Auto co najede nejvíce po dálnici bude s sebou tahat akorát vybité baterky. Ve městě už vidím, jak majitel A8 bude myslet na to, že už má nohu sundat z plynu, aby před semaforem dobře dobil. Čistě elektrické auto mi dává smysl, ale kočkopsy ne.
a kdo je na dalnici? nebo odpovidas na jinej post?
vcera jsem si dal 2x D11 a mnoho luxusnich hejbadel jsem teda nezaregistroval ac me predjelo celkem slusne stado (nespechal jsem a tak jsem dal odpocinkovich 120 tempo. samo krom tech zuzeni kde se slo i na 60) nejluxusnejsi co jsem porkal byl nejaky novejsi vetsi Mecedes, tusim Rko, par dieselovejch 5tek a A6tek, zato po Praglu se to vetsima sedanama jen hemzilo, a to jsem vpodstet jezdil jen po jizni spojce a Praze 4/11, celkem jsem se divil kolik bab ridi Sko, potkal jsem jich na Praze 4 snad 6 a vsechno za volatnem zensky >:D
Iste, iný význam to nemá. Je to taký veľký biely pes na okraji obrazu krajinky, ktorého maliar namaľoval len preto, aby objednávateľ mohol niečo vymazať a bol spokojný, ako spolutvoril.
Docela trefně řečeno. Nicméně zaměření je jasné - směr USA. Mercedes zvolil jiný směr, dieselhybrid ale protože nabízí diesely v USA paralelně také, uvidíme asi dost zajímavý souboj jak v Evropě (kde mi dává větší smysl dieselhybrid), tak v Americe, kde je normou spíše benzín-hybrid.
Jaképak 4.2 TDI, přece všichni čekali až Evropa konečně "doběhne" Japonce a začne nabízet ty úžasně dokonalé hybridy (rozuměj perpetum mobile), teď to můžou s V8 TDI rovnou zabalit, všichni už budou chtít jen hybridy, aspoň podle mnoha zdejších diskusí bych očekával, že to tak prostě "musí" být a lidi už konečně "prozřou"... ;-) >:-[]
S hybridy je to stejné jako např. s fotovoltaikou, připrav jim "legislativní prostředí" a nic lepšího nenajdeš. Hybridy jsou řešení čistě poplatné CO2 ekošílenství promítnutého do zákonů. Všichni výrobci vědí, že je to principilení nesmysl, jenže po dekádě ekomasáže s nějakým tím hybridem přijít musí. Elektromobily jsou budoucnost, o to se těžko přít, ale ke skoku v (pro auta) efektivní formě uložení el. energie a rychlého obnovení kapacity je pořád daleko, přiznat že do té doby nezbude než vylepšovat spalovací motory je prostě málo cool, tak tu máme hybridní slepou ulici. Ještě legračnější jsou pak "elektromobily" s range extendery, tam se tváříš jak jsi bezemisní elektrikář, a přitom máš pod haubnou prachsprostý spalovací motor, jediný rozdíl mezi tímto "panem čistým" a "spalovacím plebejcem" je, že ten druhý přizná výfuk. >:D;-)
K té áosmičce, uškrcená 3,0tdi bude mít v mixu lepší hodnoty spotřeby, tenhle hybrid přesně odpovídá tomu výše uvedenému, tedy aby se euroatlantická ekokoza nažrala za vynaložení co nejmenších nákladů. ;-)
S těmi hybridy to zas TAKový NEsmysl NEní (teď "kašlu" na emise) - uvědomujete si, KOLIK "paliva/energie" si na cestách "vyrobíte zadarmo"? A jak "pěkně/rychle/okamžitě" (narozdíl od spalovacích motorů) je pak tohle "palivo"/tahle energie přeměnitelná na reálný pohon auta? ;-)
(a jsme v "samých počátcích", dá se očekávat STEJNÝ vývoj jako u spalovacích motorů - vemte si jak ty pokročily ... zkuste si porovnat třeba "konvenční" dvoulitr před 10ti či kolika lety a třeba právě 2.0 TFSi .. a stejným vývojem projde i hybridní systém ... KDO by pak (třeba za těch 10 let) NEchtěl mít v autě takový elektromotor (v reálu další "plnohodnotný" motor/pohon k tomu "konvenčnímu spalovacímu"? :-)
PS: Teď dávají tyhle "pomocné" elektromotory třeba 37 (u PSA) nebo 40 kW (tady u A8) apod. ale příští rok na Vánoce by měl být představen "jen" u toho PSA benzín-hybrid s 70 kW elektromotůrkem a u toho to samozřejmě NEkončí = za pár let si budete moci pořídit .. např. (teď si jen "tipuji") audi s konvenčním 2.0 TFSi o výkonu 200 kW + elektromotorem o výkonu 130 kW = to už se mi zdá docela DOST "smysluplná" elektrická (se zadarmovýkonem) "přímopoc" - že to na celkový výkon bude mít i malé emise je FAJN, že to dá dohromady TAKOVÝ výkon je SUPER..
Tak TAKHLE to "vidím" JÁ ;-)
Otázka smysluplnosti hybridů není nijak odvislá od výkonu elektromotoru, který je do auta zamontován. Principielní nesmysl je v tom, že se do jednoho auta cpou dva typy pohonu, dva motory, jejich skloubení, vzhledem k tomu, že pracují na jiných principech, je problematické, tím pádem je to všechno výrobně drahé. Že se s hybridy setkáváme, je proto, co jsem napsal v první větě, jde o to "legislativní prostředí", dotace, daňová a poplatková zvýhodnění, které umožňují alespoň trochu konkurenceschopnou cenu. Bez pokřivení tržních podmínek, by hybridy neměly šanci, a jejich oddůvodnění ekologičností neobstojí, x krát se to rozebíralo, mluvím-li o ekologii měl bych vliv jednotky (auta) na živ. prostředí posuzovat globálně, a v tomto hodnocení hybrid prohává s jakýmkoliv autem se spalovacím motorem. Zbývá argument o přenesení ekologické zátěže z hustě osídlených center jinam, jenže ten řeší elektromobily, proto dávají smysl už teď, přestože jsou zatím zatím v nedokonalé formě.
