Audi A6 - stále vpředu

Audi A6 - stále vpředu

 
 

Německá automobilka Audi otevírá novou kapitolu svého úspěšného modelu A6. Obě karosářské varianty, sedan i kombi tradičně nazvané Avant, přicházejí s inovovanými motory, které doprovázejí četná zlepšení karosérie, výbavy i podvozkových skupin.

Nabídka jednotlivých kombinací uvnitř jediné řady zůstává stále pozoruhodná. Celkem bude k dispozici 48 verzí modelu A6 a A6 Avant, z toho 22 verzí s pohonem všech čtyř kol quattro. Dalším prvenstvím, v této velice nabité konkurenci, je nabídka bezstupňové automatické převodovky (multitronic), která je nyní nabízena s 5 pohonnými jednotkami včetně TDI.

U inovované modelové řady byla prolomena další hranice v oblasti hluku. Nově vyvinuté stírače, dveřní těsnění a tlustší skla bočních oken zlepšují ochranu proti aerodynamickému hluku o cca 40 (, což pro řidiče znamená snížení hluku o 2 dB při rychlosti 140 km/h. K výbornému odhlučení také pomohlo další snížení valivého hluku od pneumatik.

Motory a převodovky

TDI motory

Pod kapotou inovovaného modelu A6 si svou premiéru odbyl modifikovaný motor V6 TDI o objemu 2,5 litru, který nyní dosahuje max. výkonu 114 kW (155 koní) a stane se prvním dieselovým motorem, který bude možno dodávat s automatickou převodovkou multitronic. Tento motor se vyznačuje mohutným zátahem od nejnižších otáček (80 (max. točivého momentu 310 Nm je dostupný při 1000 ot/min.) a tichým chodem. Co se týká akcelerace, kombinace multitronic/TDI dosahuje stejných výsledků jako verze s manuální převodovkou, tzn. rychlosti 100 km/h dosáhne za 9,7 sekundy a maximální rychlost činí 212 km/h. Další výhodou multitronicu je spotřeba, která se pohybuje na úrovni manuálně řazené převodovky. V případě motoru V6 TDI dosahuje průměrná spotřeba hodnoty 6,9 litrů na 100 km, což je u vozu této třídy výborná hodnota. Motor dostal nové vstřikovací trysky, které společně s novým palivovým čerpadlem a turbodmychadlem zvýšily výkon o 4 kW (5 koní).

Dalšími dieselovými motory v nabídce jsou:

- Motor 2,5 V6 TDI s výkonem 132 kW (180 koní) a maximálním točivým momentem vrcholícím hodnotou 370 Nm.

- Základní čtyřválcový motor o objemu 1,9 litru s technologii pumpa-tryska. Tento motor dosahuje maximálního výkonu 96 kW (130 koní) a točivý moment 285 Nm. Uděluje vozu s 5stupňovou manuálně řazenou převodovkou zrychlení z 0-100 km/h za 10,6 sekundy. S maximální rychlostí 203 km/h a průměrnou spotřebou pouhých 5,7 litrů nafty dokáže vůz překonat vzdálenost 1200 km bez nutnosti tankovat. Pro sportovně založené zákazníky je připraven stejný motor o objemu 1,9 litru v kombinaci s 6stupňovou převodovkou a 310 Nm točivého momentu.

Benzínové motory

Rovněž nabídka benzínových motorů byla rozšířena. Audi nyní nabízí ve třídě A6 dva zcela nové motory - řadový čtyřválec o objemu 2,0 litru s výkonem 96 kW (130 koní) a motor V6 o objemu 3,0 litru a výkonu 162 kW (220 koní). Oba motory nenabízejí pouze výkon odpovídající této třídě, ale díky vyvažovacím hřídelím také klidný chod prostý vibrací. Obě jednotky bude možno dodat s automatickou převodovkou multitronic.

Technici Audi zcela přepracovali motory V6 s objemy 2,4 a 2,7 litru a motor 3,0 nahradil motor 2,8. Všechny čtyřválcové motory a motory o objemu 2,4 a 3,0 V6, stejně jako motor V8 4,2 - 220 kW (300 koní) splňují přísné evropské emisní limity EU4. Motor o objemu 2,4 litru nyní nabízí 125 kW (170 koní) a 230 Nm točivého momentu, motor 2,7 Biturbo nabízí 184 kW (250 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm a motor o objemu 3,0 nabízí 162 kW (220 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 300 Nm.

