Audi Allroad Quattro 2.5 TDI - Do boje! (08/2002)

Audi Allroad Quattro 2.5 TDI - Do boje! (08/2002)

 
 

Audi Allroad s turbodieselem dlouho nemělo přímou konkurenci. Koncepcí podobné Subaru Legacy Outback ani Volvo V70 Cross Country nedisponovaly naftovými agregáty a zájemce o silné kombi s prvky SUV tak neměl příliš široký výběr.

Koncepcí podobné Subaru Legacy Outback ani Volvo V70 Cross Country nedisponovaly naftovými agregáty a zájemce o silné kombi s prvky SUV tak neměl příliš široký výběr. Vlastní turbodiesel Volva s označením D5 se ale zabydluje napříč celou modelovou řadou a Audi tak konečně vyrostla bližší konkurence. A jak jde Němec do bitvy vyzbrojen?

Zájemce se snaží upoutat už vnějším vzhledem. Z už tak prostorného A6 Avant udělaly rozšířené blatníky, hliníkové prahy, kryty pod motoremzadní částísedmnáctipalcová kola viuzuálně ještě mohutnější auto.

To hlavní ale skrývá podvozek. Díky pneumatickému pérování lze u Allroadu regulovat světlou výšku od 142 po 208 mm, což v praxi umožňuje překonat již lecjaký terénní hrb. Zájemce o bezmála dvoumilionový vůz také nepochybně potěší fakt, že s nižší úrovní podvozku vypadá Allroad spíše jako Avant po zdařilém sportovním tuningu než jako auto s ambicemi jízdy mimo silnice.

I v interiéru je znát péče o posádku a její pohodlí. Tradičně už u Audi vnímáme bezchybné zpracování a použité materiály - ani při jízdě po nerovnostech nic nevrže a neskřípe. Také prostor pro všechny členy posádky je potěšitelný - i cestující vzadu mají dost místa pro hlavu i kolena. Jednoduchým a přesto tak málo vídaným prvkem komfortu jsou i výklopné kapsy v předních dveřích. Výdechy klimatizace i k zadním sedadlům jsou pak dokladem toho, že je zde hýčkán nejen řidič... Sedadla s vcelku příjemným látkovým potahem jsou povzbudivě vysoká a délka sedáku také uspokojuje - jejich boční vedení by ale mohlo být o něco lepší. Specialitou pak je příplatkové elektricky otevíratelné solární střešní okno, jehož kolektory zajišťují dost energie pro větrání vozu i při vypnutém zapalování...

Zavazadlový prostor je relativně málo hluboký a pod ním se ukrývá pouze dojezdová rezerva - daň za pohon všech kol a komfortní podvozek je ale vykoupena zcela rovným dnem zavazadlového prostoru, a to i po sklopení zadních opěradel.

Silný vznětový šestiválec si toto označení zaslouží až od 1800 otáček. Pod touto hodnotou totiž "spí" a jen díky velmi krátkému prvnímu převodovému stupni je i pod těmito otáčkami rozjezd dostatečně svižný. Deklarovaných 370 Nm je cítit nejvíce okolo dvoutisícové hranice a ani nad 3000 ot/min tah nijak výrazně neklesá. Vozu pomáhá převodovka, která kromě zmíněné "kamionové" jedničky těší řidiče i svým šestým stupněm - na dálnici ušetříte a tah motoru dovolí na tento stupeň jet v podstatě nepřetržitě. Samotné řazení je sice tužší, ale velmi přesné a jeho dráhy krátké.

Vzhledem k hmotnosti vozu, pohonu všech kol i nutkání využívat tah motoru naplno je vcelku logická spotřeba až 11 litrů nafty na 100 km. Při rozumné jízdě se ale dá s polovičním zatížením udržet spotřeba i kolem 8 litrů, což je příznivá hodnota. Hlučnost motoru posádka příliš nepociťuje: do kabiny neproniká žádné dunění, typické pro některé koncernové čtyřválce, ale pouze tlumené hučení. Relativně nejvíce je motor slyšet při volnoběhu, ale ani tehdy nepřekračuje hranici dobrého vychování. Možnost přiřazení redukce nenápadným tlačítkem na řadicí páce jsme v praxi příliš nevyzkoušeli - prostě jsme jen málokdy našli místo, kam by Audi i s maximální světlou výškou ještě mohlo a odkud by se nedostalo i s neredukovanými převody...

Vyspělý podvozek a tuhost karoserie jsme ocenili především při svižné jízdě mimo město. Malé boční náklony a příkladná stabilita při vyhýbacích manévrech dávaly řidiči potřebnou jistotu a standardně dodávané ESP nemělo proč zasahovat. Příjemným překvapením pak byla i jízda po nezpevněných cestách, kde zvednutý podvozek slušně eliminoval malou tlumicí schopnost použitých nízkoprofilových pneumatik 255/55 R17

Technická vyspělost podvozku, síla motoru a bezchybné zpracování interiéru dělají z Audi Allroad bezesporu udatného bojovníka. Zda bude mít jeho budoucí pán dost peněz na jeho pořízení nebo na pravidelný žold do nádrže, necháme jen na něm. Můžeme ale ujistit, že za své peníze dostane adekvátní hodnotu.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 1 712 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 979 214 Kč

