Diskuse

Nové Audi A7 Sportback odhaleno. Evoluce tvarů, revoluce techniky

19.10.2017

Podle očekávání prošel design druhé generace Audi A7 jen evoluční proměnou. Za to v útrobách se událo dost, všechny verze budou hybridní!

 

  • 20 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 19.10.2017  21:33

    Tak

    čistý motor už u audio nekoupím, budou oveseny berlickami jak vánoční stromeček...
    • 10 Reagovat !

      foto fostek

      fostek 19.10.2017  22:05

      « Re: Tak

      Mazej pro R8 V10 atmo. nefňukej a utíkej,protože není moc času. Udělaj to časem i u ní.
  • 30 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 19.10.2017  21:40

    Quattro zaplakalo...

    ...i poměrně silná benzínová verze má v zásadě Haldex, taky s tím hybridním řešením bych byl opatrnější při jásání. Jde v zásadě jen o silnější alternátor, ne o elektromotor.
    Podobné řešení nabídne i Golf VIII.
    Zvenku ovšem nejpovedenější z nových Audi, sice stále trochu čubinkovatí zadkem, ale nové detaily jednoznačně převyšují celkový dojem oproti předchůdci.
    • 40 Reagovat !

      foto -Karel-

      _Karel_ 19.10.2017  23:33

      « Re: Quattro zaplakalo...

      Vidím to podobně - kromě zadních světel pěkné, výrazně hezčí, než A8. Ale že dají i k 250kw třílitru DSG a Haldex - no coment.
      • 10 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 20.10.2017  05:45

        « Re: Re: Quattro zaplakalo...

        Haldex me zrovna u Audi ve vyssi stredni dostal. ;-\
        • 12 Reagovat !

          foto maxi-

          maxi! 20.10.2017  07:34

          « Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

          z pohladu klasika chapem, ze je tu urcita nostalgia, ale- moderne a dobre riadene systemy pohonu su fakt prekvapivo na vysokej urovni aj u sportovejsich vozidiel ako A7 (extremny priklad: napriklad aj v rallye) a auto podobneho urcenia moze v pohode uspokojit aj narocnejsieho zakaznika. :-!
          • 10 Reagovat !

            foto Dinar

            Dinar 20.10.2017  07:53

            « Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

            Ono nejde ani tak o samotné odpojování, jako spíše o to, kterou nápravu k pohonu u audi preferují. Premie by měla preferovat zadek, quattro audi jsem bral jako plnohodnotnou alternativu, tohle nové řešení je tak nějak cesta k vw, v tom má webpaja pravdu.
            • 00 Reagovat !

              foto kalousek

              kalousek 20.10.2017  08:00

              « Re: Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

              Jo, plný souhlas
            • 00 Reagovat !

              foto maxi-

              maxi! 20.10.2017  08:24

              « Re: Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

              to aj ja samozrejme nepopieram, tiez to tak vidim
              a pri urcitom druhu aut to aj vyslovene preferujem. :-!
          • 10 Reagovat !

            foto -MT-

            _MT_ 20.10.2017  10:58

            « Re: Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

            Problémy jsou dva. Audi je po odpojení předokolkou. A v rallye se jede naplno a často ve skluzu, na povrchu, který tolik nedrží. To je úplně jiný svět oproti běžnému provozu na asfaltu. Výhodou tradičního řešení Audi bylo, že nemusí přemýšlet při rozjezdu, hledat, které kolo zabírá, které ne, prostě fungovalo; fungovalo při couvání, fungovalo při velkých rejdech při parkování, fungovalo při brzdění motorem při jízdě z kopce. Takové věci v rallye řešit nemusí, ale ty se s nimi v běžném životě setkáš. Přijít o to kvůli nějaké desetince litru na sto? Podobný systém se dá udělat slušně, ale prodraží ho to a bude i těžší.

            Systémy pro závodní auta jsou pak někde jinde. Jiný svět za úplně jiné peníze. V závodním autě by nikdo nepoužil systém, který funguje jen do např. 160 km/h.
        • 10 Reagovat !

          foto kalousek

          kalousek 20.10.2017  07:54

          « Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

          Kdyby aspoň Haldex... dyť to ultra quattro je oproti němu ještě o další level horší.
          Za tohle dávám všechny čtyři palce dolů :no: :no: :no: :no:

          Tu "revoluci techniky" v nadpisu bych asi nahradil slovem puč
    • 00 Reagovat !

      foto Simpanz

      Šimpanz 20.10.2017  00:17

      « Re: Quattro zaplakalo...

