Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 po faceliftu: Nyní s matrix LED světlomety

Ondřej Chamilla
Diskuze (23)
Ke konci léta by mělo na trh přijít faceliftované Audi A7/S7 Sportback. Vůz modelového roku 2015 zvenku prodělal jen kosmetické změny, upraveny byly motory či infotainment.

Audi A7, které je nižší a atraktivnější alternativou k modelu A6, prodělalo decentní modernizaci, jež zepředu poznáte zejména podle nové jednodílné masky chladiče, upraveného nárazníku nebo příplatkových matrix diodových světlometů. Vzadu pak bystré oko pozorovatele objeví upravené koncovky výfuku či velmi lehce modernizovaný nárazník a novou grafiku svítilen, které jsou sériově diodové.

V interiéru můžete mít sedadla v pěti nových barvách, premiéru má i kůže Valdona nebo obložení přístrojové desky v provedení hliník/vlašský ořech Beaufort. K dispozici jsou čtyři druhy sedadel, některá i s masážní funkcí a odvětráváním. Ovládací systém MMI radio je součástí sériové výbavy a na přání může být doplněn o head-up displej.

O pohon téměř pětimetrového, z velké části hliníkového vozu se může starat pětice motorů, dva zážehové TFSI a tři vznětové TDI. Všechny splňují emisní normu Euro 6. Třílitrový naftový šestiválec ve verzi „ultra“ s pohonem pouze předních kol se může pyšnit výkonem 160 kW a spotřebou jen 4,7 litru na sto kilometrů. Z velké části nový motor 3.0 TDI clean diesel má zase výkon 200 kW. Vrcholem mezi diesely je agregát 3.0 TDI biturbo clean diesel s 235 kW a osmistupňovou automatickou převodovkou tiptronic, zatímco zbylé verze jsou spárovány se sedmistupňovou dvouspojkovou skříní S tronic. Varianty s předním pohonem dostaly zcela nově vyvinutou převodovku, která nahradila bezestupňový multitronic.

Vrcholným motorem celé nabídky je benzinový osmiválec 4.0 TFSI, který poskytuje nejvyšší výkon 331 kW a používá systém vypínání válců COD. U verzí s výkonem 200 kW a vyšším může být stálý pohon všech kol quattro doplněn o sportovní diferenciál s aktivním rozdělením hnací síly mezi zadní kola. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select je součástí sériové výbavy. Auto může dostat dvě verze sportovního podvozku či adaptivní vzduchové odpružení, které má u modelu A7 tužší charakteristiku. O posledním motoru zatím nemáme bližní informace, půjde nejspíše o agregát 3.0 TFSI.

Vrcholný infotainmentový systém MMI Navigation plus s MMI touch dostal výkonný grafický procesor od společnosti nVidia. Jeho doplňkem je Audi connect, tedy připojení k internetu prostřednictvím LTE standardu pro vysokorychlostní přenos dat.

Nové Audi A7 Sportback se v Německu bude prodávat za cenu od 51.300 eur, což je podle dnešního kurzu zhruba 1.409.000 Kč. Do prodeje vůz půjde ke konci léta tohoto roku.

Ondřej Chamilla
Diskuze (23)
Avatar - nardoxx
23. 5. 2014 14:21
Re: Toho jsem se obával
Mne sa naopak nové svetlá Audi páčia, celý predok pôsobí agresívnejšie.
23. 5. 2014 13:04
Re: Toho jsem se obával
Je otázka, jaké další světlomety budou v nabídce (vzhledem ke změně grafiky zadních to asi nebude o moc lepší). Matrix mi nepřijdou nejhezčí, ale s funkcí jsem byl spokojený. Pokud tady budou fungovat stejně, tak by to pro mne byl přijatelný kompromis.
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2014 12:55
Re: Toho jsem se obával
Souhlas. Dokonalá kombinace německého konzervativního designu a nekonvenční stylové karoserie. :yes: Na něco takového se prostě nesahá!
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2014 12:47
Re: divny zadek
:yes: samozřejmě :-)
23. 5. 2014 11:10
Re: divny zadek
:yes: (veřejně)