Pohled z hlediska řidičského říká, že jestli někde hybrid dává smysl, pak v kategorii "rozmařilých" aut, kde zvýšenou výr. cenu kupec uhradí a kde se předpokládá nadbytek výkonu, tam funguje přidaný elektromotor velmi dobře, svezení např. s lexem 600h je z hlediska dynamiky pohonného ústrojí zážitkem pro každého. Naopak "lidové" verze hybridů, ...již od, jsou kompromisy kompromisů za nesmyslné peníze z pohledu užitku pro svého majitele potažmo řidičského zážitku. Ledaže považuje lovení kytiček za príma řidičské vzrůšo. ;-)
Dotace na hybridy vůbec nechápu, proč by měli daňoví poplatníciplatit někomu auto. Já ještě nikdy neviděl ani žádný test hybridu při normálním používání a porovnání s něčím co má běžný motor. Nějaká ekorally z kopce je o ničem.
Chápeš to špatně, dáváš dva předpoklady, které mají vést k ospravdlění existence hybridu, první elektromotory, mluvíš o nějakém navýšení výkonu, což je docela mimo, problém s výkonem elektromotorů není, udělat dnes čistě elektrické auto, které výkonem zcela smaže cokoliv se spalovacím motorem není problém. Tedy tento argument o znásobení výkonu elektromotoru coby podpory smysluplnosti existence hybridu je nefunkční.
Druhým předpokladem je zvýšení kapacity baterií, ano, baterie mají malou kapacitu, ale jejich malá kapacita je právě důvodem existence hybridu, tj. vylepšení baterií smysl hybridu ukončí. Jinými slovy vývoj v ani jednom (byť ty el. motory to nepotřebují) nemůže existenci hybridů nijak pomoct, naopak.
Podstata věci je v tom, že se mluví o nějaké nutné "přechovové fázi", kterou mají zastat hybridy, to je ten nonsens, zástěrka pro zmíněné křivení trhu. Žádná taková fáze potřeba není, zatím je v mixu ekonomiky/ekologie nejlepší spalovací motor, až budou mít auta na elektriku takové vlastnosti, že zastanou veškeré nároky z hlediska funkčnosti, užitku, které jsou dnes schopny zastat jen auta se spal. motory, pak nastoupí velmi rychle, i bez regulace nebo dotací někoho pomazaného.
dle mého soudu je celý problém úplně někde jinde. V technologii to nebude. Že by dnes nikdo nedokázal vyřešit kapacitu baterie? To se mi moc nezdá. Sondu na Mars konstruktéři sestrojí a baterii ne? Nevěřím. Celé je to prostě o tom, že není možné odstřihnout během řekněme pěti let automobilový průmysl od ropy. Přechod prostě musí být plynulý a postupný. Proto hybrid. Ano, budeme se tvářit ekologicky, ale k pumpě budeme jezdit dál aneb vlk se nažral a koza zůstala celá. Asi 2 roky zpět jsem četl článek o eko testu BMW 5 a Priuse na trase cca 500km. Řidič Priusu s vypnutým rádiem i klimatizací dosáhl prakticky stejných výsledků jako BMW v naftě (motorizaci a další podrobnosti si již nepamatuji).
Znám váš názor, nicméně nejdříve přišla Toyota s hybridy a až POTÉ přišla pro tyto vozy ona zvýhodnění.. ;-)
Co se týče "sladění" elektrického a spalovacího pohonu - za těch 15 let co jezdí snad máme DOST důkazů že to NEní problém (a při rozšiřující se výrobě náklady půjdou jen dolů..).
A s nápadem na hybrid přišel jeden geniální vizionář již před více než 100 lety (tehdy byl maličko limitován technickými možnostmi) a já si myslím že prostě MĚL (Ferdinand Porsche) pravdu :-)
No tak, hybridy, a teď nemyslím ten porscheho, ale spíš moderní éru, tu byly před toyotou, nemluvě o elektromobilech, jejich parametry původní prius nijak nepřevyšoval, pročpak se neujaly? Za "rozvoj" může kalifornská legislativa v kombinaci se skvělým toyota marketingem dokonale vystihnuvším tep doby, EU se pak velmi rychle přidala.
Ale ať tak nebo tak, je to jedno, otázka přece nestojí, jestli tu hybridy byly před, po atd., ale jestli dávají smysl, ekonomicky, ekologicky. Naprosto zjevně, ne, bez účelové podpory ze strany států. Křivíme trh, a jako v minulosti tolikrát, i tentokrát se nám to vymstí, myslím nás, co platíme daně. V tom, co se na poli "ekologizace osobní dopravy" děje z hlediska leg. prostředí v posledních letech (řepka, hybridy) vyplývá jediné, Jára Cimrman coby mistr slepých uliček byl překonán. Ovšem není to samoúčelné, za vším lze najít ono pověstné qui bono, nakonec to vždycky skončí u toho, že tomu, kdo potřebuje být v příštím volebním období zvolen, páč by jinak pro svou nepoužitelsnost v privátní sféře zhynul bídnou smrtí hladem, tihle pro to udělají cokoliv, dnes se může stát např. projekt výroby elektřiny z mrkve jako nesmysl, za pár let kdo ví... :-);-)
Rozdílné danění nafty a benzínu nevadí?Je to také pokřivení trhu.Emisní předpisy.Každý stát má nárok pomocí legislativy zajištění čistšího prostředí,nebo třeba i bezpečnějších aut.Vždyť emisní normy i nárazové testy jsou jedním z nástrojů jak omezovat dovoz aut,oddělit kvalitnější produkci od méně kvalitnější (i v Evropě je toto účinná ochrana před čínskými výrobci).
