Audi Allroad Quattro

Audi Allroad Quattro

 
 

Před několika týdny jsme představili Audi A6 a dnes vám představíme na jeho základě vzniklou studii zvanou Allroad Quattro. Je až s podivem, jak jednoduše se dá z "obyčejného" kombi udělat opravdu pozoruhodný vůz, po kterém mnozí ihned zatouží. Allroad byl poprvé představen na autosalonu v Detroitu. Je to vcelku pochopitelné, jelikož v USA je kategorie vozidel SUV (Sport and Utility Vehicle) velmi populární.

Popravdě řečeno, v době, kdy jeden z velkých konkurentů Audi, značka Mercedes, již terénní vůz vyrábí, a to dokonce přímo ve spojených státech ( třída M - viz Představujeme), jde po dost pozdní reakci. V každém případě se dá předpokládat, že díky "nepříjemnému" náskoku emka se dá model Allroad Quattro brzy očekávat v autosalonech prodejců Audi. Takže vlastně nastává ideální okamžik k seznámení se.

Jednou z hlavních zbraní tohoto vozu je přestavitelná světlá výška, když lze pouhým stiskem tlačítka regulovat tento parametr ve třech úrovních s rozdílem až 50 mm. Nad povrch vozovky dokáže pneumatická regulace podvozek zvednout do maximální výše 195 mm, ve střední poloze je to 170 mm a v "dálniční" poloze vůz klesá na 145 mm. Pro srovnání - sériový A6 Avant má světlou víšku 143 mm. Zajímavým a praktickým detailem je možnost ovládat výšku i dálkovým ovladačem. Např. při nakládání zavazadel je výhodná nejnižší poloha.

Z vnějšku Allroad rozpoznáte především podle plastových rozšíření blatníků, pneumatik rozměru 225/55 R17 se speciálním designem, který je konstruován s ohledem na rychlou jízdu i občasné výlety do terénu, efektních kovových krytů př. i zadní části podvozku, chromovaných zrcátek a prolisů na střeše.

Interiér vozu vychází samozřejmě také ze série, ale je vybaven maximem co si dnes zákazník může představit. Ze zajímavostí je to potažení kůží nejen sedadel, ale i přístrojové desky (viz foto), a rozdělení zadních sedadel pouze na dvě. Satelitní navigační systém je vybaven velkým barevným displejem s možností příjmu televize.

O pohon se stará vidlicový šestiválec VR6 2,8 s výkonem 147 kW (v sérii 142 kW) a točivým momentem 280 N.m. Je vybaven pětiventilovou technikou, proměnným časováním ventilů a variabilní délkou sacího potrubí. Pohání samozřejmě všechna kola přes známý systém Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen a elektronicky ovládanými závěrami diferenciálů obou náprav. Tento systém výrazně posiluje aktivní bezpečnost vozu.

O pasivní bezpečnost se starají čtyři airbagy (2x boční), pyrotechnické předpínače bezp. pásů, a u Audi (jako obvykle) propracované deformační zóny.

O tom, zda se studie Allroad opravdu dostane do sériové výroby rozhodnou marketingové průzkumy a šéfové koncernu VW. Byla by škoda nechat takový skvost na kolech jen někde v muzeu Audi.



Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste Chraňme si soukromí! Když Velký bratr pořád roste

Záměrně zveličované hrozby terorismu, extremismu a daňové…

Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové Schulz SPD nepomohl. Zemské volby v Sársku jasně vyhrála strana kancléřky Merkelové

Zemské volby v západoněmeckém Sársku vyhrála podle…

Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu Největší asijský zpracovatel ropy zvýšil zisk téměř o polovinu

Čínská státní petrochemická společnost Sinopec loni…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

 






 
Motocyklová VC Kataru 2017: MotoGP vyhrál po boji s Doviziosem Maverick Viñales

Motocyklová VC Kataru 2017

Včera

V první GP letošní sezóny silničního motocyklového MS byli nejúspěšnější Maverick Viales (MotoGP), Franco Morbidelli (Moto2) a Joan Mir (Moto3).




Blesk.cz

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu předvede s AAA tituly

4 špičkové hry do sbírky, Xbox Live Gold se v dubnu…

Placená služba Xbox Live Gold, která umožňuje hráčům na Xbox konzolích hrát online a získávat pravidelně každý…

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli na 10

I váš telefon může mít obří displej. Co byste řekli…

Superscreen je tablet, který zrcadlí obsah z mobilu Získáte tak velký a kvalitní displej za malé peníze Funguje…

 

iSport.cz

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel 14, vyhrál Viňales

Parádní návrat Abrahama do MotoGP! V Kataru dojel…

Motocyklový závodník Karel Abraham oslavil návrat do mistrovství světa MotoGP bodovaným 14. místem ve Velké ceně…

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord, pálili Barák i Darida

San Marino – Česko 0:6. Favorit si vytvořil rekord,…

Neponechali nic náhodě. Fotbalisté české reprezentace rozhodli kvalifikační duel proti San Marinu v prvním…

 

Reflex.cz

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží, politici jen zopakovali své bláboly

Je to už na revoluci? Summit EU v Římě byl blamáží,…

Třeba premiér Sobotka, kancléřka Merkelová či předseda Evropské komise Juncker skutečně věří tomu, co říkali…

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Uber po nehodě v USA stáhl všechny samořídící vozy

Americký provozovatel alternativní taxislužby Uber stáhl z provozu všechna svá samořízená auta. Učinil tak poté,…