Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A8 bude výkladní skříní nejmodernější techniky

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (93)
Nová generace Audi A8 nabídne řadu revolučních řešení od OLED přes ovládání infotainmentu gesty až po autonomní řízení a elektrické přeplňování.

Vlajková loď ingolstadtské automobilky byla ve svého současné, v pořadí třetí, generaci odhalena koncem roku 2009 a na trh vstoupila v roce následujícím. V důkladně omlazené podobě se tento model představil v létě roku 2013 a přímý nástupce má dorazit koncem roku 2017.

Podobně jako v případě dosavadní trojice generací má i nejnovější Audi A8 představovat výrazný posun designu nejen pro svou modelovou řadu, ale i v rámci celé palety modelů své značky. Podobu nové generace vrcholu nabídky Audi prozatím nejlépe nastínily koncepty Prologue a Prologue Avant.

Základem nového Audi A8 se stane platforma MLB, kombinující hliník, vysokopevnostní ocel a kompozitní materiály, která má přinést úsporu hmotnosti okolo 200 kg oproti současnému provedení. Cílem je dosažení minimální hmotnosti při zajištění co nejlepší tuhosti celého vozu.

Vedle designu a konstrukce karoserie se mají nejzásadnější změny odehrát i v nabídce asistenčních systémů, kterou má rozšířit autopilot pro jízdu v dopravních zácpách, který je testován v současnosti v běžném provozu v Audi A7 Sportback a byl představen v Audi R8 e-tron Piloted Driving.

V Audi A8 má být tento systém autonomního řízení schopen plně převzít řízení v rychlostech do 60 km/h. Při jízdě bude využívat dvanácti ultrazvukových senzorů, kamer, radarů a laserových scannerů a ve velké míře se bude pracovat také s daty na cloudu, která lze s ohledem na plánovaný směr jízdy stahovat a naopak nahrávat informace o aktuálních jízdních podmínkách, která budou užitečná pro ostatní připojené vozy koncernu VW.

Součástí výbavy nového Audi A8 se pak má stát také systém automatického parkování, který vůz zaparkuje i bez přítomnosti řidiče a následně bez něj i připraví vůz k jízdě.

Především v interiéru mají být využity OLED (Organic Light Emitting Diode) a chybět nemá ani možnost ovládání infotainmentu za pomoci gest podobně jako tomu bylo u konceptu Volkswagen Golf R Touch, jehož představení se odehrálo na lednovém veletrhu CES v americkém Las Vegas.

Paleta pohonných jednotek má být podobná jako u současného provedení, což znamená, že zájemci o čtvrtou generaci A8 mohou počítat s přeplňovanými zážehovými i vznětovými šestiválci a osmiválci. Chybět nemá ani benzinový motor W12 a hybridní provedení spojující přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec s elektromotorem.

Neoficiální informace o paletě motorů uvádějí, že šestiválcový turbodiesel nabídne výkon 210 kW (285 k) a točivý moment 620 N.m. Motor W12 se má dočkat zmenšení objemu z 6,3 l na 6,0 l a v nové podobě má disponovat výkonem 430 kW (584 k) a točivým momentem 800 N.m. Sportovně laděnému modelu S8 pak dvojicí turbodmychadel přeplňovaný vidlicový osmiválec z objemu 4,0 l poskytne 472 kW (641 k) a točivý moment 800 N.m.

Podle nejnovějších zpráv může právě model A8 dorazit i s motory, u nichž bude použito elektricky poháněných turbodmychadel. V paletě nabízených verzí pak nemá chybět plug-in hybrid a objevují se spekulace i o čistě elektrickém provedení limuzíny.

Se všemi nabízenými pohonnými jednotkami mají spolupracovat osmistupňové automatické převodovky a chybět nebude ani pohon všech kol. Vzduchové odpružení má být plavnější, trakci v zatáčkách napomůže torque vectoring.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (93)
30. 5. 2015 13:13
Re: KW
Samozřejmě. Obratem svítí slunce myslíme, že na danou oblast na povrchu Země dopadá přímý sluneční svit. Kde přesně je hranice mezi stínem a přímým slunečním svitem, kdo ví. A přímý je zde také relativní, protože je ovlivněný atmosférou i za nejjasnějšího dne. Kromě toho, že je to ukázka jakési vágnosti naší běžné komunikace, to není podstatné pro tuto diskuzi.

A když už jsi to vytáhl, v tomhle případě záleží, co znamená "venku." Dá se předpokládat, že tím myslím oblast okolo budovy (nebo třeba vchodu do dolu/ tunelu), ve které se nacházím. Ne v sousední zemi, nebo pět kilometrů nad povrchem, už vůbec ne mimo atmosféru Země, pokud by to neplynulo z kontextu. ;-)
Avatar - white label
30. 5. 2015 12:52
Re: KW
Nehledě na to, že venku (ve dne) svítí slunce pořád, tedy i když prší, jinak by nemohlo být vidět denní světlo..., no a že Slunce svítí pořád (ve dne v noci) nemusím zmiňovat. Pokud tedy někdo kdykoli řekne, že slunce zrovna nesvítí, taky nemá pravdu.
30. 5. 2015 12:27
Re: KW
Chápu, jak to vnímáte. Když se v tom však začneme šťourat, je třeba odlišit pojmy a dojmy. Jak jsem naznačil v předchozím příspěvku, podle mne problém ve skutečnosti není tak v lež = nepravda (lživý = nepravdivý), ale v konceptu pravdy. Naše vnímání pravdy nás táhne k absolutnosti, přesnosti. Ale ve skutečnosti je podle mne pravda flexibilnější.

Mig tu měl myslím příklad s počasím. Pokud člověk nevidí sluneční svit a řekne, že venku svítí slunce, tak si fakticky vymýšlí (minimálně odhaduje). Nemůže vědět, co se právě děje venku. Když však řekne, že svítilo slunce, může mluvit pravdu, i kdyby právě teď pršelo. Počasí je proměnlivé v čase, takže je potřeba čas zohlednit. V běžném hovoru však nemluvíme naprosto korektně a tak člověk klidně může říct, že tam svítí slunce, protože tam před čtvrt hodinou svítilo slunce, byť teď tam může pršet.
Avatar - white label
29. 5. 2015 22:40
Re: KW
To jsme zase u toho, že Ondra výraz lhát/lhář nepoužil, psal pouze o lživé informaci, aniž by tvrdil cokoli ve smyslu, že to Mig prokazatelně napsal s vědomím, že jde o lživou/nepravdivou informaci.
29. 5. 2015 22:12
Re: KW
uf, tohle jsem musel cist dvakrat, nektere pasaze trikrat :-)). jo je to tak. ja to ale vnimam zrejme jako mig35. kdyz neco rikam/tvrdim, protoze si myslim, ze to tak je, tak nelzu, bez ohledu na to, zda je to pravda nebo ne. a to je ten vyznam, ktery ja chapu ve slove lez. tedy umyslne podavani nepravdive informace. o ten umysl jde predevsim. a chapu, ze je to cistokrevne o pocitu. kazdy clovek muze nektere detaily jazyka vnimat jinak. ale myslim si, ze tento vyklad u slova "lhat" je asi celonarodne korektni (muj nazor)... vetsi rozdily nastavaji zejmena pri pouzivani cizich jazyku. treba u nas bezne pouzivane sloveso "ukradl" v souvislostech zcela nevinnych (napr. hostinsky mi mezitim ukradl ten prazdny pullitr ze stolu) vubec nelze v primem prekladu pouzit v nemecku. tam to je uplna pohroma...