Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Auto Bild: Audi A1 se neprodává tak dobře, jak automobilka očekávala

Audi A1 zatím nesplnilo očekávání. Dealeři čtyř kruhů musí poskytovat slevy, aby se zbavili skladových vozů.
Zpět na článek
9. 3. 2011 07:55
9. 3. 2011 22:21
9. 3. 2011 12:53
9. 3. 2011 22:14
9. 3. 2011 22:25
9. 3. 2011 08:15
9. 3. 2011 07:56
9. 3. 2011 08:08
9. 3. 2011 08:00
9. 3. 2011 10:34
9. 3. 2011 09:08
9. 3. 2011 10:51
9. 3. 2011 11:00
9. 3. 2011 21:48
9. 3. 2011 21:58
9. 3. 2011 22:42
9. 3. 2011 08:10
9. 3. 2011 08:26
9. 3. 2011 08:51
9. 3. 2011 10:04
9. 3. 2011 20:47
9. 3. 2011 08:36
9. 3. 2011 09:21
9. 3. 2011 09:38
9. 3. 2011 16:53
9. 3. 2011 20:56
9. 3. 2011 22:06
9. 3. 2011 22:50
10. 3. 2011 19:18
9. 3. 2011 21:00
9. 3. 2011 22:12
9. 3. 2011 10:48
9. 3. 2011 20:25
9. 3. 2011 23:01
9. 3. 2011 21:46
9. 3. 2011 10:32
9. 3. 2011 10:38
9. 3. 2011 21:47
9. 3. 2011 10:42
neregistrovaný "Hooonza"
9. 3. 2011 11:09
9. 3. 2011 11:26
9. 3. 2011 11:14
9. 3. 2011 15:42
9. 3. 2011 16:36
9. 3. 2011 21:49
9. 3. 2011 17:15
9. 3. 2011 22:42
neregistrovaný "honza1212"
9. 3. 2011 07:55
Prodeje A1
Zajimavé. V Evropě se A1 neprodává, ale u nás láme rekordy (za dva měsíce 133 ks). Myslím, že to celkem dobře vystihuje specifika našeho trhu. Každopádně pro mě je A1 z designového hlediska naprostá tragédie a nechápu jak za tento vůz může někdo zaplatit půl mega.
Rozbalit vlákno
20
9. 3. 2011 08:07
Re: Prodeje A1
A1 je prostě nejlevnější Audi, a socky aspoň můžou jezdit v Audi. Jinak je to předražený (podobně Polo) krám, narozdíl od slušné Ibizy.
Avatar - Stefič
9. 3. 2011 09:06
Re: Prodeje A1
no socky...to bych neřekl. Problém je, že v německu se to dá pořídit za €14,000 zatímco u nás startuje na 420,000,- A to je rozdíl. V přepočtu za 350k je to dobrá koupě. Kdybych mělpřemýšlet, jestli si koupím fábii nebo audi, tak jednoznačně audi. Užitná hodnota aut je podobná - obě k ničemu
9. 3. 2011 09:27
Re: Prodeje A1
A jel jsi někdy v té Fabii? Mrknul ses, co naložíš do Fábie a co do A1? Užitné hodnoty určitě stejné nejsou...
Avatar - Stefič
9. 3. 2011 09:43
Re: Prodeje A1
jel, mám ji jako služební. Nenaložím do ní nic. Ani lidi ani zavazadla (myšleno krátka verze). A jestli do A1 naložím o dvě igelitky méně, tak na tom fakt moc nezáleží. Pokud se týká rozvoru, tak Fábia o trochu prohrává. Kufr má větší o bezvýznamných 45l.
Avatar - white label
9. 3. 2011 09:46
Re: Prodeje A1
Co se týče prostornosti (zejména vzadu a kufr) tak tam je na tom Fabia zřetelně! lépe, než A1... ;-)
Avatar - Stefič
9. 3. 2011 09:48
Re: Prodeje A1
je to pravda. Fábia je prostornější, ale ty rozdíly jsou tak malé, že velkou roli nehrají. Nezastávám se žádného auta, ale Fábii prostě rád nemám. Je to naprosto příšerné auto a kdybych měl volit, tak vždycky Audi. Horší než Fábie určitě nebude. A v součtu - Audi je Audi a Škoda je a bude pořád jen Škoda... ;-\
A hlavně podle 3D pohledu do interieru A1 to vypadá, že všechny ergonomické nesmysly, které Fábia má u A1 prostě nejsou
Avatar - white label
9. 3. 2011 09:52
Re: Prodeje A1
Tak značka je jedna věc, ale o Fabii se dá ještě mluvit (s přimhouřením oka) jako o malém rodinném voze, což u A1 nepřichází vůbec do úvahy...
Avatar - Stefič
9. 3. 2011 09:58
Re: Prodeje A1
no to bych musel víc než přimhouřit oko. Spíš si obě vypíchnout. Když vidím co s jedním dítětem naložím do svého mini MPV, tak někdy nechápu, jak to dělají majitelé menších vozů. Dle mého soudu jsou Fabia i A1 auta pro zábavu. Startovací autíčka pro mladé lidi nebo lidi bez dětí. Ve chvíli, kdy se narodí dítě, auto je nepoužitelné. Ale v každém případě je jasné, že své zákazníky si najdou oba vozy :-)
9. 3. 2011 12:34
Re: Prodeje A1
Pokud se vám vejde do kufru Fábie kočárek, tak na zadní sedačky děti bez problému usadíte.
Avatar - white label
9. 3. 2011 16:56
Re: Prodeje A1
Tak se zeptej těch rodin jak to dělají, a že jich u nás nebylo/není zrovna málo. Já třeba občas jezdím třídveřovým Golfem V se třema dětma vzadu a v kufru mám kočárek a nákup k tomu a jde to úplně v pohodě, přitom mám ještě jedno o dvě třídy větší auto. Dřív i menší vozy, než Fabia stačily/musely stačit jako rodinná auta...
Jinak už z toho schyzofreního názvu "mini MPV" mám hrozný pocit, je to něco jako suchá voda a nechápu proč se divíš, když sis vybral zhrovna mini...
9. 3. 2011 10:33
Re: Prodeje A1
je vobec A1 pre fabku konkurentom? A1 sa stylizuje skor do styloveho auta na rozdiel od fabky
Avatar - miromen
9. 3. 2011 09:57
Re: Prodeje A1
Tak pro mě jsou tragicka obě auta ale i přesto pišeš nesmysly. Protože ty "male" rozdily jak pišeš jsou řekl bych dost potstatne. Už v Polu je značny rozdil co se tyče prostornosti na zadnich sedadlech oproti Fabii a v A1 je ho ještě miň. No a v kufru rozdil 50l při takovych velikostech je taky velmi znatelny rozdil.
9. 3. 2011 22:21
Re: Prodeje A1
Tak to jsem se dobře zasmál, je vidět, že když si chce člověk vylepšit pošramocené sebevědomí na škodovce jak je to u nás zvykem, tak klidně i řeknu, že 45l objemu kufru je bezvýznamná hodnota, i když je to v segmentu rozdíl mezi nejlepším (Fábie) a nejhorším. A co se týče lidí, díky vyšší stavbě a jiným posezem nahonili vzadu takové centimetry v podélném směru jako žádné jiné auto v segmentu. Nejsi náhodou český politik?
9. 3. 2011 12:53
Re: Prodeje A1
Ajéje... Tu zasa niekto súdi kvalitu auta podľa jeho úžitkových vlastností. Samozrejmosťou je dôraz na veľkosť kufra. Tak ja len tak pre tú srandu. Myslíte si, že A1 je rodinné auto, ktoré má mať kufor na nákupy z Lidlu? Omyl decka! Audi A1 nie je rodinné auto a nikdy si ho asi nikto nebude kupovať kvôli úžitkovým vlastnostiam. To si kúpte nejaké kombi. Toto auto má iné smerovanie. A aj iných konkurentov. A1-ke nie je konkurentom fabia, ale MINI, MiTo, F500...