Na jednotlivých koncích motorové řady pro model A6 stojí již vyzkoušený a spolehlivý motor o objemu 1,8 Turbo s výkonem 110 kW (150 koní) a velice výkonný motor V8 o objemu 4,2 litru, který produkuje 220 kW (300 koní) pro model A6 4,2 a 250 kW (340 koní) pro model S6.

Automatická převodovka multitronic bude nabízena s motory 1,8 Turbo, 2,0, 2,4 a 3,0 V6 s předním pohonem.

Tiptronic se sportovním programem

Všechny verze s pohonem všech čtyř kol quattro mohou být dodávány s 5stupňovou automatickou převodovkou tiptronic. Novinkou u této automatické převodovky s možností ručního řazení je přítomnost sportovního programu. Pokud je řadící páka v pozici "S", program řadí vyšší rychlost později a dříve podřazuje, což řidiči přináší vyšší trakci a lepší využití potenciálu motoru.

Další novinkou je multifunkční volant s ovládáním převodovky tiptronic. Tento volant umožňuje řidiči přepínat mezi automatickým a manuálním řazením pouhým stiskem tlačítka bez nutnosti sundávat ruce z volantu. To je výhodné zejména při nutnosti řadit pouze o jeden stupeň dolů při předjíždění. Tento volant lze dodávat s klasickou převodovkou tiptronic i s převodovkou multitronic.

Podvozek

Mnoho detailů podvozkové skupiny bylo optimalizováno. Přední i zadní zavěšení prošlo úpravami, stejně tak i odpružení vozu. Všechny tyto úpravy přispěly ke zlepšení jízdních vlastností a zejména jízdního komfortu. Komfortu řízení zajisté přispěje posilové řízení Servotronic (na přání). Tento systém upravuje účinek posilovače v závislosti na rychlosti, což v praxi znamená snadné ovládání v městském provozu a při parkování a plnou kontrolu nad automobilem ve vysokých rychlostech.

Pozornosti techniků také neušel tandemový posilovač brzd. Nástup tlaku v systému je nyní rychlejší a tím i maximální brzdový účinek dosahuje nejvyšší účinnosti s minimálním tlakem vyvinutým na pedál. Všechny verze modelu A6 mají kotoučové brzdy na předních i zadních kolech, přední s vnitřní ventilací. Verze s motory 3,0 a 2,7 Turbo V6 mají na předních kolech nové, předimenzované plovoucí třmeny z hliníku. Společně se zvětšenými kotouči o průměru 321 mm zajišťují brzdnou sílu odpovídající výkonu motoru. Další novinkou je přítomnost brzdového asistenta jako části ESP poslední generace. Tento systém automaticky zvyšuje brzdný tlak v případě nouzového brždění.

Sportovní podvozek a 17palcová kola

Sportovně založení zákazníci, kteří preferují naprostou kontrolu nad vozidlem a obratnost, dají přednost sportovním tlumičům a 17palcovým kolům, které mohou být dodány pro všechny verze A6. Světlá výška je snížena o 20 mm (u verze A6 4.2 o 10 mm), tvrdší tlumiče a pružiny zajišťují bezprostřední kontakt s vozovkou.

Karosérie

Po svém uvedení na trh v roce 1997, nasadil model A6 laťku vysoko všem svým konkurentům, zejména v oblasti designu. Úspěch pokračoval o 10 měsíců později u verze Avant. Změny vzhledu se dotkly zejména přední části (opticky rozdělená na dvě části), která byla změněna podle vzoru současné verze A6 4,2, která byla označována za nejhezčí z rodiny A6.

Přední světlomety s čirou optikou jsou úplně nové. Všechny verze A6 mohou být nyní vybaveny světlomety s technikou Xenon Plus s ostřikovači a dynamickou úpravou výšky. Ukazatele směru mají bílé kryty. Zpětné zrcátko spolujezdce bylo opět zvětšeno na standardní velikost zrcátka řidiče.

Nabídka hliníkových kol byla rozšířena. Zákazník může volit mezi celkem osmi odlišnými 16 a 17palcovými hliníkovými koly. Pro verzi A6 4,2 jsou v nabídce tři druhy 16 a 17palcových kol. Největší změnou v zadní části jsou přepracovaná světla a prostor pro poznávací značku. Viditelné koncovky výfuků dodávají sportovní vzhled.

Zákazníci mohou vybírat z celkového počtu 16 barev karosérie. V nabídce se objevují 2 nové klasické barvy, 5 barev s perleťovým efektem a 4 metalické barvy.

