Automobilka Audi používá označení s písmenem Q a číslicí pro svá SUV. Proti jejímu plánu vyrábět i Q2 a Q4 se ohradil koncern Fiat, který vyráběl například Alfu Romeo 159 Q4.
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Co je na Q2 a Q4 neobecného ? Je to označení pohonu. To je jako by AR používalo označení Quattro, taky je to neobecné podoznačení pohonu ? Navíc u toho Audi kolikrát ani nevíš, jaké to quattro je...
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Ale pouze označení Q4 snese systémové srovnání s quattrem, xdrivem, 4maticem apod. (Q2 nikoli), navíc u quattra/Quattra jde o jediný případ (z uvedených) kdy se označení pohonu 4kol shoduje i s označením konkrétního modelu, takže tam by bylo použití "Quattra" u konkurence jako označení modelu jasně v rozporu.
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Quattro (dnes také Ur-Quattro) je model a quattro je pohon a dceřiná společnost (quattro GmbH), pod kterou spadá výroba vrcholných modelů, individualizace atd. Podle mne si člověk nesplete Q2 jako model Audi a Q2 jako diferenciál Alfy, ale protože jde o jedno odvětví, Audi by u soudu pravděpodobně neuspělo.
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Nezlob se, ale to je blábol. Podstatné je, že je to registrované označení a jestli ho používají jako značku automobilky, označení modelu nebo pojmenování podezřele tvarované šaltrpáky, to už je jejich věc. Q4 je obecné označení pohonu jako Quattro, 4matic nebo 4motion, pokud se Alfa ještě někdy vyhrabe ze svých potíží a uvede čtyřkolku, tak to na 99,9% opět použijí...
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Spousta automobilek používá u pohonu jedné nápravy nějakou formu mechanického "samosvoru", ale nevím o tom, že by proto někdo trvale používal obecné označení jako u pohonu obou náprav, bez ohledu na konkrétní technické řešení, tedy tak jak je tomu běžně u obecného označení systémů 4X4 pro určitou značku.
Čistě mechanický systém s omezeným prokluzem (s Torsenem) nazvaný Q2 měly jen dva modely AR, 147 a GT, a to jen od r. 2006 do 2008. Po roce 2008 přišla elektronická náhražka mechanického samosvoru s označením EQ2 (obdoba XDS u VW), které bylo dále postupně nahrazeno dnešním "Alfa Romeo DNA".
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Audi zase používá označení Quattro i pro Haldex. Ale o to vůbec nejde. Není vůbec důležité, že ostatní značky nepoužívají pro samosvor, nebo jeho elektronické náhražky chráněné označení. Nikde není psáno, že se pro 4x4 může chráněné označení používat a pro samosvor ne. Fiat prostě používá Q2 a Q4 jako součást označní některých svých modelů, stejně jako používá Audi v případě Quattro.
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
No právě, označení systému pohonu všech kol (quattro, Q4, Xdrive, 4Matic, 4Motion...) neřeší techniku jakou bylo tohoto pohonu dosaženo a např v rámci koncernu Fiat ani značku, která ho používá. Kdežto Q2 značí řešení pomocí specifického mech. diferenciálu u pohonu 4x2, které bylo použito u dvou modelů jedné značky (AR). Q2 není obdobou např. označení Sdrive u BMW, které značí rwd pohon obecně, bez dalších podmínek. Q2 je především označení spojené s použitím daného mech diferenciálu, nikoli označení pohonu 4x2, tak jako je tomu u Q4, které značí pohon 4x4. Takže Xdrive a Q4 jsou "synonyma", kdežto Sdrive a Q2 ne.
Nehledě na to, že Q4 aktuálně stále "žije", na rozdíl od Q2, přitom je Q4 o nějakých cca 15 let starší, než Q2. Q4 se poprvé se u AR objevilo na modelu 155.