(samozrejme som názoru, že jej cena je premrštená a preto sú predaje také aké sú...)
9. 3. 2011 22:14
Re: Prodeje A1
Kdo použije termín socka je tou sockou většinou sám...
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:16
Re: Prodeje A1
Jak někdo v první větě napíše, že je to pro socky a hned v té druhé dodá, že je to předražené, tak víš která bije... ;-)
9. 3. 2011 22:25
Re: Prodeje A1
To je fakt, argumenty některých přispěvatelů odvedou dobrou práci, člověk se dobře pobaví...
Avatar - Bubáq
9. 3. 2011 08:15
Re: Prodeje A1
Naprosto souhlasím. A1 měla vypadat jako Audi a pak by se prodávala i v současné cenové hladině.
9. 3. 2011 09:04
Re: Prodeje A1
A navic je A1 jedno z mala aut ktere na fotkach vypada o dost lepe nez v realu. Skoda.
Avatar - Andromeda
9. 3. 2011 21:23
Re: Prodeje A1
S tím specifikem zdejšího trhu je to trefa ;-) .To,že cenu čeká skromnější podoba tu už bylo psáno vícekráte,v prodejích by mohly pomoci i zadní dveře.Nicméně mne nechává úplně chladným,charizma v této třídě vane odjinud.
9. 3. 2011 07:56
no nevím
nemám samozřejmě žádné relevantní argumenty pro polemiku s výše uvedeným, ale přijde mi divné, že by prémiová značka vyráběla své modely "na sklad", když každý kdo si jde koupit Audi má své specifické požadavky na výbavu a auto se mu vyrábí přímo na míru... já bych skladovku nekoupil ani u VW, natož u Audi, snad jedině u japonských značek, kde není možné auto konfigurovat
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
9. 3. 2011 08:04
Re: no nevím
Souhlas, tohle vidím stejně...
9. 3. 2011 08:08
Re: no nevím
Úplne súhlasím, najväčším benefitom kúpy fungel nového auta je to, že si ho môžem vyskladať podľa svojích predstáv. Ak si mám kúpiť skladovku, to je lepšie kúpiť predvádzačku alebo rovno dáky 1-ročný kus, kde je nemožnosť konfigurácie kompenzovaná výrazne nižšou cenou.
Avatar - white label
9. 3. 2011 08:00
OOOO A1
U relativně nízkých prodejů A1 vidím dvě hlavní příčiny. Jednak cena, která je i vzhledem k o třídu vyšší A3 přehnaná a potom fakt, že "hliníkový" oblouk (linie A sloupku-střechy-B sloupku), který vozu dodává mnohem vyjímečnější designový charakter/styl, není dodáván sériově...
[odkaz]
Rozbalit vlákno
82
Avatar - 3_diamanty
9. 3. 2011 08:10
Re: OOOO A1
prcina nizkeho predaja je tu:

1. je to len trojdverove auto s rozmermi stvordveroveho ( plosina vw polo ) co nepridava predajnosti

2. interier nie je audi, staci tam dat volant s citroena a mame pekny citroen

3. auto je drahe a nesplna vyssie uz uvedene ako napr. spominany interier ktory nedosahuje uroven a imidz inych audi

4. auta v triede mensich aut ak chcu byt imidzove musia aj vyzerat ako napr mini alebo f500 , kdez to audi posobi nudne sterilne bezpohlavne nemoderne krabicoidne a fadne

......

je toho podstatne viac
Avatar - white label
9. 3. 2011 08:34
Re: OOOO A1
1. To je pravda, je fakt, že na zatím pouze třídveřovou verzi jsem zapoměl, ale třeba i ten F500 jinou taky nemá...

2. To si nemyslím...

3. Je drahé...

4. Verze na kterou jsem dal odkaz, designová image tolik nechybí, samozřejmě není to současně retro jako u toho Mini, nebo F500...
9. 3. 2011 10:34
Re: OOOO A1
designova image nie je len o hlinikovom obluku...
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 11:07
Re: OOOO A1
1) 5stovka, DS3 i MiTo jsou taky jen 3dvéřka ne?

2) právě v interieru tentokrát audi tak nevítězí, už i soupeři používaj kvalitní materiály a zpracování je ok

3) s výbavou to už fakt neni drahý ale PŘEDRAŽENÝ - plně vybavená verze je za 3/4 mega, to už je fakt moc, za to seženeš už docela slušný auto střední třídy

4) tohle vyčítaj A1 naprosto oprávněně, nemá šmrnc soupeřů ani designově ani jízdně
Avatar - pelikoš
9. 3. 2011 09:08
Re: OOOO A1
přesně,jen blázen (a gti >:D )by čekal závratné prodeje.bohužel krize stále nekončí a není čas na hrdinský čin...
Avatar - DRBNUTY
9. 3. 2011 10:51
Re: OOOO A1
medzi slova blazen a GTI si vobec nemusel dat to pismeno "a" >:D
9. 3. 2011 14:49
Re: OOOO A1
Gti Ti povi, ze to auto neni pro kazdeho a cisla to jen potvrzuji. Pote setridi lidi s autama dohromady, na to bude reagovat x lidi a skonci to jako obvykle tim, ze si vsichni budou stale stat za svym nazorem. ¨

Audi 1 je predrazena na svoji velikost a *premiovost*. Mini muze klidne spat.
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 09:49
Re: OOOO A1
1) myslim že ani 4 dveře prodejum moc nepomůžou :-)
2) no možná, je dokonce možný že DS3 je hezčí, je určitě levnější a v britskym testu audi i porazila - to prodejum A1 asi taky moc nepomáhá ;-)
3) neni drahý, když připočteš příplatkový prvky tak verze v testu co sem čet stála skoro 750.000 kč - 3/4 mega za vyfintěnou Ibizu co jí ve srovnávačce porazí Mini i Citroen DS3, to je fakt MOC :no: ;-\
4) designově to sice neni tragedie, ale vůči konkurenci tam určitá "bezpohlavnost" fakt je :-|
9. 3. 2011 21:48
Re: OOOO A1
A ty jsi ještě neviděl Mini za 40.000 €? Nebo MiTo za 34.000 €? Nevyvracím, že cena A1 je přestřelená a že spíš než její kolegové vyžaduje příplatky, aby měla ten správný šmrnc, ale zase tak mimo mísu své kategorie není.
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 05:09
Re: OOOO A1
Ale jo, a drahej je třeba i Citroen DS3 Racing - nikdo to ale nepřenání tak jako audi ;-)
A souhlasim i s těma příplatkama, když započteš ty tak právě cena A1 docela začne bejt tak trochu "mimo mísu" :-)
9. 3. 2011 21:58
Re: OOOO A1
Ona i bezpohlavnost, sterilita je styl. Nebo chceš říct, že architektura vyvedená v takovém funkcionalismu není uměním? Podle mě sterilní, bezpohlavní, neboli unisex, design je záležitost moderní. Člověk by musel jít hodně daleko do historie, aby to našel.
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:10
Re: OOOO A1
Jo, unisex, to je první slovo, které mě obvykle napadne, když tu čtu (stále dokola) profláklé příspěvky o "bezpohlavnosti"... >:-[]
9. 3. 2011 22:42
Re: OOOO A1
Ale nazvat něco unisexuálního nemoderním, to je opravdu oxymóron. Stejně tak ta krabicoidnost je úsměvná. Až na pár výjimek byla pohlaví napříč historií důsledně oddělená. Unisexualita je záležitost posledních pár desetiletí. Jen můj názor, nejsem odborníkem ani na umění, ani na historii.
Avatar - Krispos
9. 3. 2011 08:10
Re: OOOO A1
Mě se A1 docela líbí, pro mě by to bylo auto tak akorát, ale tu cenu prostě přepískli... to už si radši připlatím za A3, která je skutečným autem a ne jen imidžovkou...
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2011 08:26
Re: OOOO A1
Kde by ale malá A1 tu image vzala? Nemá žádného tradičního předchůdce jako Mini nebo Fiat500, aby se mohla tvářit jako stylovka.
Avatar - white label
9. 3. 2011 08:37
Re: OOOO A1
Retro a Styl, nejsou shodné pojmy a ani se vzájemně nepodmiňují/nevylučují.

Kde by A1 vzala image, přece od větších Audi.
Podívej se třeba na (o třídu vyšší) 1-er, kde ta vzala image. Vypadá dost jinak, než větší BMW, designově relativně spíš nepovedená, ale chceš tvrdit, že nemá žádnou image, protože to není retro jako Mini?
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2011 08:51
Re: OOOO A1
BMW 1 vypadá i přes menší rozměry a jinou třídu jako BMW, jenže A1 kromě singleframe vlastně příliš křičí, že se snaží být jiná, než velká Audi. A jak je vidět, moc to lidem nevoní.
Avatar - white label
9. 3. 2011 08:56
Re: OOOO A1
Chceš snad říct, že 1er je více podobná na 3er, než A1 na A3. Tak to si rozhodně nemyslím... ;-)
Srovnej si třeba jen jejich fotky...
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2011 10:04
Re: OOOO A1
Spíš chci říci, že ostatní Audi, včetě sportovních, se navenek jeví spíš jako velice strohá, seriózní auta. A1 je naproti tomu až dětsky hravá. Třeba to vnímám špatně, ale jako seriózního pána s A4 by mě hravá a kulaťoučká malá jednička neoslovila. Celé její vyznění je prostě mimo linii Audi.
9. 3. 2011 20:47
Re: OOOO A1
Stylovka není o tradici. Stylovka tě přiřazuje k nějaké skupině lidí, k nějakému stylu života, myšlení atd. Dost často je stylovka o nepraktičnosti, tedy stylovky bývají většinou nelogickou volbou. Snad každý milovník klasického Mini ti řekne, že ta věc od BMW není žádné Mini. Na autech jako F500 a Mini toho moc tradičního není. Tolik k styl versus tradice.