Vybavení

Stejně jako exteriér, také interiér prošel změnami. Zákazník bude mít nyní daleko větší možnost přizpůsobit interiér a podle vlastních představ. Bylo změněno mnoho detailů: aplikace hliníku kolem palubních přístrojů, osvětlený otočný spínač světel, nebo aplikace hliníku na řadící páce.

Nový design volantů má lepší ergonomii a poprvé je v nabídce modelu A6 čtyřramenný volant s ovládáním převodovky tiptronic.

Cestující přivítají inovovaný vzduchový filtr, který automaticky sleduje znečištění vzduchu a případně přepíná na vnitřní cirkulaci vzduchu. Po vzoru modelu A4 je v nabídce nová generace radiopřijímačů. V nabídce jsou tři typy: Chorus (s kazetovou mechanikou), Concert (s CD mechanikou) a Symphony (s kazetovou mechanikou a měničem CD).

V zavazadlovém prostoru nyní najdeme síť na malé předměty a upínací oka na upevnění velkých předmětů. O bezpečnost cestujících se nyní sériově u všech modelů A6 dodává airbag SIDEGUARD včetně bočních airbagů vpředu i vzadu, který chrání hlavu a horní část těla při nehodě. Siréna alarmu má nyní záložní zdroj, který zapne poplach v případě vyjmutí akumulátoru.

Pavel Tilšer

Tisková zpráva

Systém quattro pro Audi A6/S6 za třetinu ceny

Akční nabídka platí až do konce roku 2001

Maximální trakce, špičkové jízdní vlastnosti i za nepříznivých klimatických podmínek, podstatně vyšší bezpečnost - to jsou hlavní výhody pohonu všech kol quattro, který je jedním z charakteristických rysů značky Audi. V rámci akční kampaně je nyní tento systém výrazně dostupnější - zájemci o vozy řady Audi A6 na "quattru" ušetří přes 90 tisíc korun!

Pohon všech kol quattro v modelové řadě Audi A6, nejpopulárnější řadě z celého modelového portfolia značky Audi v ČR, lze získat za pouhých

39 900 Kč, tedy za méně než třetinu obvyklé ceny. Díky akčnímu zvýhodnění systému quattro zákazníci ušetří při koupi vozu Audi A6/S6 quattro přesně 91 600 Kč.

Systém pohonu všech kol quattro je možné získat pro vozy řady Audi A6/A6 Avant poháněné zážehovými motory 2.4 V6/125 kW/170 k, 2.7 V6/184 kW (250 k), 3.0 V6/162 kW (220 k), 4.2 V8/220 kW (300 k) a Audi S6/S6 Avant 4.2 V8/250 kW (340 k). Zkrátka nepřijdou ani vyznavači vyspělých vznětových motorů TDI, pro ně je v nabídce model s šestiválcem 2.5 V6 TDI/132 kW (180 k). Kromě verze s motorem 2.4 V6/125 kW, která má pětistupňovou manuální převodovku a verze Audi A6 4.2 V8 a Audi S6, které mají samočinnou převodovku tiptronic již v základní výbavě, jsou všechny ostatní modely vybavené šestirychlostní manuální převodovkou a lze je získat také s pětistupňovou samočinnou převodovkou tiptronic.

Zvýhodněná nabídka pohonu všech kol quattro pro vozy Audi A6/S6 platí do 31.12.2001 a je množstevně omezena.

