Audi Allroad Quattro

Audi Allroad Quattro

 
 

Před několika týdny jsme představili Audi A6 a dnes vám představíme na jeho základě vzniklou studii zvanou Allroad Quattro. Je až s podivem, jak jednoduše se dá z "obyčejného" kombi udělat opravdu pozoruhodný vůz, po kterém mnozí ihned zatouží. Allroad byl poprvé představen na autosalonu v Detroitu. Je to vcelku pochopitelné, jelikož v USA je kategorie vozidel SUV (Sport and Utility Vehicle) velmi populární.

Popravdě řečeno, v době, kdy jeden z velkých konkurentů Audi, značka Mercedes, již terénní vůz vyrábí, a to dokonce přímo ve spojených státech ( třída M - viz Představujeme), jde po dost pozdní reakci. V každém případě se dá předpokládat, že díky "nepříjemnému" náskoku emka se dá model Allroad Quattro brzy očekávat v autosalonech prodejců Audi. Takže vlastně nastává ideální okamžik k seznámení se.

Jednou z hlavních zbraní tohoto vozu je přestavitelná světlá výška, když lze pouhým stiskem tlačítka regulovat tento parametr ve třech úrovních s rozdílem až 50 mm. Nad povrch vozovky dokáže pneumatická regulace podvozek zvednout do maximální výše 195 mm, ve střední poloze je to 170 mm a v "dálniční" poloze vůz klesá na 145 mm. Pro srovnání - sériový A6 Avant má světlou víšku 143 mm. Zajímavým a praktickým detailem je možnost ovládat výšku i dálkovým ovladačem. Např. při nakládání zavazadel je výhodná nejnižší poloha.

Z vnějšku Allroad rozpoznáte především podle plastových rozšíření blatníků, pneumatik rozměru 225/55 R17 se speciálním designem, který je konstruován s ohledem na rychlou jízdu i občasné výlety do terénu, efektních kovových krytů př. i zadní části podvozku, chromovaných zrcátek a prolisů na střeše.

Interiér vozu vychází samozřejmě také ze série, ale je vybaven maximem co si dnes zákazník může představit. Ze zajímavostí je to potažení kůží nejen sedadel, ale i přístrojové desky (viz foto), a rozdělení zadních sedadel pouze na dvě. Satelitní navigační systém je vybaven velkým barevným displejem s možností příjmu televize.

O pohon se stará vidlicový šestiválec VR6 2,8 s výkonem 147 kW (v sérii 142 kW) a točivým momentem 280 N.m. Je vybaven pětiventilovou technikou, proměnným časováním ventilů a variabilní délkou sacího potrubí. Pohání samozřejmě všechna kola přes známý systém Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen a elektronicky ovládanými závěrami diferenciálů obou náprav. Tento systém výrazně posiluje aktivní bezpečnost vozu.

O pasivní bezpečnost se starají čtyři airbagy (2x boční), pyrotechnické předpínače bezp. pásů, a u Audi (jako obvykle) propracované deformační zóny.

O tom, zda se studie Allroad opravdu dostane do sériové výroby rozhodnou marketingové průzkumy a šéfové koncernu VW. Byla by škoda nechat takový skvost na kolech jen někde v muzeu Audi.



Štítky Audi Představujeme

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače Brzdy už produkují více částic než výfuky. Dostanou proto vysavače

Z brzdových systémů současných aut s motory pro normu…

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu.…

 





 
Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Dallara Stradale: Speedster slavného výrobce formulí konečně vyráží na běžné silnice

Včera

O vývoji silničního vozu se znakem Dallary se napsalo hodně. První vůz firmy s registrační značkou se teď představuje oficiálně.




Blesk.cz

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli: Už se loučil s manželkou Lenkou a jejich dětmi

Ztraceného dobrodruha zachránili na poslední chvíli:…

Byl ztracený v odlehlé džungli mezi znesvářenými kmeny domorodců a navíc dostal smrtící malárii. Britský…

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí: Sjezdovka se znovu otevře ve středu

První lyžování v Krkonoších přilákalo asi 2500 lidí:…

První lyžování v Krkonoších v nové zimní sezoně si o prodlouženém víkendu vyzkoušelo asi 2500 lyžařů. Na Černé…

 

iSport.cz

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím duelu chyboval už podruhé

Zelinka vzal dle komise Spartě penaltu. V jejím…

Sudí Miroslav Zelinka upřel fotbalistům Sparty Praha v závěru pátečního utkání 14. kola první ligy proti Jihlavě…

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má být zlatá bunda

Česká móda pro olympiádu v Koreji je venku, hitem má…

S ukrytým zlatem poletí čeští reprezentanti na olympiádu do korejského Pchjongčchangu. Hitem kolekce, která byla…

 

Reflex.cz

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která pomalu zabíjí své obyvatele

Ghanská laguna Korle: Skládka bez života, která…

V řece Odaw, která protéká Accrou, hlavním městem Ghany, byste jakoukoliv rybu hledali jen marně. Břehy místní…

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují lidmi ve vlastní prospěch

Britští vědci zjistili, že psi vědomě manipulují…

Téměř každý majitel psa vám potvrdí, že ten jeho se umí smát, radovat, být smutný i naštvaný. Jenže proč výraz…