reklama


Audi Allroad Quattro

Audi Allroad Quattro

 
 

Před několika týdny jsme představili Audi A6 a dnes vám představíme na jeho základě vzniklou studii zvanou Allroad Quattro. Je až s podivem, jak jednoduše se dá z "obyčejného" kombi udělat opravdu pozoruhodný vůz, po kterém mnozí ihned zatouží. Allroad byl poprvé představen na autosalonu v Detroitu. Je to vcelku pochopitelné, jelikož v USA je kategorie vozidel SUV (Sport and Utility Vehicle) velmi populární.

Popravdě řečeno, v době, kdy jeden z velkých konkurentů Audi, značka Mercedes, již terénní vůz vyrábí, a to dokonce přímo ve spojených státech ( třída M - viz Představujeme), jde po dost pozdní reakci. V každém případě se dá předpokládat, že díky "nepříjemnému" náskoku emka se dá model Allroad Quattro brzy očekávat v autosalonech prodejců Audi. Takže vlastně nastává ideální okamžik k seznámení se.

Jednou z hlavních zbraní tohoto vozu je přestavitelná světlá výška, když lze pouhým stiskem tlačítka regulovat tento parametr ve třech úrovních s rozdílem až 50 mm. Nad povrch vozovky dokáže pneumatická regulace podvozek zvednout do maximální výše 195 mm, ve střední poloze je to 170 mm a v "dálniční" poloze vůz klesá na 145 mm. Pro srovnání - sériový A6 Avant má světlou víšku 143 mm. Zajímavým a praktickým detailem je možnost ovládat výšku i dálkovým ovladačem. Např. při nakládání zavazadel je výhodná nejnižší poloha.

Z vnějšku Allroad rozpoznáte především podle plastových rozšíření blatníků, pneumatik rozměru 225/55 R17 se speciálním designem, který je konstruován s ohledem na rychlou jízdu i občasné výlety do terénu, efektních kovových krytů př. i zadní části podvozku, chromovaných zrcátek a prolisů na střeše.

Interiér vozu vychází samozřejmě také ze série, ale je vybaven maximem co si dnes zákazník může představit. Ze zajímavostí je to potažení kůží nejen sedadel, ale i přístrojové desky (viz foto), a rozdělení zadních sedadel pouze na dvě. Satelitní navigační systém je vybaven velkým barevným displejem s možností příjmu televize.

O pohon se stará vidlicový šestiválec VR6 2,8 s výkonem 147 kW (v sérii 142 kW) a točivým momentem 280 N.m. Je vybaven pětiventilovou technikou, proměnným časováním ventilů a variabilní délkou sacího potrubí. Pohání samozřejmě všechna kola přes známý systém Quattro s mezinápravovým diferenciálem Torsen a elektronicky ovládanými závěrami diferenciálů obou náprav. Tento systém výrazně posiluje aktivní bezpečnost vozu.

O pasivní bezpečnost se starají čtyři airbagy (2x boční), pyrotechnické předpínače bezp. pásů, a u Audi (jako obvykle) propracované deformační zóny.

O tom, zda se studie Allroad opravdu dostane do sériové výroby rozhodnou marketingové průzkumy a šéfové koncernu VW. Byla by škoda nechat takový skvost na kolech jen někde v muzeu Audi.



Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva se podařilo zachránit

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském…

Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump Jména agentů i tajná letadla: sedm tajemství, které se dozví Donald Trump

Spojené státy investují obrovské částky na to, aby si…

Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení Národní by se měla zklidnit, budou tam zpomalovací pruhy pro přecházení

Na Národní třídě budou široké zpomalovací prahy určené…

České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici České akcie letos budou díky dividendám vynášet, tvrdí analytici

České akcie by měly podle převažujícího názoru analytiků…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

 






 
Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Bateriová revoluce z Česka. Byli jsme při výrobě akumulátorů, které mají změnit svět elektromobilů!

Dnes 13:05

Jiné dveře do uchovávání energie – tak by se dal popsat revoluční druh baterie z Česka!




Blesk.cz

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Smog a mráz. Pražané, připravte se na pochmurný týden

Nový pracovní týden bude ve znamení ledových dnů, inverzního počasí a smogu. „Teplotně bude období na srážky…

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu: Zemřela v nemocnici

Lyžařka (†11) v Jeseníkách narazila do stromu:…

Jízdu po černé sjezdovce nezvládla o víkendu v areálu Dolní Morava v Jeseníkách teprve jedenáctiletá lyžařka.…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten zdolal Málagu

SESTŘIHY: Sevilla po vítězném obratu stíhá Real, ten…

Fotbalisté Realu Madrid porazili v 19. kole španělské ligy doma Málagu 2:1 díky gólům kapitána Sergia Ramose a…

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám Limberského, hlásí posila

Ivanschitz ještě v Plzni nikdy nebyl. Ale znám…

Rakouský Horváth, rozený vítěz a podobně. Takových přezdívek se od fanoušků dočkala jedna z nejzajímavějších…

 

Reflex.cz

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete čekání na jídlo ukrátit střelbou

All you can Shoot. V americké restauraci si můžete…

S nápadem, jak ozvláštnit pobyt v restauraci, přišli v jednom arizonském baru. Kromě jídla či pití si tu také…

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod lavinou v Rakousku, dva byli zachráněni

Tragédie v horském středisku. Dva Češi zahynuli pod…

Dva Češi přišli o život pod lavinou u Salcburku. Pod sněhem skončili celkem čtyři čeští turisté. Dva se podařilo…

 
 
reklama