometrů (do 50 tisíc km, 50-100 tisíc km a 100-150 tisíc km). To je hlavní rozdíl proti konkurenčním statistikám TÜV, které zohledňují stáří auta. Aby byl vzorek jednotlivých modelů dostatečně reprezentativní, mohou se do přehledu dostat jen auta, kterých bylo zkontrolováno alespoň 1000 kusů.

Kromě toho byl vyhlášen celkový vítěz „Nejlepší ve všech třídách“, který vykázal nejméně závad bez ohledu na počet ujetých kilometrů. Tímto autem je Audi A6, které prokázalo nejlepší výsledky za celý sledovaný nájezd kilometrů.

Dále Dekra zvlášť vyhlásila model s největším počtem aut bez závad. S podílem 96,7 % bezvadných aut při technických prohlídkách je první Ford S-Max/Galaxy. Druhý v pořadí je Renault Clio III a třetí Mazda 5.

Dekra: přehled modelů s nejmenším počtem závad
Pořadí0-50 tisíc km50-100 tisíc km100-150 tisíc km
Malé vozy
1.Renault Clio IIIMazda 2Audi A2
2.Toyota AygoHonda JazzToyota Yaris
3.Mazda 2Mitsubishi ColtFord Fiesta/Fusion
Nižší střední třída
1.Toyota PriusVW Golf V/Jetta/Golf PlusŠkoda Octavia
2.Ford FocusMazda 3Ford Focus
3.Mazda 3Škoda OctaviaVW Golf V/Jetta/Golf Plus
Střední třída
1.Saab 9-3Saab 9-3Audi A4
2.Audi A4Audi A4Toyota Avensis
3.Toyota AvensisToyota AvensisMazda 6
Vyšší střední třída/luxusní vozy
1.Audi A6Audi A8Audi A6
2.BMW řada 7BMW řada 7BMW řada 7
3.BMW řada 5Audi A6BMW řada 5

Celkový pohled na výsledky odhaluje jen drobné změny proti loňskému roku. Ve 13 z celkem 21 sledovaných kategorií zvítězilo auto některé z německých značek. První místo v nižší střední třídě v kategorii 100-150 tisíc km patří Škodě Octavia. Dobře si vede také například Saab 9-3.

Zajímavé je také rozložení závad napříč třídami – největší relativní počet závad Dekra zjistila u malých aut, následují sportovní, užitková/MPV a terénní/SUV. Nejméně závad bylo zjištěno u vozů střední a vyšší střední třídy.

U malých aut je v kategorii do 50 tisíc km čtyřikrát méně závad než v kategorii 100-150 tisíc km. Při takovém nájezdu je už často potřeba řešit nákladnější opravy brzd, podvozku, řízení nebo motoru.

Dekra: přehled modelů s nejmenším počtem závad
Pořadí0-50 tisíc km50-100 tisíc km100-150 tisíc km
Sportovní vozy/kabriolety
1.Mercedes SLKMercedes SLKBMW řada 3 Cabrio
2.BMW Z4Audi A4 CabrioMazda MX-5
3.BMW řada 3 CabrioBMW Z4Audi TT
SUV/terénní vozy
1.BMW X3Porsche CayenneToyota RAV4
2.Subaru ForesterBMW X3BMW X5
3.Hyundai TusonSubaru ForesterMitsubishi Pajero
MPV/užitkové vozy
1.Ford S-Max/GalaxySEAT Altea/ToledoVW Touran
2.Mazda 5Ford C-MaxVW Caddy
3.SEAT Altea/ToledoVW TouranVW T5
Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama