ADAC AutoMarxX 2011: Nejsilnější značkou v Německu je teď Audi
Audi je v Německu podle průzkumu trhu AutoMarxX, prováděného německým autoklubem ADAC, nejsilnější automobilovou značkou. Ještě v květnu byl na tom nejlépe Mercedes-Benz, který v aktuálním průzkumu skončil druhý.
Na třetí příčce je BMW, čtvrtý pak Lexus. Škoda si nadále vede v Německu dobře, tak jako letos v květnu skončila před Porsche a Toyotou, v celkovém hodnocení je sedmá.
Výsledky průzkumu jsou průměrem bodových hodnot šesti kritérií. Hodnocené kategorie se samozřejmě v průběhu času mění a mění se i jejich váha spolu s tím, jak se mění požadavky trhu.
Image značky představuje 10 % hodnocení. ADAC zjišťuje tuto veličinu prostřednictvím dotazníkového šetření. Ptá se na 14 otázek od poměru cena/výkon po vztah k životnímu prostředí. Nejlepší image má v Německu celkový vítěz, automobilka Audi.
Síla značky (10 %) je tvrdou veličinou. Promítá se do ní počet všech aut přihlášených do provozu v Německu a meziroční změna této hodnoty (tzn. mimo jiné počet nově prodaných aut). V tomto ukazateli je i nyní nejlepší Volkswagen.
Spokojenost zákazníků (15 %) vychází z ankety v německých časopisech. Každoročně odpovídá na 40 tisíc čtenářů na otázky, jak jsou spokojeni se svým autem, prodejními a poprodejními službami. Nejspokojenější jsou němečtí zákazníci s vozy Subaru (v celkovém hodnocení na 15. příčce) a Lexus (celkově čtvrtý), dobře si vedla i Dacia (celkově na 33. místě).
Kvalita produktů (30 %) přepočítává výsledky ADAC Autotest a statistik poruchovosti ADAC Pannenstatistik, TÜV a Dekra. Nejlépe dopadlo opět Audi.
V kategorii životní prostředí (15 %) se hodnotí údaje o emisích CO2 v kombinaci s ADAC EcoTest. V této kategorii byl nejlepší Mercedes-Benz, který odsunul Škodu na druhé místo.
Posledním kritériem je aktivní a pasivní bezpečnost (20 %). Zde také bodoval Mercedes-Benz.