Proč by měla zrovna Kalifornie přizpůsobovat své zákony nějaké firmě a ostatní se jí pak přizpůsobovat dále?
A ta zlá Toyota má natolik obludný a rozsáhlý marketing,že ji musí i státy poslouchat.
Není to trochu jinak než takovéto konspirační teorie.
Prosté rekuperování energie,která jinak přijde vniveč.Nic víc nic míň,ale je to logický krok k elektromobilům.
Jaké konspirační teorie, proč zlá toyota, je to prostě úspěch jednoho podnikatelského záměru. Příkladů je x, v osmdesátých letech se např. rozhodovalo o tom jestli beta nebo vhs, a vhs se stala standardem, přestože z technického a ekonomického hlediska byla horší. Mě vadí regulace, podpora jednoho na úkor druhého (ano i rozdílné zdanění benzinu a nafty je špatně), přestože je evidentní, že to jedno není schopno bez podpory přetlačit to druhé. A pozor, v případě hybridů se nelze zaštítit podporou technologie budoucnosti, která zatím v plenkách je horší než... ale jednou...atd., protože žádné jednou pro hybridy nebude, cílem jsou elekromobily, které už existují, podporujme je, největším omylem je, že přidáním elektromotoru do auta se spalovacím motorem dělám logický krok elektromobilu. Z toho pak vychází celá tahle pokroucená argumentace.
O něco víše píšeš,že se hybridní technologie uchytila jen díky kalifornské legislativě a marketingu Toyoty.Ovšem že,jeden stát a jedna automobilka nikomu nic nevnutila.Nikdo se na ničem nedohodnul.Jen legislativní normy upřednostňují čistší emise,nebo také je srovnávají,pro benzín i naftu na stejnou úroveň.To je správné.Proč zde mohli jezdit diesly s většími emisemi NOx a pevných částic,než benzíny?Proč rozdílné posuzování?
Technologie budoucnosti je tedy pohon elektromotorem (což uznáváš),ale zdroj energie není pevně dán,baterie,palivové články,turbína,spalovací pístový motor....Hybrid je cesta,není to cíl.
NEjsem si jista co myslíte tím "VHS byla z technického i ekonomického..." - z technického JISTĚ ANO, z ekonomického .. spíše NAOPAK, ne?
Sony se svým systémem Beta bylo sice technicky "na výši", ale (z dnešního pohledu se to hodnotí SNADNO :-) ) ekonomicky management NEprodejem/NEpředáním licencí ZADARMO (jako JVC se svým systémem VHS) prostě udělali CHYBU ;-)
PS: A NEJlepší video systém bylo stejně Video 2000 :yes::-)
(které "pochopitelně" odpadlo první.. ;-)
Nerozumiem tymto spiatocnickym postojom v diskusiach..baterky vazia len 36 kg..je uplne logicke, ze elektromotor odstranuje najvacsi neduh spalovacieho motora a to zravost pri rozbehu..resp. mensiu pruznost v nizsich otackach (i ked je to uz relativne) Vyrobne naklady su otazkou rozsirenia. Akumulatory sa tiez vyvijaju. Hybrid nakoniec vo svojej podstate ani nie je az tak zlozitejsi v porovnani s tak milovanym dieslom.
Zvyhodnovanie dieslov v nasich koncinach sa mi zda tiez chore.. v meste je smradu ako na JZD a niektori jedinci sa vyslovene ukajaju nakopavanim svojho "TDI" a okiadzanim ostatnych tymi odpornymi sadzami.. Prave vo vyssej strednej a luxusnej triede hybrid zmysel ma! Casom by mohol aspon ciastocne nahradit diesle. Co sa tyka cien, ved tam maju obrovske marze.. otazka je ale ci sa im chce znizovat marze. Naco by to robili. Kto chce premiovku tak si ju proste kupi, to vobec nie je o cene. Nejakych 2000-3000 EUR hore dole je uplne irelevantnych.
Skloubeni elektromotoru a spalovaciho motoru u Toyoty HSG je naopak velmi jednoduche a efektivni. Planetove soukoli, male, jednoduche, lehke tam nahrazuje spojku a plni roli CVT prevdovoky. ;-)
Hybridy jsou dobré tam, kde dochází k velkým výkyvům výkonu motoru a jsou tím účinnější, čím je motor na tyto výkyvy citlivější. Dají se použít ve městech, kde výkyvem jsou časté rozjezdy, stejně tak na okresních silnicích a dálnicích, kde je zase výkyvem předjíždění. Pokud člověk jede plynule, tak mu hybrid nepomůže. Jediná otázka tedy je, jestli takto ušetřenou energii nevyhodíš z okna tím, že v autě taháš elektromotor a baterie navíc. Proto u hybridů spíš vidím smysl v kompaktních systémech ala KERS, které auto tolik nezatíží, ale pomohou mu s dynamikou, když to potřebuje. Navíc, KERS se dá realizovat i čistě mechanicky. Což by možná byl nejzajímavější pomocník benzínových motorů.
Co se baterií týče, už dlouhou dobu jsou technologie, které by současným elektromobilům umožnily dojezd v tisících kilometrů. Problém je, že se nedaří tyto technologie zavést v sériové výrobě. Víme jak na to, jen to nedokážeme dělat levně na pásu. A pak americká armáda má řadu pokročilých bateriových technologií, o který si myslí, že jsou pro veřejnost příliš nebezpečné. Proto jejich prodej omezují pouze na vojenské aplikace.