I kdybych uznal tvojí premisu, tak A1 nemusí mít tradici teď (podle některých lidí celá automobilka postrádá tradici), ale za padesát, sto let tomu bude jinak. A jak by budoucí A1 mohla mít tradici, kdyby jí teď nevyráběli? Legendu musíš nejprve vytvořit. Já osobně pohybuji, že A1 legendou někdy bude. V téhle třídě jsou legendami auta za pár šupů. Jejich moderní verze jsou pak stylovkou na téma "já na to mám."
9. 3. 2011 08:36
Re: OOOO A1
S tím obloukem zcela souhlasím. Předjížděl jsem celou černou A1 a chtělo se mi brečet. Např. Polo mi přišlo vnějším designem daleko zajímavější ;-\
Avatar - white label
9. 3. 2011 08:39
Re: OOOO A1
Jo, jen jsem napsal B sloupek, místo C sloupek... :*) :-)
9. 3. 2011 09:21
Re: OOOO A1
B nebo C, hlavně že jsme pochopili o vo co go ;-)
Avatar - white label
9. 3. 2011 09:31
Re: OOOO A1
To jo.
Každopádně je to nový počin, mít auto prémiové značky v téhle třídě, který zatím nemá obdobu, kdo ví, jak by si vedlo podobně velké auto s logem BMW (MINI je něco jiného), nebo MB.
9. 3. 2011 09:38
Re: OOOO A1
Podle mě je jednoznačně hlavní problém cena. V této velikostní kategorii jsou lidi ochotní si připlatit za imidžovku a premii, to připlacení se pohybuje ovšem někde kolem 500t. Jestli ovšem A1 s 1,4tsi a slušnou výbavou atakuje 700t, což je cena kde už skoro začíná A4, tak to už je opravdu přehnané očekávání.
9. 3. 2011 09:44
Re: OOOO A1
Víceméně s obojím souhlasím, ale za hlavní příčinu bych považoval to, že nejvážnější konkurent je prostě stylovější (přestože tohle slovo moc rád nemám) a lepší - myslím Mini.... Kdybych já osobně uvažoval o autě této velikosti a z nějakého důvodu trval na "prémiovém" autě, bylo by to právě Mini.... V reálu bych se asi na prémiovost vykašlal a počkal na Sviště, až vyjede s Conceptem S ( ten by mi určitě stačil :-) ).
Avatar - white label
9. 3. 2011 09:49
Re: OOOO A1
Tak retrostyl MINI mít A1 prostě nemůže, ale už jsem viděl pár srovnávací zahraničních testů, kde MINI proti A1 neuspělo. Naposledy to bylo srovnání verze Cooper S proti nejsilnější 1,4 TSI v A1, což mě docela překvapilo.
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 11:00
Re: OOOO A1
S těma vítězstvíma v zahraničních testch bych trochu brzdil - v Británii je to spiš obráceně, tam jak Autocar nebo třeba

[odkaz]

Tam máš jak testy jednotlivejch aut MiTo, DS3, Mini a teď novinky A1, tak 2 srovnávací testy. A1 neni snad špatný auto, má klasicky kvalitně zpracovanej interier a s povedenym motorem 1.4 TFSi nejezdí vůbec špatně (byť jen u ní se dočteš: "její přední pneumatiky to vzdají dřív než soupeři... (řeč je o trakci když se blížíš limitu) atp. Co se interiéru a materiálů skoro stejně kvalitní je ale už i ikonkurence a bohužel pro audi ta celkově za míň peněz přidává i něco málo navíc = je jasný že audi A1 neni nějakej supertrhák. Dražší a novější model by měl konkurenci spíš pobít, tady se jí řekněme může rovnat - což je asi celkově nejobjektivnější srovnání.
Pro člověka co nelpí výhradně na značce audi jsou prostě alternativy a vůbec ne špatný, do určitý míry možná i lepší - rozhodně levnější, při plný výbavě dokonce fakt vo hodně levnější = prodeje A1 sou jaký jsou.
Avatar - white label
9. 3. 2011 13:46
Re: OOOO A1
Nechceš se s tím bržděním trochu probudit? Píšu, že už v několika testech A1čka porazila MINI a tu mi tu dáš odkaz na test, kde A1 také MINI porazila, nebo je snad druhé místo horší, než třetí (už si pomalu zvykám na tvou vyhlášenou argumentační "logiku")? DS3 je poněkud odlišná cenová kategorie, takže její 1. místo je vzhledem k ceně akceptovatelné, ale v jiných srovnávačkách si "poradila" A1 i s DS3. Třeba i v českém Fasteru byla A1 první ze tří srovnávaných vozů...
9. 3. 2011 16:53
Re: OOOO A1
Tady máš odkaz, kde DS3 vyhrála před A1 a Mini. Samozřejmě, že DS3 je stejná cenová kategorie jako A1 a Mini.
[odkaz]
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 17:47
Re: OOOO A1
Tenhle odkaz sem mu dával dneska dopoledne - reagoval na to že prej v českym Fasteru byl A1 první >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2011 18:06
Re: OOOO A1
Tenhle odkaz, jsi sem dal ty, jako protiargumen toho, že A1 poráží MINI! Tvůj problém je v tom, že ta A1 porazila MINI i v tomto testu, kterým tu zmateně šermuješ. Takže se směješ především sobě a ani o tom nevíš..., tebe bych chtěl fakt někdy vidět naživo... >:D
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 18:07
Re: OOOO A1
To já tebe snad radši ne >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2011 18:12
Re: OOOO A1
To se ti ani nedivím, takový "exot" rozhodně nejsem.... >:D
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 18:22
Re: OOOO A1
Jako že nejsi takovej exot jako na fotce? Kdybys nekecal - určitě si použil fotku babičky protože je daleko hezčí než ty >:D
Avatar - white label
9. 3. 2011 18:25
Re: OOOO A1
To není babička, ale dcera... a nechtěj ji raději moc nas.rat... :-O ;-)
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 18:31
Re: OOOO A1
Tak to GRATULUJU :-)
Mně je náhodou sympatická! A i když jednoho z vás znám jen vizuálně a druhýho jen z psanýho projevu - je vidět že jste jedna rodina ;-)
Avatar - white label
9. 3. 2011 18:58
Re: OOOO A1
To rozhodně, tu fotku jsem vybíral velmi pečlivě (stejně jako nick) a má spolucharakterizovat "styl" mého písemného projevu na tomto webu. ;-)
Avatar - white label
9. 3. 2011 18:10
Re: OOOO A1
Já taky ve své původní reakci psal, že A1 poráží MINI, což se tím pádem jen znovu potvrdilo...
Úplně stejná cenová kategorie to není. Zkus si nakonfigurovat srovnatelně vybavenou verzi obou vozů s podobnou motorizací...
I v tomto testu (z tvého odkazu) se v závěru poukazuje na "nižší prémiovost" DS3
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 18:24
Re: OOOO A1
A1 pro Mini neni a asi hned tak nebude soupřem ne kvůli tradici, ale díky nesrovnatelně širší nabídce. K tomu když přičteš tu tradici která přece jen má vliv = prodeje A1 tomu jaký sou (a popravdě za ty fakt ujetý ceny můžou bejt rádi i za to)
Avatar - white label
9. 3. 2011 18:28
Re: OOOO A1
Ano, právě s těma cenama, to taky zatím považuju spíš za prodejní "úspěch"...
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 18:31
Re: OOOO A1
Hele - my se SHODNEME :-)
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 17:32
Re: OOOO A1
Na ten českej test ses už jednou odvolával ;-)
Já holt víc dám na ty zahraniční, konkrétně britský :-)
A co se DS3 týče, pokud si opravdu četl víc testů těhle aut (Mini, A1, DS3, MiTo) tak víš že to že DS3 není až tak "jiná cenová kategorie" jako to že s cenou to u audi tentokrát přehnali víc než je zdrávo. Tim myslim že zjednodušeně řečeno materiály, zpracování, motory i chování vozu jsou v tomhle případě skoro srovnatelný - ze skupiny vyčnívá spíš Audi - a tváří se že je trochu "jiná cenová kategorie" ;-)
No, v tomhle příspěvku si zmínil že "si viděl pár zahraničních testů" a tam audi A1 vítězí - takže odvolávat se pak opětovně na jeden jedinej českej mi přijde trochu divný. V zahraničí je to spíš tak jak sem napsal já. A1 neni špatný auto, ale totální NADŠENí nebo DRCENí starší konkurence se prostě NEKONÁ,. Koná se jen hodně vysoká cena za alternativu vozů jako je Mini, MiTo a DS3 :-)
Avatar - white label
9. 3. 2011 17:57
Re: OOOO A1
Takže ten svůj největší překlep, tedy že A1 skončila líp, než MINI (a ne naopak) i v tomto testu, chceš zase jen obkecat. Co kdyby sis aspoň jednou přiznal, žes byl argumentačně mimo. Jinak pokud tě to tak zajímá, tak ten další test byl v AutoZeitungu a ten druhý v AMuS, nebo AutoBildu.
A1 je poněkud odlišná cenová kategorie (nepsal jsem nikde "jiná cenová kategorie"), týká se to především typické prémiové cenové politiky, kdy připlácíš vlastně za "všechno". Ve srovnatelné výbavě a motorizaci bude A1 znatelně dražší...
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 18:27
Re: OOOO A1
Nepřiznávám! :-)
Ale popravdě jsem čet ještě jinej anglickej test kde DS3 taky vyhrála ale kdybych si tak vzpoměl kde to bylo... Koukám že tu máváš AutoZeitungem a AMS a AutoBildem a podobnej problém mám já. Většinou si pamatuju jestli to byla němčina nebo angličtina - tam ale končim :-)
FAKTEM ohledně A1 je, že to je normální alternativa zajetem mrňatum a lepší prostě není - dražší zato jo >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2011 18:53
Re: OOOO A1
Mě se hlavně často plete AMuS a AutoZeitung, asi týden zpátky jsem třeba v některém z nich viděl srovnávačku nové A6 3.0 TDI, 530d a E350 CDI a zase už přesně nevím, ve kterém z nich to bylo (konečné pořadí Audi, MB, BMW).
Určitě nejsem potenciální kupec A1. i když třeba ženě se lépe vybavené verze A1 líbí, přičemž malá auta jinak vůbec nemusí, např. to MINI jí vzhledově neříká vůbec nic, stejně jako f500, retroauta jí prostě neberou...
S A1 je to v principu stejné, jako s každým zbožím, komu se líbí a má na to může si to koupit, komu se nelíbí, nebo na to nemá, může si koupit něco jiného, případně vůbec nic... ;-)
Avatar - Hamunasakra
9. 3. 2011 20:46
Re: OOOO A1
Tak to je překvápko, tipoval bych novou 5 která se nejen mě zdá povedená.. Loni sem čet v AMS? - alespoň myslim ;-) test A6 x XF s třílitrovejma dieslama a poměrně jasně vyhrál jaguar, a nejen kvůli o 30 koní silnějšímu motoru - a je to v týhle třídě i moje volba :-)
9. 3. 2011 20:56
Re: OOOO A1
Loni... Byla to už nová generace?
Avatar - white label
9. 3. 2011 21:02
Re: OOOO A1
Ne, loni to byla ještě stará A6ka.
9. 3. 2011 22:06
Re: OOOO A1
Já jsem si to myslel, ale nechtěl jsem mu to naplno napálit, když jsem si nebyl jistý přesným uvolněním novinářských kusů a neznal jsem datum testu, o kterém mluvil.