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Možná máš jiné zdroje informací (které by mě samozřejmě zajímaly), ale pokud vím, tak se uvádí, že se logo Q4 objevilo poprvé na počátku devadesátých let (1992) právě na modelu 155 2.0 Q4 (technika z LDI), a pak, téměř současně!, i na modelu 33 1.7 16V. Do té doby se u modelu 33 1.5 (první "série" 1983-1990) používalo označení 4x4, takže možná i proto je prvenství připisováno spíš modelu 155, než 33, i když oba modely dostaly označení Q4 prakticky současně.
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Q2 je označení pro typ se samosvorným diferenciálem, podle mě úplně v pohodě. Je to pro ně specifické označení, stejně jako pro Audi Quattro či pro celej VW TDI.
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
Velmi typický pro AR, dva roky u dvou modelů...
Mechanický samosvor s Torsenem, představený v r. 2006, o Q2 nikdo před r. 2006 nevěděl a po r. 2008 prakticky skončil (pouze el. náhražka s označením "EQ2"). Dnes defacto nahrazen AR "DNA".
Re: Když se řekne řada Q, každému se hned vybaví Audi
zmiňovaný systém Q2 byl velmi sofistikovaný a měl svá specifika, montoval se sice o dvou modelů, ale do dnes se dá koupit za přijatelné peníze a zcela jednoduše namontovat i do jiných modelů a jiných motorizací. Bohužel u novějších modelů byl zřejmě z finančních důvodu nahrazen elektronickou náhražkou, ale to udělali i jiné automobilky, takový je bohužel trend, stejně jako u 4x4, kde jsou různé spojky. Každopádně označení Q2 se využívá dál, je registrované a pokud ho v budoucnu Alfa zase využije, tak věřím, že se vrátí tam kde byla a začne znovu používat mechanickou verzi, která je nesrovnatelně lepší, taž ta elektronická náhražka.
Alfa Romeo, to má jako podoznačení a né jako označení modelu, v Alfa Romeo neexistuje žádná řada Q, tak co se do toho Alfa vůbec míchá, kdyby měla Alfa Romeo nějakou plnohodnotnou řadu Q označení nějaké modelové řady, tak bych to pochopil, ale protože se jedná o pouhé podoznačení je to ze strany Alfy směšné, Alfa Romeo, má jeden model a to je 4C a jinak nic, tak to může být Alfě šumák
Alfa Romeo stejně za chvilku zbankrotuje a bude po problému
tys to ale nepochopil ;-) tady vubec nejde FIATu o to, že by audi parazitovalo na Q2/4. Ale jde jen o to že kdyby nic FIAT nenamítal tak dodatečný zisk je nula, ale když hned řekné nedáme tak začne za dveřimi AUDI dávat FIAT tučné nabídky, aby držel hubu a až se bude zdat FIATu maxima co podojí AUDI tak je skasiruje a nebude dělat problemi s názvem Q2 a Q4 >:D
Rozhodně to neni směšné ze strany Alfy, takhle bezpracně dostane několik desitek milionu euro, neb AUDI ty Q1 a Q4 potřebuje :-)
Že z toho případně chtějí něco vytřískat je asi jasné, na druhou stranu, kdo se dneska podobně nechová? Možná by mohli říct požadovanou cenu, ale nejdřív to asi bude "bitva" právníků...
