Audi A8 - první jízdní dojmy!

Audi A8 - první jízdní dojmy!

 
 

První desítky kilometrů se "státnickým" A8 ukázaly: jednoduché ovládání složitých funkcí, komfort pro všechny, tuhý podvozek a úspěšně vylepšený motor.

Do prvních exemplářů, které český dovozce připravil pro novináře, jsme usedali s čerstvou mediální zkušeností - A8 je pro člověka bezpečné, ale ve 240km/h se s ním odbočovat z dálnice prostě nedá... (To by možná zasluhovalo poznámku: Myslete si, co chcete, ale dotyčný profesionální řidič může mluvit o štěstí, protože chybu udělal zjevně on a auto jej zachovalo při životě). Přiznám, že první desítky testovacích kilometrů jsme absolvovali s o poznání lehčí nohou, než bývá při těchto příležitostech mezi novináři zvykem. Na hloubku dojmů z vozu to doufám podstatný vliv nemělo.

K více než pětimetrové limuzíně jsme přistupovali se směsí zvědavosti a respektu. Respekt vzbuzuje už vzhled vozu, kdy relativně dlouhé převisy a mohutná kola ukrývají ještě téměř třímetrový rozvor. Zvědavi jsme byli kromě jízdních vlastností především na ovládání doplňkových funkcí vozu přes Multi Media Interface. Koneckonců, podstatná část diskuse o BMW sedmičkové řady se (kromě vzhledu) vede kolem složitosti ovládání systému I-Drive.

Ale popořadě: Po nástupu do vskutku komfortních sedadel (lhostejno zda vpředu či vzadu) obklopí pasažéra luxus a světlo. Zatímco VIP vpravo vzadu si může užívat jen těchto dvou atributů (doplněných ještě čtyřzónovou klimatizací, špičkovým audiem, elektrickou zadní sluneční clonou a podobnými příjemnostmi), řidič musí celý ten komplex uvést do pohybu.

Existují dva způsoby. Buď vsunete klíček do zapalování a tradičním postupem nastartujete. Pokud chcete být sexy a neodírat si nohavici o přívěšek na klíčku, stačí jen dvakrát stisknout snímač otisku prstu na středové konzole a i s klíči v kapse nastartujete také. Je ale důležité vědět, že jakkoli sofistikovaně je systém snímání otisku prstu navržen, nelze jej považovat za bezpečnostní ochranu, ale jen za jakési paměťové rozhraní. Výhoda je ta, že skrze bříško vašeho prstu si A8 zapamatuje nejen polohu sedadel, bezpečnostních pásů volantu a zrcátek, ale třeba i nastavení audia, oblíbené stanice, styl jízdy a trasy v navigátoru.

Vše se dá ovládat pomocí již zmíněného systému Multi Media Interface. Výstupy systému se zobrazují jednak na malém displeji mezi kruhovými přístroji, jednak na výsuvné devítipalcové obrazovce na palubní desce. Ovládání všech funkcí mají na starost kromě otočného spínače naštěstí také stálá a kontextová tlačítka a v menu se dá celkem pohodlně vyznat. Systém je chráněn proti extrémům a nedovolí například nastavení nejnižší světlé výšky v kombinaci s nejměkčím pérováním. Z jízdy se MMI dá ovládat vcelku pohodlně, díky existenci stálých kláves je možno nacvičit ruku a řadů úkonů lze absolvovat bez ztráty pozornosti při řízení.

I když, řízení jde v podstatě samo. Mohutný čtyřramenný volant padne skvěle do ruky, levá ruka bez problémů zapíná na velmi velmi velmi tradičním ovladači potkávací světla, masivní volič je přesunut na D a můžeme vyrazit.

