reklama


Audi Allroad Quattro 2.5 TDI - Do boje! (08/2002)

Audi Allroad Quattro 2.5 TDI - Do boje! (08/2002)

 
 

Audi Allroad s turbodieselem dlouho nemělo přímou konkurenci. Koncepcí podobné Subaru Legacy Outback ani Volvo V70 Cross Country nedisponovaly naftovými agregáty a zájemce o silné kombi s prvky SUV tak neměl příliš široký výběr.

Koncepcí podobné Subaru Legacy Outback ani Volvo V70 Cross Country nedisponovaly naftovými agregáty a zájemce o silné kombi s prvky SUV tak neměl příliš široký výběr. Vlastní turbodiesel Volva s označením D5 se ale zabydluje napříč celou modelovou řadou a Audi tak konečně vyrostla bližší konkurence. A jak jde Němec do bitvy vyzbrojen?

Zájemce se snaží upoutat už vnějším vzhledem. Z už tak prostorného A6 Avant udělaly rozšířené blatníky, hliníkové prahy, kryty pod motoremzadní částísedmnáctipalcová kola viuzuálně ještě mohutnější auto.

To hlavní ale skrývá podvozek. Díky pneumatickému pérování lze u Allroadu regulovat světlou výšku od 142 po 208 mm, což v praxi umožňuje překonat již lecjaký terénní hrb. Zájemce o bezmála dvoumilionový vůz také nepochybně potěší fakt, že s nižší úrovní podvozku vypadá Allroad spíše jako Avant po zdařilém sportovním tuningu než jako auto s ambicemi jízdy mimo silnice.

I v interiéru je znát péče o posádku a její pohodlí. Tradičně už u Audi vnímáme bezchybné zpracování a použité materiály - ani při jízdě po nerovnostech nic nevrže a neskřípe. Také prostor pro všechny členy posádky je potěšitelný - i cestující vzadu mají dost místa pro hlavu i kolena. Jednoduchým a přesto tak málo vídaným prvkem komfortu jsou i výklopné kapsy v předních dveřích. Výdechy klimatizace i k zadním sedadlům jsou pak dokladem toho, že je zde hýčkán nejen řidič... Sedadla s vcelku příjemným látkovým potahem jsou povzbudivě vysoká a délka sedáku také uspokojuje - jejich boční vedení by ale mohlo být o něco lepší. Specialitou pak je příplatkové elektricky otevíratelné solární střešní okno, jehož kolektory zajišťují dost energie pro větrání vozu i při vypnutém zapalování...

Zavazadlový prostor je relativně málo hluboký a pod ním se ukrývá pouze dojezdová rezerva - daň za pohon všech kol a komfortní podvozek je ale vykoupena zcela rovným dnem zavazadlového prostoru, a to i po sklopení zadních opěradel.

Silný vznětový šestiválec si toto označení zaslouží až od 1800 otáček. Pod touto hodnotou totiž "spí" a jen díky velmi krátkému prvnímu převodovému stupni je i pod těmito otáčkami rozjezd dostatečně svižný. Deklarovaných 370 Nm je cítit nejvíce okolo dvoutisícové hranice a ani nad 3000 ot/min tah nijak výrazně neklesá. Vozu pomáhá převodovka, která kromě zmíněné "kamionové" jedničky těší řidiče i svým šestým stupněm - na dálnici ušetříte a tah motoru dovolí na tento stupeň jet v podstatě nepřetržitě. Samotné řazení je sice tužší, ale velmi přesné a jeho dráhy krátké.

Vzhledem k hmotnosti vozu, pohonu všech kol i nutkání využívat tah motoru naplno je vcelku logická spotřeba až 11 litrů nafty na 100 km. Při rozumné jízdě se ale dá s polovičním zatížením udržet spotřeba i kolem 8 litrů, což je příznivá hodnota. Hlučnost motoru posádka příliš nepociťuje: do kabiny neproniká žádné dunění, typické pro některé koncernové čtyřválce, ale pouze tlumené hučení. Relativně nejvíce je motor slyšet při volnoběhu, ale ani tehdy nepřekračuje hranici dobrého vychování. Možnost přiřazení redukce nenápadným tlačítkem na řadicí páce jsme v praxi příliš nevyzkoušeli - prostě jsme jen málokdy našli místo, kam by Audi i s maximální světlou výškou ještě mohlo a odkud by se nedostalo i s neredukovanými převody...