Původně jsem tam měl něco o jablkách a hruškách :-)
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:13
Re: OOOO A1
Hrušky a jabka jsi tam mohl klidně nechat, zrovna na jeho obvyklou "logiku" argumentace, by byly vhodnější spíš hrušky s veverkama... >:D
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 05:04
Re: OOOO A1
Hele mudrlanti vychytralý - že to byla minulá a ten novej test současná generace ví asi skoro každej včetně místního mikeshe co z má Golfklasse, Kompaktklasse a Untere Mittelklasse za tři kategorie aut.
Podstata je že nová BMW 5 je povedená a fakt hodně chválená a to že prohrála mě docela překvapilo - a že já nevolim ani 5 ani 6, ale XF 3.0D 202 kW a 600 Nm - to je to fakt tak složitý k pochopení? ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2011 08:46
Re: OOOO A1
>:D
Nová 5er neprohrála se současným Ečkem poprvé, ale taky to není pravidlo, já bych dal 5er před Ečkem přednost...
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 09:43
Re: OOOO A1
Myslim že nová 5ka je z německý prémiový 3ky asi nejlepší - to samozřejmě neznamená že musí vyhrát srovnávací test s každou motorizací. Já bych volil 535 ať benzín nebo diesel - i když "normální" třílitr bude asi nejprodávanější. Četl jsem test 520d a pro běžný ježdění dokonce stačí i ta.. Já ale radši "se šesti" :-)
Avatar - white label
10. 3. 2011 12:27
Re: OOOO A1
Jinak pod článkem o zdvojnásobení zisku AUDI je pouhých 12 příslěvků, tady pod menšími (než očekávánými) prodeji A1 už je jich 175... >:D
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 12:38
Re: OOOO A1
Myslim že ten 2násobek zisku naprosto ODPOVÍDÁ cenový politice audi. Kdo chce kam.. ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2011 14:25
Re: OOOO A1
To myslí vážně? To by musela průměrná marže vozů značky Audi stoupnout zhruba na dvojnásobek, což by se naprosto jasně projevilo v koncových cenách, a to se bavíme jen o sledovaném/porovnávaném období... :-O :*) >:-[]
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 14:50
Re: OOOO A1
Proč by měla stoupnout na dvojnásobek? Tak ČIM si vysvětluješ že audi vydělá na kusu víc než BMW, Mercedes, Jaguar...? :-)
10. 3. 2011 19:18
Re: OOOO A1
Před krizí mělo BMW největší marže z D3, myslím že bylo druhé celosvětově za Porsche. Koncem roku 2010 bylo poslední z trojky a Audi suverénně první. Pokud vím, Audi se stala teprve druhou masově produkující automobilkou moderní historie, která dokázala dosáhnout marže přes 10% za kus. Tou první je Porsche. Co to ukazuje je, že BMW víc doplatilo na krizi a dohání objem prodejů nižšími maržemi. Audi vydělalo na tom, že má slabé zastoupení na trhu USA. Velký bonus je také pro ně fakt, že tam nemají továrny. Slabý dolar je zabiják pro obchody.

Co jsem naposledy koukal, tak Audi chce naopak ještě omezit počet modelů nabízených v USA, protože se jim nechce investovat do marketingu na americkém trhu.
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 19:29
Re: OOOO A1
Náskok Porsche v tomhle směru byl vždycky DRTIVÝ, ale tam mi to stejně jako pouze evolučního designu 911 nikdy nevadilo - to samý u masovejch výrobců mi nějak NEŠMAKUJE ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2011 20:03
Re: OOOO A1
Jsi vážně tak mimo, nebo to jen hraješ. >:-[]
Tys napsal, že zdvojnásobení zisku je otázka cenové politiky Audi, takže se tě logicky ptám, jak se dá (pouze) cenovou politikou zvětšit zisk na dvojnásobek, když ceny Audi meziročně nijak výrazněji nerostly? :-O ;-)
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 20:29
Re: OOOO A1
Nojo - samozřejmě loňský z2násobení pochopitelně neni daný jen vysokejma cenama a maržema audi, ale po předlońskym poklesu i relativně silnym nárůstem prodejů a holt loni to asi vyšlo a zrovna nebyly žádný big investice - už si spokojenej? ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2011 21:22
Re: OOOO A1
To už je lepší, ale s těma "vysokejma cenama" Audi to není tak jednoduché, jak píšeš, D3 si navzájem ceny logicky hlídá, takže si nikdo nedovolí u srovnatelného produktu nějak výrazně vyčnívat, takže Audi má srovnatelné ceny jako BMW/MB. Pokud tedy tvrdíš, že Audi má vysoké ceny, pak je má velmi podobně vysoké i BMW/MB. ;-)
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 22:22
Re: OOOO A1
Jen audi si dovolí u vozu přes milion dávat hlinikový disky za příplatek apod. ;-)
A stejný je to v případě A1. Už základní cena je vysoká, když doplníš komplet výbavu je prostě nejdražší ze všech
9. 3. 2011 21:00
Re: OOOO A1
Pokud na Mini něco nemohu vystát, tak je to právě ten retro interiér. Pokud si ho člověk koupí na okresky pro jeho jízdní vlastnosti, interiér vem čert (pokud nezačne vrzat), ale jako městský povoz bych ho jen tak nezvolil. Retro není můj styl.
Avatar - white label
9. 3. 2011 21:09
Re: OOOO A1
Ano a nejde jen o interiér, celkově je kvalita jízdy poměrně "mizerná", myslím hlavně co se týká aspoň určitého komfortu, který je právě pro městský provoz docela podstatný...
9. 3. 2011 22:12
Re: OOOO A1
Samozřejmě, ale to pak už člověk musí sám usoudit, po jakých silnicích ho bude provozovat a jak mu na nich bude Mini vyhovovat. Jak jsem řekl, jako městský povoz u mě Mini není na prvním místě, spíš se krčí někde vzadu.
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 14:51
Re: OOOO A1
Krásně si chlapci notujete, fakt krááásně :-)
Avatar - DRBNUTY
9. 3. 2011 10:48
Re: OOOO A1
No a na zaciatku nebola dodavana seriovo ani klimatizacia...az teraz ju zacali ponukat v nejakom akcnom baliku. :-O
9. 3. 2011 20:25
Re: OOOO A1
Já bych řekl, že spíš původní odhad byl nadstřelený. V Angličtině je pro to výraz "wishful thinking." Ono v prvním roce dosáhnout zhruba 70% prodejů takové ikony, jako je Mini, bych nenazval neúspěchem a špatnými prodeji. Zvlášť vzhledem k tomu, že BMW/Mini se dobře prodává v USA a Audi si tyto prodeje supluje Čínou, kde se zatím nenabízí.