Maserati se mi nelíbí, dizajnem se podobá audi, interiér s porovnání s Audi je nic moc, Maserati už nemá takovou Image jako kdysi, já bych raději Audi než Maserati :-)
Nemám nic proti tomu když upřednostníš audi před Maserati ale dojdi se podívat na interiér Quattroporte a pak dej vědět ;-)
Fakt ti přijdou designově podobný? [odkaz] [odkaz]
to máš fotku ghibli , podívej se na zadní světla u ghibli a na zadní světla Audi A6, interiér Maserati se mi opravdu nelíbí, navíc je jenom v kůži a já kožené sedačky nemám rád, dále 4x4 je u Maserati novinka, Quattro Audi používá od jakživa, takže tradice 4x4 bude lepší jak na rychlo udělaná 4x4 pro Maserati
No vždyť je to jedno jaký to sou modely. 80. léta neni až tak odjakživa a pohon 4x4 neni žádnej narychlo udělanej, u Ferrari si s tim hráli víc jak deset let
to 4x4 u Ferrari stojí za starou belu, nejhorší 4x4 co znám, no a jestli je Quattro od 80 let, tak je to 35 let vs 2 roky 4x4 rychlokvaška, Audi každý model dělá tak že počítá s 4x4 u Ghibli stím přišli později a náhodou se tam vešlo a 4dveře se pokud vím 4x4 vůbec nedělá
Slušná demagogie :yes::-)
Koncepce 4x4 v Maserati je podobná jako u Jaguaru (pro kterej to dělali u Land Roveru) nebo Infiniti a já jí považuju naopak za lepší než quattro a jiný starý systémy. Což je trochu blbost protože quattro neni nic, to je spousta systému včetně blbýho Haldexu
Pro současný Maserati Q4 ho dělali u Magna Steyr kde dělali 4kolky dávno před před audi a dělalo se tam třeba i předchůdce audi A8 - V8L ;-)
řada Q asi neni to samý, jako označení Q2 a Q4, žejo. Q4 používá i aktuálně vyráběný Maserati Quattroporte a Ghibli.
prostě wtf, kdyby se začala vyrábět Alfa Romeo 4Motion, taky by to vám koncernistům určitě bylo šumák a VW taky, že. achjo :-!
Vzhledem k tomu, že vlastníkem Alfy je ten samej, kdo je vlastníkem Maserati, což je Fiat, tak mi přijde, že Fiat se dobře brání své značky, kterou použil u Alfy a používá u Maserati...
no mě zase přijde směšné, že si v AUDI mysleli, že jim FIAT Q2 a Q4 nechá. Toto označení je na stejné úrovni jako quatro, obě označení Alfa a vlastně i koncern Fiat využíval jak v minulosti, tak v současnosti, zejména Q4 nikdy nebylo pro AR okrajovou záležitostí, ale používal se v těch nejlepších modelech a vždy to byl velmi dobře technicky promyšlený systém pohonu kol, žádná náhražka. AR sice prochází velkou krizí, ale pořád je to jedna z nejstarších a nejslavnějších automobilových značek a v době kdy stavěli monoposty F1, tak prapředchudce Audi vyráběl něco mezi autem a motorkou. A co se týče chráněných označení, tak naše slavná Škoda 105L se na západ taky vyvážela pod označením 1050, protože Peugeot si chránil své a přitom mu náš socialistický zázrak mohl být u p*dele :-)
Re: Fiat zkouší pro Alfu vydolovat nějaké ty drobné.
Ty 4 roky před víc jak 100 lety moc vliv nemaj..
Myslim že až na ni přijde řada je šance aby prodeje Alfy stoupaly stejně jako ty Jeepu [odkaz] a Maserati
Re: Je to smutné, že se Alfa Romeo pustila do žabomiších vál
Večerníček už byl? jdi spát prosímtě... Ono v angličtině když napíšeš fock a fu-ck, tak to taky neni to samý, ale dá se to vyslovit skro stejně, taky jen pravopis... asi to samý k tvýmu příspěvku.
Re: Je to smutné, že se Alfa Romeo pustila do žabomiších vál
Nevím s kým to mlátí víc... vidím především toho, kdo neumí psát háčky, ale přitom píše čárky. Buď se to nauč pupítku, nebo piš úplně bez interpunkce. Takhle to trhá oči. :no:
třesky plesky, Alfa s ničím nepříjde bude mít jenom hogo fogo řeči a příští rok bude mít jenom 4C a 4C Cabrio, proti těmto dvoum postaví koncern Cayman a Boxster a to jsou mnohem lepší auta jak 4C a 4C spider, hlavně se snima dá jezdit i po normálních silnicích, což s 4C moc nejde
Nemám nic proti tomu že upřednostníš Cayman ale 4C je i tak prostě slušný auto. A běžná silnice v Česku a třeba jen v Portugalsku je skoro gigantickej rozdíl
Jak se daří novejm modelum Maserati [odkaz] určitě víš a že na cestě je SUV [odkaz] víš určitě taky. Tak proč nevěříš v jeho levnější variantu od Alfy?