Vyspělý podvozek a tuhost karoserie jsme ocenili především při svižné jízdě mimo město. Malé boční náklony a příkladná stabilita při vyhýbacích manévrech dávaly řidiči potřebnou jistotu a standardně dodávané ESP nemělo proč zasahovat. Příjemným překvapením pak byla i jízda po nezpevněných cestách, kde zvednutý podvozek slušně eliminoval malou tlumicí schopnost použitých nízkoprofilových pneumatik 255/55 R17

Technická vyspělost podvozku, síla motoru a bezchybné zpracování interiéru dělají z Audi Allroad bezesporu udatného bojovníka. Zda bude mít jeho budoucí pán dost peněz na jeho pořízení nebo na pravidelný žold do nádrže, necháme jen na něm. Můžeme ale ujistit, že za své peníze dostane adekvátní hodnotu.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 712 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 979 214 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, airbag pro hlavu SIDEGUARD vč. bočních airbagů vpředu i vzadu, automatická klimatizace s regulací pravé i levé strany (bez freonů), bezpečnostní sloupek řízení, podélně i výškově stavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dekorace - hliníkové lišty, determální skla - zeleně tónovaná, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, ESP - elektronický stabilizační systém, kožený čtyřramenný volant, kryt zavazadlového prostoru, mlhové světlomety, nárazníky a lemy blatníků v kontrastní barvě vozu, ochranné prvky z ušlechtilé oceli v hliníkovém designu vpředu pod motorem a vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru, posilovač řízení, pneumatické odpružení se čtyřmi polohami světlé výšky, podélný střešní nosič, ozdobné lišty lemující boční okna, lišty pod bočními dveřmi a lišta ve spodní části pátých dveří v kontrastní barvě vozu, potahy sedadel - látka Karo, přední sedadla výškově stavitelná, přední sedadla s vytvarovanými bočnicemi pro lepší držení těla, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, xenonová světla s ostřikovači světlometů, zadní sedadlo dělené a sklopné 1/3 ku 2/3

Výbava testovaného vozu:hliníková litá kola v 5ramenném 2paprskovém designu, velikost 7,5J x 17 se sériovými pneumatikami 255/55 R17 W (+ 40.949 Kč), informační systém řidiče (+11.399 Kč), rádio Symphony (+ 14.934 Kč), optický paket Alu (+17.062 Kč), reproduktory BOSE-soundsystém (+ 24.266Kč), střední loketní opěrka vpředu (+ 13.450 Kč), tempomat (+18.635 Kč), vak na lyže (+ 9.316 Kč), vnitřní zrcátko automaticky zaclonitelné (+ 5.723 Kč), střešní okno solární, elektrické (+ 63.592 Kč), vnější a vnitřní zrcátka automaticky zaclonitelná, elektricky sklopná vnější (+ 13.171 Kč), opěrka bederních obratlů elektricky nastavitelná, pro sedadlo řidiče a spolujezdce (+ 9.602 Kč), sportovní kožený volant (+ 6.356 Kč), kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách (+ 17.859 Kč)

Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy Japonské město inovuje, lepí na lidi s demencí QR kódy

Japonské město Iruma zavedlo inovativní způsob, jak…

V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli V Bulharsku explodoval nákladní vlak, nejméně čtyři lidé zemřeli

Na severovýchodě Bulharska dnes vykolejil a následně…

EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven EET dopadla i na čajovny. Náklady minimální, přínosy žádné a práce navíc, zní z provozoven

„Je to problém navíc, když to řeknu slušně,“ prozradila…

Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc Děti chtějí bránit Rusko, jsou jich desítky tisíc

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 12.3 / 7 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 1590
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 630
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4810
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1551
d) rozvor (mm): 2757
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou? Američané vybrali 38 nejbezpečnějších aut. Která to jsou?

Organizace IIHS vybrala nejbezpečnější automobily pro rok…

Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

 




Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí

Dramatičtější verze A6 Avant je vstupenkou manažerů do…

Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu

Ingolstadtská automobilka vládne vyšší střední třídě, to…

 



 
Konec bestií skupiny B v rallye: Krátká, ale slavná éra dospěla do finiše před 30 lety

Konec bestií skupiny B v rallye: Slavná éra skončila před 30 lety

Dnes 08:00

Pětiletá éra skupiny B je považována za nejlepší období světových automobilových soutěží.




Blesk.cz

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců. Mají bránit národ

Ruský „Svazarm“ má již 30 tisíc dětských branců.…

Branné hnutí ruské mládeže založené loni v říjnu už přilákalo do svých řad přes 30…

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy s chovem mají i zoo

Žirafy vymírají: Staly se ohroženým druhem, problémy…

Žirafy se nově dostaly na seznam ohrožených druhů. Ve volné přírodě těchto savců s dlouhým krkem žije méně než…

 

iSport.cz

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru, hlásí Zaťovič

Kometu vyburcoval pohled na tabulku. Chceme nahoru,…

Pět minut, dva góly za 37 vteřin a ideálně nastartovaný zápas. Pořádně zhurta zareagovali hokejisté Komety Brno…

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly přichází Néstor

Sparta hlásí posilu, kterou chtěla i Plzeň! Z Dukly…

Hotovo, podepsáno! Fotbalová Sparta oznámila pouhý den po svém posledním podzimním soutěžním zápase novou…

 

Reflex.cz

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb z Alcronu k babiččině peci?

Seznamte se s nejlepšími restauracemi roku aneb…

Minulý týden se vyhlašovaly nej restaurace, a to hned ve dvou anketách: svůj žebříček zveřejnil Grand Restaurant…

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon znemožní lidem demonstrovat

Padá Polsko do nové totality? Šikovně napsaný zákon…

Polsko, ke kterému jsme ve východní Evropě vzhlíželi jako k zemi, kde by mohla padnout nesvoboda komunistického…

 
 
reklama