      Kde jsi vzal, že nejde o elektromotor? Je to elektrický stroj, který při brzdění pracuje jako alternátor a rekuperuje energii do 48V Li-ion baterky a při zrychlování pracuje jako elektromotor. Konkrétně tomu benzínovému šestiválci přidává v dolním spektru 60 Nm (z 440 Nm narostl maximální moment na 500 Nm) a posouvá toto maximum toč. momentu z oblasti 2900-5300 ot. (u motoru bez mild hybridu) do oblasti 1370-4500 ot. (u mild hybridu).
      Jinak ten design zadku s propojenými lampami je hodně divný a vůbec mi k tomu autu nesedí.
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 20.10.2017  05:44

        « Re: Re: Quattro zaplakalo...

        Nikde jsem nenasel vykon, takze predpokladam, ze hlavni funkci bude napajeni vedlejsich zdroju bez nutnosti zateze spalovaciho motoru. Celkove tu proklamovanou revoluci nevidim.

        A u Haldexu jednoznacne downgrade.
        • 00 Reagovat !

          foto maxi-

          maxi! 20.10.2017  07:35

          « Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

          edit
        • 00 Reagovat !

          foto Simpanz

          Šimpanz 20.10.2017  08:55

          « Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

          S výkonem, tedy s tím maximálním to moc nesouvisí (je 250kW), elektromotor pomáhá u mild-hybridu spalovacímu motoru v dolním spektru otáček, tedy vylepšuje jeho výkonovou nebo chceš-li momentovou charakteristiku někde v pásmu 1000-3000 ot. Na víc není dimenzovaný, protože baterka má velmi malou kapacitu, když to nějak zjednoduším, tak něco málo prdne do baterek při brzdění aby vzápětí to něco málo přidal spalovacímu motoru při zrychlení a obsloužil nějaké náročné funkce jako aktivní stabilizátory, startování motoru při plachtění nebo u osmiválců napájel elektromotorem poháněný kompresor. Na samostatný pohon elektromotorem nebo nějakou delší podporu spalováku až do vyšších otáček prostě nemá mild-hybrid dost energie v baterce a i vlastní elektromotor má výkon jenom v řádu jednotek kW (od toho jsou plug-in hybridy s velkou kapacitou baterek, a elektromotorem, který dokáže zajistit pohon auta bez podpory spalováku). Tyto nevýhody jsou kompenzované oproti klasickému hybridu nebo dokonce plug-in hybridu nižší hmotností, protože čím větší baterky a silnější elektromotor, tím naskakuje autu rychleji hmotnost. Revoluce je určitě 48V síť na které to celé maká, protože dnes už je 12V síť velký anachronismus a hodně komplikuje zvláště u luxusnějších aut palubní síť, takže je dobře, že do toho Audi konečně po letech slibů různých automobilek, že na tento standard přejdou přešlo a otevřelo tak podle mě cestu, kterou se časem vydají úplně všichni, Mercedes už se také vydal a časem bude následovat i mainstream.
          • 00 Reagovat !

            foto webpaja

            webpaja 20.10.2017  14:00

            « Re: Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

            Děkuji za technické detaily, ketré jsem nikde nenašel... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto -MT-

          _MT_ 20.10.2017  11:06

          « Re: Re: Re: Quattro zaplakalo...

          Má 12 kW. Nicméně tak jednoduše se to vzít nedá, musel bys vidět průběhy. Pak bys mohl spočítat, kolik procent přidává. Pokud má Šimpanz správná čísla, tak to dole bude přes 13 %, které jsou k dispozici prakticky okamžitě.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.10.2017  10:34

      « Re: Quattro zaplakalo...

      Promiň, ale tohle je úsměvné prohlášení: "Jde v zásadě jen o silnější alternátor, ne o elektromotor." Už jsi viděl někdy alternátor, který by něco poháněl? Když už, tak je to jen silnější startér. Ta jednotka je kombinovaný startér a alternátor (v tomhle případě pořád na řemenu), což je celkem běžné řešení od dob rozšíření stop/ startu. Jde tedy o motor-generátor.

      Ano, výkon to má nic moc (pracuje se myslím na 20 kW verzi, ale o moc výš to nepůjde; chce to pak zvednout napětí). Je to ostatně micro systém (i když tomu někdo bude říkat mild). Jsou i 12 V systémy tohoto typu. Ty mají výkon o řád menší (mají snad běžně dva, tři kW; VW pracoval na pěti kW, který by se mohl objevit v Golfu - leda by všem dali 48 V systém). Proto se usmívám nad fňukáním hittmana. Jo, motor bez startéru, ten už si nějaký ten pátek nekoupí. ;-) Ti puristé. Kliky se mu zachtělo. :-)

      Divné je, že použitá technika byla myslím původně prezentovaná jako řešení do 400 Nm. Tenhle motor má 500. To si to rozmysleli, nebo co? Zajímalo by mě, jaká převodovka tam přesně je.
      • 00 Reagovat !

        foto webpaja

        webpaja 20.10.2017  13:59

        « Re: Re: Quattro zaplakalo...

