Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v dubnu 2009: Návrat Mercedesu E mezi TOP3 vyšší střední třídy, nadále vede Audi

Aleš Dragoun
Diskuze (207)
Vyšší střední třída čekala na novelu zákona o DPH, Mercedes-Benz pak na novou generaci třídy E.

Počty registrací se díky možnosti odpočtu DPH u osobních aut oproti předchozím měsícům razantně zvedly, ve srovnání s loňskem jsou však zatím stále menší. Propad trhu činí tentokrát -12,1 %, před rokem bylo nově zaregistrováno 239 vozů vyšší střední třídy, letos 210, tedy o 29 ks méně. Oživení ale i zde přišlo. Zatímco za první 3 měsíce roku 2009 bylo zaregistrováno 324 vozů, v samotném měsíci dubnu to bylo již zmíněných 210 ks.

Na prvním místě žebříčku se nic nového neudálo, nejlépe se prodávala znovu á-šestka, tentokrát s 67 kusy. Druhé místo ovšem patří Mercedesu E se 44 registracemi. Na tomto výsledku se jistě projevil výprodej minulé i příchod nové generace sedanu (W212), kombi se stále nabízí jako starší W211. Třetí je tentokrát BMW 5 se 24 vozy, Volvo XC70 obsadilo čtvrtou příčku s 20 registracemi. Na pátém místě je Audi Allroad se 14 kusy, pro něj je toto pořadí poněkud atypické. Od šestého místa již nové registrace dosahují jen jednotlivých kusů, Volvo V70 má 6, Chrysler 300C a Peugeot 607 5 vozů. Do první desítky se vešlo celkem dvanáct aut – na devátém místě jsou totiž Honda Legend, Lexus GS, Mercedes CLS a Volvo S80 se čtyřmi kusy.

V meziročním srovnání s loňským dubnem vypadá situace již mnohem lépe, než v předchozích měsících. Vedoucí A6 si polepšila o 86,1 % (zisk 31 aut, před rokem jich bylo 36). V tomto trendu pokračuje také třída E od Mercedesu – ta má + 37,5 %, respektive o 12 vozů více (prodej však teprve začíná). Bavorská pětka si naopak pohoršila o 55,6 % (loni 54 aut). Volvo XC70 ztratilo 28,6 %, jeho registrace se propadly o 8 vozů. Přímý konkurent Volva do lehčího terénu Audi Allroad vykazuje pokles o 14 registrací, což tentokrát znamená přesnou polovinu. Volvo V70 vykazuje -71,4 % (z 21), tentokrát mu patří nelichotivý titul propadáku. Chrysler 300C ztratil jeden vůz, tedy 16,7 %. Dubnovým skokanem je francouzský Peugeot 607, jehož registrace vzrostly ze 2 na 5 kusů. Honda Legend ztratila třetinu (ze 6 na 4), Lexus GS má naopak stoprocentní nárůst (loni 2). Mercedes-Benz CLS má o pět vozů méně, což v jeho případě znamená -55,6 %. Registrace Volva S80 v dubnu klesly meziročně jen o polovinu – z 8 na 4.

Vyšší střední třída, registrace na českém trhu v dubnu 2009
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období4/20091-4/20094/20091-4/2009
1.Audi A66719731,9%36,9%
2.Mercedes-Benz E445321,0%9,9%
3.BMW 5246911,4%12,9%
4.Volvo XC7020519,5%9,6%
5.Audi ALLROAD QUATTRO14636,7%11,8%
6.Volvo V706272,9%5,1%
7.Chrysler 300C592,4%1,7%
7.Peugeot 6075102,4%1,9%
9.Honda LEGEND461,9%1,1%
9.Lexus GS441,9%0,7%
9.Mercedes-Benz CLS4111,9%2,1%
9.Volvo S804131,9%2,4%
13.Jaguar XF391,4%1,7%
13.Hyundai GRANDEUR361,4%1,1%
15.Renault VELSATIS221,0%0,4%
16.Jaguar S-TYPE130,5%0,6%
-Ostatní modely010,0%0,2%
-CELKEM210534100,0%100,0%

Objem českého trhu ve vyšší střední třídě se oproti první čtvrtině loňského roku zmenšil o 278 vozů (-34,2 %), tedy z 812 na 534 vozů.

V celkovém pořadí vede po čtyřech měsících Audi A6 se 197 kusy (podíl 36,1 %), na druhé místo se vrátila řada 5 od BMW, která na A6 citelně ztrácí (69 ks, 12,9 %), třetí je Audi Allroad (63 ks, 11,8 %), na čtvrté místo vyskočil Mercedes-Benz E (53 ks, 9,9 %) a pátý je první neněmecký zástupce Volvo XC70 (51 ks, 9,6 %). A6 se tedy nejbližším soupeřům již hodně vzdálila, v celoročním žebříčku ovšem došlo i v Top 5 k poměrně velkému zemětřesení.

V meziročním srovnání si vedoucí A6 polepšila o 20 vozů (11,3 %), dostala se tedy do kladných hodnot. Všichni ostatní konkurenti z první pětky ztratili. BMW 5 64 registrací (-48,1 %), Audi Allroad 48 kusů (-43,2 %), Mercedes E 22 aut (-29,3 %) a Volvo XC70 51 kusů (-50 %).

Vznětových A6 bylo v dubnu zaregistrováno 55 (82,1 %), Mercedesů E s motory CDI bylo celkem 42 (95,5 %), dva kusy měly tedy zážehový motor. BMW 5 má na kontě 19 dieselů (79,2 %), Volvo XC70 stejný počet, u něj to ovšem znamená podíl na celkových registracích 95 %. Audi Allroad se prodávalo tentokrát jen s přeplňovanými vznětovými agregáty, což platí i pro Chrysler 300C, oba modely Jaguaru (výprodej skladových zásob S-Type ještě neskončil!), Mercedes-Benz CLS a Peugeot 607.

Aleš Dragoun
Diskuze (207)
20. 5. 2009 15:27
Re: Proc
No přece to tu veřejně nepřiznáš.
Takže díky za potvrzení. :-!
20. 5. 2009 14:26
Re: Proc
ne >:D
20. 5. 2009 14:26
Re: Proc
Tam vidim max ten luxus, po sportu ani pamatky. Pokud teda nepovazujes sportovni = rychly po primce.
19. 5. 2009 23:56
Re: Proc
Chlapče, chlapče, fakt se dobře bavím. Jeden tady napíše, jak je mu něco směšné, ale jediná věc, která je uboze směšná, je jeho postoj a "názor" jako od puberťáka.

Zkus to pochopit tak, že já o těch autech píšu a když se jdu podívat do garáže, tak tam stojí vedle sebe. A nemůžu napsat, že jedno je výrazně lepší než to druhé. Není. A píšu o tom, protože mám nějakou tu zkušenost a necucám si to z prstů jako ty. :-! Nemám předsudky ani infantilní uvažování teplákovýho kovboje, kterej si myslí, že když vybere BMW bude světovej. Tebe diskvalifikuje již v počátku tvůj vlastní mozek a auto to rozhodně nezachrání. :-! :no:
19. 5. 2009 23:07
Re: Proc
Jsem na tom 2:1 pro premii -i kdyz jak sleduju deni v atuomobilovem svete tak to bude za chvili 0:3 >:D

Ale proste dostat se do tohodle stavu uz je spatenka, to je jak deti ve skole s anglicakama :-)