Základní výbava:ABS, airbag řidiče a spolujezdce, airbag pro hlavu SIDEGUARD vč. bočních airbagů vpředu i vzadu, automatická klimatizace s regulací pravé i levé strany (bez freonů), bezpečnostní sloupek řízení, podélně i výškově stavitelný, dálkově ovládané centrální zamykání, dekorace - hliníkové lišty, determální skla - zeleně tónovaná, dělící síť výsuvná mezi zavazadlovým prostorem a zadními sedadly, ESP - elektronický stabilizační systém, kožený čtyřramenný volant, kryt zavazadlového prostoru, mlhové světlomety, nárazníky a lemy blatníků v kontrastní barvě vozu, ochranné prvky z ušlechtilé oceli v hliníkovém designu vpředu pod motorem a vzadu pod podlahou zavazadlového prostoru, posilovač řízení, pneumatické odpružení se čtyřmi polohami světlé výšky, podélný střešní nosič, ozdobné lišty lemující boční okna, lišty pod bočními dveřmi a lišta ve spodní části pátých dveří v kontrastní barvě vozu, potahy sedadel - látka Karo, přední sedadla výškově stavitelná, přední sedadla s vytvarovanými bočnicemi pro lepší držení těla, ukazatel venkovní teploty, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, asférické na straně řidiče, xenonová světla s ostřikovači světlometů, zadní sedadlo dělené a sklopné 1/3 ku 2/3

Výbava testovaného vozu:hliníková litá kola v 5ramenném 2paprskovém designu, velikost 7,5J x 17 se sériovými pneumatikami 255/55 R17 W (+ 40.949 Kč), informační systém řidiče (+11.399 Kč), rádio Symphony (+ 14.934 Kč), optický paket Alu (+17.062 Kč), reproduktory BOSE-soundsystém (+ 24.266Kč), střední loketní opěrka vpředu (+ 13.450 Kč), tempomat (+18.635 Kč), vak na lyže (+ 9.316 Kč), vnitřní zrcátko automaticky zaclonitelné (+ 5.723 Kč), střešní okno solární, elektrické (+ 63.592 Kč), vnější a vnitřní zrcátka automaticky zaclonitelná, elektricky sklopná vnější (+ 13.171 Kč), opěrka bederních obratlů elektricky nastavitelná, pro sedadlo řidiče a spolujezdce (+ 9.602 Kč), sportovní kožený volant (+ 6.356 Kč), kontrolní systém tlaku vzduchu v pneumatikách (+ 17.859 Kč)

Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web Čtete rádi E15? Podpořte projekt v anketě o nejlepší zpravodajský web

Stejně jako v loňském roce získaly weby E15.cz a Živě.cz…

Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu Nejbohatší žena světa zemřela, hodnota jejího majetku se blížila bilionu

Ve Francii zemřela ve věku 94 let podnikatelka a dědička…

Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky Zahraniční automobilky investují v USA. Americké firmy se potýkají s poklesem poptávky

Německý automobilový koncern Daimler investuje miliardu…

Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru Praha 6 chce na trase Pražského okruhu vyhlásit stavební uzávěru

Vedení Prahy 6 chce po magistrátu, aby vyhlásil stavební…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2496
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 132 / 4000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 370 / 1500 - 3500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 207
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 9.5
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 12.3 / 7 / 8.9
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 455 / 1590
Objem nádrže (l):70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1815 / 630
Rozměr pneu:225/55 R17
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4810
b) šířka (mm): 1852
c) výška (mm): 1551
d) rozvor (mm): 2757
e) rozchod vpředu (mm): 1574
f) rozchod vzadu (mm): 1585
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1120
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):960
k) šířka vpředu (mm): 1500
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 590
výška opěradla vzadu (mm): 570
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 10
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 9
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 7
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 9
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 9
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 10
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 8
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 7
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,50
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai BMW a Mercedes utrácí za zbytečné technologie, říká šéf vývoje Hyundai

Dnešní auta, ta luxusní především, jsou počítače na…

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle…

 



Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí Design po generacích: Audi A6 Allroad – Když běžné kombi nestačí

Dramatičtější verze A6 Avant je vstupenkou manažerů do…

Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu Český trh v srpnu 2008: Audi Allroad quattro ovládlo vyšší střední třídu

Ingolstadtská automobilka vládne vyšší střední třídě, to…

 



 
Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Unikátní novinka od Tatry: Podívejte se na osmikolku se všemi řiditelnými koly!

Včera

Kopřivnická automobilka opět dokazuje, že je připravena nabídnout i taková konstrukční řešení, která konkurence neumí a ani nemůže předložit.




Blesk.cz

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Osud všech online hráčů se nachází zde: Recenze Destiny 2

Už jste si vzali dovolenou a děti poslali k prarodičům? Destiny 2 je totiž online videohra, která se může stát…

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota, sní o miliardách od Valachové

„Trapné a nedůstojné.“ Vysoké školy dusí nejistota,…

Vysoké školy jsou znepokojené. Ani pár dní před posledním jednání vlády, na kterém budou ministři naposledy…

 

iSport.cz

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny, přijde i o AC Milán

Schickovo zranění potvrzené. Mimo bude dva týdny,…

Český útočník Patrik Schick si bude muset na další zápas za AS Řím počkat minimálně ještě dva týdny. AS na svém…

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic nehrozí, brání se ultras

Video z bitky v kotli Sparty. Za jiné názory nic…

Sparťanský národ kromě výsledkové krize řeší i průšvihy, které se dějí na tribunách. Jeden takový se stal během…

 

Reflex.cz

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely Merkelové ukazuje, proč opět vyhraje volby

Machiavelli v kostýmku: Nový životopis Angely…

Málokterý evropský politik byl v posledních letech podroben tak drtivé kritice, jako německá kancléřka Angela…