Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

ADAC AutoMarxX 2011: Nejsilnější značkou v Německu je teď Audi

David Bureš
Diskuze (18)
Ingolstadtská automobilka v anketě předstihla Mercedes-Benz.

Audi je v Německu podle průzkumu trhu AutoMarxX, prováděného německým autoklubem ADAC, nejsilnější automobilovou značkou. Ještě v květnu byl na tom nejlépe Mercedes-Benz, který v aktuálním průzkumu skončil druhý.

Na třetí příčce je BMW, čtvrtý pak Lexus. Škoda si nadále vede v Německu dobře, tak jako letos v květnu skončila před Porsche a Toyotou, v celkovém hodnocení je sedmá.

Výsledky průzkumu jsou průměrem bodových hodnot šesti kritérií. Hodnocené kategorie se samozřejmě v průběhu času mění a mění se i jejich váha spolu s tím, jak se mění požadavky trhu.

Image značky představuje 10 % hodnocení. ADAC zjišťuje tuto veličinu prostřednictvím dotazníkového šetření. Ptá se na 14 otázek od poměru cena/výkon po vztah k životnímu prostředí. Nejlepší image má v Německu celkový vítěz, automobilka Audi.

Síla značky (10 %) je tvrdou veličinou. Promítá se do ní počet všech aut přihlášených do provozu v Německu a meziroční změna této hodnoty (tzn. mimo jiné počet nově prodaných aut). V tomto ukazateli je i nyní nejlepší Volkswagen.

Spokojenost zákazníků (15 %) vychází z ankety v německých časopisech. Každoročně odpovídá na 40 tisíc čtenářů na otázky, jak jsou spokojeni se svým autem, prodejními a poprodejními službami. Nejspokojenější jsou němečtí zákazníci s vozy Subaru (v celkovém hodnocení na 15. příčce) a Lexus (celkově čtvrtý), dobře si vedla i Dacia (celkově na 33. místě).

Kvalita produktů (30 %) přepočítává výsledky ADAC Autotest a statistik poruchovosti ADAC Pannenstatistik, TÜV a Dekra. Nejlépe dopadlo opět Audi.

V kategorii životní prostředí (15 %) se hodnotí údaje o emisích CO2 v kombinaci s ADAC EcoTest. V této kategorii byl nejlepší Mercedes-Benz, který odsunul Škodu na druhé místo.

Posledním kritériem je aktivní a pasivní bezpečnost (20 %). Zde také bodoval Mercedes-Benz.

David Bureš
Diskuze (18)
27. 11. 2011 19:43
Re: PITOMOST OD A AŽ DO Z
Vaše reakce pro změnu svědčí o tom, že nerozumíte psanému textu. Nikde nepíši, že u Němců stojí ekologie na pokraji zájmu, ve skutečnosti je to nepřekvapivě naopak. Ale jen pro absolutně zanedbatelné množství z nich představuje současná podoba elektromobilů či hybridů relevantní variantu pro výběr jejich dalšího přibližovadla. Proto si dovedu představit, že dotazovaní prostě jen srovnávali srovnatelné, tedy benzin s naftou, a nad v reálném životě nepoužitelnými pojízdnými pokusy vůbec neuvažovali.
27. 11. 2011 12:05
Re: PITOMOST OD A AŽ DO Z
Seš pouze ve zlostné křeči. :-!
27. 11. 2011 07:59
Re: PITOMOST OD A AŽ DO Z
Neplakej.
Avatar - CHerokee
26. 11. 2011 21:21
Re: PITOMOST OD A AŽ DO Z
Váš názor svědčí o neznalosti. Když si otevřete reklamní leták nové třídy B na prvním místě je ekologie a pak až bezpečnost. Všechny německé značky připravují elektormobily. Němci jsou v ekologii mnohem dále než my. Jestli je to plus či hysterie posoudí budoucnost.
Avatar - WinDiesel
26. 11. 2011 21:16
Re: PITOMOST OD A AŽ DO Z
Augustin, slyšel jsi někdy něco o kvslitě, či úrovni? Opravdu seriózní automagazín si rozmyslí, zda uveřejní pitomosti a nesmysly vyrobené někomu na míru.
Říká se tomu vrtěti psem ........