Audi chce předběhnout Mercedes a BMW. Má na to 13 miliard euro
Ačkoli je Audi značkou, která do německého prémiového segmentu vstoupila nejpozději, poměry v něm dost výrazně změnila, což je něco, co jí některé skupiny lidí nejspíš nebudou nikdy schopny odpustit. Její chytrý marketing způsobil, že tradiční výrobci vozů s pohonem zadních kol museli napříč modelovými řadami zavést 4x4 a dokonce se díky čtyřem kruhům přestalo v této třídě hledět skrz prsty na pohon předních kol.
Tohle jsou ale jen dílčí úspěchy, Audi nechce být stále jen třetí, má ambice stát se nejprodávanější prémiovou značkou na světě. K překonání BMW a Mercedesu ji mají dopomoci investice ve výši 13 miliard euro, které má v plánu přetavit v nové modely a techniku v následujících čtyřech letech.
Na vývoj nových modelů, ale i úspornějších motorů, lehkých materiálů a elektromobility se do roku 2016 utratí téměř 10,5 miliardy euro, tím ale pumpování peněz nekončí. Do německých továren v Ingolstadtu a Neckarsulmu zamíří v dalších pěti letech skoro 8 miliard euro, v příštím roce bude dokončeno rozšíření továrny Audi v Györu, pracuje se na otevření fabriky v čínském Foshanu (2014) a v roce 2016 se rozjede výroba v mexické továrně v San Jose Chiapa. Jestli vám ta čísla dohromady úplně nesedí, nejste sami, ale zřejmě se některé investice navzájem prolínají a jiné naopak v tomto plánu už započítány nejsou.
Cíl těchto aktivit je každopádně jasný - prodávat v roce 2020 dva miliony vozů ročně, čímž by se z Audi stala světová jednička v prémiovém segmentu. Myslíte si, že se to značce Audi podaří?