Audi A8 L W12 quattro: Dlouhá A8 měří 5,27 m a dostane motor 6,3 W12 (368 kW, 625 Nm)

Audi A8 L W12 quattro: Dlouhá A8 měří 5,27 m a dostane motor 6,3 W12 (368 kW, 625 Nm)

 
 

Nejdelší luxusní limuzínu bude mít v nabídce Audi. Prodloužená karoserie nové generace A8 dostala rozvor s délkou 3.122 mm a taky atmosférický dvanáctiválec s uspořádáním řad válců do W. Premiéra byla ohlášena na pekingský autosalon.

Prodloužené verze pětimetrových limuzín patří už řadu let neodmyslitelně ke kategorii luxusních sedanů a jsou určitým mezistupněm na cestě od velkosériově vyráběných modelů k ultraluxusním limuzínám značek Bentley nebo Rolls-Royce.

Audi se vrátila do klubu velkých vozů na konci 80. let modelem V8, na který navázala celohliníková řada A8. Aktuální, již třetí generace se začíná letos na jaře prodávat na většině evropských trzích, včetně toho českého.

Prodloužené provedení bude mít příští týden premiéru v Pekingu s dvanáctiválcovým motorem, ale do konce letošního roku by mělo být dostupné i se šestiválci a osmiválci.

Nejdelší z dlouhých
S délkou 5.267 mm je Audi A8 L o 130 mm delší než výchozí model. Celé prodloužení připadá na rozvor náprav (3.122 mm), resp. prostor pro posádku na zadních sedadlech. Šířka 1.949 mm se nezměnila, výška narostla o zanedbatelné 2 milimetry. Špičkový model značky Audi se tak stává nejdelším luxusním sedanem segmentu - konkurenční prodloužené verze jsou kratší: BMW 7 měří 5.212 mm, Lexus LS 5.180 mm, Mercedes-Benz S 5.226 mm a Jaguar XJ, druhý nejdelší v segmentu, 5.247 mm.

Karoserie velkého Audi využívá koncepci prostorového hliníkového rámu ASF, která má proti konvenčním materiálům ušetřit až 40 % hmotnosti. Jednotlivé hliníkové části karoserie jsou vyrobeny z odlitků, protahovaných profilů a plechů. Pouze integrovaný B-sloupek je pro dosažení maximální ochrany při bočním nárazu vyroben z vysokopevnostní oceli, podobně jako u konkurenčních modelů.

Standardem pro A8 L W12 quattro jsou výhradně diodová světla v přídi. Stejný prvek výbavy je k dispozici i pro ostatní modely za příplatek. Špičkový model se od ostatních zástupců modelové řady liší černě lakovanou maskou s vysokým leskem a chromovanými horizontálními lištami, další chromované prvky se objevily na vstupech vzduchu a krytech vnějších zpětných zrcátek. Symbol W12 na masce a na zádi pomáhá identifikovat špičkový model těm méně znalým. Koncovky výfuku trapézovitého tvaru jsou integrovány do zadního nárazníku.

A8 L: Maximum pro ty vzadu
Privilegovaná posádka tohoto vozu sedí vzadu. Prodloužení rozvoru se dotklo části mezi B a C-sloupkem, a tak delší je nejen podélný prostor, ale taky druhé boční dveře usnadňující přístup.

Vzadu může být buď klasická lavice s teoretickou obsaditelností třemi pasažéry nebo dvě oddělená sedadla (standard pro A8 L W12 quattro), zajišťující maximum cestovního pohodlí. Jednotlivá zadní křesla jsou všestranně seřiditelná, vyhřívaná a ventilovaná, deset vzduchových polštářů obstarává masážní funkci. Sedadlo předního spolujezdce je možno zezadu elektricky odsunout pro další zvětšení prostoru pro nohy pasažéra sedícího na VIP-místě - vpravo vzadu.

Standardem je čtyřzónová automaticky regulovaná klimatizace. Seznam příplatkových položek obsahuje mj. integrovanou středovou konzolu pro zadní sedadla, která plynule navazuje na konzolu mezi předními sedadly. Její součástí může být například chladnička nebo sklopný stolek. Za příplatek je dodávána dvoudílná panoramatická střecha. Obě její části jsou výklopné, přední díl pak i posuvný.

Dvanáctiválec W12 žije
Složitá konfigurace motoru W12 se poprvé v sériovém Audi objevila v roce 2001 a v upravené verzi tvořila vrchol modelové řady i ve druhé generaci A8. Navzdory tlaku emisních standardů a flotilových průměrů spotřeby se modernizovaný motor W12 dostává i do třetí generace.

Jeho zdvihový objem narostl na 6.299 cm3, maximální výkon činí 368 kW (tj. 500 k) a točivý moment 625 Nm ve 3250 min-1. Elektronicky omezená nejvyšší rychlost činí podle očekávání 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h zabere jen 4,9 s. kombinovanou spotřebu se podařilo snížit na 12 l/100 km.