Joooo, tu Alfu mali proste nejako zvladnut. Keby Sergio mal tak rad grose, ako sa tvari, tak by do toho aj isiel. Lenze on je moc tvrdohlavy a chce takto dokazat svoju "silu"... :-!
A tie nazory typu - Alfa - Nemecka...blaa, blaa...tie neberem.
Ved koho trapi, ze Jaguar je "Indicky", alebo Volvo "Cinske" ?
Rozhodne by bola ale aspon zivotaschopna a verim tomu, ze ani vo Wolfsburgu nie su na hlavu, aby jej trhovy - na dizajn a sarm zamerany potencial - premarnili... :-!
No nekecej. :-O Co to má s tím společného? To si opravdu myslíš, že jejich láska ovlivňuje, jak Fiat strukturuje svůj majetek? To by dávalo smysl snad jen ve chvíli, kdy by jim chtěli Alfu prodat. A o to nižší hodnotu by samozřejmě měla. Nebo kdyby jim hrozilo převzetí, ale tam je to složitější.
To je pěkná pitomost, protože by měl VW sakra velkej monopol v Evropě, navíc by z budoucích AR byly koncern ***. AR vždycky vynikal sice v náchylném, ale ve výborném systému ramen náprav, díky kterému AR drží na silnici líp jak většina aut... kdyby to přešlo pod VW, tak by z toho byl další koncern, kterej by nebyl v ničem lepší a i design by určitě byl tak hnusnej, jako u nových VW a Škodovek (které se mi vzhledově líbí čím dál míň).
Q4 je dávno používaný standardní označení pohonu všech kol nejen Alfy Romeo ale i u současnejch modelů Maserati Ghibli a Quattroporte a budoucího Levante
A i podle ne zrovna moc objektivního auto.cz dost dobrý [odkaz] :yes::-)
Že oznažení Q4 používá pro čtyřkolky i další člen koncernu Maserati. A daří se jim víc než dobře [odkaz] Modely Ghibli Q4 i Quattroporte Q4 se prodávaj vzhledem k cenám doslova výborně :yes:
Odbyt Jeepu je dokonce tak velkej že museli pozdržet SUV Maserati Levante. [odkaz] ;-)
Jo de to číst oběma způsobama ;-)
Ale ty víš že já vim jak to má bejt a já vim že ty víš jak to má bejt. NIkde žádný nebezpečí, tady sme všichni chytrý kluci žejo. Teda krom redaktora co tohle psal a zapoměl že označení Q4 používaj dva aktuální modely Maserati :-)
Redaktor psal přímo o AR, navíc nikde netvrdil, že je výčet modelů kompletní, u Q2 vynechal model AR GT a u Q4 píše doslova "...třeba Alfě 159 či Breře...".
Spíš není částečně pravdivé tvrzení, že "Alfa Romeo však měla označení Q2 a Q4 dříve", než Audi řadu Q. To totiž platí pouze u Q4, nikoli u Q2, toto označení přišlo v r. 2006, tedy až po představení Audi Q7 v r. 2005.
Kdysi taky bývalo třeba BMW 524 TDI, což prostě značilo Turbo Diesel Injection, než si po 20 letech co se to obecně používalo VW usmyslel, že na ty tři písmena má patent a začal do toho rýt. A proto se vyrojila všechna ta TDS, HDI, JTD a pod. Mimochodem první TDI měla v roce 1986 Croma. Takže za mě FIAT :yes::-!
Žádné BMW 524 TDI nebylo, pouze 524td/85kW (E28/E34) a ten Fiat Croma taky nebyl TDI, ale TD i.d. Přesněji "Turbodiesel i.d. 90" (1988-1991) a "Turbodiesel i.d. 92" (1991-1997).
Takže pobavils a můžeš to příště klidně zkusit znovu..., Ritmo. ;-)
Pokud se Audi s AR nedohodne, což je zejména u označení Q4 poměrně pravděpodobné, mohlo by Audi v případě Q2/Q4 přidat písmeno C (jako coupé, nebo jako crossover) a vzniklo by označení QC2 a QC4, pro SUVcoupé/crossover verze řady Q.