Jinak to asi vidíme stejně. Hybridy jsou z dlouhodobého hlediska slepá ulička. A když už hybrid, tak elektromobil s range extenderem. Právě kvůli menší mechanické složitosti. Proto mě zaráží cena Voltu a Ampery, která je vyšší než u mnohem technologicky složitějšího Priusu. Jednodušší design nejen snižuje cenu, ale také snižuje hmotnost. Takže se cena a hmotnost baterií a elektromotoru více rozmělní.
Víš vůbec, jak Volt a Prius fungují? Volt používá spalovací motor jako generátor energie. Neexistuje mechanické spojení mezi spalovacím motorem a koly. Prius má celkem složitou převodovku, která propojuje spalovací motor s elektromotory - mechanický rozdělovač energie. Absence převodovky je podle mě celkem zásadní rozdíl.
Nemám problém chápat výhody rekuperace, jen říkám, že technologie spojující spal. motor s elektomotorem se bez podpory nedokáže ekonomicky obhájit, to je celé. Se zbytkem souhlas.
Zapomněl jsem, že Sibyla Kylie předpověděla konec osmiválců u Audi, protože BMW je taky ruší (u Dieselů zrušilo) a že jediný osmivál zůstane v Roveru. >:D
Právě o tom osmiválci u Range osobně dost pochybuju. Range totiž sám o sobě nemá dostatečnou flotilu malých pidivozítek s pidimotory, takže se nemá šanci dostat na emisní limity.
A že by ho drželi i přes všechny tyto překážky? Nebo že by Range začal dělat něco jako Aston Martin? Přelepovat znáčky třeba u Fiesty?
Nějaké "takové" řešení bude MUSET najít, neb pro vůz typu Range Rover osmiválcový dieslel MÁ smysl (pro osobní vozy NE ;-)
PS: Po 4válcovém S-Klasse - zdá se mi - 4válcové A8 už takový "odpor" NEbudí.. :-)
Zkuste si sundat ty oooo brýle a podívat se na to BEZ nich.. ;-)
PS: Prostě v audi i MB luxusní kategorie je a bude "jen" 4válec - s tím nic NEnaděláme.. :-)
NE sice "o autech", ale něco jako "Fundamentální analýza trhu určená pro dlouhodobou strategii vývoje trhu (včetně cenového vývoje)" je to co "bych měla umět", možná málem "mít v malíčku" :-)
PS: Čímž se NEchci SROVNÁVAT zrovna se Sybilou, ale.. ;-)
PPS: ...no a TEĎ jsou na řadě naftové 8mi-válce ... :-)
Ty naštěstí (zatím ještě ;-) ) NEkončí..
PS: S naftovým(i) V8 je to stejné jako ve VŠECH jiných "kategoriích", já "ještě nedávno" také RADĚJI V6 3.0 než 2.0 TFSi (v tom tu měli "fffšichni" JASNO - co je lepší ;-) ) a dnes to "dorazilo" k V8 - co je "lepší": cca stejně výkonný dvou/tří-turbový R/V6 nebo těžší V8.
"Obecně" MÉ sympatie má vždy "víceválec", ale VÍM že v reálu to "funguje" právě obráceně .. za pár let budeme i ve střední třídě jezdit s tříválci a i to nám příjde celkem "normální" - tedy až s tím příjde někdo první, to bude "brblánní", ale TOHLE je (přece) reálný trend.. ;-)
PPS: No a TEĎ "je na řadě" naftový osmiválec.. :-)
S 3 valcami nech si jazdi bmw v rade 3, a skusme si porovnat schvalne vahovy rozdiel medzi R6 3turbodiesel, kontra 4,2 TDi - ak tam bude 20 kg rozdiel, tak je to moc !!!, proste R6 - ta dlha klukova hriadel - sama konstrukcne znevihodnuje R6 proti V6, V8 nebude o moc tazsia - 20 kg maxxx!!! >:D
Este k tomu 4 valcu v S-ku / A8 : ano, nesuhlasim, skor ten hybrid z Touarega/Cayenu - a teda Quattro, a casom by som to dal na pripavovane E-quattro, to sa uz testuje, zatial to vypada dobre...
A este k tym hybridom : PSA hybrid - diesel na predok, E-motor na zadok = defakto E-Quattro, kde Audi asi pouzije lubovolne benzin/diesel podla aktualnych leg.poziadaviek. ---tieto systemy ako jedine povazujem za zmysluplne, ale aj to len docasne, kym sa na rhu nobjavia "poriadne baterky" ;-)
A Prius ???!!! >:D:-!8-s >:-[]:-(:no: ja neviem...-ale prave takyto mix nalad mi Jazda s nim priniesla - proste vsetko len nie uspokojenie i len podpriemernych narokov na aku-taku dynamiku.
To auto sa proste nechce hybat !!! V tej dobe mnou jazdena Kia Ceed 1,6 CRDi by ju zjedla , coo, ZOOOOZRALA kedykolvek, a celkovo bola vo vsetkych objektivnych parametroch pouzitelnejsia okrem objemu kufra.
No proste s Priusom, nech tu na mna ani nikto nic neskusa.... :-!:no:
1) Sice trochu nechápu vaši zmínku o PSA hybrid(u), ale budiž. Právě nyní/nebo během příštích měsíců již můžete objednávat diesel-hybrid (u docela DOST modelů), benzín-hybrid (s výkonem 295 PS) bude příští rok "k Vánocům" ;-)
2) Váhový rozdíl mezi V8 4,2 TDi a R6 3.0 tri-turbo (správněji 3 turba) vidíte na 20 kg? No to NEvím .. který je ale "in" a který "out" to VÍM :-)
(a "shazovat" - pro delší klikovou hřídel - motory R6 oproti V6, to chce být opravdový automobilový ANTIfanda :no:8-s
4) Možná jste to NEpostřehl, ale na téhle planetě je jen JEDEN kontinent kde se "masověji" (i tam je to MENŠí polovina prodaných vozů) prodávají osobní vozy na naftu (zbytku světa to "smrdí", zbytu světa to "chrčí/hlučí", zbytku světa příjdou NEsmyslně vysoké nároky na servis ;-)
5) NEbojte se, to není "povinné" koupit si hybrid :-)
(věřte/nevěřte, jejich (hybridů i "čistých" elektrovozů) "jízdní schopnosti/atraktivnost" se budou JEN zvyšovat!