A pak je tu určitě problematická cílová skupina. Pro mě Mini a A1 nejsou vůbec konkurenti. Jsou ve stejné kategorii, ale jsou to naprosto odlišná auta. Asi jediný zákazník, který si bude skutečně mezi nimi vybírat, je takový, kterému bude jedno, co má za auto, hlavně když mu poskytne tu správnou image. A1 dost stojí na stávajících zákaznících Audi, kteří chtějí malé auto a mají na to si připlatit za alternativu k Polu. Až pak je tu skupina mladých lidí, kteří chtějí Audi. Ale tam dost velkou roli hraje A3, která je celkem levná a obávám se, že jí 20 letý kluk dá přednost (když pominu její stáří).
9. 3. 2011 21:15
Re: OOOO A1
Vidím to stejně,jenom bych místo A3 dosadil scirocco.
Avatar - white label
9. 3. 2011 21:20
Re: OOOO A1
Ale Scirocco není Audi (A3), ani klasický HB nabízený i v pětidveřové verzi...
9. 3. 2011 21:28
Re: OOOO A1
Jak už naosal gti,A1 je mířená spíš na ženy,a tohle byla reakce na situaci kdy si kluk půjde vybrat koncernovou(nebo jinou) ehm stylovku se třema dveřma-jako alternativa se mi tu spíš nabízí to rocco
Avatar - white label
9. 3. 2011 21:37
Re: OOOO A1
Pro mladého kluka určitě...
9. 3. 2011 23:01
Re: OOOO A1
Jestli se jim povede těch 120 tisíc letos, tak za předpokladu, že Mini prodá zhruba stejně kusů jako loni, bude mít A1 3x větší prodeje než Mini. A to je, podle mě, fakt rána. I 80 tisíc kusů byl byl ohromný úspěch. Na nováčka ve třídě, který nemá žádnou tradici, je ošklivý a ještě "absurdně předražený."
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 21:46
Re: OOOO A1
Já ten problém vidím podobný jako měl VW New Beatle. Cena příliš velká, auto je příliš velké rozměrově na to, že má být ve skutečnosti malé a co nejobratnější do města. Auto má být stylové, ale není prostě tolik hot a roztomilé jako Mini nebo F500, či DS3. Interiér je jen průměrný ve třídě.

Jinými slovy prostě stejný kolaps a neodhadnutí trhu jako u Beatlu.
9. 3. 2011 08:48
Bez fan klubu zadna muzika
Ano vsichni kritici maji zde pravdu:

1. Ja vidim hlavne problem v designu, vsude se mluvi otom, ze to auto je skvele pro zeny ... Je pravda auto s timto vzhledem bych si jako kluk proste nekoupil. Kde to ma tu muzskou DNA?

To ze udelaji raklamu jak dva vysoci chlapy se pred tim nefotili zrovna ve studiu povozi zrovna nebyla marketingova perla, ze ?

2. Bez historie a fanousku

Jinak preji Audi uspech, vyhodou je, ze stolika znackama a financnima vysledkama si muze VW ci Audi hrat dlouhou hru na zatloukavanou... :no:
Rozbalit vlákno
10
Avatar - white label
9. 3. 2011 09:00
Re: Bez fan klubu zadna muzika
Souhlasím, že je to auto spíš pro ženy ...
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2011 10:06
Re: Bez fan klubu zadna muzika
No, když se dnes podívám, čím ženy jezdí, přemýšlím, pro které vlastně... Být z Prahy, měl bych dojem, že pro ženy nic menšího jak A4 neexistuje.
9. 3. 2011 11:08
Re: Bez fan klubu zadna muzika
Stačí Brno, dnes jsem potkal ženskou v Jeepu GCH a za chvíli takovou slečinku, která byla tak tak vidět zpoza volantu MB Ml AMG.
Avatar - Blue Sun
9. 3. 2011 11:45
Re: Bez fan klubu zadna muzika
:yes:
Avatar - white label
9. 3. 2011 16:43
Re: Bez fan klubu zadna muzika
Je to auto spíš pro ženy a do města...
9. 3. 2011 21:09
Re: Bez fan klubu zadna muzika
Jak jsem to přečetl, tak jsem si vzpomněl na ex, která mě neustále přemlouvala na Q7. Někdy mi připadají nemocné s těmi velkými a "bezpečnými" auty. Ještě to umět bezpečně řídit.
Avatar - white label
9. 3. 2011 21:15
Re: Bez fan klubu zadna muzika
Mojí ženě se líbí Audi, ale třeba z větších SUV se jí líbil víc Touareg I, než Q7.
9. 3. 2011 22:16
Re: Bez fan klubu zadna muzika
Mě se taky líbí víc "T1" než Q7. Takže z mého úhlu pohledu dvojitý šok - nejen že chtěla mastodonta, ale navíc i zrůdičku. To by mě dřív přesvědčila přidat se ke svědkům Jehovovým než koupit Q7. Všeobecně se mi Audi líbí, ale Q7 IMHO není nejpovedenější.
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:22
Re: Bez fan klubu zadna muzika
To teda opravdu není...
9. 3. 2011 10:25
Situace, která se dala očekávat
Ve společnosti, do které se snaží A1 dostat se platí za originalitu a výjimečnost. Tohle je drahý VW s pozlátekm lepší výbavy... Když jsem to tu kdysi nadhodil, vrhlo se na mě hejno sympatizantů Audi, že jde o luxus a technickou kvalitu a já to jako socka nepochopím. Spíš je to low end Audi a sem tam se najde někdo, kdo si myslí, že A1 je vstupem skupiny "Hele mám Audi". Na obranu Audi je ale nutno brát v potaz nevlídnost ekonomické situace.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
9. 3. 2011 17:16
Re: Situace, která se dala očekávat
Je to zástupce Audi v její nejmenší/nejnižší třídě, low end je opravdu něco jiného a souvisí i s cenovkou, což zrovna u A1 jaksi nesedí.
Samozřejmě, že A1 je logicky i vstupem do "hele mám Audi", nebo snad ne?
A1 je třeba pro solventního majitele A8/7/6, který chce koupit své ženě/dceři/milence... malé auto (do města, nebo na golf) a chce "držet" stejnou prémiovou značku.
Přitom neřeší společný technický základ s Polem, nebo cenovku...
Avatar - Ji/Ri
9. 3. 2011 10:32
ROVNICE
BRUMÍK x 100000 = A1.
Ano, je to tak. Za tohle jedno prdítko mám jednostotisíc Brumíků!!! A to nepočítám množstevní slevu. Proto se to neprodává.
Jinak souhlas, že aby to byla A1 jaksepatří, tak to musí být dovybavené jaksepatří a pak ale už zase cena není jaksepatří. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
9. 3. 2011 10:35
kde je preklad?
Ocakavam, ze predseda tunajsieho VWanklubu nam urychlene prelozi tento clanok tak, aby sme ho "spravne pochopili". Zrejme na tom uz usilovne pracuje. Verim ze je to dost narocna uloha, tak mu na to dajme este trochu casu... :-)
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2011 10:59
Re: kde je preklad?
Presne, nespravne pochopeny clanok. Vsetko je super, nic sa nedeje bravo, atd.. >:D 8-s >:-[]
neregistrovaný "Hooonza"
9. 3. 2011 10:42
Bodejť by ne...
... když tomu naroubovali ten divnej pseudostupňovitej zadek...
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2011 11:09
A1-ke
taketo prehlasenie, ze sa nepredava...neprida na predajoch...
ale taketo nieco sa v podstate dalo cakat...
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2011 11:26
Re: A1-ke
Ale ono sa to predava, akurat cisla za rok 2010 sa akosi podivne vyvijaju:
10/2010: 50000
11/2010: 40000
01/2011: 30000
Avatar - maxi!
9. 3. 2011 11:14
smola
problem vidim v tom, ze ked chcete postavit peknu A1 audinku, tak uz zacina byt velmi draha a tym padom uz nezmyselna... svojich klientov si najde, ale ... ja by som urcite radsej Mini.
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2011 12:27
Velký úspěch AUDI
Divná vyjádření
1) Říjen: Do konce tohoto měsíce vyrobíme a prodáme auto s pořadovým číslem 50.000
2) Listopad: Ještě letos dodáme (což není to samé co prodáme) 30-40 tisíc kusů
3) Leden 2011: Hrdě prohlásil:Prodejní cíl pro uplynulý rok, tedy 25-30 tisíc vozů, byl splněn! (Nezdá se mi, že by v lednu neměly výsledky kolik se tedy prodalo vozů A1 - vakuum 5000 vozů je moc).