        OK, díky za cennou lekci ;-)
  • 11 Reagovat !

    foto holden2

    holden2 19.10.2017  23:24

    predseda

    strany zelenych si ho jiz objednal >:-[]
  • 10 Reagovat !

    foto koblih

    koblih 19.10.2017  23:26

    Super

    Vypadá super :yes:, jediný co mě mrzí je, že nebude žádná klasická motorizace, ale jen hybrid :-(
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 20.10.2017  05:46

      « Re: Super

      Naopak me mrzi, ze jde jen o mild hybrid, neschopny jet v EV rezimu par desitek km. Spojeni s sestivalcem by bylo dokonale.
      • 00 Reagovat !

        foto Simpanz

        Šimpanz 20.10.2017  12:40

        « Re: Super

        To tě nemusí vůbec mrzet, protože vedle mild-hybridu budou v A7 také plug-in hybridy a to jak s šestiválci, tak osmiválci oba s dojezdem cca 50 km, v podstatě stejné jednotky, které jsou v Porsche Panamera tedy s nějakými 340 a 500 kW.
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.10.2017  11:31

      « Re: Super

      U tohoto typu hybridu jde o využití komponent, které by to auto stejně mělo. Nebo ty máš snad auto bez startéru? Či alternátoru? Jediná "komplikace" tu je, že přechází na 48 V, což je krok správným směrem, jen to není úplná nutnost (je otázka, co dalšího bude v tomhle konkrétním autě 48 V používat - do budoucna by to mělo dávat větší smysl, až víc palubních systémů přejde na 48 V). Díky tomu můžeš víc rekuperovat a mít větší výpomoc.
  • 20 Reagovat !

    foto jenda911

    jenda911 19.10.2017  23:28

    naznačují tím snad

    "že je určité nezanedbatelné procento zákazníků, kteří požadují komfort a prestiž limuzíny A8, ale chtějí něco více extra. Pro ně jsme dosud nabízeli dynamičtěji laděný model A7, který navíc přidával kromě stylu také praktičnost karoserie liftback. Jenže naši zákazníci jsou z řad náročných lidí a liftback jim nestačí, takže připravujeme něco jako A7 Avant v pravém slova smyslu, tedy kombík, do kterého se nevejde víc než do liftbacku. Ale jistě si svoje zákazníky najde." Proto nový model A7 nese přídomek Sportback, až dosud to nebylo nutné. Ostatně nebylo by to nutné ani s potenciálním dalším modelem, ale někdo z marketingu má pocit, že zákazníci Audi potřebují mít více jasno. Jednoduché jedinečné typové označení naprosto speciálního modelu už nestačí :-)
    • 20 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.10.2017  11:37

      « Re: naznačují tím snad

      Sportback byla i první generace.
      • 00 Reagovat !

        foto jenda911

        jenda911 02.11.2017  19:51

        « Re: Re: naznačují tím snad

        on má pravdu, vážně byla (zapátral jsem a našel, chytám se za nos) 99% předchozího příspěvku je tedy čirá blamáž to jedno procento nechávám zcela záměrně :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Barry-Lyndon

    Barry Lyndon 20.10.2017  01:03

    pěkný a není delší a dokonce ani širší než předchůdce,

    což je třeba ocenit. Ale proboha proč všichni (a prémioví výrobci tuplem!) cpou na přední a zadní nárazníky ty tuzingový pikačoviny... To je něco strašnýho a v těch různých cirkus paketech je to strašný dvojnásob :no:
  • 10 Reagovat !

    foto Pekelna-Micinka

    Pekelná Micinka 20.10.2017  01:22

    Audventista 7.dne

    Ale jo, vůbec by mi nevadilo se s ním povozit, tuším, že naživo to bude ještě lepší, nějaký tmavý interiér, nebo kombinaci tm. hnědé a antracit, zvenku stříbrnou, nebo jestli bude nějaká zajímavá barva a terazky hej!
    • 10 Reagovat !

      foto maxi-

      maxi! 20.10.2017  07:39

      « Re: Audventista 7.dne

      mal som prvu verziu v ciernej farbe a v pohode, jedina vytka bola na zadnu cast auta (priatelka sa vyjadrila - zadne oci to ma ako smutna panda) a tu mam tiez jediny a ten isty problem, ta zadna cast sa mi zatial nepaci, ale uvidime nazivo.
      Je to pre mna jedno z ocakavanych aut, ako aj nastupca CLS :-!
  • 10 Reagovat !

    foto webpaja

    webpaja 20.10.2017  06:59

    MMI bez ovladace a la idrive?

