Audi A8 4.2 TDI  -  Převrtaný třímilión

Audi A8 4.2 TDI - Převrtaný třímilión

 
 
21.5. 2007 Ondřej Šuch

Jak jezdí největší Audi s vrcholným turbodieselem?

Mezi limuzínami luxusní třídy je opět živo – po dlouhodobé hegemonii Audi A8 vnesl do třídy čerstvý vítr modernizovaný Mercedes-Benz třídy S a ani BMW sedmičkové řady neztrácí příznivce. Kromě míry luxusu, jízdních vlastností či designu se boj odehrává také pod kapotami – a v souladu s trendem celé Evropy se výrobci stále častěji předhánějí i v parametrech supervýkonných turbodieselů. obrázek [205 x 338]

Modernizace motoru 4.0 TDI se tedy od Audi v podstatě očekávala jako téměř povinnost. Jak vyplývá z označení, nový 4.2 TDI proti předchůdci zvětšil objem o 0,2 litru na 4134 cm3, vrtání narostlo o 2 mm, zdvih zůstal nezměněn (95,5 mm). Jednotka přeplňovaná dvěma turbodmychadly měří na délku 520 mm. Blok motoru váží pouhých 62 kilogramů, celý motor potom 255 kg, což je o 15 méně než u 4.0 TDI. Co by to však bylo za nový motor, kdyby nevzrostl výkon, točivý moment, či v nejlepším případě obojí. Co se výkonu týče, ve srovnání s 202 kW výkonu agregátu 4.0 TDI narostl dosti výrazně, a to na rovných 240 kW při 3750 ot./min. Maximální točivý moment 650 Nm zůstává podle všeho nezměněn a nadále dosahuje 650 Nm mezi 1600 – 3500 otáčkami.

Suchá teorie umístěná mezi přední kola pětimetrového korábu ale napovídá, že se zde odehrálo zřetelně více než by odpovídalo dvěma decilitrům. Projev motoru je zřetelně kultivovanější i při studených startech a po zahřátí nepozná jeho naftovou identitu málem ani vnější naslouchatel.

Tiptronic se stará o podobně bezhlučné řazení, zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 s si tedy užije spíše rychloměr než posádka – auto prostě jen trochu zahučí a hned je na dálničním limitu. Do zatáček sice pohon všech kol quattro poskytuje potřebnou jistotu, dvoutunové auto s relativně těžkou přídí je ale neutrální takříkajíc „z donucení“ a jízdní emoce jsou téměř neznámým pojmem.

Co ubírá na řidičských zážitcích, to Audi přidává na skvělém (a nastavitelném) komfortu odpružení a luxusu v interiéru – seznam výbavy připomíná telefonní seznam a příplatky jsou čím dál častěji pěti a šestimístné.

Nejlépe je Audi A8 pochopitelně v dálničním provozu – zde lze díky až strašidelné pružnosti motoru zařadit v Praze šestý rychlostní stupeň a až do Olomouce či Mnichova se o řazení nestarat. Jízdu, jejímž převažujícím zvukovým projevem je odvalování devatenáctipalcových pneumatik, si lze dopřát s osmilitrovou spotřebou, naopak ve městě se pod dvanáctilitrovou hodnotu téměř nelze dostat.

obrázek [253 x 180]

Oproti turbodieselovému třílitru s výkonem 171 kW je A8 s vrcholným naftovým osmiválcem dražší o 531.000,- Kč, oproti verzi se zážehovým motorem 4.2 FSI/260 kW pak kupující zaplatí více o 200.000,- Kč při totožné základní výbavě.

První cena vozu1.970.900,-Kč (3.2 FSI 191 kW 6M)
První cena vozu s testovanou motorizací2.575.900,-Kč (4.2 TDI 240 kW Tiptronic)
Základní cena testovaného vozu2.575.900,-Kč (4.2 TDI 240 kW Tiptronic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků3.190.085,-Kč (4.2 TDI 240 kW Tiptronic)

Plusy:

  • Výkonný motor a jeho sladění s převodovkou
  • Odhlučnění vnitřní i vnější
  • Vnitřní prostor
  • Komfortní nastavitelné odpružení

Minusy

  • Málo jízdních emocí
  • Časté zásahy ESP
Spolupracujeme s TipCars.com

Audi A8

Základní výbava:adaptivní pneumatické pérování, airbag řidiče a spolujezdce, airbag pro hlavu sideguard včetně bočních airbagů vpředu a vzadu, alarm včetně kontroly vnitřního prostoru a nezávislého zdroje napětí (Back-up-Horn), automatická klimatizace s regulací pravé a levé strany, bezpečnostní sloupek řízení podélně i výškově nastavitelný, dálkové ovládání centrálního zamykání, dekorace - dvoudílné, nahoře velkoplošné z hnědého dřeva kořene ořechu, dole matné Palladium, držák na nápoje vpředu i vzadu, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, elektromechanická parkovací brzda, elektronický stabilizační program (ESP), včetně brzdového asistentu, imobilizér, informační systém řidiče, včetně Auto-Check-Control, kapota zavazadlového prostoru se servomechanickým dovíráním, kola hliníková litá s deseti otvory, velikost 8Jx17, s pneumatikami 235/55 R 17, komfortní střední loketní opěrka vpředu, dělená pro řidiče a spolujezdce, management napětí, mlhové světlomety, Multi-Media-Interface (MMI), multifunkční kožený volant, osvětlení vnitřního prostoru vpředu a vzadu, ozdobné vnější lišty, hliníkové, potahy sedadel - tkanina Verdi, přední sedadla - elektricky podélně a výškově nastavitelná; elektricky nastavitelný sklon sedáku a opěradla; opěrky hlavy a výška, bezpečnostních pásů jsou nastavitelné manuálně, rádio integrované do MMI včetně měniče CD, servotronic, síť na zavazadla, snímač kvality a vlhkosti vzduchu, tempomat, tlumicí bezpečnostní tónované sklo, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, vnitřní zpětné zrcátko automaticky zaclonitelné

