Audi A5 Coupé: Hliníkový prototyp je o více než 100 kg lehčí než sériová verze

Audi A5 Coupé: Hliníkový prototyp je o více než 100 kg lehčí než sériová verze

 

Audi postavilo hliníkový prototyp kupé A5, který váží 1310 kg a je tedy o více než 100 kg lehčí než srovnatelný produkční model.

Německá automobilka Audi se věnuje konstrukci hliníkových prostorových rámů již více než 15 let ve svém vývojovém centru v Neckarsulmu. Připomeňme jen, že první vlaštovkou byl stříbřitý nelakovaný koncept ASF z roku 1993, přímý předchůdce sériové první generace řady A8. Celá konstrukce, která snižuje hmotnost a přitom zvyšuje torzní tuhost, dle něj dostala i svůj název – Audi Space Frame.

Je pochopitelně také základem prototypu na základě kupé A5. U něj bylo ovšem dosaženo další redukce hmotnosti použitím hliníkových panelů karoserie a také karbonových prvků. Klesla ta až na 1310 kg. Pro porovnání – nejlehčí verze řady A5 s tradiční ocelovou karoserií na rámu ASF váží 1420 kg, varianta s motorem 3,2 FSI V6 a pohonem všech kol quattro pak 1540 kg.

Lehké kupé A5 ovšem pohání menší agregát, přeplňovaný dvoulitr FSI s výkonem 155 kW. Vozu tak stačí menší a lehčí brzdy i převodovka, je i lépe ovladatelný. Spotřebu sice automobilka neudává, ovšem úspora 100 kg hmotnosti znamená její snížení o 0,3 – 0,5 l/100 km.

Historie použití tohoto kovu sahá hluboko do minulosti. Firma NSU, kterou po obnovení značky koncernem VW v roce 1965 Audi převzalo, postavila první hliníkovou karoserii na podvozku typu 8/24 již v roce 1913! Další vznikla o dekádu později na šasi Audi typu K. A konečně závodní Auto Uniony z třicátých let měly karoserie také z lehkého a lesklého materiálu.

Samotná firma Audi se k této myšlence vrátila v polovině osmdesátých let minulého století, kdy představila prototyp Audi 100. V roce 1991 následoval koncept supersportu Avus quattro a hned po něm otevřená verze Spyder. Všechny tyto pokusy ovšem spojuje jediné – hliníková karoserie spočívala na ocelovém rámu. Poté již přišel na řadu v úvodu zmíněný koncept ASF.

Audi je ve výrobě hliníkových vozů velmi úspěšné. Za 15 let vyjelo z bran jejich továren na 550.000 kusů, přičemž pouze u malé A2 lze hovořit o obchodním neúspěchu.

Spolupracujeme s TipCars.com
Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy Z Bruselu zaznívá kritika americké daňové reformy

Evropská komise varovala amerického ministra financí…

Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic Ropný gigant Saudi Aramco chystá zvýšení investic

Saúdskoarabský ropný koncern Saudi Aramco zvýšil plán…

Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard Exšéf zkrachovalé bitcoinové burzy má nakročeno k desítkám miliard

Věřitelé tvrdí, že strmý nárůst ceny bitcoinu způsobil,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český…

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod…

 



Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa) Audi A5 Cabriolet nemá daleko k dokonalosti. S5 jede skvěle, ale co diesel? (+videa)

Nová generace oblíbeného kabrioletu od audi vstoupila…

Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro Audi A5 Sportback má fantastický podvozek! Vyzkoušeli jsme jej v Domově quattro

Národní tiskovou prezentaci modelu A5 Sportback pořádalo…

 



 
Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Přednost zprava: Kde všude platí? A co parkoviště nebo podzemní garáže?

Včera

V dnešní uspěchané době řidiči často zapomínají na základní pravidlo v silničním provozu na pozemních komunikacích, jímž je pravidlo pravé ruky, resp. přednost zprava.




Blesk.cz

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat. Slováci jsou na tom ještě hůř

Češi za měsíc prosurfují necelý 1 GB mobilních dat.…

Tuzemští operátoři škrtí Čechy na vysokých cenách za data, proto se na mobilu surfovat bojíme a hlídáme si každý…

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to dělat správně

Vaše pleť rozhodně potřebuje masku: 6 rad, jak to…

Ošetření pleťovou maskou patří mezi intenzivní kosmetické postupy, jejichž účinek je výrazný a okamžitě…

 

iSport.cz

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley poskočilo na 4. místo

Chelsea porazila Huddersfield 3:0. Senzační Burnley…

Fotbalisté Chelsea porazili v předehrávce 17. kola anglické ligy domácí Huddersfield 3:1 a před středečním…

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom skončili. Mám vás rád, čau

Pelta vystoupil: Bez někoho s koulema bychom…

Dění na mimořádné Valné hromadě FAČR rozčeřil Miroslav Pelta. Bývalý šéf českého fotbalu musel ve funkci skončit…

 

Reflex.cz

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není vhodný pro děti

Prezidentský kandidát Fischer: Miloš Zeman není…

Diplomat Pavel Fischer by se jako prezident nebál bouchnout do stolu. Miloš Zeman je podle něj málo aktivní.…

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa: Námi nastavený model je modelem pro EU

Klaus a Mečiar 25 let po rozdělení Československa:…

Po 19 letech přijel v pondělí do Prahy někdejší několikanásobný slovenský premiér Vladimír Mečiar. Ten je…