Audi definitivně končí s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Audi definitivně končí s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Průkopníkem bezestupňových převodných ústrojí v osobních automobilech byl kdysi DAF, využívá jej v hojné míře i Nissan a v poslední době třeba Subaru. U Audi se ho naopak vzdávají.

Ústrojí Multitronic odchází do důchodu. Za definitivní červenou dalším výdajům na jeho zdokonalení stojí problémy s ním spojené. Zákazníci si již dříve stěžovali na funkčnost zpátečky, kdy bylo třeba vytočit motor nad 1600 min-1, do té doby se jejich „prémiová“ auta směrem dozadu vůbec nehýbala. Jenže poté prudce zabrala. Zkuste tímhle stylem vyjet třeba z řady stojících vozů před supermarketem, prostě manévrovat na omezeném prostoru, nebo se snažit svého čtyřkolového miláčka se stejným počtem kruhů ve znaku zaparkovat v kopci. Okolí se vám bude smát, že neumíte jezdit ani s „automatem“ (Multitronic však není klasickou samočinnou převodovkou, nýbrž CVT).

Klienti, kteří byli právem nespokojeni a pro své známé i náhodné kolemjdoucí zároveň tak akorát terčem posměchu, se nedali. Koho by neštvalo, že vozidlo ovládá jako na první hodině v autoškole a není to jeho chyba? Značkoví dealeři je většinou odbyli s tím, že toto ústrojí má své konstrukční limity poplatné době svého vzniku a tím to haslo. A nespokojení zákazníci neuspěli dokonce ani u nejvyšších mužů v Ingolstadtu. To už je co říct, protože automobilka s image (a cenami) luxusního zboží by si měla své zákazníky hýčkat a rozmazlovat. Až se do problému vložil časopis Auto Motor und Sport, který poskytl Audi A4 Avant 3.0 TDI jednoho nešťastného klienta k testu firemním inženýrům. A ti loni v červnu objevili chybu v softwaru řídicí jednotky. Programátoři ji sice opravili, ale výrobce si je vědom průšvihu, který mu způsobila. Čelil dokonce hromadné žalobě, zmíněné problémy sužovaly zejména starší modely z let 2002-2006. Vyřešil ji také v loňském roce.

Audi uvedlo Multitronic s velkou pompou v samém závěru minulého století (1999) a postupně jej montovalo do řad A4, A6 a později i A5 a A7 Sportback, vždy výhradně s pohonem předních kol. Měl nabídnout komfort klasického automatu a spotřebu shodnou s přímo řazenými rychlostními skříněmi. Nyní však do něj nechce investovat už ani eurocent. Nahradí jej sedmistupňová „dvouspojka“, kterou koncern Volkswagen již používá. Dostane ji nová A4 generace B9, která bude odhalena ještě letos a o showroomů zamíří v první polovině příštího roku.

Ralph Riegger, který u Audi zodpovídá za jízdní vlastnosti vozů, podle australského serveru Motoring potvrdil, že automobilka kontroverzní plynulou převodovku už nevyvíjí a příští generace se bez ní rády obejdou. „Ne, dále ji nevyvíjíme. Sloužila svému účelu, protože byla velmi dobrá pro úsporu paliva. Nyní máme novou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku, která je lepší,“ řekl doslova.

Psali jsme: Audi má problém s bezestupňovou převodovkou Multitronic

Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: Motoring. WorldCarFans

Štítky Audi Technika Střední třída Vyšší střední třída

 

Přidat názorDiskuse: Audi definitivně končí s bezestupňovou…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 




Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek Výrobu vozů Audi A4 a A5 narušil nedostatek součástek

Německá automobilka Audi byla ve své továrně v…

Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá? Ojeté Audi A4 B8: Revoluce na německý způsob. Je ale spolehlivá?

Od roku 1994 plní model A4 roli nejmenšího vozu značky s…

 



 
Technika Škody Karoq v porovnání s předchůdcem: Bude opravdu lepší než yeti?

Technika Škody Karoq: Bude opravdu lepší než yeti?

Dnes 08:00

I když se škodováci snaží tvrdit, že karoq není přímým nástupcem yetiho, bude srovnáván právě s ním. Kam se vlastnosti SUV posunou?




Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…