    Chapu to z obrazku spravne, ze perfektne fungujici MMI je u noveho modelu nahrazeno touch screeny?
    Pokud ano, tak uz po chybejicim Quattru chapu redaktorem zminovanou revoluci jako ironickou poznamku.
    Pokud Haldex, cekal bych vetsinu vykonu na zadni naprave a pridavani predku, pak by se Audi mohla i pres pro me osobne ne idealni a ne vzdy citelny system priblizit obema nemeckym, britskemu, italskemu nebo japonskym konkurentum.
    Toto mi prijde jako sleveni ze snahy konkurenci predbehnout :-|
    • 10 Reagovat !

      foto Dinar

      Dinar 20.10.2017  07:58

      « Re: MMI bez ovladace a la idrive?

      Přechod na dotykáče, to je podobná úlitba jako haldex, kroky těmito směry se mi od audi vůbec nelíbí. ;-\

      Design je cizelací předchozí generace, předek ok, zadek ok, jen siluetu A7 si asi neoblíbím nikdy. Vnitřek je fajn, konečně i nějaká designová snaha, navíc zrušili ty hloupé žaluzie, takže tam za design 1, dojem z něj ovšem budou kazit omatlané plochy dotykáčů. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto fOE

      fOE 20.10.2017  08:34

      « Re: MMI bez ovladace a la idrive?

      Taky nechapu, to co delalo premii premii vzdy bylo implementace plnohodnotnych reseni na ktere mohl mainstream zapomenout, ale haldex? dotykace? Uz jen zbavit se tech zbytecnych vicevalcu, motory hodin napric a vitej volvo 2.0 z Ingolstadtu. 8-s

      PS: To se tesim na ty diskusni veletoce az fans audi oznacujici volvo za nepremii budou muset zacit seskrtavat sve seznamy a modlit se k tem vicevalcum, at zustanou aspon ty. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.10.2017  11:52

      « Re: MMI bez ovladace a la idrive?

      A8 už ovladač také nemá, takže se to dalo čekat. Bohužel. To samé v bledě modrém bude v A6. Alespoň volant vypadá normálně. Smutné je, že to trh asi stráví.
  • 00 Reagovat !

    foto hittman

    hittman 20.10.2017  09:04

    Takže

    v a8 se o hybridních nemluví, a7 je dostane a jak to tak vyzera, a6 bude také pouze s hybridy... ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto -MT-

      _MT_ 20.10.2017  11:54

      « Re: Takže

      Všechny A8 budou mít minimálně tento 48 V systém (v nabídce bude i plug-in, jako u Panamery).
  • 00 Reagovat !

    foto pallas

    pallas 21.10.2017  02:51

    prototypy im horeli pri testovaní

    tak to snáď nejako vychytali
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

"Utajený" hrob Miloše Formana: Navštívil ho Michael Douglas

Považoval ho za jednoho z největších režisérů všech dob! Proto Michael Douglas (73) zajel během pobytu v New…

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Úlet na rudé planetě. Recenze Far Cry 5: Lost on Mars

Nehostinný Mars obývaný krvelačnými pavoukovci, osud celého lidstva v ohrožení, parťák, ze kterého zbyla jenom…

 

iSport.cz

Tour míří do finiše. Rozhodne týmová režie Sky? A co třetí vzadu?

Tour míří do finiše. Rozhodne týmová režie Sky? A co…

Rozhodující týden přichází. Cyklisté v letošním ročníku Tour de France po druhém volném dni vjedou do obávaných…

Schick dřel v Česku s hokejisty, Italové žasnou: Nejlépe připravený útočník!

Schick dřel v Česku s hokejisty, Italové žasnou:…

Přišel čas splácení. Čeho? Vložené důvěry a rekordní přestupové sumy. Útočník AS Řím Patrik Schick si je toho…

 

Reflex.cz

Modelka se prošla v plavkách po molu a kojila u toho pětiměsíční dcerku

Modelka se prošla v plavkách po molu a kojila u toho…

Obrovskou pozornost vyvolala ve světě nedělní módní přehlídka plavek v americkém Miami, kterou pořádal časopis…

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse. Podívejte se na unikátní fotky z doby před hvězdnou kariérou

Před 7 lety zemřela zpěvačka Amy Winehouse.…

Před sedmi lety byla zpěvačka Amy Winehouse nalezena mrtvá. Teprve po třech měsících byla objasněna příčina…