BMW hlásí rekordní zisk, ale Audi vydělalo ještě víc
U BMW sice vykázali rekordní ziskovou marži 11,8 %, zatímco za rok 2010 činila 8 %. Audi však vykazuje 12,1 %. Obě čísla byla vypočtena metodou EBIT jako procento z příjmů. Tedy z hrubého hospodářského výsledku, který nezahrnuje úroky a daně. Audi a BMW spolu bojují nejen o černá čísla a při vývoji, ale i v reklamě. Nedávno obě automobilky rozpoutaly billboardovou přestřelku v jižní Kalifornii, zprávy o ní proběhly i našimi médii.
Zaměřme se na poraženého. Ani jemu se nevede zle. Neustále zvětšování jeho nabídky a pronikání do nových segmentů sice mnozí milovníci klasických bavoráků kritizují, nese ovšem své ovoce. A totéž dělají i jiní (Audi, Mercedes-Benz, Porsche...).
Dle serveru Automotive News předpovídali analytici u BMW růst marže na 11,9 %, takže panuje mírné zklamání. Modrobílá vrtule je ovšem momentálně celosvětově nejprodávanější luxusní značkou. Loni dosáhla rekordního odbytu 1,67 milionu vozů, dodávky aut vzrostly celkem o 14 %. Generální ředitel Norbert Reithofer už nahlíží do blízké budoucnosti, ve čtvrtek 8. března oficiálně prohlásil: Očekáváme, že rekordní objem prodejů bude v roce 2012 překonán.
Mnichovští k tomu předpoklady rozhodně mají. Nová řada 3 (F30) tato čísla jistě dále zvýší. BMW vůbec chrlí novinky jako na běžícím pásu, série 1 (F20) také stále voní novotou. Celkové investice do zahájení výroby a prodeje obou modelů spolykaly v druhé polovině letopočtu 2011 půl miliardy eur. Zanedlouho se začnou prodávat také prestižní kupé a kabriolety M6 a turbodiesely M Performance v řadách 5, X5 a X6.
BMW vyplatí svým akcionářům dividendy, za jeden každý cenný papír dostanou 2,30 eura. Podrobnější hospodářské výsledky za uplynulé období budou zveřejněny na výroční konferenci 13. března.