reklama


17.4. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro: Dva hybridní speciály pro Asii

 

Oba představené plug-in hybridy jsou poháněny kombinací elektromotoru a dvoulitrového benzinového čtyřválce.

Plug-in hybridy jsou pro automobilky zajímavým řešením, jak splnit stále přísnější emisní normy. Audi na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji představí hned dva vozy s tímto pohonem – A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro. Oba jsou primárně určené pro asijské trhy.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro je dříve avizovaným vozem, který bude na vybraných trzích nabízen místo dříve prezentovaného naftového plug-in hybridu Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Automobil je poháněn kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TFSI (183 kW a 370 N.m) a elektromotoru (94 kW a 350 N.m), který je integrován do osmistupňového automatu. Síla jednotek je posílána na všechna čtyři kola.

Výsledkem tohoto ústrojí jsou parametry 270 kW a 700 N.m. Díky takové síle Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a jede maximální rychlostí 220 km/h, přičemž podle čínského normovaného cyklu spotřebuje jen 2,5 litru paliva na 100 kilometrů.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 17,3 kWh. Kapalinou chlazených 168 článků umožní autu ujet jen na elektřinu 53 kilometrů. Celkový jízdní dosah této Q7 činí 1.020 kilometrů. Po nastartování vozu se spustí čistě elektrický mód, spalovací motor se připojí až po výraznějším sešlápnutí plynového pedálu.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro se začne prodávat na začátku roku 2016, vedle čínského trhu bude dostupný také v Singapuru nebo Japonsku.

A6 L e-tron je nejen speciálně vyvinut podle požadavků čínských zákazníků, ale také se bude v nejlidnatější zemi světa vyrábět. Jeho zdejší výroba v závodě v městě Čchang-čchun začne na začátku příštího roku.

Základem auta je prodloužená verze A6. Benzinový čtyřválec 2.0 TFSI je v tomto případě naladěn na 155 kW a 350 N.m, k čemuž se přidává elektromotor s parametry 91 kW a 220 N.m. Tato kombinace znamená, že A6 L e-tron nabízí kombinovaný výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 N.m. Také plug-in hybridní A6 L používá osmistupňovou automatickou převodovku.

Plug-in hybridní prodloužená A6 váží zhruba 2.000 kilogramů. Vůz zvládne akcelerovat z 0-100 km/h za 8,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h. Podle kombinovaného čínského normovaného cyklu potřebuje A6 L e-tron na ujetí stovky kilometrů jen 2,2 litru paliva.

Čistě na elektřinu auto ujede 50 kilometrů, maximální rychlost v elektrickém módu činí 135 km/h. Lithium-iontový akumulátor se skládá ze 104 článků o celkové kapacitě 14,1 kWh. Baterie jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, jeho objem proto klesl na 340 litrů.


Audi A6 L e-tron
 

Spolupracujeme s TipCars.com
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8 Dubajská policie šetří? Nakoupila Audi Q7 a základní R8

Dubajská policie je známá flotilou supersportovních aut.…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama