17.4. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro: Dva hybridní speciály pro Asii

 

Oba představené plug-in hybridy jsou poháněny kombinací elektromotoru a dvoulitrového benzinového čtyřválce.

Plug-in hybridy jsou pro automobilky zajímavým řešením, jak splnit stále přísnější emisní normy. Audi na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji představí hned dva vozy s tímto pohonem – A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro. Oba jsou primárně určené pro asijské trhy.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro je dříve avizovaným vozem, který bude na vybraných trzích nabízen místo dříve prezentovaného naftového plug-in hybridu Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Automobil je poháněn kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TFSI (183 kW a 370 N.m) a elektromotoru (94 kW a 350 N.m), který je integrován do osmistupňového automatu. Síla jednotek je posílána na všechna čtyři kola.

Výsledkem tohoto ústrojí jsou parametry 270 kW a 700 N.m. Díky takové síle Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a jede maximální rychlostí 220 km/h, přičemž podle čínského normovaného cyklu spotřebuje jen 2,5 litru paliva na 100 kilometrů.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 17,3 kWh. Kapalinou chlazených 168 článků umožní autu ujet jen na elektřinu 53 kilometrů. Celkový jízdní dosah této Q7 činí 1.020 kilometrů. Po nastartování vozu se spustí čistě elektrický mód, spalovací motor se připojí až po výraznějším sešlápnutí plynového pedálu.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro se začne prodávat na začátku roku 2016, vedle čínského trhu bude dostupný také v Singapuru nebo Japonsku.

A6 L e-tron je nejen speciálně vyvinut podle požadavků čínských zákazníků, ale také se bude v nejlidnatější zemi světa vyrábět. Jeho zdejší výroba v závodě v městě Čchang-čchun začne na začátku příštího roku.

Základem auta je prodloužená verze A6. Benzinový čtyřválec 2.0 TFSI je v tomto případě naladěn na 155 kW a 350 N.m, k čemuž se přidává elektromotor s parametry 91 kW a 220 N.m. Tato kombinace znamená, že A6 L e-tron nabízí kombinovaný výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 N.m. Také plug-in hybridní A6 L používá osmistupňovou automatickou převodovku.

Plug-in hybridní prodloužená A6 váží zhruba 2.000 kilogramů. Vůz zvládne akcelerovat z 0-100 km/h za 8,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h. Podle kombinovaného čínského normovaného cyklu potřebuje A6 L e-tron na ujetí stovky kilometrů jen 2,2 litru paliva.

Čistě na elektřinu auto ujede 50 kilometrů, maximální rychlost v elektrickém módu činí 135 km/h. Lithium-iontový akumulátor se skládá ze 104 článků o celkové kapacitě 14,1 kWh. Baterie jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, jeho objem proto klesl na 340 litrů.


Audi A6 L e-tron
 

Spolupracujeme s TipCars.com
Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků Větrné elektrárny netáhnou, přestávají být stabilním zdrojem zisků

Větrná energetika přestává být stabilním zdrojem zisků.…

World Press Photo v Praze nebude. Nejsou peníze World Press Photo v Praze nebude. Nejsou peníze

Aktuální ročník prestižní putovní výstavy reportážní…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Deset Deset "nesmrtelných" motorů. Ve výrobě vydržely desítky let

Některé motory se povedou, jiné nikoliv. My jsme pro vás…

Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví Osel zničil lak na McLarenu 650S Spider. Zřejmě si jej spetl s obří mrkví

Vždy si dobře rozmyslete, kde zaparkujete svůj vůz.…

 



Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol

Audi se ve Frankfurtu chlubí updatem hybridní Q7 s…

Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

 



 
Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Wankelův rotační motor: Nepoháněl pouze Mazdy. Kde všude se objevil?

Dnes 08:00

S rotačním motorem dle patentu Felixe Wankela je nejvíce spojována japonská Mazda. Jenže přednosti tohoto agregátu okouzlily i tvůrce v jiných odvětvích strojírenství a dopravy.




Blesk.cz

Do Prahy poteče lepší voda. Úpravna vody Káraný má obnovené filtry

Do Prahy poteče lepší voda. Úpravna vody Káraný má…

Část Pražanů se může těšit na kvalitnější vodu, která poteče do jejich domácností. Šest filtrů v úpravně vody,…

Ivan Trojan na mejdanu Dejvického divadla: Strom zalil bublinkami!

Ivan Trojan na mejdanu Dejvického divadla: Strom…

Ruce nemá jen na otáčení stránek scénářů! To Ivan Trojan (53) předvedl během oslav 25 let Dejvického divadla.

 

iSport.cz

Veselý otevřeně o NBA: Pořád o ní přemýšlím. Svědčila by mi víc než dřív

Veselý otevřeně o NBA: Pořád o ní přemýšlím.…

Sezonu zahájil v Eurolize, která má za sebou první kolo. Zase má být jedním z pilířů Fenerbahce Istanbul,…

Kotalík: Konec Stramaccioniho není téma, cílem zůstává Liga mistrů

Kotalík: Konec Stramaccioniho není téma, cílem…

Krach v předkole Evropské ligy ani aktuálně šesté místo v domácí soutěži s patnáctibodovou ztrátou na Plzeň…

 

Reflex.cz

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších turistických atrakcí na světě

Mumie z Guanajuatu jsou jednou z nejděsivějších…

Epidemie cholery, které v 19. století zasáhly takřka celou planetu, se nevyhnuly ani Mexiku. Jen mezi lety…

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá špínu na Trumpa. Nabídl 10 milionů dolarů

Larry Flynt, oplzlý ďábel s andělskými křídly, hledá…

„Larry Flynt je ďábel s andělskými křídly, lacině oplzlý, ale zároveň plný noblesnosti hodné obdivu,“ řekl…