Z vyjádření plyne jednoznačný trend - zatímco v září a říjnu bylo objednávek hodně, tak listopad a prosinec došlo k výraznému poklesu.

Ale ruku na srdce, za 4 měsíce prodat 25 tisíc aut je v porovnání s cenou a výrobkem, který za to dostanete, obrovský úspěch !!!!!!!! Každý den roku 2010 přišlo 205 lidí, kteří byli ochotni zaplatit za tento vůz a odvést si ho. Blahopřeji Audi !!!!!!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - pelikoš
9. 3. 2011 14:17
Re: Velký úspěch AUDI
jo,prodali 25.000 a1,ale s bez zisku.jen s velikejma slevama :no:
9. 3. 2011 15:45
Re: Velký úspěch AUDI
To je otázka jestli se ziskem. Jsem přesvědčený, že na tom mají celkem velký zisk i přes poskytnutou "slevu", protože do vývoje nemohli moc investovat. Zajímavé je spíše fakt, že přes "přejezený" design, katastrofální vnitřek (který není hoden prémiového auta) to lidé stále kupují. To dokazuje jen to, že z továrny VW GROUP může vyjet cokoliv a bude to mít prodejní úspěch, alespoň jako A1.
9. 3. 2011 21:29
Re: Velký úspěch AUDI
Přečti si něco o maržích. Zas tak dolu nešli. A nikde se nepíše, že automobilka slevila na své marži, ale že dealeři dali slevy. Ono to není neobvyklé. Dealeři dostávají slevy podle objemu objednaných aut. Pro ně je horší neprodat než dát velkou slevu.

Pak je otázka, jaké vývojové a výrobní náklady Audi s A1 má. Já bych řekl, že na A1 budou mít jednu z největších marží v portfoliu.
Avatar - white label
9. 3. 2011 21:39
Re: Velký úspěch AUDI
S tou marží souhlas...
9. 3. 2011 22:46
Re: Velký úspěch AUDI
Tady je to porovnání s Mini kritičtější, protože Mini nese (neslo) celou vývojovou a výrobní zátěž. Kdežto Audi prakticky jen slízává smetanu, tak říkajíc.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2011 14:44
Zatím jsem se nemýlil
Prodeje zatím potvrzují to, co jsem psal při začátcích prodeje Audi.
Konkurence nabízí styl, nápaditost.
Audi A1 není nic víc či míň než jen malé Audi, což bohužel znamená s nadsázkou Fabia se čtyřmi kroužky místo šípu.
Myslím, že prodeje odpovídají nabízenému produktu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Rojin
9. 3. 2011 14:52
Re: Zatím jsem se nemýlil
Bohužel, tady musím souhlasit. Jen nerozumím, to se diví automobilka a nebo Auto Bild ?
Vždyť audi sama říká, to není auto pro kde koho, podle toho vypadají prodeje, ne?
Avatar - Frasier
9. 3. 2011 15:42
AUDI
Príčina je jednoduchá. Audi vrazilo do triedy mini a myslelo si že si môže dovoliť sebavedomú cenovku, nuž ako i trh ukazuje.. nemôže.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
9. 3. 2011 16:36
Re: AUDI
Zásadní problém té ceny je v tom, že už proti o třídu větší Audi A3 je to prostě moc. A pokud nedává větší smysl cena A1 už vedle A3, jak může dávat smyls proti konkurenci, natož proti neprémiovým značek, jako je Citroen (DS3), nebo Fiat (500).
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 21:49
Re: AUDI
Souhlas, A3 je další problém. Za podobné peníze je A3, větší, prostornější, užitnější, těch pár lidí, co chce malou Audi za velké peníze není tolik.
9. 3. 2011 17:15
KLID KLID KLID
Prodeje neskomírají, ájedničky se zcela přirozeně prodávají, to jen plejstešni pozvedli voči od obrazovek a hledají šestimístné číslo u malého bratříčka své pokojové modly - AUDI R8.

Nebylo žádné očekávání prodejů v úrovni, která smete čísla MINI. Ajednička vstoupila poprvé na trhy, nemá prošlapanou cestu předchůdcem, přišla navíc do poměrně složitého ekonomické období.

Čas ájedničky přijde tak do tří let - brzy vyjede na čtyřech dveřích, následovat bude čtyřkolka, a přesně tohle budou trumfy tohoto auta. Ostatně nebude to dlouho trvat a do daného segmentu vstoupí jak BMW tak Mercedes. Budeme jistě všichni se zájme sledovat, jak se prodejní čísla u konkrétních modelů proměňují.

Popravdě, a bez ohledu na to, kolik se ájedniček prodalo si napišme, že je to v rámci třídy fantastické autíčko, a tedy pro toho, kdo nežmoulá v peněžence posledních pár lupenů a hodlá jezdit malým prémiovým autem, je tahle audina jistě silnou motivací, koneckonců už třicet tisíc kupců si cestu k A1 našlo. A to není u zcela nového modelu rozhodně málo.

P.S. Nahoře jsem zatrhl... MINI ;-)
Rozbalit vlákno
43
Avatar - Emel
9. 3. 2011 18:38
Re: KLID KLID KLID
Chudáci plejstejšni v AutoBildu, člověku by jich bylo skoro líto...
9. 3. 2011 18:47
Re: KLID KLID KLID
Posuzuj nikoliv to, kolik se jich údajně mělo prodat podle údajného sdělení údajně někoho od AUDI, posuzuj to, kolik se jich prodalo. To číslo nelze k ničemu vztahovat, možná tak historicky k nájezdu nového MINI.

Jestli jsem ta čísla správně přečetl, pak A1 prodala asi 3/4 toho co MINI. A to jako má být u nového modelu ten propadák?

P.S. Zkoumal jsem snímky, je to fantastický vůz.
9. 3. 2011 18:57
Re: KLID KLID KLID
GTI z které višně jsi spadl? Opravdu chceš diskutovat o slovech šéfa Audi? Dělal reklamu aby se auta prodávala? Plácá jen tak do větru? tak aby to na něho někdo za půl roku vytáhl a smál se jeho predikcím? Predikcím šéfa AUDI?