(s TESLA roadster je to myslím docela "chic" už dnes.. ;-)
Zajimave jak se nazory lidi meni kdyz se resi stejna vec u ruznych znacek. BMW si prorokoval 715 s 6 turbama. Ted kdyz downsizing dosel i k Audi (dokonce ve vetsi mire nez u BMW viz 4.0TFSi nahrazujici skvelou atmo V10, vs 4,4L V8 u BMW) a uz tu mame A8 s ctyrhrnkem tak je to vlastne OK >:D:no:
NEchte toho, jeden ze ZÁKLADních argumentů odpůrců S 250 CDi byl "jen" 4válcový zvuk (můj argument o výkonostních parametrech srovnatelných s předchozími generacemi S-Klasse s motory V6 CDi NE"zajímaly"). Prostě každá firma na to šla maličko "jinudy" (audi prostě zatím NEmá motor objemu/výkonu 250 CDi), ale výsledek je - v použití ČTYŘválce - STEJNÝ ;-)
(já klidně ZOPAKUJi, že se těším a jsem MOC zvědavá na tříválcové BMW i8 :yes::-)
Tak to není, zatímco Audi nabídne 150 kW kulturní cestou, MB použije výrobně levnější čtyřválec. Pokud si někdo objedná do MB E čtyřválec, tak dělá kompromis.
:-) - já bych NEtoužila ani po jednom z těchto vozů, ale tohle "zoufalé" rozlišování (že 4válec v audi A8 je vlastně MNOHEM lepší než 4válec v MB) - je docela LEGRACE :-)
PS: Popravdě kdybych "musela" asi bych také raději sáhla po audi (benzín + elektromotor je mi přece jen bližší), ale ... docela by mne zajímalo jak byste (nejen vy) hodnotil(i) takové hybridní BMW 723d ;-)
Dokážeš se aspoň pokusit pochopit rozdíl mezi (prémiovým) vozem lux třídy pouze se spalovacím motorem a fullhybridem? 8-s
Ty jak se zasekneš, tak přeskakuješ dokola jak škráblé CDéčko... >:-[]
Já docela SNADNO :-)
PS: Ale vy NEbýváte v takového (ehm) "křeči" ;-)
PPS: Docela by mne "pobavilo" (a VELMi zajímaly místní "reakce") kdyby BMW využilo své know-how a nabídlo něco jako HYBRIDní 723d :-)
(prostě PODSTATA je, že do luxusní třídy "dorazily" 4válce ;-)
Je sice pravda, že benzin je daleko kultivovanější než diesel, je pravda, že hybrid ještě více "uhlazuje" charakteristiky celku s 2.0 TFSI takže Audi na rozdíl od MB se snaží udržet alespoň určitou sametovost pohonu proti 250CDI který je často kritizován za hrubý běh i třeba v Ečku ale je také pravda, že ani tento hybrid ani 250CDI do luxusní třídy nepatří a pokud jej tam výrobci dávají tak nikoliv ze své hlavy ale jako úlitbu zeleným bezmozkům. Prodejnost stejně bude nula nula nic takže bych to neřešil. Politici kteří si z tohoto (a jiných dnes už jasně anti rozvojových zhovadilostí typu solární elektrárny) dělají kariéru to nepochopí a dokud jim dovolíme aby si z našich daní dělali lukrativní business do své kapsy tak toto šílenství bohužel bude pokračovat.
S tou NULA prodejností si NEjsem tak jistá (uvidíme). Já bych kombinaci tak velkého vozu a tohoto pohonu asi NEzvolila, ale myslím že se MÝLÍTE a že se to (stejně jako S 250 CDi) BUDE prodávat... :-)
PS: (Dotované) solární elektrárny "po česku" jsou opravdu (politická) BUBOST první kategorie - solární panely na každém novém domě "po rakousku" jsou dle mne "za jedna" ;-)
a sam bych si to nikdy neporidil. Zaroven ale chapu ze se to dostalo na trh, mozna se par lidi chytne a aspon se otestuji technologie. I tak je to ale smutne... Dle me:
min 4hrnek => A4
min 6hrnek => A6
a premiova (to nej co si muzete koupit krom image znacek jako Aston Martin atd.) A8 => V8
Mozna trochu staromodni nazory, ale nestydim se zane :-!
Také mi "vyhovuje" spíše onen "konzervativní" pohled (do střední třídy "minimálně" V6 - nejmenší motor jaký jsem kdy ve střední třídě měla byl 2,5 litr), ale tyhle doby KONČí a po letech "kontinuálního" vývoje přichází (v oblasti pohonů automobilů) prostě docela REVOLUCE - a já si myslím že ZPĚTNĚ bude jednou Lexus za svoji průkopnickou práci (o)ceněn (MNOHEM více než dnes ;-)
Co jsem četla probíhající vývoj v oblasti baterií je docela ROZSÁHLÝ (jak co do kapacity, tak rychlosti dobíjení..
