Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v červenci 2008: Audi A8 porazilo oba modely Mercedesu

Aleš Dragoun
Diskuze (51)
Třídě luxusních vozů vládne třícípá hvězda. Sedmý měsíc letošního roku ovšem přinesl překvapení – na první příčku nových registrací se vyšvihlo Audi A8.

Největší Audi zaznamenalo v červenci 27 nových registrací, což je oproti osmi červnovým vozům nárůst 237,5 %. Dlouhodobý lídr této kategorie Mercedes-Benz se musel spokojit pouze se stříbrnou příčkou pro třídu S (16 kusů) a tentokrát bronzovou třídu R si odvezlo 14 zákazníků. 9 erek bylo v nákladním provedení N1.

I na čtvrté příčce došlo k překvapení – jmenuje se Lexus LS. Japonský vůz odsunul bavorskou sedmičku. Luxusní odnoži Toyoty tento výsledek vynesl podíl 4,8 %, což lze opět považovat za malý úspěch. Tím je i jeden nový Jaguar XJ. Volkswagen se svým Phaetonem má na kontě opět nulu, od ledna se prodaly pouhé tři vozy, stejně jako zástupce britské značky. Celkové registrace nových vozů v této kategorii za červenec činí 54 kusů, což je oproti červnu – především díky Audi - zvýšení o 38,5 %.

Ve statistikách za sedm měsíců letošního roku pochopitelně suverénně vede esko se 107 kusy (podíl 36 %), na druhé místo se dostalo díky červencovému výsledku Audi A8 (79 kusů, podíl 26,6 %), na třetí místo spadl Mercedes-Benz R s 66 kusy (podíl 22,2 %). Německo v této třídě ovládá 93,6 % českého trhu.

Luxusní vozy, registrace na českém trhu v červenci 2008
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období7/20081-7/20087/20081-7/2008
1.Audi A8277942,9%26,6%
2.Mercedes-Benz S1610725,4%36,0%
3.Mercedes-Benz R146622,2%22,2%
4.Lexus LS3164,8%5,4%
5.BMW 72233,2%7,7%
6.Jaguar XJ131,6%1,0%
-Volkswagen PHAETON030,0%1,0%
-CELKEM63297100,0%100,0%

Aleš Dragoun
Diskuze (51)
Avatar - Ronault.
27. 8. 2008 02:49
Re: Hignway king
Já teda nevím, ale naše 105 L neměla švihadla vzadu a dědova 105 S neměla ani sundávací okýnka vzadu a posilovač brzd... Dodnes pamatuju, jak děda machroval, že umí brzdit bez posilovače...
Avatar - Pierro
26. 8. 2008 15:23
Re: Hignway king
Já mám zahrádku z tuzexu kámo... ;-)
26. 8. 2008 15:04
Re: Hignway king
120 mela teta. Cervenou >:D My meli modrou 125 a nefungoval nam cyklovac >:D Jinak se na tvuj prizpevek da rict jedine - vitej, bramborovy kovboji >:-[] Jeste si kup tazne zarizeni, vozik, ten vytun taky a jsi supersportovni a zaroven uzitkovy :-!
26. 8. 2008 10:51
Re: A8
tak zajdi do nejakyho salonu Audi a nech si predvest treba A4 3.2FSI

navic ja si na nedostatek kroutaku nestezuju, us na 1000 otackach ho mam kdispozici 250, a vrchol 380 mam mezi 2400-3800 otackama, konicci me naopak skacou pekne plynule nahoru, krom okamziku kdy sepne druhej fen, tam mam mensi skok u 3500 otacek a vrchol je na 6500 otackach s hodnotou lehce nad 300 kobilek, kdys chci setrit, tak se da s tim autem ject i do 15-18 set otacek a spotrebou na delsi cesty i okolo 7 litru, na rovinkach do 100km rychlosti pri tempomatu se da videt i cifra pod 6 litru
Avatar - Pierro
26. 8. 2008 10:37
Re: Hignway king
A já přátelé, já bych volil jedině stodvaciášek. Ve stodole poctivě vytuněný škodylak, symbol ekonomicko-technické vyspělosti let osmdesátých. Točivý silný motor s lineárním nárůstem výkonu a mohutným zátahem odspodu, upovídané řízení, tuhé sportovní pedály a přesně odstupňované řazení. Klasická koncepce "vše vzadu" pak zajišťuje stodvaciáši téměř nadpozemské schopnosti jak na dálnici, tak i na klikatých okreskách či okruhu, kde může směle soupeřit s takovými ikonami jako porsche, ferrari, lambo a ano nestydím se říci i Bugatti. Podpořeno hmotností cca. stejnou jako u Lotusu Elise, se jedná o velice slušné sportovní náčiní, které pořídíte za zlomek ceny výše uvedených supersportů. Za ušetřené peníze se navíc v dnešní době dá dokoupit opravdu bohaté doplňkové vybavení, počínaje stylovými spoilery a mračítky z vydařené imitace karbonu, elegantní hlíny anebo plastové puklice ze zdařilé imitace hliníku, kartáčovaný hliník, karbon nebo pravé šmirglované dřevo do interiéru, v případě modelů 105 S švihadla i dozadu. To je jen zlomek téměř neomezených možností personifikace. Chlupatý volant a tygří potahy by pak měly být skoro povinností každého hrdého majitele, stejně jako mohutná koncovka výfuku, zdůrazňující již tak freneticky burácivé štěkání silného čtyřválce, doplněné hlasitým práskáním...
Prostě stodvaciášek. Poctivý škodylak. Láska na první pohled. Když ho miluješ, není co řešit. Takže hoši, sejdeme se za týden na severní smyčce, o.k.??? ;-)