17.4. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro: Dva hybridní speciály pro Asii

 

Oba představené plug-in hybridy jsou poháněny kombinací elektromotoru a dvoulitrového benzinového čtyřválce.

Plug-in hybridy jsou pro automobilky zajímavým řešením, jak splnit stále přísnější emisní normy. Audi na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji představí hned dva vozy s tímto pohonem – A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro. Oba jsou primárně určené pro asijské trhy.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro je dříve avizovaným vozem, který bude na vybraných trzích nabízen místo dříve prezentovaného naftového plug-in hybridu Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Automobil je poháněn kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TFSI (183 kW a 370 N.m) a elektromotoru (94 kW a 350 N.m), který je integrován do osmistupňového automatu. Síla jednotek je posílána na všechna čtyři kola.

Výsledkem tohoto ústrojí jsou parametry 270 kW a 700 N.m. Díky takové síle Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a jede maximální rychlostí 220 km/h, přičemž podle čínského normovaného cyklu spotřebuje jen 2,5 litru paliva na 100 kilometrů.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 17,3 kWh. Kapalinou chlazených 168 článků umožní autu ujet jen na elektřinu 53 kilometrů. Celkový jízdní dosah této Q7 činí 1.020 kilometrů. Po nastartování vozu se spustí čistě elektrický mód, spalovací motor se připojí až po výraznějším sešlápnutí plynového pedálu.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro se začne prodávat na začátku roku 2016, vedle čínského trhu bude dostupný také v Singapuru nebo Japonsku.

A6 L e-tron je nejen speciálně vyvinut podle požadavků čínských zákazníků, ale také se bude v nejlidnatější zemi světa vyrábět. Jeho zdejší výroba v závodě v městě Čchang-čchun začne na začátku příštího roku.

Základem auta je prodloužená verze A6. Benzinový čtyřválec 2.0 TFSI je v tomto případě naladěn na 155 kW a 350 N.m, k čemuž se přidává elektromotor s parametry 91 kW a 220 N.m. Tato kombinace znamená, že A6 L e-tron nabízí kombinovaný výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 N.m. Také plug-in hybridní A6 L používá osmistupňovou automatickou převodovku.

Plug-in hybridní prodloužená A6 váží zhruba 2.000 kilogramů. Vůz zvládne akcelerovat z 0-100 km/h za 8,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h. Podle kombinovaného čínského normovaného cyklu potřebuje A6 L e-tron na ujetí stovky kilometrů jen 2,2 litru paliva.

Čistě na elektřinu auto ujede 50 kilometrů, maximální rychlost v elektrickém módu činí 135 km/h. Lithium-iontový akumulátor se skládá ze 104 článků o celkové kapacitě 14,1 kWh. Baterie jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, jeho objem proto klesl na 340 litrů.


Audi A6 L e-tron
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka Česko se možná připojí k žalobě na německé mýto, uvedl Sobotka

Zavedení mýtného pro osobní auta v Německu od roku 2019,…

Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace Ministerstvo průmyslu chce zrychlit internet, vypíše výzvu na dotace

Ministerstvo průmyslu a obchodu by mělo do konce března…

Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard Jaderná energetika srazila Westinghouse, bankrot vyjde na stovky miliard

Japonský konglomerát Toshiba informoval své hlavní…

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8 Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8

Dubajská policie je známá flotilou supersportovních aut.…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled hollywoodských hvězd, které vylákal do Varů

Oslavenec Bartoška = dovozce hvězd do Česka! Přehled…

Od roku 1994 je Jiří Bartoška, který v pátek oslaví 70. narozeniny, prezidentem Mezinárodního filmového…

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

 

iSport.cz

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin bruslil pro charitu

Osudy hvězd. Crosby useknul kus prstu, Ovečkin…

Pittsburgh i Washington mají jistotu, v play off NHL ani letos nebudou tyto supersilné týmy chybět. V nočních…

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme trénovali, asi to byla chyba

Darida srovnává kouče: EURO 2016? Moc jsme…

V reprezentaci je pátým rokem, zažil tři trenéry. Vladimír Darida má mandát srovnávat. Byl Michal Bílek opravdu…

 

Reflex.cz

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli zeleným fanatikům ve vedení města

Václav Klaus ml.: Byty se v Praze nestaví kvůli…

Pravidelná páteční rubrika, ve které Václav Klaus ml. odpovídá na otázky šefredaktora časopisu Reflex Marka Stoniše.

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na světě stejná práva jako lidé

Posvátná řeka na Novém Zélandu dostala jako první na…

Více než 140 let trval boj místních Maorů na Severním ostrově na Novém Zélandu, aby úřady uznaly jejich…