Motor1,8 T1,8 T quattro2,0
Druhzážehový přep.zážehový přep.zážehový
Zdvihový objem (cm3)178117811984
Válce/ventily na válec4/54/54/5
Max. výkon (kW/ot)110/5700110/570096/5700
Max. točivý moment (Nm/ot)210/1750-4600210/1750-4600195/3300
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)216214205
Zrychlení 0-100 km/h (s)9,79,810,5
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)11,312,611,7
Mimo město (l/100 km)6,67,46,4
Kombinovaná (l/100 km)8,49,48,3
Motor2,4 quattro2,7 T quattro
Druhzážehovýzážehový přep.
Zdvihový objem (cm3)23932681
Válce/ventily na válec6/56/5
Max. výkon (kW/ot)125/6000184/5800
Max. točivý moment (Nm/ot)230/3200350/1800-4500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)220248
Zrychlení 0-100 km/h (s)11,16,8
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)16,116,6
Mimo město (l/100 km)8,18,8
Kombinovaná (l/100 km)11,211,6
Motor3,0 quattro4,2 quattro
Druhzážehovýzážehový
Zdvihový objem (cm3)29764172
Válce/ventily na válec6/58/5
Max. výkon (kW/ot)162/6300220/6200
Max. točivý moment (Nm/ot)300/3200400/3000-4000
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)243250
Zrychlení 0-100 km/h (s)7,56,9
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)13,919,3
Mimo město (l/100 km)7,39,4
Kombinovaná (l/100 km)9,713,0
Motor1,9 TDI 5st.1,9 TDI 6st.2,5 TDI (114kW)
Druhvznětový přep.vznětový přep.vznětový přep.
Zdvihový objem (cm3)189618962496
Válce/ventily na válec4/24/26/4
Max. výkon (kW/ot)96/400096/4000114/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)285/1750-2500310/1900310/1400-3500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)203203219
Zrychlení 0-100 km/h (s)10,510,59,7
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)7,77,99,7
Mimo město (l/100 km)4,64,95,3
Kombinovaná (l/100 km)5,76,06,9
Motor2,5 TDI2,5 TDI quattro
Druhvznětový přep.vznětový přep.
Zdvihový objem (cm3)24962496
Válce/ventily na válec6/46/4
Max. výkon (kW/ot)132/4000132/4000
Max. točivý moment (Nm/ot)370/1500-2500370/1500-2500
Jízdní výkony
Nejvyšší rychlost (km/h)221223
Zrychlení 0-100 km/h (s)8,98,9
Spotřeba (93/116 EU)
Město (l/100 km)11,311,2
Mimo město (l/100 km)6,26,3
Kombinovaná (l/100 km)8,18,0
Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun Výrobcům pražců ŽPSV výrazně ubyly zakázky, tržby poklesly o téměř 1,5 miliardy korun

Společnost ŽPSV z Uherského Ostrohu na Uherskohradišťsku,…

Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie Těžařům ropy pomáhají přežít digitální technologie

Nízká cena ropy nutí ropné firmy k nasazování nových…

Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha Zápisník Dušana Kütnera: Není kniha jako kniha

Předvolební bible Andreje Babiše s názvem O čem sním,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii Hyundai i30 Fastback má kompletní ceník. Takto si stojí proti Octavii

Minulý týden se vůz začal vyrábět, dnes známe jeho…

Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad Těchto aut z Německa se nebojte. Vykazují naprosté minimum závad

Na základě výsledků aut prověřovaných v Německu na…

 





 
Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Poprvé za volantem Opelu Insignia Country Tourer: Vypadá jako drsňák, jezdí jako baletka

Dnes 08:00

Ani druhá generace Insignie nezapomíná na dobrodruhy. Má zvýšený podvozek, nelakované plasty a nepostrádá ani chytrý pohon všech kol.




Blesk.cz

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli ležet v parku

Mrtvé tělo na Františku: 38letého bezdomovce našli…

Na Starém městě, konkrétně v pásu zeleně ulice Na Františku, byl v pátek ráno nalezen muž bez známek života. Jak…

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil Wabiho Daňka (†70) i kamaráda z mládí!

Smutný den Zdeňka Svěráka: V jeden den pohřbil…

Ve čtvrtek v poledne proběhl pohřeb muzikanta Wabiho Daňka (†70). Jedním ze smutečních hostů byl také Zdeněk…

 

iSport.cz

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za deset miliard

Řešení krize Realu? Nadějný brankář a útočná esa za…

Chystá se nová éra legendárních Galacticos? Real Madrid ztrácí ve španělské lize na vedoucí Bacelonu už deset…

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si to užívám

Hušbauer po své kanonádě proti Maccabi: V Evropě si…

PŘÍMO Z NETANJI | Dal dvě nádherné branky, aspoň jedna se mu snad musí chytit jako gól kola. Josef Hušbauer…

 

Reflex.cz

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět očekávaných uchazečů, nejvíce chyb v petici měl Zeman

Vnitro do prezidentských voleb pustilo devět…

Ministerstvo vnitra připustilo k prezidentským volbám devět kandidátů, jejichž úspěšná registrace se očekávala.…

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar na západním okraji pouště Taklamakan

Poslední bašta Ujgurů. To je starobylé město Kašgar…

Kašgar se pyšní mnoha „nej“. Stojí zde největší mešita v celé Číně i největší socha Mao Ce-tunga na světě.…