Dvanáctiválec v Audi je známý svou neobvyklou konstrukcí. Řady válců nejsou uspořádány do tvaru jednoduchého V po šesti válcích, ale do tvaru dvojitého W po třech. Každý ze dvou bloků má velmi těsně uspořádanou šestici vzájemně přesazených válců, jejichž osy svírají úhel 15°, oba bloky pak svírají úhel 72°. Agregát je díky spojení dvou šestiválců VR6 kompaktnější a zejména kratší (na délku měří jen 50 cm) než klasické motory V8 nebo V12.

Proti předchozí šestilitrové verzi tohoto motoru došlo na zvětšení vrtání na 86 mm a zdvihu na 90,4 mm. Motor váží 247 kg, má variabilní časování sacích i výfukových ventilů.

Další novinkou je instalace systému přímého vstřikování paliva FSI, překvapením je zachování atmosférického plnění. Benzin je do válců vstřikován pod tlakem až 130 bar. Kompresní poměr i díky přesnějšímu řízení spalovacího procesu vzrostl z 10,8:1 na 11,8:1.

8 stupňů a quattro
Převod hnací síly motoru na kola zajišťuje osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro, který 60% hnacího momentu upřednostňuje při běžné jízdě zadní nápravu. Za příplatek je dodáván aktivní elektronicky řízený diferenciál na zadní nápravě, které dokáže přerozdělovat točivý moment podle aktuální potřeby.

Standardem je vzduchové odpružení s adaptivními hydraulickými tlumiči, nápravy jsou vyrobeny převážně z hliníkových komponent, vůz jezdí na 19palcových kolech, která je z výroby možno nahradit rozměrem 20 palců.

Anketa

Nejhezčí luxusní limuzínou dnes je...
Spolupracujeme s TipCars.com
Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem Tomio Okamura: Na tahu je hnutí ANO. Nebudeme ve vládě s obviněným premiérem

Pro Svobodu a přímou demokracii Tomia Okamury znamenají…

ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek ČSSD se ztratila lidem, hlasy nám vzalo ANO i Piráti, říká Lubomír Zaorálek

Volební lídr sociální demokracie Lubomír Zaorálek, jehož…

Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv Skála po nejhorším výsledku KSČM: Musíme oslovit rozčarování, frustraci a hněv

Volební výsledek KSČM je nejhorší od roku 1992. Pokud…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi A8 L W12 quattro: Dlouhá A8 měří 5,27…







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc? Vyzkoušeli jsme Škodu Kodiaq Scout. Přináší tato verze něco navíc?

Co přináší Kodiaq ve verzi Scout? Není to jen designová varianta?

V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj? V USA je na prodej vzácné Lamborghini Centenario. Máte na něj?

Extrémně vzácný vůz Lamborghini Centenario je na prodej v…

 



Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů Audi u nové generace A8 vsadí na jedinečnou kombinací materiálů

Audi v létě letošního roku představí novou generaci své…

Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip? Audi A8 v Japonsku dostalo rýžovar ovládaný přes infotaiment. Je tohle snad vtip?

Výrobci své vozy často upravují na míru určitým trhům.…

 



 
Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Prozkoumali jsme továrnu na značkové repasované díly

Výměnné náhradní díly Škoda a VW: Víme o nich vše!

Včera

Program výměnných náhradních dílů představuje naprosto ojedinělou servisní koncepci. Vedle nového dílu Volkswagen nabízí také odborně repasovaný.




Blesk.cz

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo Piráti? Podívejte se

S kým půjde Babiš do koalice? A co ČSSD, ODS nebo…

Lídři největších politických stran se v průběhu kampaně vyjadřovali k možné povolební spolupráci. Kdo s kým by…

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte si zimu v teple!

Vánoce a Silvestra můžete strávit na pláži: Užijte…

Vánoce na blátě a Silvestr před televizní obrazovkou. Také vás taková představa moc neláká? Stále stoupající…

 

iSport.cz

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil Šural po hattricku

Výkony nebyly ideální, chtěl jsem to urvat, zářil…

Byl šťastný. V první řadě z toho, že Sparta prolomila sérii bez vítězství na hřišti Jablonce a také hlavně kvůli…

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku trefil Šural hattrickem

CELÝ SESTŘIH: Jablonec - Sparta 0:3. Výhru venku…

Fotbalisté pražské Sparty vyhráli v 11. kole v Jablonci 3:0 a dočkali se první ligové výhry venku po čtyřech…

 

Reflex.cz

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude vládnout slovenský estébák a japonský fašista

Karel Steigerwald: 40 % lidí nezajímá, že nám bude…

Komentátor Reflexu Karel Steigerwald má k výsledkům voleb dva pohledy – jeden podle svých slov drtivý a druhý…

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a vlevo, ale stát jako firma

Psychiatr Cyril Höschl: Lidi nezajímá vpravo a…

Jako zásadní změnu vnímání politiky vidí výsledky letošních voleb (a nejen těch v Česku) psychiatr Cyril Höschl.…