Mohutný zátah osmiválce 4.2 je dobře utlumen, k uším posádky doléhá pouze lehký šum, odvalování pneumatik a asi občas i siréna doprovodného policejního vozu... Přes rozměry a hmotnost je řízení bezproblémové, quattro propůjčuje vozu neutralitu i při extrémních manévrech. Ve chvíli, kdy se kolegovi daří v ostré mokré a lehce zablácené serpentině přivést brutálním manuálním podřazením a sešlápnutím plynu vůz do lehounkého náznaku přetáčivého smyku, zabere ESP a pokračujeme dál, jako by se nic nestalo. Nastavitelné vzduchové odpružení se chová předvídatelně a při překročení určitých rychlostí se samo mění - jako například v Allroadu Quattro. Šestistupňový Tiptronic spolupracuje vzorně a vzhledem k výkonu motoru zvládá i ostrá zrychlení často i bez kick-downu.

Při jízdě za kolegy oceňujeme také skvělou viditelnost diodového systému zadních svítilen - kromě významně zkrácené reakční doby je jejich výhodou především neoslňující jas. Palubní počítač nám po hodinové jízdě kombinací 30% dálnice / 70% okresní silnice ukázal průměrnou spotřebu 13,8 litru. Ale zajímá tahle hodnota ještě v této kategorii někoho?

Klasický redakční test plánujeme až na příští rok. Státníci odjedou, hlavy po Silvestru vychladnou a co by to bylo za limuzínu, která by se neuměla chovat i v únorových kalamitách :-)

Spolupracujeme s TipCars.com
EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad EET v nejbližších letech přinese do rozpočtu skoro 23 miliard navíc, slibuje si Babišův úřad

Elektronická evidence tržeb (EET), která byla spuštěna od…

Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU Přední politici německé CDU-CSU žádají konec jednání o vstupu Turecka do EU

Ukončit rozhovory o přistoupení Turecka k Evropské unii…

Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut Volkswagen chce prodávat elektromobily za cenu konvenčních aut

Automobilka Volkswagen přislíbila, že se ceny…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model Volvo už má v Česku první kusy nové XC60. Je to úplně nejdůležitější model

Minulé generace vozu XC60 se v České republice prodalo od…

Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta Cena Kodiaqu vydržela jen krátce. Nyní ho Škoda zdražila, a s ním i další auta

Tuzemská automobilka Škoda sice na českém trhu zlevnila…

 




Řidič cholerik: jak z problému udělat ještě větší problém Řidič cholerik: jak z problému udělat ještě větší problém

Ťuknout trochu auto je vdycky nemilé, to co však…

Vládní Audi A8 ve Vltavě Vládní Audi A8 ve Vltavě

Řidič vládního Audi, které v sobotu v podvečer skončilo…

 



 
Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Škoda dala nahlédnout pod pokličku vývoje studie Vision E. Pomohla i virtuální realita

Dnes 13:42

Škoda představila v Šanghaji studii elektromobilu Vision E. Jak vznikaly její tvary? Spolupracovali na nich návrháři z více než dvacítky zemí.




Blesk.cz

Evakuace volebních místností i vysoká účast: Francouzi si volí prezidenta

Evakuace volebních místností i vysoká účast:…

Volební účast v prvním kole francouzských prezidentských voleb dosáhla v nedělní poledne 28,5 procenta, tedy jen…

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

5 nejzábavnějších her zdarma pro Android

Hrajete na mobilu? Pak musíte mít tyhle hity Nehrajete? Stáhněte si je taky, budou se hodit při volné chvilce…

 

iSport.cz

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí, hrozila i kontumace

Barcelona to vzdala! Neymara v El Clásiku nenasadí,…

Dlouho Barcelona hledala cestu, jak nasadit potrestaného Neymara v dnešním El Clásiku. Na první pohled jasný…

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči zpívali, šéf jel na rolbě

Ať žije Brno! Kometa řádila s fanoušky, hráči…

Devět tisíc fanoušků přišlo společně s hokejisty Komety do centra Brna oslavit mistrovský titul. Přes chlad a…

 

Reflex.cz

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat francouzské volby

Postoupí Le Penová? 6 důvodů, proč v neděli sledovat…

Francouzi v neděli přistoupí po pěti letech k volebním urnám, aby si vybrali novou hlavu státu. Poprvé v…

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Nechte Krejčíře, kde je. Je tam dobře zavřen

Je tu žádost českého státu do Jižní Afriky, aby vydali tam odsouzeného vězně Krejčíře domů k potrestání.…