Audi se seklo - neodhadlo chování trhu - to je přeci normální, ne? I v Německu.... >:D
9. 3. 2011 19:40
Re: KLID KLID KLID
AUDI se neseklo, AUDI řeklo, že očekává prodej ix tisíc kusů. To jsou přece obchodní hrátky, přesně jako Alfa haleká, že bude vyrábět půl miliónu od příštího roku... A1 se prodalo méně. Nic to však nevypovídá, neb číslo k němuž vztahuješ nemá "směroplatnou" váhu. Porovnávej reálná prodejní čísla A1, MINI a MiTo. Nic jiného nehraje roli. To jako když ti zítra šéf AUDI řekně, že čeká letos dvě stě tisíc a v prosinci se zjistí 150, ty tu budeš tvrdit, že je to propadák i když smete konkurenci? Uvažuj prosím.
Avatar - pallas
10. 3. 2011 02:51
Re: KLID KLID KLID
GTI, ty si nikdy s autami nerobil, ako vidim.
Ked ti zajtra sefstvo automobilky nastavi predajny plan na (priklad) 20.000 aut a ty ako obchodny riaditel ceskeho importera (dcerskej firmy fabriky) mu na konci roku povies sorry, iba 15 tisic - tak si mozes rovno zhanat novy flek. A zrejme aj so svojim prvym nadriadenym.
Samozrejme, ak nepadli v rovnakom pomere predaje aj konkurentom (zaklinadlo "kriza" sa pouziva dost casto).
10. 3. 2011 16:22
Re: KLID KLID KLID
Kdyš jsem kdysi pár měsíců v Audi, tak tam taky každý kroutil hlavou nad A3. Každý brblal, že budou dělat Golfíka. Ředitel Audi ta nemohl překousnout, že budou dělat auto na stejné platformě a se stejnou technikou jako Seat a Škodovka. Přijel Piech a v Audi to pochopili. Úspěch A3 dal Piechovi za pravdu, jen ten ředitel už u toho nebyl. Jak vidíš, i s šéfem Audi se dá diskutovat.
Avatar - Hamunasakra
10. 3. 2011 16:59
Re: KLID KLID KLID
Jo Piech - největší neštěstí autobranže konce přelomu 20. a 21. století ;-)
9. 3. 2011 18:50
Re: KLID KLID KLID
Ty jsi jak kolovrátek. Takže budu taky opakovat z diskuze pod tvým blogem: "...nemohu – a každý soudný člověk se mnou – souhlasit s čekáním na třetí rok prodejů. V tu dobu totiž už většinou probíhají naplno přípravy případné další generace modelu, a takové rozhodnutí je výsledkem téměř jediného kritéria – prodejnosti aktuálního provedení. Až si za tři roky půjdeš koupit A1 a oni ti nabídnou zánovní kousek s najetými padesáti metry, ale rokem výroby 2010, vezmeš?"
a ještě
"...další modelové varianty přece nebudou řešit neprodejnost aktuálního provedení. Možná nebýt pod křídly VW, Audi by čísla přešlo, podobně jako to bylo u A2, ale známá snaha dostat koncern na špici automobilového průmyslu neodpouští žádná pochybení…"
9. 3. 2011 19:36
Re: KLID KLID KLID
To přece nemá s realitou nic společného, zajímej se jen o to, kolik vozů se prodalo. Je to podle tebe dobré nebo špatné číslo? Jistě nejen dobré, jistě výborné. A než o tom to je. Zde se zcela nesmyslně vychází z čísla které v rámci nadržení davů vypustí tiskový mluvčí a k tomuto číslu se tedy zde vztahují úvahy o úspěšnosti či neúspěšnosti modelu. To je přece systémově špatně. Porovnej s konkurencí. Porovnej reální čísla trhu.
9. 3. 2011 21:45
Re: KLID KLID KLID
Nemáš pravdu. Když se uvažuje výroba nového vozu, udělají se rozpočty, které jsou postaveny na predikci trhu, na tom, jestli a jak velký bude zájem kupujících o daný vůz. Podle toho se nastaví výroba, dodávky od subdodavatelů, propagace nového modelu a všechny další záležitosti kolem. A to jsou částky dalece přesahující náš obzor. Kdybys měl někdy co dočinění s podobným firemním plánováním, věděl bys, že neúspěch je v takovém případě i nesplnění očekávaných prodejů, nemluvě o jejich překonání.
Navíc si pořádně přečti všechny vydané materiály, uvidíš, že nejde o žádné info od mluvčího, ale o - tebou tolik popíranou - realitu.
9. 3. 2011 22:00
Re: KLID KLID KLID
Doufám se nedomníváš, že to číslo, které bylo vypuštěno na veřejnost je totožné s číslem, na které se konfiguruje model... to bys mě dojal.
9. 3. 2011 22:04
Re: KLID KLID KLID
Asi teda víš víc, než všichni dohromady (včetně celého vedení koncernu).
Hele, tvoje hláška s "vejbuchem tisíciletí" je tady už legendární, ale tahle o prodeji ájedničky se tomu možná i vyrovná >:D
9. 3. 2011 22:12
Re: KLID KLID KLID
Samozřejmě mě těší, že umíš mé slogany zpaměti, to je milé. Nevím víc, jen se asi více orientuji než ty, nebo umím než ty lépe číst. Každopádně sledujme prodeje, za rok už bude jistě o čem psát.
9. 3. 2011 23:09
Re: KLID KLID KLID
Tak jestli takový blábol považuješ za svůj slogan... >:D >:D >:D 8-s
9. 3. 2011 23:18
Re: KLID KLID KLID
No, neskromně píši, že ten slogan je opravdu můj. Je diskuzně nesmrtelný... ;-)
9. 3. 2011 18:51
Re: KLID KLID KLID
Audi vseobecne fandim taky, ale tady to neokecas GTI:

Jasne samo vedeni reklo predpokaldane prodeje XY a tuto predpoved znatelne 2x zmenilo na nizsi objem.

To jak se prodava a neprodava rozhodnou leta. Ale predpokaldany prodej proste nevysel u soudruhu expertu. Prote i mistr tesar se nekdy utne.
9. 3. 2011 19:33
Re: KLID KLID KLID
Není co okecávat. To číslo, které vedené AUDI vypustilo do světa před zahájením prodejů přece nebylo číslo, s nímž to vedení počítalo. To je pouhá reklamní masáž veřejnosti. Prodejní číslo nelze u novéhomodelu tudíž vztahovat k ničemu, jen jak píši nahoře, velmi hrumě k číslům nájezdu konkurence, tedy MINI.

My nevíme jaký byl předopkládaný prodej, víme ovšem, jaký je prodej faktický. Ten hodnoťme. A tedy faktický prodej dosahuje vysokých čísel.
Avatar - rohYpnol
9. 3. 2011 19:44
Re: KLID KLID KLID
Když se koncern prodává lépe než očekávání, je to úspěch. Když se koncern prodává podle očekávání, je to úspěch. Když se koncern prodává hůř než je očekávání, je to úspěch, protože vysoká čísla byly jen marketing >:D
Takže neúspěch A1 je jen jinak pojatý úspěch.
Kdybych byl předseda vlády, tak vím, kdo by měl být můj mluvčí.
Upřímně si myslím, že A1 může přijít s modrým z nebe a stejně se nebude prodávat nijak závratně. Problém není v tom, že to je novinka. Problém je v tom, že to je jen malé Audi. Bez ducha a bez elánu. Možná technicky ok, ale od malého vozu se čeká především styl.
A toho najdu víc i u Citroenu DS3. Emocionální důvod ke koupi A1 zkrátka (asi nejen podle mě) není.
9. 3. 2011 19:52
Re: KLID KLID KLID
Ve všem se fatálně mýlíš. AUDI z pohledu techniky a stylu nemá problém, auto je to ve své třídě přesně takové,jaké má být, více orientované na ženy, pohledově hravé, milé.

Celý problém je uměle udělaná novinářská bublina. Zde se porovnává a hodnotí úspěšnost a neúspěšnost modelu podle dvou čísel - podle reálu a podle předpokladu. To je samozřejmě nesmysl a takto je také nutno na to nahlížet. Ten "předpoklad" přece není číslem absolutním, to je jen výstřel k závodu - hurá do prodejen...

Porovnávat by se mohla jen čísla nájezdu MINI a nájezdem A1, to by mohlo něco napovídat, avšak to nejdůležitější je, jak si nový (zcela nový) model stojí v reálu. A to postavení je přece vynikající - stálice, eso, tedy MINI prodal 40 tisíc a A1 třicet tisíc. Nebo tobě se zdá těch 30 tisíc málo?
Avatar - Hombre_71
9. 3. 2011 20:06
Re: KLID KLID KLID
Všechno to jsou jen plky. Úspěšnost malého auta nejlépe poznáš podle toho, kolik se jich vyskytuje na ulicích nějakého velkého města na západ od Rozvadova - a musím tě zklamat: nedávno ve Vídni na každém rohu Mini, f500 (dokonce i pár Abarthů), několik DS3. A světe div se - tu úspěšnou A1 jsem zahlídl jen jednu. No dobře to bylo v tom "chudém" Rakousku, ale též poměrně nedávno ve Stuttgartu - Mercedes a Porsche neberu, ty tam jsou na domácím hřišti ;-) , ale když malé auto tak opět ta stará známá sestava f500, Mini... No ať to zkrátím, za ty dva dny co jsem tam pobýval jsem potkal až dvě. Teď mě jistě napadneš, že to o ničem nevypovídá, že ty davy á jedniček stály asi v garážích....
9. 3. 2011 20:08
Re: KLID KLID KLID
Ano, souhlasím, plkáš hutně. Ty si jako představuješ, že budeš od zítřka vídat tolik jedniček jako MINI?