Výbava testovaného vozu:potahy sedadel - kůže Vakcína, navigační systém s integrovanou mechanikou DVD, xenonová světla Plus včetně denních potkávacích světel, komfortní sedadla s pamětí, multifunkční sportovní kožený volant s funkcí řazení, vyhřívání sedadel vpředu a vzadu, audi parking systém plus, automatická klimatizace čtyřzonová, dveře se servomechanickým dovíráním, paket vnitřního a vnějšího osvětlení, kola hliníková kovaná s dvanácti paprsky, leštěná, 8,5Jx19, pneu 255/40 R19, dekorace Audi exklusive, ochranné rolety proti slunci elektrická pro zadní okno a mechanické pro zadní boční okna, kapota zavazadlového prostoru automaticky ovládaná, příprava pro zabudování mobilního telefonu sítě GSM

Spor o Slovanskou epopej vrátil Nejvyšší soud k novému projednání Spor o Slovanskou epopej vrátil Nejvyšší soud k novému projednání

Nejvyšší soud (NS) vrátil k novému projednání spor o…

Amazon ve Spojených státech naruší další byznys model Amazon ve Spojených státech naruší další byznys model

Plány Amazonu rozjet zásobování nemocnic vzbuzují velká…

Kapacita Budvaru nestačí. Výstav klesl o čtyři procenta Kapacita Budvaru nestačí. Výstav klesl o čtyři procenta

Budějovický Budvar loni prodal 1,547 milionu hektolitrů…

 
Technické údaje
Motor Audi A8
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 4134
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 240 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 650 / 1600 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 6.1
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 13.3 / 7.2 / 9.4
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 500 / 500
Objem nádrže (l):90
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1995 / 600
Rozměr pneu:235/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5062
b) šířka (mm): 1894
c) výška (mm): 1444
d) rozvor (mm): 2944
e) rozchod vpředu (mm): 1629
f) rozchod vzadu (mm): 1615
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 950 / 1160
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 770 / 980
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1460
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 515
výška opěradla vpředu (mm): 640
výška opěradla vzadu (mm): 680
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Audi A8
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 10
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 8
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 10
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 9
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 10
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 10
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 9,00
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku Němci ujeli s Fabií 106.000 km. Pak ji v Česku nechali rozebrat do šroubku

Zelená Škoda Fabia Combi prošla dlouhodobým testem Auto…

Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč Škoda Fabia po faceliftu má české ceny. Podražila až o 23.000 Kč

Ke zlevnění modernizované Škody Fabia došlo pouze v…

 



To je ta, co méně drncala! Audi A8 prezidenta Václava Klause může být vaše. A nestojí moc To je ta, co méně drncala! Audi A8 prezidenta Václava Klause může být vaše. A nestojí moc

Snili jste někdy o tom, že se budete vozit v prezidentské…

Řidič cholerik: jak z problému udělat ještě větší problém Řidič cholerik: jak z problému udělat ještě větší problém

Ťuknout trochu auto je vdycky nemilé, to co však…

 



 
Bazar: Vybrali jsme pět nejspolehlivějších motorů za posledních deset let!

Bazar: Vybrali jsme pět nejspolehlivějších motorů za posledních deset let!

Dnes 08:00

Pokud si plánujete nechat auto déle, máme pro vás hned pět tipů na motory, které vám vydrží.




Blesk.cz

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků sexy Dády, o kterou přišel!

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků…

Felix Slováček dnes slaví 75. narozeniny. Za tu dobu toho stihl hodně. V posledních 5 letech se mu ale zhroutilo…

 

iSport.cz

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u mých zápasů nebudeš!

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u…

Stačilo. Už dost! Kristýna Plíšková splnila to, o čem před pár dny psala na svém twitterovém účtu. Potom, co…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Spotřeba piva v Česku klesá. Méně jej pijeme kvůli zdraví, vyšší ceně i zákazu kouření

Spotřeba piva v Česku klesá. Méně jej pijeme kvůli…

V minulém měsíci se v tuzemských médiích objevily výsledky průzkumu Českého svazu pivovarů a sladoven ze kterých…

Češi v práci myslí na erotiku. Během pracovní doby sledují porno a nakupují erotické pomůcky

Češi v práci myslí na erotiku. Během pracovní doby…

Mimopracovními aktivitami na internetu si v roce 2017 čeští zaměstnanci ukrátili ze své pracovní doby průměrně…