Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi E-Tron GT má být výkonný sedan a kladivo na Teslu Model S

Stanislav Kolman
Diskuze (10)

Představením čistě elektrického SUV to nekončí. Čtyři kruhy chystají pro příští roky smršť elektromobilů, přičemž další v pořadí je silná limuzína.

Před pár dny ukázalo Audi světu své první elektrické SUV E-Tron, které je úvodní vlaštovkou vlny elektromobilů, již lze očekávat v příštích letech. Sportovně-užitkový vůz slibuje zajímavé parametry: dojezd dle WLTP přes 400 kilometrů na jedno nabití, zrychlení z klidu na stovku za 5,7 sekundy a maximální rychlost 200 km/h.

Obdobnou hodnotu dojezdu lze očekávat i u dalšího chystaného elektromobilu – luxusního výkonného sedanu E-Tron GT. V ostatních parametrech by měl být vůz ještě lepší, protože zástupci značky říkají, že se soustředí hlavně na výkon. Audi si bude chtít vyšlápnout na Teslu Model S, která ve verzi P100D zvládá akceleraci na stovku za 2,4 sekundy a může jet až 250 km/h.

Novinka se světu představí už na listopadovém autosalonu v Los Angeles, tady však jen formou konceptu. Už víme, že sériové auto bude stát na platformě J1. Stejný základ dostane i Porsche Taycan, které do sériové produkce vstoupí příští rok. Vývojový šéf Ulrich Widmann se nechal slyšet, že E-Tron GT dorazí s několika geny Porsche a mnoha geny Audi.

E-Tron GT bude navíc prvním elektrickým modelem Audi s plochým základem, představené SUV E-Tron a chystaný E-Tron Sportback totiž dostanou architekturu s vysokou podlahou. Zároveň půjde o první elektrické Audi s možností rychlého nabíjení o výkonu 350 kW. To znamená, že na 80 % kapacity se řidič dostane za méně než 12 minut.

Elektromobil bude vznikat v německém městě Neckarsulm a sluší se připomenout, že jde o jeden z deseti elektrických modelů, které chce Audi uvést na trh do roku 2025.

Stanislav Kolman
Diskuze (10)
20. 10. 2018 11:04
Re: To jsem zvědav
baterie se zrecykluji, ostatne podibej se za kolik se prodavaji pouzite baterie z jinych elektromobilu, treba na ebay je jich plno, jeden modul Tesla se pohybuje okolo 30 tisic korun, celej pouzitej battery skate z tesel se bezne prodava mezi 250-400 tisici dle kapacity, asi nejprodvanejsi je battery modul z Leafu, 5-6 let stare pouzite se daji najit za ceny od 2 tisic, jejich kapacita totiz stale presahuje treba 70% puvodni kapacity a maji treba jeste 500-1000 cyklu, takze se z toho daji postavit velice levne battery storage k fotovoltaickym elektrarnam, tak si spocitej kolik se da dostat za starou baterii kdys tam je 48 modulu, vesmes cca 100 tisic korun za 16-17kWh storage, a v techto cenach to na ebay lezaky nejsou
20. 10. 2018 10:28
Re: To jsem zvědav
Jedna z tech rezervaci je moje :-) Baterie budou recyklovany. Myslim si, ze klasicka olovena 12V autobaterie je mozna vetsi zatez pro zivotni prostredni nez Li-On baterka z elektroauta. Baterie tesly obsahuji 3% kobaltu, zatimco 12V baterie je 65% olovo.
Avatar - Bubáq
19. 10. 2018 22:32
Re: Chyba
Tolik údajů o Tesle, který je ten správný?!
Největší světová autorita InsideEVs uvádí 2,5 s.... [odkaz]

Odtud pan Kolman čerpal, i s - určitě nechtěným - překlepem v údaji o zrychlení.

Mimochodem, E-GT mi přijde jako nejhezčí Audi za posledních 20 let...
Avatar - Bubáq
19. 10. 2018 22:25
To jsem zvědav
... zda E-GT bude opravdovým kladivem: [odkaz]
Číslo mi připadá na ČR až neuvěřitelné: žádná státní podpora z našich daní a tolik objednávek?! Co se bude dít s baterkami těchto Tesel, až jim skončí životnost?
Avatar - Bubáq
19. 10. 2018 22:22
Re: Přeelektrifikováno
Ten web existuje, i když s poněkud matoucím názvem: [odkaz]
Jen nepatří pod Blesk.cz.