Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Crosslane Coupé: První živé dojmy

David Bureš
Diskuze (0)
V Ingolstadtu chtějí vyrábět SUV menší než Q3, v Paříži se právě představuje jeho předobraz.

Konceptem Crosslane Coupé automobilka Audi naznačuje, jak by mohl vypadat chystaný nejmenší model rodiny s písmenem Q v názvu, který bude umístěn pod Q3. Automobil rovněž obecně ukázuje, co můžeme čekat od budoucích ingolstadtských SUV.

Crosslane Coupé je dvoudveřovým SUV se sundavací střechou, je a nejspíš i zůstane konceptem. Neúspěšný Nissan Murano CrossCabriolet totiž ukazuje, že o otevřené SUV zákazníci nemají velký zájem.

Zapomeňme tedy na to, že je studie se čtyřmi kruhy ve znaku targou a spíše se zaměřme na jeho jednotlivé detaily. Ty totiž budou použity na chystaném Audi Q2 a také na dalších SUV z dílny této značky. Audi totiž přiznává, že Crosslane Coupé poskytuje odkazy na designérský jazyk budoucích modelů rodiny Q.

Těšit se tedy můžeme na ostřeji řezané linky než dnes. Příď automobilu je velice agresivní, což zdůrazňuje šířka auta (1,88 metru). Automobil je přitom vysoký jen 1,51 metru. To je o 98 mm méně než v případě Q3.

Není to tak dávno, co Lexus uvedl, že se chce sjednocením masky chladičů svých vozů přiblížit právě modelům Audi, které jsou díky masce single frame na první pohled rozeznatelné. V tomto případě příď Crosslane Coupé naopak připomíná Lexusy, boční hrany masky jsou pouze zrcadlově obrácené.

Řešení předního nárazníku připomíná Audi RS5. Z boku zaujmou směrová světla s logem značky nebo víčko nádrže ve tvaru ozubeného kolečka. C-sloupky jsou jak u modelu A3.

Právě s A3 má studie mnohé společné. Celkové proporce totiž právě tento automobil připomínají, Crosslane Coupé má ale samozřejmě vyšší světlou výšku.

A jaká je kabina auta? Interiér s konfigurací 2+2 je velice minimalistický. Nejčastějším tvarem je lichoběžník. Hliník a karbonem vyztužené polymery (CFRP) v SUV od Audi v blízké době nečekejme, na to jsou tyto materiály stále příliš drahé.

Základem vozu je Multimaterial Space Frame. Prostorový rám je vyroben ze tří materiálů – karbonu, CFRP a GFRP, což jsou polymery vyztužené skelnými vlákny. I díky tomu koncept váží 1.390 kg, i když s sebou vozí lithium-iontové baterie. Je patrné, že tento rám se v budoucích vozech značky objeví. První by jej mohla použít nová generace supersportu R8.

O pohon Crosslane Coupé se stará tříválec 1,5 TFSI (95 kW a 200 Nm) kombinovaný se dvěma elektromotory. Celkový výkon tohoto systému činí 130 kW.

Co tedy od chystaného Audi Q2 můžeme čekat? Mělo by přivézt podobné tvary jako dnešní A3, jeho křivky pak budou výrazně ostřejší než u dnešních SUV značky.

David Bureš
Diskuze (0)