Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 - nejdřív revoluce, nyní evoluce

Tomáš Zajíček
Svým originálním designem a unikátní konstrukcí, charakteristickou použitím prostorového hliníkového rámu ASF (Audi Space Frame), pohonem všech kol quattro a vyspělými motory, nastavilo Audi A8 po svém uvedení na trh v červnu 1994 zcela novou laťku...

Vývoj u Audi se však nezastavuje - Audi A8 prodělalo omlazovací kúru a představuje se s pozměněným vzhledem a řadou novinek pod kapotou.

Na první pohled je patrná nová maska chladiče, přepracované nárazníky, nové světlomety kryté čirým sklem, jiné dveřní kliky... Aluminiové lišty podél vozu nejenom chrání karoserii před drobnými poškozeními, ale zároveň připomínají pro Audi tradiční materiál - hliník. Pro modernizované Audi A8 je připravena také celá sada atraktivně stylizovaných kol z lehkých slitin.

Hliníkovou karoserii v inovovaném modelu A8 nyní doplňují i závěsy ze stejného materiálu. Použití aluminia v zavěšení snížilo neodpružené hmoty, což se projevilo ve zlepšeném komfortu jízdy a ještě suverénnějších jízdních vlastnostech, zejména při rychlejší jízdě po méně kvalitních silnicích.

V kritických situacích se řidič může navíc spolehnout na elektronický stabilizační systém ESP, který je součástí standardní výbavy inovovaného Audi A8.

Pod kapotou Audi A8 se nyní objevují vyspělé vidlicové osmiválce s pětiventilovou technikou, které se díky třístupňovému systému měnění délky sacího potrubí chlubí skvělými výkonovými parametry. Motor 3.7 V8 disponuje nyní výkonem 191 kW (dříve 169 kW) a jeho nejvyšší točivý moment 350 N.m (dříve 315 N.m) je k dispozici při 3250 ot/min. Větší osmiválec 4.2 V8 má výkon 228 kW (dříve 220 kW) a jeho mohutný točivý moment 410 N.m (dříve 400 N.m) je dosažitelný v rozmezí od 3000 do 4000 ot/min. Dále je k dispozici zážehový šestiválec 2,8/142 kW a moderní vznětový 2,5 V6 TDI s výkonem 110 kW. Grafy, rozměry a další tech. údaje najdete zde.

Vysoký bezpečnostní standard vozů Audi A8, daný použitím čelních a bočních airbagů, umocňuje nový systém SIDEGUARD, což je airbag ve tvaru dlouhé záclonky, zabudovaný do čalounění nad horním rámem předních i zadních dveří, který účinně chrání hlavy všech cestujících.

V interiéru modernizovaného Audi A8 se objevují nové barvy čalounění, které ladí s palubní deskou a dalšími komponenty. Celkem devět nových odstínů potahových látek dovoluje zákazníkovi zvolit si svůj individuální styl. Drobné změny zaznamenala i sedadla, která jsou nyní komfortnější.

Ve výbavě vozu se dále objevují takové lahůdky, jako např. satelitní navigační systém, jehož monitor je zabudovaný do středového panelu, parkovací pilot, který akustickým signálem upozorňuje řidiče na nebezpečně blízké překážky před i za vozem, nebo nový systém vyhřívání skel bez obvyklých zatavených drátků. Příjemný pocit při nočních jízdách v Audi A8 navozuje i nové propracovanější osvětlení všech přístrojů.

Typ motoru2.5 TDI2.83.74.2
Válce/ventily6/46/58/58/5
Zdvihový objem (cm3)2496277136974172
Max. výkon (kW/ot)110/4000142/6000191/6000228/6200
Max kroutící moment (Nm/ot)310/1500280/3200350/3250410/3000

Spotřeba - nová norma ES/93/1162.5 TDI2.83.74.2
Kombinovaný (l/100 km)7.29.911.512.9
Emise CO2 (g/100 km)197238276310
Max. rychlost (km/h)220236250250
Zrychlení 0-100 Km/h (s)9.98.48.16.9

Tomáš Zajíček