17.4. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Audi A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro: Dva hybridní speciály pro Asii

 

Oba představené plug-in hybridy jsou poháněny kombinací elektromotoru a dvoulitrového benzinového čtyřválce.

Plug-in hybridy jsou pro automobilky zajímavým řešením, jak splnit stále přísnější emisní normy. Audi na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji představí hned dva vozy s tímto pohonem – A6 L e-tron a Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro. Oba jsou primárně určené pro asijské trhy.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro je dříve avizovaným vozem, který bude na vybraných trzích nabízen místo dříve prezentovaného naftového plug-in hybridu Q7 e-tron 3.0 TDI quattro. Automobil je poháněn kombinací přeplňovaného benzinového čtyřválce 2.0 TFSI (183 kW a 370 N.m) a elektromotoru (94 kW a 350 N.m), který je integrován do osmistupňového automatu. Síla jednotek je posílána na všechna čtyři kola.

Výsledkem tohoto ústrojí jsou parametry 270 kW a 700 N.m. Díky takové síle Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro zrychlí z 0-100 km/h za 5,9 sekundy a jede maximální rychlostí 220 km/h, přičemž podle čínského normovaného cyklu spotřebuje jen 2,5 litru paliva na 100 kilometrů.

Elektromotor čerpá svoji energii z lithium-iontového akumulátoru o kapacitě 17,3 kWh. Kapalinou chlazených 168 článků umožní autu ujet jen na elektřinu 53 kilometrů. Celkový jízdní dosah této Q7 činí 1.020 kilometrů. Po nastartování vozu se spustí čistě elektrický mód, spalovací motor se připojí až po výraznějším sešlápnutí plynového pedálu.

Q7 e-tron 2.0 TFSI quattro se začne prodávat na začátku roku 2016, vedle čínského trhu bude dostupný také v Singapuru nebo Japonsku.

A6 L e-tron je nejen speciálně vyvinut podle požadavků čínských zákazníků, ale také se bude v nejlidnatější zemi světa vyrábět. Jeho zdejší výroba v závodě v městě Čchang-čchun začne na začátku příštího roku.

Základem auta je prodloužená verze A6. Benzinový čtyřválec 2.0 TFSI je v tomto případě naladěn na 155 kW a 350 N.m, k čemuž se přidává elektromotor s parametry 91 kW a 220 N.m. Tato kombinace znamená, že A6 L e-tron nabízí kombinovaný výkon 180 kW a maximální točivý moment 500 N.m. Také plug-in hybridní A6 L používá osmistupňovou automatickou převodovku.

Plug-in hybridní prodloužená A6 váží zhruba 2.000 kilogramů. Vůz zvládne akcelerovat z 0-100 km/h za 8,4 sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezena na 210 km/h. Podle kombinovaného čínského normovaného cyklu potřebuje A6 L e-tron na ujetí stovky kilometrů jen 2,2 litru paliva.

Čistě na elektřinu auto ujede 50 kilometrů, maximální rychlost v elektrickém módu činí 135 km/h. Lithium-iontový akumulátor se skládá ze 104 článků o celkové kapacitě 14,1 kWh. Baterie jsou umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, jeho objem proto klesl na 340 litrů.


Audi A6 L e-tron
 

Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Nestlé prodává část svých aktivit  Ferreru za desítky miliard korun Nestlé prodává část svých aktivit Ferreru za desítky miliard korun

Švýcarská potravinářská skupina Nestlé se dohodla, že…

Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné Do IT má letos jít o 150 miliard více. Klaus má takové investice za zbytečné

Investice do IT v loňském roce rostly, firmy za ně…

Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty Nájemné dál znatelně poroste, poptávku zvyšují drahé byty

Ve střední Evropě vydělává člověk na průměrný byt nejdéle…

OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje OBRAZEM: Hřbitov kol. Čínské město si nakládání s vyřazenými bicykly nekomplikuje

Příjemné podnebí, koloniální architektura kontrastující s…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy! Potvrzeno: Nová Škoda Fabia míří do Ženevy!

Na březnovém autosalonu v Ženevě představí Škoda Auto…

Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě Hyundai mění ceník crossoveru Kona. Nejsilnější motor nyní v nižší výbavě

Hyundai Kona je nyní se silnějším motorem levnější. Na…

 



Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol Audi Q7 e-tron quattro: Hybrid kombinuje V6 TDI a pohon všech kol

Audi se ve Frankfurtu chlubí updatem hybridní Q7 s…

Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa) Audi Q7 s umělou inteligencí se naučilo samo řídit (+videa)

Automobilka Audi ve spolupráci se společnosti nVidia na…

 



 
Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Zapomenuté koncepty: Bertone Pickster – Podivný pick-up s technikou BMW

Dnes 18:40

Značku BMW si s pick-upy obvykle nespojíme, a přece pár takových aut vzniklo. Vedle děl z Mnichova jedno navrhlo slavné studio Bertone.




Blesk.cz

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory? Zeptejte se odborníka

Jak správně komunikovat s věřitelem a exekutory?…

Nejlepší půjčkou je žádná půjčka, řada Čechů ale toto pravidlo nectí. Lidé si půjčují bez ohledu na to, aby si…

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více událostí zároveň

Outlook.com testuje Plány, umožní sdílení více…

Používáte-li webovou verzi Outlook.com, dozajista víte, že její součástí je i klasický kalendář. 

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu, říká trenér Hašek

Ikaunieks k nám do Bohemky? Asi ne, nevěřím tomu,…

Davis Ikaunieks a Bohemians? Tohle spojení zřejmě platit nebude. Pro „klokany“ by jihlavský útočník mohl být…

 

Reflex.cz

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky. Přejmenováním ale realitu nezměníme

Velká Británie: Feťákům už se nesmí říkat smažky.…

Móda politické korektnosti dosáhla takových výšin absurdity, že to na první pohled budí dojmem karikatury,…

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video vám vysvětlí postup při úmrtí hlavy státu

Co by se stalo, kdyby prezident zemřel? Krátké video…

Ústava České republiky samozřejmě počítá s možností, že by prezident zemřel ve výkonu úřadu. Ostatně za bývalého…