Audi představilo nový druh brzd, které se zanedlouho objeví v sériové výbavě. Jde o keramické brzdy, které si budou moci na přání objednat budoucí majitelé Audi A8 W12.
... někde sem slyšel, že aby keramické kotouče brdily naplno tak se musej zahžít což bejvá u svižné jízdy např na okruhu což dává u Porsche a Ferrari smysl, ale limuzína jedoucí po dálnici? ... nebo je to jen fáma s tim zahříváním?
To je pravda. Nebo alespoň určitě bývala. Nevím jestli to nějak vyřešili, ale kdysi váhali s nasazením do sériových aut právě kvůli nutnosti zahřívání. Taky by mě zajímalo, jak je to dnes. Třeba se zahřejou automaticky, když vyjedeš, např. jako (tuším MB) suší kotouče od vody, tak by stejným způsobem měly jít i zahřát. Ale to je jen domněnka. Jestli někdo víte víc, sem s tím.
U tak tezkeho auta podle me nebude problem je zahrat velmi rychle. Hlavni je, ze keramicke kotouce maji podstatne lepsi zivotnost a to urcite oceni obzvlast mafiani, kteri si tohle auto kupujou i s neprustrelnymi upravami.
zahrivani uz je vyresene to resilo uz Ferrari, Posrsche a dalsi, ale taky byl problem s hlucnosti udajne jsou keramicke brzdy vyrazne hlucnejsi nez ocelove, u sportaku je to jedno, ale v limuzine by to mozna mohlo vadit. ale po citam ze i toto bodou mit vyresene
a co krehkost keramiky? som niekde cital ze tieto kotuce su dost nachylne na otrasy a narazy a casto praskaju. na nasich cestach by nevydrzali asi ani 5 minut
Mam pro Vas par informaci, pokud mate zajem:
neplette si "tuto" keramiku s keramickym hrnickem co dostanete k narozeninam ) s touto keramikou ma spolecny pouze nazev.
Vyhody: vysoka ucinnost = mala brzdna draha, nevadnou jako klasicke brzdy, mala vaha, ...
Nevyhody: vysoka ucinnost (napriklad u MB to byl jeden z duvodu proc je zrusili z ceniku - vyskakovali airbagy, jelikoz pocitac vyhodnocoval udaje o zpomaleni jako naraz), hluk, vysoke opotrebeni, cena, ...
Co se teploty tyce, tak jeden ze zpusobu jak docasne tuto situaci vyresit bylo neustale "solichani" brz. Teto zkusenosti vyuziva nejmodernejsi generace brz Audi, BMW, ... kdy se behem jizdy nepatrne (nepoznate to) "pribrzduje". Vysledek je poznat hlavne pri desti - brzdy reaguji bleskove. Snad to ve strucnosti staci
..."Nevyhody: vysoka ucinnost"... tak to me teda fascinuje... asi si je pudu koupit a dam je do Octavie.to pak zustanou kola a ja stat a zbytek jeste pocestuje dal...
hlavním problémem těch brzd je, že není možné je plynule dávkovat, s tím se potýká Carrera GT i Enzo takze jsem fakt zvedavej, jak to bude fungovat. Osusovani brzd opravdu funguje, ale nikdy jsem neslysel, ze by se stejnym způsobem brzdy zahrivaly!
to s tema airbagama je ftip? no neco takovyho bych nechtel zazit... zamaznout to a najednou buch, bilo, hrozna rana do palice a pak uz se jenom omotat okolo nakyho dubu... svestku by to porazilo...
rozhodne bych se nebal, ze to nebude zpomalovat, nebo jiny problemy. aby to audi protlacilo do priplatkovy vybavy, musi to mit vychytany. spis by me zajimala cena, tipuju tak 350-400.. jeste aby nevydrzely 300tkm, to by byla fakt vostuda.
Ten dôvod, prečo vraj Mercedes prestal dodávat ker. kotúče je smiešny. Keď už, stačí zmenšiť citlivosť senzorov. Okrem toho, nikto si nemyslite,že tieto brzdy dokážu vyvolať také spomalenie(že by vystrelili airbagy).Predtým bola brzdna draha zo stovky napriklad 38m, teraz 36m.Snad si niekto nemysli ze zabudovanim ker. brzd sa skrati brzdna draha o polovicu.Na to sú potrebné iné pneu, prítlačné krídla atď-preto dosahuje F1 drahu 17m zo stovky-tak tu by sa uz tie airbagy nafúkli.
tedy nechci videt jak auta jako tato A8 bude vypadat po 20 letech az se na ni zacne kdeco porouchavat
takova slozita technika (viz prubezne zahrivani a osusovani kotoucu a desitky podobne slozitych vychytavek) bude enorme narocna na servis a kontroly
nechtel bych se o takove auto starat (a spolehat na nej) po 20 letech nebo 400 tisicich najetych km
dnesni dvacetileta auta si jeste kdekdo spravi temer "na kolene" v lecktere garazi (vymenit vadny dil, neco vyvarit, manualne seridit, vycistit a pod). Jedna z nejvetsich bolesti dnes jezdicich dvacetiletych aut je koroze.
Ale auta dnes nove vyrabena a zvlast ta high-tech budou po dvacetiletech temer nepouzitelna jelikoz s kazdou zavadou (a bude jich hodne) bude potreba navstivit servis s patricnou hodinovou sazbou. Podle toho bude take vypadat jejich cena. Budou za hubicku.
Predpokladam, ze u Audi nikoho nezajima co bude s autem po 20-ti letech! A taky se vzrustajici "spotrebnosti" aut asi nikdo nebude uvazovat o koupi 20 let stareho kramu.
či "osušovanie" bŕzd je bomba. Najmä pri očakávanom náraste cien palív na rádove 100,-Sk/l. Inak u nás na Slovensku sa tomuto javu ľudovo hovorí, že brzdy "visia" a chodí sa s tým do servisu
Chcel by som poprosit,niekoho kdo v tom ma viac jasno nez ja,aby mi napisal,ze ci to su keramicke aj kotuce aj dosticky,alebo si to je nejaka kombinacia (keramika-kotuc+ocel-dosticky)??? Dakujem