Audi A8 - první jízdní dojmy!

Audi A8 - první jízdní dojmy!

 
 

První desítky kilometrů se "státnickým" A8 ukázaly: jednoduché ovládání složitých funkcí, komfort pro všechny, tuhý podvozek a úspěšně vylepšený motor.

Do prvních exemplářů, které český dovozce připravil pro novináře, jsme usedali s čerstvou mediální zkušeností - A8 je pro člověka bezpečné, ale ve 240km/h se s ním odbočovat z dálnice prostě nedá... (To by možná zasluhovalo poznámku: Myslete si, co chcete, ale dotyčný profesionální řidič může mluvit o štěstí, protože chybu udělal zjevně on a auto jej zachovalo při životě). Přiznám, že první desítky testovacích kilometrů jsme absolvovali s o poznání lehčí nohou, než bývá při těchto příležitostech mezi novináři zvykem. Na hloubku dojmů z vozu to doufám podstatný vliv nemělo.

K více než pětimetrové limuzíně jsme přistupovali se směsí zvědavosti a respektu. Respekt vzbuzuje už vzhled vozu, kdy relativně dlouhé převisy a mohutná kola ukrývají ještě téměř třímetrový rozvor. Zvědavi jsme byli kromě jízdních vlastností především na ovládání doplňkových funkcí vozu přes Multi Media Interface. Koneckonců, podstatná část diskuse o BMW sedmičkové řady se (kromě vzhledu) vede kolem složitosti ovládání systému I-Drive.

Ale popořadě: Po nástupu do vskutku komfortních sedadel (lhostejno zda vpředu či vzadu) obklopí pasažéra luxus a světlo. Zatímco VIP vpravo vzadu si může užívat jen těchto dvou atributů (doplněných ještě čtyřzónovou klimatizací, špičkovým audiem, elektrickou zadní sluneční clonou a podobnými příjemnostmi), řidič musí celý ten komplex uvést do pohybu.

Existují dva způsoby. Buď vsunete klíček do zapalování a tradičním postupem nastartujete. Pokud chcete být sexy a neodírat si nohavici o přívěšek na klíčku, stačí jen dvakrát stisknout snímač otisku prstu na středové konzole a i s klíči v kapse nastartujete také. Je ale důležité vědět, že jakkoli sofistikovaně je systém snímání otisku prstu navržen, nelze jej považovat za bezpečnostní ochranu, ale jen za jakési paměťové rozhraní. Výhoda je ta, že skrze bříško vašeho prstu si A8 zapamatuje nejen polohu sedadel, bezpečnostních pásů volantu a zrcátek, ale třeba i nastavení audia, oblíbené stanice, styl jízdy a trasy v navigátoru.

Vše se dá ovládat pomocí již zmíněného systému Multi Media Interface. Výstupy systému se zobrazují jednak na malém displeji mezi kruhovými přístroji, jednak na výsuvné devítipalcové obrazovce na palubní desce. Ovládání všech funkcí mají na starost kromě otočného spínače naštěstí také stálá a kontextová tlačítka a v menu se dá celkem pohodlně vyznat. Systém je chráněn proti extrémům a nedovolí například nastavení nejnižší světlé výšky v kombinaci s nejměkčím pérováním. Z jízdy se MMI dá ovládat vcelku pohodlně, díky existenci stálých kláves je možno nacvičit ruku a řadů úkonů lze absolvovat bez ztráty pozornosti při řízení.

I když, řízení jde v podstatě samo. Mohutný čtyřramenný volant padne skvěle do ruky, levá ruka bez problémů zapíná na velmi velmi velmi tradičním ovladači potkávací světla, masivní volič je přesunut na D a můžeme vyrazit.