Opakuji i pro tebe - Za stejné období prodalo MINI 40, jednička 30 tisíc. Je to snad špatný výsledek?
Avatar - Emel
9. 3. 2011 20:23
Re: KLID KLID KLID
Počítalo se s tím, že existují nějaké davy natěšených kupujících, které se po horké novince vrhnou. Tomu se přizpůsobil krom marketingových řečí i objem výroby. Ukazuje se, že to není tak žhavé, vyrobená auta stojí na parkovišti a sami prodejci spekulují o tom, že je A1 příliš drahá.

Žádná tragédie se nekoná, přijdou nové varianty, troška marketingu a přinejhorším nějaká ta akční nabídka...
9. 3. 2011 20:38
Re: KLID KLID KLID
Osobně to vidím ještě v příznivějším světle, a to především ve vztahu k reálu. Problém by byl, kdyby A1 nějak výrazně a dlouhodobě zaostávala za MINI či MiTo, ale na tyhle soudy je čas.

Jinak souhlas, půjde to nahoru pomocí dveří a čtyřkolky, to je jasné.
Avatar - pallas
10. 3. 2011 02:16
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Takto isto kedysi prestrelil VW ceny noveho Golfa V. - auta smutne stali u nemeckych dealerov, az dovtedy, kym sa nezacali prepisovat cenniky.
Avatar - rohYpnol
10. 3. 2011 14:55
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Podle mě je úspěch/neúspěch dán NAOPAK především splněním prodejních cílů, resp. jejich překonání. To je úspěch. Nic víc, nic míň.
To, že se nějaký vůz (zcela obecně vzato, ne A1) prodává v absolutních číslech slušně ještě není úspěch. A naopak prodej třeba pár vozů ročně přeci není neúspěch.
Takové udání třeba 10 Spykerů na český trh by byl úspěch. Naopak prodeje Fabie rozhodně nemusí být označováno jako úspěch, když i Octavií se prodá víc.
Automobilka má určitá očekávání a na to dimenzuje vše - výrobní náklady, cenu... Z pohledu automobilky naplnění očekávaných prodejů znamená, že automobil bude ziskový. TO je pro automobilku úspěch.
Pokud jsou očekávání neopominutelně vyšší, pak neúspěch.
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 21:53
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Pominuli hodnocení tohodle "průšvihu", tak ačkoliv nemám před sebou výkresy A1, tak si opravdu nejsem jist, jestli platforma Pola dává možnost 4x4 a nikde jsem o 4 dveřích taky neslyšel, navíc by to u takové "malé" stylovky do města nedávalo moc smyslu.

Za 3 roky věštím žádnou změnu. ;-)
9. 3. 2011 21:59
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Vynecháváš články Ronaulte, už to tu proběhlo, a to jak dveře, tak 4x4. Volvo také přijde u C30 (vím, kompakt) se čtyřmi dveřmi.
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 22:14
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
GTI a WL: Tak to se omlouvám, inu jde vidět, že Audi není můj šálek čaje.

GTI: Jak jsem slíbil, plním. Dneska jsem byl staticky prověřit 508 a příští týden až se vrátí z prezentace prodejci kombík mne čeká testovačka.

Zatím dojmy jen takové zkrácené. Interiér vpředu bravurní, vzadu pohledově slabší, prověřím příští týden (dnes jsem byl primárně testovat něco jiného) a jinak dobře prodejce chtěl zaujmout otévíráním kufru tlačítkem v Nule nápisu 508 >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:21
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Měl jsi mu říct: "Přece nejsem žádná nula, tak proč bych si měl zrovna s ní otevírat kufr... >:-[]
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 22:24
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
To prodejce musel poznat, když jsem přijel vybírat auto pro přítelkyni jako dárek k řidičáku >:-[] >:D >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:31
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Jen si se mu zapomněl zmínit, že přítelkyně dokončí řidičák "už" tak během 10ti let, takže bude lepší počkat na 509ítku... :-O >:-[]
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 22:42
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Nene, 508 ne pro přítelkyni, tu jsem omrkl jen proto, že tam byla. ;-)

Ale já mu hned říkal, že ani o 508 aktuálně zájem nemám, možná za pár let, ale znáš to, musíš se chovat jako správný prodejce: [odkaz] :-)
9. 3. 2011 23:15
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
:-) Pak to sem napiš. Já ho viděl za plotem, ak dyž jsem jel z jednání, chtěl jsem ho zkusit, ale byl fuč, tak si musím jízdu objednat.
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 23:21
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Koukám, že každý se chce svézt, každý si jej pučuje, ještě aby si jej každý i pak koupil. 8-s >:D Napsat napíšu, asi ne do blogu, ale možná alespoň SZ lidem ze seznamu pošlu ;-)
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:05
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Současná platforma Pola dává možnost 4x4 100%ně a o pětidveřoví A1 už se vážně a jasně mluvilo při jejím představení, podobně je to i u 4x4...
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 22:15
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Tak uvidíme. Překvapuje mne, že to ještě nevyužívají u Pola.
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:21
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Asi by to zrovna u POLA moc lidí nezaplatilo...
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 22:26
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
No, trochu přizvednout, oplastovat a byla by to dobrá konkurence třeba pro SX4, které není zrovna v malém procentu na malé auto prodáváno ve čtyřkolce.

PS: Proč pořád všichni píšou Polo Caps Lockem? :-O To, že je POLOviční neznamená, že musí mít velké písmo >:-[]
Avatar - white label
9. 3. 2011 22:35
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Přizvedlá oplastovaná verze Pola (konkurence vašemu delšímu novému "allhroudu") už je i bez 4x4 (CrossPolo) [odkaz]
, ale to má do velikosti |SX4ky ještě trochu daleko...
Avatar - Ronault.
9. 3. 2011 22:44
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Vím, že je, ale alespoň by si jen "trapně" nehrála na "allhrouda" ;-) No, zase až tolik daleko to není. SX4 je větší, ale není to až tak velký rozdíl ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2011 00:13
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
"Trapně" nehrála na "allhrouda"? Myslíš podobně jako jeden nejmenovaný přírůstek do vaší rodiny... >:-[]
Avatar - Ronault.
10. 3. 2011 06:19
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Ano, myslel jsem právě ten přírůstek ;-) Kolikrát ti mám ještě psát, že jsem chtěl to o třídu větší a tohle je pro mne spíše nechtěné dítě ;-)
Avatar - white label
10. 3. 2011 08:42
Re: Predaje pojdu hore len znizenim ceny.
Já myslel, že píšeš o tom CrossPolu... :-)
9. 3. 2011 18:54
A1 se daří v ČR?
Koukal jsem na aktuální nabídku u dealearů a aut A1 všech verzí je dohromady přes 50 ks, tzn. poslední dva měsíce mohou být pouhým nákupem "na sklad". Předtím žádné velké prodeje nebyly.
Rozbalit vlákno
0
9. 3. 2011 20:48
Nič iné som ani neočakával ...
Uži pri jeho uvedení som neveril, že bude dosť ľudí čo vyhodia za malé peniaze veľké prachy ...

Tí čo na to majú - zväčša kúpia veľkú "kravu" a malé je pre nich nezaujímavé, nech je už akokoľvek "zázračné" . ...

A "bežný" človek to nekúpi pre cenu ...

Zdá sa mi dosť naivná predstava u Audi, ža ako zmenšia rozmery tak predajú svoj luxusnú voz za cenu pomernú veľkému ...

To isté sa stalo pri A2 ...

Ešte by to malo šancu, keby to bolo naozaj čosi dizajnovo výnimočné ... ale to nie je prípad ani A2, ani A1 ....
Rozbalit vlákno
1
9. 3. 2011 21:42
Re: Nič iné som ani neočakával ...
A2 byla až moc revoluční na svou dobu. Podle mě neúspěch A2 odsoudil hliníkový ASF do sfér A8 na dalších 20 let. Koeficient odporu vzduchu má nižší než cokoli v současné nabídce Audi, MB i BMW (pokud vím). Její neúspěch utlumil snahu Audi zavést pokrokové a drahé technologie do sériové produkce. Takže v konečném důsledku je to ztráta pro nás všechny. Možná, že se v roce 2020 dočkáme hliníkové, nebo kompozitové A4, ale já o tom silně pochybuji - leda by tam trh jako celek došel přirozenou cestou v honbě za ekonomikou provozu.
neregistrovaný "honza1212"
9. 3. 2011 22:42
Polo je hezčí
A1 jsem potkal na Václaváku a tedy zvenku pěkný hnus. Moje Polo je zvenku hezčí :-) Interiér má ale A1 lepší, o tom žádná
Rozbalit vlákno
0