(a "usmívat se" nad dnešním přešlapováním/hledáním cesty při vývoji pohonu - no to asi budou, ale jinak to prostě (asi) NEjde.. ;-)
Škoda, že v padesátých letech nebyl internet, určitě by nebyl problém najít v tehdejších (kdyby byly) internetových diskusích podobné příspěvky na konto výrobců tryskových aut a podobných, z dnešního pohledu, nesmyslů. ;-)
zajimave jak tu nekterym lezi hybridy v zaludku >:D , nesmyslem ty auta nejsou, pokud neni baterie nejak vyznamnou casti a slouzi jen na smesne vzdalenosti, tak to je docela ku prospechu a nemusi se utracet zbytecne miliardy za zlepseni spalovacich/zazehovich motoru ktere maji proste svoji slavu +- zasebou a do 15-20 let ponich nestekne ani pes
jak ukazuje treba Panamera Hybrid S, tak se da ze vcelku smesneho moturku spolecne s hybridni soustavou vymacknou velice slusnej potencial a to se spotrebou taktez velice slusnou, na ono prechodne obdoby par let kdy se bude moci prijit s necim opravdu setrnym je to rozhodne lepsi zpusob nez doaleluja k motorum pridavat turba a kompresory a diky konkurenci z tech motoru zdimat vykony takove, aby zas o kousek byli nad konkurenci
doba dalnicnich expresu taky pomalu konci, tak jak se rozrusta osobni doprava zavisla na stale chatrajicich silnicich se nastesti rozrusta i ta doprava verejna, cokoliv na 400-500km dneska us pomalu nema smysl v jistych castech sveta prekonavat autem, a ta vzdalenost se bude pomalu zmensovat a nevidi to jen zaslepenej motorysta :-)
Technologie spalovacího motoru má svou slávu za sebou, elektromotory brzdí baterie, hm, tak nejlepší co můžeme udělat, strčit obojí pod jednu kapotu a získat zázrak. >:D To je přece nejvýhodnější, jak z hlediska ekonomiky, ekologie, tak funkčních vlastností aut. Ono se to odhlasuje, a to stačí. Škoda že joudům nedochází, proč je ten v půlce světa dotovaný prius přesto pořád tak drahý nebo proč astra na elektriku s jednačtyřkou (ampera) stojí přes milion přestože kvalitou materiálů, interieru,se dá srovnat max. s nějakou čínskou plechovkou za dvěstěpade.
evidentne zijes na jiny planete, Ampera je uplne jin kategorie hybridu a vpodstate momentalne nema konkurenci, nebo znas jine auto podobne koncepce? (volt nepocitej)
a ekonomicky ano, ekonomicky jsou tyto auta pro automobilky vyhodne, jinak by je ani nedelali ;-)
nikdo tu o ziskani zazraku nepsal, to jen nekteri to takto potrebuji nazivat a psat aby to mohli hanit ;-)
elektropohon bude nasledujici kapitola ktera se teprve zacina psat, a jelikoz potrebuje tato kapitola extremne financne drahej vyvoj, tak se postupne umoruje v hybridech a jinem spotrebnim zbozi pouzivajicim baterye ;-) kdybys nezil v iluzich, vsimnul by sis toho treba jiz davno na vsem co se okolo nas za poslednich par desitek let vyskytuje a co si bezne kupujeme, no schvalne, kolikpak stavali treba takove PC pred 20-30 lety? a to radsi ani nepsat o cenach mobilnich PC, a kolikpak stoji dnes?, displaye jako dalsi priklad, no kolikpak stavala treba takova 30-40" LCD/plazma TV pred 10 lety, jiste byla za babku, a nebo spise za statisice babek, a kolikpak stoji dnes? nenapadlo te ze ty smesne ceny co mame dnes jsou prave diky tomu ze ty prvotni ceny zaplatily naslednej vyvoj spolecnostem, ktere sice na danych technologiich vydelavaj miliardy, ale zaroven donich ty miliardy v prubehu casu investuji ;-)
Šamane, mě je naprosto jedno, jestli se někde slovíčkaří v tom smyslu, že ampera je elektromobil s range extenderem, tudíž ale naprosto jiná kategorie než "klasický" hybrid atd., atp. Špatně na hybridech je princip, tj. dva typy pohonu pod jednou kastlí, to nikdy nebude ekonomičtější nebo ekologičtější než jedno nebo druhé, a tím pádem i neživotaschopné bez umělé podpory. Že tobě placení těhle nesmyslů nevadí je tvoje věc, mě ano.
Co píšeš o bateriích, o.k., jen nechápu proč mi to říkáš v souvislosti s hybridy. Proti elektromobilům nelze mít výhrad, i v současné podobě jsou naprosto životaschopné, přestože s limity využití, komplexní funkčnosti aut se spalovacími motory zatím nedosahují, ale zrovna ve jménu ekologie, vytlačování emisí z hustě osídlených center, je lze "nasadit" naprosto bez problémů. Takže podporovat elektromobily, protože ony jsou cíl, a podporu myslím i v rámci obecného zájmu tj. z daní, není problém, proti tomu nikdo nebrojí, v privátní sféře (z prodeje technologií) tím tuplem, vývoj baterií skrzevá tesly, nissany, renaulty a x dalších elektromobilů může vesele běžet a běží, elektromobily se prodávají, vyvíjejí se další, hybridů k tomu netřeba. Tu stále omílanou tezi o nějaké technologické přechodové fázi k níž jsou nutné hybridy, to považuju za největší úspěch politickomarketingové hybridní masáže posledních let.
no asi si neuvedomujes ze soucasne cistokrevne elektromobily jsou z ekologickeho hlediska vetsi zlo nez nejakej 6-8 valec starej 10-15 let co za zivot nadrandil treba 300-500 tisic km a spolikal vprumeru treba 10-15 litru benzinu/nafty na 100
v tomhle ohledu je hybrid dnes mnohem ekologictejsi nez ciste elektro, protoze neportebuje X set kilo baterek ktere nejsou zrovna ekologicke diky tomu jak je ziskavame a jakou spoust posobe nechavame
proto je hybrid dulezita cast prechodu na elektromobily, daji se diky nim ziskat finance na drahej vyvoj novych druhu baterii, nebo ziskavani elektriny cistou cestou, a zaroven diky nim masove testovat, treba vodik a podobne
Nutnost?Mohli by být třeba ještě menší (nebo žádné),pro nastartování motoru je více možností.