Mohutný zátah osmiválce 4.2 je dobře utlumen, k uším posádky doléhá pouze lehký šum, odvalování pneumatik a asi občas i siréna doprovodného policejního vozu... Přes rozměry a hmotnost je řízení bezproblémové, quattro propůjčuje vozu neutralitu i při extrémních manévrech. Ve chvíli, kdy se kolegovi daří v ostré mokré a lehce zablácené serpentině přivést brutálním manuálním podřazením a sešlápnutím plynu vůz do lehounkého náznaku přetáčivého smyku, zabere ESP a pokračujeme dál, jako by se nic nestalo. Nastavitelné vzduchové odpružení se chová předvídatelně a při překročení určitých rychlostí se samo mění - jako například v Allroadu Quattro. Šestistupňový Tiptronic spolupracuje vzorně a vzhledem k výkonu motoru zvládá i ostrá zrychlení často i bez kick-downu.

Při jízdě za kolegy oceňujeme také skvělou viditelnost diodového systému zadních svítilen - kromě významně zkrácené reakční doby je jejich výhodou především neoslňující jas. Palubní počítač nám po hodinové jízdě kombinací 30% dálnice / 70% okresní silnice ukázal průměrnou spotřebu 13,8 litru. Ale zajímá tahle hodnota ještě v této kategorii někoho?

Klasický redakční test plánujeme až na příští rok. Státníci odjedou, hlavy po Silvestru vychladnou a co by to bylo za limuzínu, která by se neuměla chovat i v únorových kalamitách :-)

Spolupracujeme s TipCars.com
Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum Euro po výrocích šéfa ECB vystoupilo na desetiměsíční maximum

K růstu jednotné evropské měny přispěly výroky šéfa…

Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii Ryanair má zájem o většinový podíl v krachující Alitalii

Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair bude…

Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího Luxusní veleslavínská klinika se stěhuje do většího

Prémiová klinika Canadian Medical Care se bude stěhovat z…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil Richard Hammond na videu testuje svůj elektrický vozík. Sám si jej vylepšil

Richard Hammond se rychle uzdravuje a rozhodně neztratil…

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125 Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který…

 




Řidič cholerik: jak z problému udělat ještě větší problém Řidič cholerik: jak z problému udělat ještě větší problém

Ťuknout trochu auto je vdycky nemilé, to co však…

Vládní Audi A8 ve Vltavě Vládní Audi A8 ve Vltavě

Řidič vládního Audi, které v sobotu v podvečer skončilo…

 



 
Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Prozkoumali jsme Opel Grandland X. Kdy přijde bratr Peugeotu 3008 na český trh?

Včera

Opel se chystá na zahájení prodeje dalšího díla vzniklého díky spolupráci se Skupinou PSA. Po malém crossoveru Crossland X přichází kompaktní Grandland X.




Blesk.cz

Vitásková pokřtila Solární barony: Politické bahno zalila šampaňským před politiky

Vitásková pokřtila Solární barony: Politické bahno…

Napsala kontroverzní knihu. Sezvala na její křest kulturní a politickou smetánku a své dílo zalila šampaňským.…

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu ve tvaru pánského přirození

Norové přišli o »penis«! Někdo zničil známou skálu…

Norové smutní nad ztrátou oblíbené přírodní památky. Neznámý pachatel zničil skalní útvar ve tvaru pánského…

 

iSport.cz

EURO U21: Španělsko - Itálie 3:1. Saúl vystřílel finále hattrickem

EURO U21: Španělsko - Itálie 3:1. Saúl vystřílel…

Fotbalisty Německa ve finále EURO U21 vyzvou Španělé. Ti si v semifinále turnaje v Polsku nebrali servítky…

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop, Pavlenka jde do Brém

Uragán ve Slavii! Přichází hvězdy Danny i Altintop,…

Slavia se pořádně obula do posilování kádru! Dnes totiž potvrdila příchod tří renomovaných zahraničních hráčů,…

 

Reflex.cz

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů: zradila Milada Horáková svou zem?

Kvíz pro členy, příznivce a voliče komunistů:…

Dnes je výročí popravy Milady Horákové. Přesněji: vraždy Milady Horákové. Socialistky, kterou pronásledovali a…

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými Papuánci do neprostupné džungle

Výprava do Angguruku: Za civilizací nezkaženými…

„Angguruk–Wamena–Angguruk!“ křičí do vysílačky mladík z kmene Jaliů v odletové hale pralesního letiště ve…