Český trh v 1.Q 2011: Luxusní kategorii vládne Audi A8 a BMW 7
Celý trh v tomto segmentu zaznamenal mírný pokles. Zatímco v březnu 2010 našlo nové majitele 52 luxusních vozů, letos o 5 méně, tedy -9,6 %.
V žebříčku se ve třetím měsíci roku 2011 objevilo pouze šest modelů, scházejí nám v něm kupé CL od Mercedesu a Volkswagen Phaeton. Vítězný Mercedes-Benz zaznamenal 18 nových registrací, zatímco minule první BMW 7 má na kontě o 6 kusů méně, tedy dvanáct. Bronzové je Audi A8 s 11 vozy. Ostatní už notně ztrácejí. Na čtvrtém místě najdeme Porsche Panamera (3), pátý japonský Lexus LS si připsal další dva kousky. Žebříček uzavírá jediný Jaguar XJ.
Ve srovnání s loňskem si limuzína třídy S o 38,5 % polepšila, získala pět registrací. Sedmičkové BMW je na tom opačně, o 2 registrace hůře (-14,3 %). Audi A8 tradičně vylétlo vysoko. Před rokem byly jen čtyři, u něj to tedy znamená +175 %. Panamera spadla o 80 %, z 15 na 3. Lexus LS zaznamenal stejný výsledek jako před rokem. Titul šplhouna tedy náleží Audi, loserem je naopak pětidveřový fastback od Porsche.
Luxusní třída, registrace na českém trhu v březnu 2011 | |||||
- | Kategorie | OA+LUV | OA+LUV | Tržní podíl ve tř. | Tržní podíl ve tř. |
- | Období | 3/2011 | 1-3/2011 | 3/2011 | 1-3/2011 |
1. | Mercedes-Benz S | 18 | 29 | 38,3% | 23,4% |
2. | BMW 7 | 12 | 34 | 25,5% | 27,4% |
3. | Audi A8 | 11 | 34 | 23,4% | 27,4% |
4. | Porsche PANAMERA | 3 | 10 | 6,4% | 8,1% |
5. | Lexus LS | 2 | 4 | 4,3% | 3,2% |
6. | Jaguar XJ | 1 | 2 | 2,1% | 1,6% |
- | Ostatní modely | 0 | 11 | 0,0% | 8,9% |
- | CELKEM | 47 | 124 | 100,0% | 100,0% |
Celkový trh v prestižní kategorii za první čtvrtletí stoupl oproti stejnému období loňského roku ze 105 na 124 registrací, tedy o 18,1 % (meziročně +19).
A8 udržela celkové vedení i v březnu (34 kusů, 27,4 %), musí se ale o něj podělit s BMW 7. Třetí zůstává Mercedes S (29, 23,4 %), pět šest aut ovšem pro stuttgartskou trojcípou hvězdu není neřešitelným problémem. Porsche Panamera má na kontě desítku exemplářů (8,1 %) a přeskočilo tak kupé CL, které zůstalo na devíti (7,3 %). Lexus LS zvolila čtveřice zákazníků, Jaguar XJ a Phaeton jen po dvou. Rozdíly mezi první trojkou, které náleží skoro 80 % registrací a zbytkem jsou již markantní.
Audi A8 si polepšilo oproti prvním třem měsícům předchozího roku o značných 750 %, loni se prodaly jen čtyři. Pochopitelně, tento divoký výsledek má na svědomí výměna generací. BMW řady 7 se propadlo do minusu, ztratilo 2,9 %. Loni bylo zaregistrováno 35 vozů, letos o jeden méně. S-Klasse si pohoršila o 14,7 % (z 34 kusů). Panamera má dokonce -52,4 %, ztratila 11 exemplářů, minule byla stejně jako bavorská sedma ještě v zisku. Mercedes CL má v tomto porovnání +80 % (9 aut místo pěti).
Mezi vznětovými motory zvítězila třída S co se počtu kusů i podílu týče, bylo jich nově zaregistrováno 15 (83,3 %). Následují Audi A8 s 9 vozy (81,8 %) a BMW 7, které jich má rovněž devět, ale nižší podíl (75 %). Turbodieselové srdce bije také pod kapotou jediného XJ, jeho procentní výsledek ale není tím pádem relevantní. U Panamery a Lexusu se nafta, jak je všeobecně známo, vůbec nekoná.