Audi definitivně končí s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Audi definitivně končí s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Průkopníkem bezestupňových převodných ústrojí v osobních automobilech byl kdysi DAF, využívá jej v hojné míře i Nissan a v poslední době třeba Subaru. U Audi se ho naopak vzdávají.

Ústrojí Multitronic odchází do důchodu. Za definitivní červenou dalším výdajům na jeho zdokonalení stojí problémy s ním spojené. Zákazníci si již dříve stěžovali na funkčnost zpátečky, kdy bylo třeba vytočit motor nad 1600 min-1, do té doby se jejich „prémiová“ auta směrem dozadu vůbec nehýbala. Jenže poté prudce zabrala. Zkuste tímhle stylem vyjet třeba z řady stojících vozů před supermarketem, prostě manévrovat na omezeném prostoru, nebo se snažit svého čtyřkolového miláčka se stejným počtem kruhů ve znaku zaparkovat v kopci. Okolí se vám bude smát, že neumíte jezdit ani s „automatem“ (Multitronic však není klasickou samočinnou převodovkou, nýbrž CVT).

Klienti, kteří byli právem nespokojeni a pro své známé i náhodné kolemjdoucí zároveň tak akorát terčem posměchu, se nedali. Koho by neštvalo, že vozidlo ovládá jako na první hodině v autoškole a není to jeho chyba? Značkoví dealeři je většinou odbyli s tím, že toto ústrojí má své konstrukční limity poplatné době svého vzniku a tím to haslo. A nespokojení zákazníci neuspěli dokonce ani u nejvyšších mužů v Ingolstadtu. To už je co říct, protože automobilka s image (a cenami) luxusního zboží by si měla své zákazníky hýčkat a rozmazlovat. Až se do problému vložil časopis Auto Motor und Sport, který poskytl Audi A4 Avant 3.0 TDI jednoho nešťastného klienta k testu firemním inženýrům. A ti loni v červnu objevili chybu v softwaru řídicí jednotky. Programátoři ji sice opravili, ale výrobce si je vědom průšvihu, který mu způsobila. Čelil dokonce hromadné žalobě, zmíněné problémy sužovaly zejména starší modely z let 2002-2006. Vyřešil ji také v loňském roce.

Audi uvedlo Multitronic s velkou pompou v samém závěru minulého století (1999) a postupně jej montovalo do řad A4, A6 a později i A5 a A7 Sportback, vždy výhradně s pohonem předních kol. Měl nabídnout komfort klasického automatu a spotřebu shodnou s přímo řazenými rychlostními skříněmi. Nyní však do něj nechce investovat už ani eurocent. Nahradí jej sedmistupňová „dvouspojka“, kterou koncern Volkswagen již používá. Dostane ji nová A4 generace B9, která bude odhalena ještě letos a o showroomů zamíří v první polovině příštího roku.

Ralph Riegger, který u Audi zodpovídá za jízdní vlastnosti vozů, podle australského serveru Motoring potvrdil, že automobilka kontroverzní plynulou převodovku už nevyvíjí a příští generace se bez ní rády obejdou. „Ne, dále ji nevyvíjíme. Sloužila svému účelu, protože byla velmi dobrá pro úsporu paliva. Nyní máme novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která je lepší,“ řekl doslova.

Psali jsme: Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Spolupracujeme s TipCars.com
Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun Avast za tři čtvrtletí zvýšil provozní zisk o devět procent na 7,5 miliardy korun

Antivirová firma Avast zvýšila za tři čtvrtletí letošního…

Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze Obchodní řetězec Globus spouští e-shop. Zatím jen v Praze

Hypermarkety Globus jsou druhým velkým obchodníkem, který…

Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů

Úchvatně vypadající starověké Řecko hráče Assassin’s…

 
Zdroj: Motoring. WorldCarFans

Štítky Audi Technika Střední třída Vyšší střední třída

 

Přidat názorDiskuse: Audi definitivně končí s bezestupňovou…







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Se zpřísněním předpisů pro technické kontroly a měření…

OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci? OSI Silver Fox se dvěma trupy chtělo zvítězit v Le Mans. Proč nedostalo šanci?

Kdo ví, možná by oslavné paměti historiků na 24hodinovku…

 



FitCar PPV: Audi A4, kde musíte šlapat jak na kole. Abyste měli fyzičku... FitCar PPV: Audi A4, kde musíte šlapat jak na kole. Abyste měli fyzičku...

FitCar PPV, jehož základem je standardní Audi A4 Avant…

Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly? Audi A4 prošla kosmetickými úpravami. Najdete tři rozdíly?

Model A4 se dočkal omlazovací procedury, která přináší…

 



 
Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Seat zahajuje výrobu Tarraca. Mrkněte, jak se španělský kodiak vyrábí v Německu

Dnes 14:50

Španělská automobilka opět využívá továrny dalšího člena VW Group. Nové Tarraco začíná vyrábět v domovském závodě mateřského Volkswagenu.




Blesk.cz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků, které mu zlomily vaz

Soudkyně zametla s Kramného advokátkou: 6 kroků,…

V druhé polovině září se rozhodovalo o podjatosti soudkyně Renáty Gilové a jejího senátu v případu Petra…

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí: Koloběžky ohrožují Pražany!

Sdílená vozítka mají pravidla jen na odkliknutí:…

Neslyšně profrčí kolem vás po chodníku, stačí krok a může dojít k neštěstí. Nemluvě o leknutí, když se vyřítí…

 

iSport.cz

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Kozák o konci u reprezentace: Flám hráčů? Plivanec do tváře!

Pohár trpělivosti Jána Kozáka přetekl. Po flámu, kterého se sedm slovenských reprezentantů zúčastnilo po prohře…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Radovan Krejčíř: Jak je výhodné být gangsterem...

Když se celosvětově uznávaný mezinárodní zločinec ohlédne za svou celoživotní kariérou, najednou musí…

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho očistil od vulgarity, stejně jako slovo „k**da“

Slovíčko „z**d“ můžeme oficiálně používat. Zeman ho…

Dnešek je velký den pro všechny milovníky užívání ostřejších výrazů. Český ústav pro jazyk oficiálně potvrdil,…