Ale ta používaná varianta je nejjednoduší (krom té kliky samozřejmě).
To je zde povyku zda více či méně baterií.Všichni jsou náhle ekologičtí.Nebudou také vadit větší auta?Dle stejné zásady,malá baterie nevadí,velká ano,malé auto nevadí větší ano.... :-!
Ano, jsou to moje slova, ale na základě toho, co jsi tu zatím napsal. Chváleným hybridům si žádné baterie "nevyčítal", na rozdíl od elektromobilů... ;-)
Pokud je podle tebe elektromobil výrazně méně ekologický, než vůz (i starší a větší) se spalovacím motorem, a to hlavně proto, že potřebuje více baterií, pak by to mělo logicky platit i při srovnání klasického automobilu (se spalovacím motorem) s hybridem. Nebo snad hybrid nemá více baterií, než klasika s pouze spalovacím motorem?
Vobec nechapem, kde je podla diskutujich chyba. Benzinovy motor neobtazuje okolie hlukom a smradom, teda oproti dizlu. Elektromotor + baterie sa postaraju o efektivitu. 8 st automat sa stara o pohodlie. Zrychlenie pod 8 sekund a maximalka nad 230 su uplne dostacujuce. A ak to v reale bude mat spotrebu do 8, tak naozaj nevidim chybu.
chybu videj jen ti co nato nemaj a zavidej ze budou lidi co si to budou moci koupit, a ze takovich lidi nebude malo je vcelku jistota :-)
ja se s necim podobnym setkal v zacatcich tabletu, lidi se strasne divili ze jsem si tenkrat poridil TabletPC za tenkrat sileny prachy, a dnes vetsina z nich ma nejaky dotykac bud na telefonu, nebo na tabletu, jsem zvedavej jak to dopadne s LED projektorem, pocitam ze za par let ho budou pouzivat ti co se me dnes divej >:D
bohuzel na drazsi hracky jako treba Hybrid od Porsche/Audi nemam, kdybych mel, rad si koupim
Argumentačně jsi tady úplně mimo. Nejde o to, kdo má/nemá na A8 apod. Chceš snad tvrdit, že ten kdo má na novou A8, tak nemá na tento A8 hybrid a proto ho závidí těm, kdo si mohou koupit? Raději si zodpověz otázku, proč dá drtivá většina zákazníků (a na tom vem jed), co mají na to vybrat si, přednost nehybridní A8 s víceválcem, před tímto hybridem s R4.
To co by sis koupil ty, kdybys na to měl, je pro tuto diskusi stejně bezpředmětné, jako tvá úvodní část první věty.
Jaká byla podobná alternativa k tabletu ? Propiska a blok ?
Dokud bude vedle hybridů existovat klasická alternativa, resp. dokud hybridy nepředběhnou "klasiku" tak to bude problematické. Jak píšeš, dražší hračky.
edit: Pardon white, znovu se mi povedlo mou reakci pověsit "na" tebe i když jde o reakci na někoho jiného (SamanAR).
normalni notebook, netbook? proste tablet pridal neco navic, tak jako hybridni pohon pridava neco navic ;-)
u tabletu postupne odebraly onu druhou cast s klavesnici a nechali jen tabletovou plochu, a to same ceka v budoucnu hybridy, ponechaji jen tu elektro cast a spalovak se zahodi, bez tech prvnich tabletu i s klavesnici by ale ty dnesni zrejme nebyli
Tablety notebooky zcela nanahradí, pro některé účely bude i nadále řešení v podobě notebooku vhodnější... Výraznější kompaktnost je vždy (od určité úrovně) zároveň i na úkor uživatelského komfortu.
Jenže dnešní tablety jsou dost odlišné od těch starých. Já se sice tabletům nedivil, ale v té době bych si ho nepořídil. Byla to jen drahá hračka. Navíc, celá koncepce UI byla na hlavu. Když se na to člověk opravdu dobře podívá, tak i dnešní tablety jsou jen začátek. Pořád jsou to jen hračky. Skutečně použitelná mobilní zařízení přijdou až za pár let, kdy se dostaví lepší baterie na trh. Haptické displaye také posunou jejich použitelnost dále. Už jsem měl pár kousků v ruce, jen by se musel někdo najít, kdo by nalil pár miliard do továrny na jejich výrobu.
Hybridy jsou trochu jiné. Je to slepá větev. Ve chvíli, kdy se odstraní jejich hlavní nevýhoda, tedy budou k dispozici lepší baterie, bude lepší stavět čisté elektromobily.
Alternativa vylepšení baterií je vylepšení palivových článků. Ty mají podle mě z dlouhodobého hlediska skutečný potenciál. Budoucnost bude patřit decentralizaci produkce energie.
budes se divit, ale muj tablet ma i na dnesni dobu jedny z nejspickovejsich parametru a byli nanej pouzite krapet lepsi matrose nez naty dnesni plastaky, prave ty dnesni se kteryma to odstartoval Apple jsou spise ukazkou toho jak z toho chtej firmy za co nejmensi naklady vytriskat co nejvetsi penize ;-) ja mam jeste plochu od Wacomu a ne od nejakyho cinskyho bazmeka co ma presnost horsi nez slepej sniper a telo z horciku
a na praci grafika kdy nanem delam textury ho pouzivam dodnes bez nejmensiho problemu
Definuj špičkové parametry? Zatím co před 8 lety jsem kupoval notebook za 200 tisíc (za mé první vydělané peníze), dnes nakupuji od 50 do 80 tisíc a nabídne výkon mnohonásobně vyšší. To máš nějaký experimentální tablet za 10 milionů, že ti pořád stíhá? Plastový notebook jsem nevlastnil nikdy a ani nemám zájem. Dříve to byly hořčíkové stroje, dnes mám hliníkové. Na grafiku používám Wacom Cintiq 21UX. Spíš než hledat TabletPC s kvalitním digitizerem, si pořídím slušný počítač a k němu dobrý tablet. Mnohem jednodušší hledání. Nicméně i dnes najdeš TPC s digitizery od Wacomu.
