to mi povídej. už jsem to psal v několika diskuzích že jsem zvědavej kdo první udělá dvanáctiválcovej diesel do osobního auta. Tak doufám, že to VW/Audi stihnou jako první. To bude libovózní motor. :-)
Jako že Audi nemám rád, tak jestli uvedou jako první V12 TDI, tak teda klobouk dolů. Stejně jako cuisine už delší dobu zastávám názor, že dvanáctiválec nafťák by to fakt chtělo, a to nejen do špičkových SUV, ale samozřejmě i do luxusních limuzín či kupátek. Osobně ale doufám, že je BMW předběhne!!! Ale i tak jsem potěšen, že se přeci jen dočkám (i když se mě vozy této cenové kategorie ani přinejmenším netýkají, bohužel)
To je hustý, co se to vlastně děje??? Co se to začíná dávat do sériovek za motory??? Kde je hranice? Vždyť už se točivý moment 1000Nm stává pomalu běžným jevem, na počty válců už vůbec nehledě. Veyron, CL65 AMG, V10 TDI atd...! A to nemluvím o dnes tak populárním výkonu kolem 500k, viz. RS6, nové M5 V10....
Já vůbec nemám nic proti, naopak. Jen je to jednoduše zajímavý sledovat ten vývoj v posledních tak třech letech! Je to bomba, jsme svědky obrovských skoků, jen tak dál...
Myslím, že se nic moc neděje. Toč. moment 1000Nm ani 10-ti, 12-ti válcové motory nejsou nic běžného. Masová automobilová produkce se pohybuje ve výkonových kategoriích 50 - 100 kW, 120 - 300Nm ve čtyř - šestiválcích.
Tak se mi zdá,že se automobilový svět v poslední době trochu zbláznil. Pokud si vzpomínám tak mánie vyrábět pokud možno co nejvýkonější motory tu již byla. Honba za velkoobjemovými motory s mnoha válci a výkony 500 a více koní je totální nesmysl. Dokáži pochopit, že superlimuzíny typu Maybach, Rolls-Royce nebo Cadillac jsou vysoce prestižní záležitostí a zaslouží si tak velké a drahé motory. Chápu, že do Ferrari nebo Lamborghini nebudou montovat 4válce malého objemu, ale proč ládovat velkoobjemové a vysokovýkonné motory do aut typu A7, Touareg apod. Je naprosto sporné zda takto výkonný motor využijete alespoň z 50%. Argument, že v terénu je potřeba síla je taktéž scestný neboť na překonání těžkého terénu stačí bohatě výkony do 200k. Další spornou otázkou je zda takto výkonné automobily vůbec normální řidič dokáže bezpečně (i vůči ostatním) ovládat.Zbývá poslední možnost, automobilky už neví jak natáhnout zákazníky a tak vytvářejí takováto monstra a to přesto,že si je koupí jen omezený počet lidí, ale ten pocit, že ho můžu mít, když budu chtít ten může být nakonec rozhodující pro koupi té které značky.
Naprosto souhlasím. Nejsem zastánce superslabých "motorků", jistý přebytek výkonu může občas posloužit i jako prvek aktivní bezpečnosti, ale..... Ve většině Evropský zemích jsou max rychlosti 50/90/130. Na pohodlné a bezpečné cestování v těchto limitech na (většinou) přeplněných cestách stačí motory, jejichž výkony jsou řádově nižší. Mám pocit, že pro jisté procento majitelů slouží takto výkonná auto jako "povyšovač" sebevědomí. Jinak řečeno: sednu za volant svého pětilitru a hned jsem pánem všech silnic. Bohužel to podle toho taky občas dopadá.
To by mě teda zajímalo, kolik lidí ty rychlostní limity dodržuje. Já osobně si na nějaké omezení vzpomenu až ve chvíli, kdy v odstavném pruhu nebo u benzínky či v podobném jiném místě vidím stát podezřelou Felicii nebo jiné stojící vozidlo, jež by teoreticky mohlo být majetkem policie ČR. Ale nemysli si o mně, že jsem nějaký řidič-hovado. Tam kde můžu to kuřím třeba 180, ale kde je to nebezpečné nebo to vyžaduje povaha vozovky či povětrnostní podmínky tam se klidně šinu max. 20. Na to abych jezdil bezpečně nepotřebuju žádný zákon, který mě akorát omezuje. A i když vím, že to není předmětem této diskuse, chtěl bych vzkázat těm pitomcům, co si na cestách v autě místo toho, aby se plně věnovali řízení a nebrzdili a neomezovali dopravu vyřizujou jeden telefonát za druhým nebo ti, kteří v zájmu "výrazné úspory" ihned jak to zákon umožnil přestali používat světla a to i za hustého sněžení, ať okamžitě dobrovolně odevzdají papíry nebo je osobně jednoho za druhým budu stopovat a kopat do *! Jinak vývoj těch supervýkonných motorů mi také přijde velmi zajímavý a taktéž mě zajímají hranice, kam až tento vývoj půjde. Je jasné, že rychlost nad 250km/h (ve většině případů už přes 220) je v praxi v podstatě nepoužitelná, ale ta dynamika, to musí být slast!!!!!
Dnešní auta jsou velmi těžká a tak potřebují mnohem silnější motory (vztah hmotnost/rychlost/potřebný výkon není lineální, ale spíš exponenciální). navíc elektronika hodně pomáhá v ovládání.
Pokud si přečtete test např. Porsche Cayenne Turbo (450k, 620 Nm) tak zjistíte, že sice budete jezdit za 32 l/100km, ale jinak plný plyn využijete velmi často. Zkrátka ta skoro 3tunová kráva má zrychlení jako BMW M5. Při předjíždění se to využije, na to vemte jed. A to je bomba, ne? :)
Ja osobne mam rad vykonny auta (kdo ne) a myslim si, ze zde neni ani tak dulezita rychlost (pripadne vykon), ale sila (tedy kroutak). To zrychleni, jak pri rozjizdeni, tak pri predjizdeni, je na tom to super. A v tom vidim smysl V12 TDI. Co se tyce hmotnosti, tak je pravda, ze rozmery aut stale narustaj, ale ne vzdy to musi byt umerny s hmotnosti. (pouziti hliniku apod.)
sem zvedav jak se bude lisit finalni verze,
ta palubovka a nektere detaily jsou mozna az moc futuristicke.
ale v cerne barve to bude vypadat krasne ;)
audi rulez, audi forever!
Myslim, ze takova auta jsou opravdu jen o vzhledu. Nejlepsi auta jsou obycejne combiky s motorem ctyr- nebo sestivalcovym a vykonem maximalne 250 koni. Ostatni je zbytecne. Je to jen tahadlo penez z penezenek a uctu bohatych. Normalni clovek si to nekoupi. Takze me jako normalnimu cloveku pripada vyroba takovych aut a motoru zbytecna. I kdyz jde o motor V12 diesel, ktery tady jeste nebyl. Argumenty, ze auto do terenu musi mit silny motor jsou take zcestne. Vetsina SUV jsou auta na silnici s moznosti pohodlnejsiho zvladnuti malych terenich prekazek pri ceste na chatu v horach, atd. Je to zbytecnost.