Audi A8 - nejdřív revoluce, nyní evoluce

Audi A8 - nejdřív revoluce, nyní evoluce

 
 

Svým originálním designem a unikátní konstrukcí, charakteristickou použitím prostorového hliníkového rámu ASF (Audi Space Frame), pohonem všech kol quattro a vyspělými motory, nastavilo Audi A8 po svém uvedení na trh v červnu 1994 zcela novou laťku pro třídu luxusních vozů.

Vývoj u Audi se však nezastavuje - Audi A8 prodělalo omlazovací kúru a představuje se s pozměněným vzhledem a řadou novinek pod kapotou.

Na první pohled je patrná nová maska chladiče, přepracované nárazníky, nové světlomety kryté čirým sklem, jiné dveřní kliky... Aluminiové lišty podél vozu nejenom chrání karoserii před drobnými poškozeními, ale zároveň připomínají pro Audi tradiční materiál - hliník. Pro modernizované Audi A8 je připravena také celá sada atraktivně stylizovaných kol z lehkých slitin.

Hliníkovou karoserii v inovovaném modelu A8 nyní doplňují i závěsy ze stejného materiálu. Použití aluminia v zavěšení snížilo neodpružené hmoty, což se projevilo ve zlepšeném komfortu jízdy a ještě suverénnějších jízdních vlastnostech, zejména při rychlejší jízdě po méně kvalitních silnicích.

V kritických situacích se řidič může navíc spolehnout na elektronický stabilizační systém ESP, který je součástí standardní výbavy inovovaného Audi A8.

Pod kapotou Audi A8 se nyní objevují vyspělé vidlicové osmiválce s pětiventilovou technikou, které se díky třístupňovému systému měnění délky sacího potrubí chlubí skvělými výkonovými parametry. Motor 3.7 V8 disponuje nyní výkonem 191 kW (dříve 169 kW) a jeho nejvyšší točivý moment 350 N.m (dříve 315 N.m) je k dispozici při 3250 ot/min. Větší osmiválec 4.2 V8 má výkon 228 kW (dříve 220 kW) a jeho mohutný točivý moment 410 N.m (dříve 400 N.m) je dosažitelný v rozmezí od 3000 do 4000 ot/min. Dále je k dispozici zážehový šestiválec 2,8/142 kW a moderní vznětový 2,5 V6 TDI s výkonem 110 kW. Grafy, rozměry a další tech. údaje najdete zde.

Vysoký bezpečnostní standard vozů Audi A8, daný použitím čelních a bočních airbagů, umocňuje nový systém SIDEGUARD, což je airbag ve tvaru dlouhé záclonky, zabudovaný do čalounění nad horním rámem předních i zadních dveří, který účinně chrání hlavy všech cestujících.

V interiéru modernizovaného Audi A8 se objevují nové barvy čalounění, které ladí s palubní deskou a dalšími komponenty. Celkem devět nových odstínů potahových látek dovoluje zákazníkovi zvolit si svůj individuální styl. Drobné změny zaznamenala i sedadla, která jsou nyní komfortnější.

Ve výbavě vozu se dále objevují takové lahůdky, jako např. satelitní navigační systém, jehož monitor je zabudovaný do středového panelu, parkovací pilot, který akustickým signálem upozorňuje řidiče na nebezpečně blízké překážky před i za vozem, nebo nový systém vyhřívání skel bez obvyklých zatavených drátků. Příjemný pocit při nočních jízdách v Audi A8 navozuje i nové propracovanější osvětlení všech přístrojů.

Typ motoru2.5 TDI2.83.74.2
Válce/ventily6/46/58/58/5
Zdvihový objem (cm3)2496277136974172
Max. výkon (kW/ot)110/4000142/6000191/6000228/6200
Max kroutící moment (Nm/ot)310/1500280/3200350/3250410/3000
Spotřeba - nová norma ES/93/1162.5 TDI2.83.74.2
Kombinovaný (l/100 km)7.29.911.512.9
Emise CO2 (g/100 km)197238276310
Max. rychlost (km/h)220236250250
Zrychlení 0-100 Km/h (s)9.98.48.16.9

Štítky Audi Představujeme

 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb Test ojetiny Audi Q5: Prémiové neznamená bez chyb

Vstup mezi střední SUV se značce Audi povedl. Q5 ocení…

 






 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní náměstí Václava Havla

Piazzetta Národního divadla získá jméno. Bude z ní…

Piazzetta Národního divadla ponese název náměstí Václava Havla. Pojmenování prostoru po bývalém prezidentovi…

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce: Rodinný život mě naplňuje

Manželka hokejisty Červenky už pracovat nechce:…

Miss World 2010 Veronika Machová Červenka (26) se opět na krátký čas vrátila do České republiky a vyrazila do…

 

iSport.cz

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek, Hejkal řeší taktiku

Sparta se chystá na Inter. Tým povede Holoubek,…

Fotbalová Sparta prožívá hektické dny. Po nedělním derby se Slavií skončil trenér Zdeněk Ščasný, vedením áčka…

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě rozčilují. Petržela je rozdílový hráč

Jarolím: Čím víc Němce sleduji, tím víc mě…

Nenachází se v komfortní situaci. Karel Jarolím před nejtěžší kvalifikační bitvou v Německu (sobota 8. října)…

 

Reflex.cz

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o

Babiš se má omluvit hejtmanovi Novákovi za výrok o "tunelu"

Soud dnes uložil ministru financí Andreji Babišovi (ANO), aby se omluvil moravskoslezskému hejtmanovi Miroslavu…