Když se bavíme o špičkových parametrech, tak podle mě špičková pracovní stanice dnešní doby je například Cray CX1. Není zrovna mobilní, nicméně cílem bylo vytvořit moderní obraz prvních osobních počítačů. Opravdu by mě zajímala ta definice.
pokud natom nehrajes hry, tak ten silnejsi HW zas tak potreba neni ;-) softy se za tu dobu temer nehli z mista a pokud ano tak k lepsimu vyuziti HW
a parametry 12.1", 1024 urovni pritlaku, rozliseni nikterak oslnive 1280x800, ale uhly 89/178 stupnu v obou smerech, sasy z horcikove slitiny, plnych 8bit 16.7m barev a ne ty dnesni 6bit s dopoctem, ostatne pokud mas Wacom Cintiq 21UX ktery mam take, tak dane vlastnosti znas, jeho mensi varianta 12WX se totiz dodavala na tablet PC od HP 2710p, 2730p a 2740p, jaksi zapominas ze spickovou pracovni stanici si jaksi treba nevezmes sebou na cesty, nebo zebys treba v letadle rozlozil desktopa, na klid dal 21ux a pracoval, o to musi bejt zajimave
nehlede nato ze kvalita prace neni dana stanici, ale samotnym tvurcem, HW je jen nastroj
PS > muzu znat tvoji praci? docela me zajima prace kolegy grafika
mimoto kupovat v 16 letech notebook za prvne vydelanych 200 tisic, to ti gratuluju
Microsoft i Adobe se za 8 let slušně pohnuli v nárocích na železo. Pro mě je kritická RAM a řada starších strojů nezvládla víc než 4 GB, někdy ani to ne. 8 GB je pro mě minimum - to mám na noteboocích (výjimkou je pracovní stroj) a 80% zmizí bez mrknutí oka.
2760p (a předchozí verze) je jedno z mála HP, které mám opravdu rád. Pěkné TPC.
Jinak ten Cray byla narážka na to, že dnešní špičkové stroje nejsou tak špičkové, jak by mohly být. Technika pokročila mnohem dál než trh. Trh se zaměřuje na design a uživatelský komfort, už ne tolik na absolutní výkon. Kdyby jsi vzal rozměry šasi 30 let starého přenosného počítače a narval do něj to nejlepší z dnešní doby, tak jsi úplně někde jinde.
Nákup toho notebooku byla blbost. Chtěl jsem to nejlepší, byť to bylo zbytečné. Nicméně jsem nikdy nelitoval. Stroj dodnes funguje a občas poslouží při testování. Výhoda je, že je celkem svižný i dnes. Nevýhoda je, že postupnými upgrady by mě to vyšlo na polovinu. Je to asi jako když si koupím notebook za 50 tisíc, a pak do něj strčím 200 GB Vertex 2 EX... cena je hned trojnásobná.
Co se grafiky týče, nejsem profesionál. Dopřál jsem si rozsáhlé kurzy kreslení a malby, takže tablet je pro mě digitální plátno. Kreslím pro zábavu. Dávám průchod fantazii.
Kdybych chtěl kreslit na cestě, tak je samozřejmě (kvalitní) TPC skvělá volba, nicméně klidně bych v letadle vytáhl Precision a připojil k němu Wacoma. To ale nehrozí. Na cestě radši vyřizuji poštu, hovory, organizuji, spím a hraji hry. Zkrátka věci, které nevyžadují velký display a těžký notebook.
Není co závidět Hybrid je nesmyslný auto, a EL proud to ujede 30km tak co to má za význam, a také kvalitní testy ukázaly že úspora paliva také není, stačí jenom El auto ale s dobrým dojezdem!!!!!!!!!!!!
Nech si robi kto co chce, ale Audi nech nerobi nequattro celkovo a toboz nequattro hybridy! pleasssss!
S 3 valcami nech si jazdi bmw v rade 3,a skusme si porovnat schvalne vahovy rozdiel medzi R6 3turbodiesel, kontra 4,2 TDi - ak tam bude 20 kg rozdiel, tak je to moc !!!, proste R6 - ta dlha klukova hriadel - sama konstrukcne znevihodnuje R6 proti V6, V8 nebude o moc tazsia - 20 kg maxxx!!! >:D
Este k tomu 4 valcu v S-ku / A8 : ano, nesuhlasim, skor ten hybrid z Touarega/Cayenu - a teda Quattro, a casom by som to dal na pripavovane E-quattro, to sa uz testuje, zatial to vypada dobre...
A este k tym hybridom : PSA hybrid - diesel na predok, E-motor na zadok = defakto E-Quattro, kde Audi asi pouzije lubovolne benzin/diesel podla aktualnych leg.poziadaviek. ---tieto systemy ako jedine povazujem za zmysluplne, ale aj to len docasne, kym sa na rhu nobjavia "poriadne baterky" ;-)
A Prius ???!!! >:D:-!8-s >:-[]:-(:no: ja neviem...-ale prave takyto mix nalad mi Jazda s nim priniesla - proste vsetko len nie uspokojenie i len podpriemernych narokov na aku-taku dynamiku.
To auto sa proste nechce hybat !!! V tej dobe mnou jazdena Kia Ceed 1,6 CRDi by ju zjedla , coo, ZOOOOZRALA kedykolvek, a celkovo bola vo vsetkych objektivnych parametroch pouzitelnejsia okrem objemu kufra.
No proste s Priusom, nech tu na mna ani nikto nic neskusa.... :-!:no: