Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Poprvé za volantem Audi e-tron. Jak se jezdí s elektrickým SUV bez zrcátek?

Elektrické SUV dlouhé 4,9 metru zahajuje elektrickou expanzi čtyř kruhů. Mezi jeho speciality patří i kamery místo konvenčních zpětných zrcátek.
Zpět na článek
5. 12. 2018 21:39
5. 12. 2018 21:54
5. 12. 2018 22:32
6. 12. 2018 09:51
6. 12. 2018 10:35
5. 12. 2018 22:19
5. 12. 2018 22:43
6. 12. 2018 09:07
6. 12. 2018 19:12
7. 12. 2018 09:46
6. 12. 2018 16:12
7. 12. 2018 09:52
6. 12. 2018 14:49
6. 12. 2018 16:14
5. 12. 2018 22:32
6. 12. 2018 16:16
6. 12. 2018 01:13
6. 12. 2018 07:30
6. 12. 2018 08:03
6. 12. 2018 09:00
6. 12. 2018 12:04
6. 12. 2018 10:38
6. 12. 2018 12:05
6. 12. 2018 13:13
6. 12. 2018 16:19
6. 12. 2018 17:54
7. 12. 2018 09:49
Avatar - _Karel_
5. 12. 2018 21:39
Zrcátka
Zas tak často se mi to nestává, že bych byl prorokem. Zrcátka co nejsou zrcátky, vifikundace za 40t. k lejnu.
Rozbalit vlákno
21
Avatar - speedfred
5. 12. 2018 21:54
Re: Zrcátka
Zrkadlá ešte nehali pre našu generáciu pretože sme zvyknutý. Nová generácia vodičov čo sa bude prepravovať autonómne z bodu A do B tak im to už nebude treba,prip si radšej priplatia za virtual zrkadlá.
Auto to je ale pohľadné a elektro budúcnosť nám začína už klopať na dvere vo väčšom.
Nie som proti,ale zatiaľ budem užívať to čo mám v garáži aj s poriadnym zvukom.
Edit : oproti Leafu je cenofka +100% ale radšej by som tie peniaze vrazil do Audi. 1mil za Leaf mi príde kur.a dosť , 2mil za toto ani moc nie (aj keď je to kopec peňazí)
5. 12. 2018 23:23
Re: Zrcátka
Jenže to nebude 2 mil, ale tak 2,5 mil. Lze předpokládat, že cena s několika "drobnostma" hravě přesáhne tuto hodnotu. A navíc mi spotřeba u těchto větších "elektrovozítek" přijde hodně vysoká. Hlavně z pohledu dojezdu a rychlosti nabíjení. Je sice hezké, že zvládne nabíjet výkonem až 150 kW, nicméně taková Kona EV bude nabíjet rychleji (převedeno na km dojezdu za hodinu nabíjení), protože má mnohem menší spotřebu. Jasně, že to není konkurence pro e-tron., ale prostě mi momentálně dává větší smysl malé EV do města.
6. 12. 2018 09:51
Re: Zrcátka
Pre ludi co nabijaju z 90% doma je rychlost nabijania nepodstatna. Zvysok to EV tak rychlo aj tak nekupi.
6. 12. 2018 10:35
Re: Zrcátka
to je prave to, ze lidi co tohle nekoupi z jakehokoliv duvodu resi veci ktere ty skutecne zakazniky nezajimaji, ac ja jsem zakaznikem konkurence, tak dojezd ani rychlost nabijeni jsem neresil, a to jestli to stoji 2 nebo 2.5 milionu taky ne, v tehle kategorii aut v teto cene temer nikdo neresi ze to stoji 2 nebo 2.5 milionu (kolik jsi videl zakladnich verzi bez vybavi u podobnych aut s cenovkou nad 2 miliony?) proste na salonu pri objednavani se resi to co v aute chci mit a ne jestli to stoji o pul milionu vic, kolenovrti resi vesmes jen spotrebu a tak spousta tech aut je dnes v naftakach, ale i ti si tu vybavu dopravaj a nekoupej zaklad vybavi, jen zakladni motor treba
6. 12. 2018 11:43
Re: Zrcátka
Úplně s tebou souhlasit nemohu. Představa, že někdo, kdo má na auto za 2 miliony, neřeší dalších 500 tisíc není vždy pravdivá. U mě určitě ne, já to řeším. Spotřebu u takového auta naopak neřeším a nikdy bych takové auto nekoupil v dieslu ( ale nepopírám, že se v dieslu většinou prodávají). To platí pro "spalováky".
U elektromobilu mě naopak dojezd a rychlost nabíjení zajímá. Ve většině případů se ev nabíjí doma a na cca 80% (pokud chci šetřit baterii). Pokud ale potřebuji jet jednou za čas někam dál a musím využít rychlonabíječku, tak mě ta rychlost zajímá, stejně jako ta spotřeba. Při "běžném" provozu, kdy najedu třeba 100 - 200 km za den je to opravdu jedno, to souhlasím.
6. 12. 2018 07:20
Re: Zrcátka
No, myslím, že niečoho ako je Leaf do 500 tis. Kč sa ešte dočkáš. ;-)
5. 12. 2018 22:19
Re: Zrcátka
Chce to vidět naživo. Já to tedy viděl jen na statické předváděčce, ale co se mi teda velmi moc líbilo, že prakticky zmizel slepý úhel. Že asistent slepého úhlu je skoro přebytečný prvek, protože v displeji je vše vidět.
Co je ale faktem, za svých 25 let ježdění jsem zvyklý koukat do zrcátka nad bok dveří. Bylo mi pocitově nepříjemné, že když chci kouknout zpět, tak musím sjet očima níž, než jsem dosud byl zvyklý. Je to asi ale o zvyku a rád si na to zvyknu. Rezervaci na e-trona mám již zaplacenou a tenhle prvek výbavy tam určitě budu chtít, já to vidím jako přínos.
Avatar - _Karel_
5. 12. 2018 22:43
Re: Zrcátka
Hele proti gustu... :-)
Je to určitě efektní, ale v článku píší, že při jízdě to mate. Asi na to koukám staromódně, ale říkám si s klasikem - to muselo dát práce! A přitom taková blbost.
Kamera, řídící jednotka, mastný příplatek.....místo zrcátka za pár stovek, co se nepoláme, nedojde mu nikdy elektrika a je na správném místě.
Ale neber to nijak osobně, přeju ti, ať seš spokojenej. ;-)
Trochu mi to přijde jako pokus Infinity o řízení by wire. Motorky, složitá elektronika, dvojnásobné jištění.... a to vše, abychom nahradili - kus tyče. Pokrok nutí vymýšlet automobilky blbosti. Anebo jsem já jen moc staromódní.
6. 12. 2018 07:30
Re: Zrcátka
Alebo : V jednoduchosti je krása. Nahradiť jednoduché a funkčné zariadenie, vyskúšané rokmi používania naprieč výrobcami niečím neporovnateľne zložitejším, mnohonásobne drahším s nevyskúšanou spoľahlivosťou, to je prinajmenšom na zamyslenie, aký a či vôbec to má zmysel. Aspoň jedna pozitívna odpoveď aj zdanlivo šialený nápad legalizuje. Pokrok byť musí, jediná podmienka, z pohľadu zdravého rozumu, je, aby nebol samoúčelný.
Myslím, že ani napriek kvalitám a dobrým parametrom klasické späťáky nevymiznú.
6. 12. 2018 19:12
Re: Zrcátka
Dokud to bude za příplatek, tak je zbytečné se kvůli tomu čílit. Nikdo Vám nebrání si auto objednat s klasickými zrcátky. ;-)
7. 12. 2018 07:32
Re: Zrcátka
Čílit? Ako si na niečo také prišiel? :-)
7. 12. 2018 09:46
Re: Zrcátka
Mě to tak vyznělo z toho příspěvku.
Dneska je hromada věcí v autě, která dříve byla jednodušší (karburátor, nepřímé vstřikování, elektrická okna, žádná turba, jednoduché rozvody, matrix světla, klasické budíky místo displeje, atd.) a nikdo z toho nedělá velké haló. Audi je jen první, které to uvede na trh v sériově vyráběném autě. Nic víc.
Je to jen další prvek auta, který se mění, těžko teď říct, jestli k lepšímu nebo horšímu. Každopádně je stále možnost volby a to je podstatné.
6. 12. 2018 16:12
Re: Zrcátka
Karburátor je také jednodušší než elektronicky řízené vstřikování a kde je ho konec... Ruční stahování oken je také jednodušší než motorické a kde v novém autě najdete švihadla...
Spolehlivost bude stejná jako u kterékoliv elektroniky v autě, nepředpokládám žádnou změnu k horšímu. Samozřejmě je to cenově jinde, ale co si budeme povídat, dnešní zrcátka jsou narvaná elektronikou taky a nijak se toho nebojíme.
Jinak trend je jasný, nový Porsche Taycan s kamerama počítá taky, dokonce je má přímo v blatníku před dveřma, takže nejsou ani vidět žádné packy jako u e-tronu.
Lexus s nima u LS experimentuje taky, takže si myslím, že u vyšších modelů se to stane standardní příplatkovou výbavou...
7. 12. 2018 07:36
Re: Zrcátka
Ale určite, pokiaľ to bude spoľahlivé, časom sa to presadí viac, možno v niečom zjednoduší a cenou pôjde dole, stalo sa tak už x-krát, napr. s tým spomínaným vstrekovaním. Za mňa mám len tú obavu, že tieto systémy majú určité oneskorenie, t.j., že neprenášajú obraz v reálnom čase, ale s nejakým, hoci minimálnym omeškaním. V drahších systémoch to zrejme nebude nijak výrazné, v nejakých ľudovejších neviem...
7. 12. 2018 09:52
Re: Zrcátka
Zpoždění tam určitě bude. Ale pokud to bude v řádu jednotek milisekund, tak to nepoznáte.
Naštěstí je stále možnost volby a to je podstatné. Pokud to někdo zleví na úkor použitelnosti (špatný obraz, větší zpoždění, atd.), tak to zákazníci asi kupovat moc nebudou.
Ale vnuknul jste mi výbornou myšlenku, že by bylo dobré otestovat reálné zpoždění obrazu. Mám přístup k technice s jejíž pomocí budeme schopni zpoždění změřit. To mne opravdu zajímá, jak to dopadne...
Avatar - twistedTSD
5. 12. 2018 23:06
Re: Zrcátka
To zase bude Audin křižujících pruhy hlava nehlava. Ach jo.
6. 12. 2018 14:49
Re: Zrcátka
Což v ČR není otázkou toho, jestli je to Audi nebo to má místo zrcátek kamery...
6. 12. 2018 16:14
Re: Zrcátka
Vaší logikou bych uvažoval, že blinkry u dražších aut jsou těžce drahou příplatkovou výbavou, protože je moc nevidím... :-)
5. 12. 2018 22:32
E salon
Byl jsem na E salonu a nasedl jsem. Auto jsem musel chtě/nechtě pochválit, jako jediná evropská záležitost má závěs, nevypadá zle, a ani není jen na popojíždění do města. Sic např Leaf je též velmi podařený, Kona měla nadstandartní dojezd, ale tohle auto má šmrnc. Nejsem zastánce jedné značky, ani zaťatej spořínek, ale oproti Tesle je to více muziky za méně peněz. (pocitově to tak vnímám) Zrcátka s displayema ve dveřích a ne i na velkých LCD na palubce jsou jen nepraktická hříčka.
Ale jak voda plyne, teprve čas ukáže, co bude dobrá volba. Pokud by byl pořadník, já bych se za E-tron došel upsat, abych po dovolený, (v březnu) mohl prodat své dva EV a usednout do nového....
(Zdraví vás RAV4 EV & Golf3 CityStromer) ;-)
Rozbalit vlákno
1
6. 12. 2018 16:16
Re: E salon
Pořadník už je. Musíte si auto rezervovat na audi.de.
Já už rezervaci mám s garancí výroby auta v únoru 2019.
Pořadník je pro celou EU.
Avatar - xmarek
6. 12. 2018 01:13
Svět ....
Jednoho dne jsem se probudil a zjistil jsem, že ten kdo určuje co budu mít a ne jsem jen já: [odkaz] a, že to není výrobce co určuje "trendy", ale opět já, jako zákazník. A pokud to nebude výrobce respektovat (slyšet) tak prostě zmizí. A je jedno zda je to AUDI a nebo někdo jiný.
Jak toho dosáhnu? Je to prostější než se zdá. Nenapíši to zde, ale napíši to přímo výrobci, řeknu jim to v prodejnách atd A je jen a jen na nich jak se pak rozhodnou.
Ano můžete namítnou, že jsem jen malý človíček, takové nic. A já Vám mohu odpovědět toto ...
"Neříkej, že něco nejde. Mohl bych ti na to říct, že jsi neschopný." Marek Xara
Rozbalit vlákno
1
Avatar - m.z.
6. 12. 2018 07:30
Re: Svět ....
V odkazu se píše, že tomu, kdo chce zbohatnout, nesmí chybět sila. Mám tomu rozumět tak, že se to týká pouze zemědělců? >:D
Avatar - KANKUNEN
6. 12. 2018 06:24
Velký RC model
Auta přes 2 mega pod rouškou eko.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
6. 12. 2018 07:24
smrt v poušti
při dojezdu 100km se vypravit do pouště je jen hazard se životem :-!
Rozbalit vlákno
2
6. 12. 2018 12:32
Re: smrt v poušti
No vidis, a tito sa vydali do puste s dojazdom nasobne vyssim a predsa zomreli :-) Spalovaci motor ma byt zarukou prezitia v pusti? :-)
6. 12. 2018 12:33
Re: smrt v poušti
Zabudol link:
[odkaz]
6. 12. 2018 08:03
Zrcatka
Muze mi nekdo osvetlit, jak je osetreno spineni kamer? Chapu, ze to vypada efektne, ale jet s tim napr. snehovou breckou, to toho za chvili moc neuvidim. A ostriky jako u svetel, to si myslim, ze toho moc nevyresi.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - speedfred
6. 12. 2018 09:00
Re: Zrcatka
To neviem ako to bude okaučované,ale na aute mám ostrek prednej kamery a je to celkom funkčné.
6. 12. 2018 12:04
Re: Zrcatka
Mám kamery kolem auta a když projedu stavbou, jsou k ničemu >:D
6. 12. 2018 10:38
Re: Zrcatka
a jak je vyresene to co pises u beznych zrcatek? bezna zrcatka se nezaspini?
6. 12. 2018 12:05
Re: Zrcatka
Zrcátko na straně řidiče si utřeš, otázka zní kde jsou kamery. Pokud na místě zrcátek, no problemo a mimochodem, zrcátka se díky tvaru krytu zase tak nešpiní ;-)
Avatar - speedfred
6. 12. 2018 13:13
Re: Zrcatka
Nie každé auto to má tak dobre vyriešené. Pri X5 e53 to bolo fajn,ale keď presadal do iných áut tak sa zrkadlá celkom špinili a musel som ich občas umyť.
6. 12. 2018 16:19
Re: Zrcatka
Když se podíváte pozorně na fotky, tak zjistíte, že kamery jsou normálně v packách na dveřích, stejně jako klasická zrcátka. Akorát jsou menší.
6. 12. 2018 17:54
Re: Zrcatka
[odkaz]

kamera za oknem a display uvnitr

PS> u kamer+ display vidim hlavni vyhodu v tom, ze prave venkovni bocni "zrcatka" pujdou snadneji polarizovat, a verim ze polarizace pujde udelat snadno automaticky
6. 12. 2018 08:11
Fantastická spotřeba 30kWh v teplých oblestech
Ale kolik to bude žrát u nás se zimníma gumama, s topením, asi více než těch fantastických 30kWh.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JohnST
6. 12. 2018 09:19
Audi. Vorspung durch der Technik
Jedine co na tom aute stoji za pozornost su tie kamery. :-!
Tak odstranime dokonaly spalovaci motor a pridame na viac 700kg bateriek a vo vysledku je auto o 300kg tazsie ako so spalovacim motorom, ma daleko horsi dojazd, dobijanie trva hodiny a ked prepocitame tu spotrebu na emisie z uholnych elektrarni ,tak auto je na tom horsie ako s dizlom. No pokrok nezastavis. :yes:
Rozbalit vlákno
7
6. 12. 2018 16:21
Re: Audi. Vorspung durch der Technik
Výhodou je, že elektřinu si můžete vyrobit mnoha způsoby. Ropu ne. A je pak už na jedinci a společnosti, jakým způsobem elektřinu budou vyrábět.
Já třeba si vyrábím elektřinu doma i v práci na střeše, takže u mne ten mix bude výrazně jiný než u ostatních.
Avatar - speedfred
6. 12. 2018 16:48
Re: Audi. Vorspung durch der Technik
Tiež mám doma soláre,ale prídem z práce večer auto dám v garáži nabiť a vtedy (v noci) mi tej štavy už moc nevyrobia.
6. 12. 2018 18:32
Re: Audi. Vorspung durch der Technik
No to máte smůlu, bez externího úložiště (ať už fyzického nebo virtuálního) to budete mít blbý, pokud jenom přijíždíte domů každý den za tmy.
Já to mám naštěstí lepší. Ve firmě mám 20 kWp, takže co nepůjde v létě do klimatizace, tak půjde do auta. Nebo doma o víkendu dobiju přes den to, co jsem předchozí dny projel. A až mi jednou doslouží baterka v i3 (tzn. poklesne kapacita z 30 kWh tak na 20 kWh, kdy pro ježdění už to nebude ono), tak BMW plánuje program, kdy vám do auta prodá novou baterku a tu starou přibije na zeď a bude sloužit jako úložiště pro FVE a z ní budu nabíjet večer, co jsem projel přes den.
Avatar - speedfred
6. 12. 2018 20:07
Re: Audi. Vorspung durch der Technik
Ako hlavné vozidlo by u mňa EV moc neposlúžilo ale ako druhé by bolo skoro ideál.
BMW to má potom vymyslené s použitými batériami celkom fajn :yes: .Koľko bude stáť ale nová batéria do i3 ? S i3 som niečo najazdil keď som ho mal požičané 2x a celkom ma dostalo.
6. 12. 2018 20:21
Re: Audi. Vorspung durch der Technik
Těžko říct, kolik bude za pár let stát celá nová baterka (dnes jeden modul 4,125 kWh stojí 1700€ jako náhradní díl). Ono hlavně je to dělaný tak, že v případě poklesu kapacity jste schopen měnit pouze ty bateriové moduly (i3 jich má 8), které mají největší pokles a nemusíte měnit celý set (zbytečně pak vyhazujete i moduly, které jsou OK).
Já mám najeto 50 tisíc km a pokles mám z 29,8 kWh na 29 kWh využitelné kapacity (zbytek kapacity se balancuje mezi jednotlivými moduly). Takže zatím nic dramatického, BMW má BMS zvládnuto velmi dobře.
To auto má potenciál najet bez problémů 500k s prstem v nose, pak se vymění baterka (resp. moduly s největším poklesem kapacity) a jede se dál. Vyndané moduly si mohu doma skládat jako stavebnici do stacionárního úložiště, kde v klidu mohou sloužit min. dalších 10 let.
Avatar - JohnST
6. 12. 2018 19:21
Re: Audi. Vorspung durch der Technik
Je dokazane, ze vacsinu kapacity si majitelia elektromobilov dobijaju z dobijaciek na parkoviskach pred obchodnymi domami v obchodnych centrach, vo firmach a pod. Len 1/10 elektrickej energie je dobita doma a to este treba zdoraznit, ze to je tiez 96% energie zo siete a nie z vlastnych zdrojov.
6. 12. 2018 20:26
Re: Audi. Vorspung durch der Technik
Na to nemusíme být žádný cifršpión. Nabíjet se bude hlavně tam, kde to bude nejlevnější. Když je to u OC zadarmo, tak budu jezdit na nákup tam a mezitím si nabiju. Firmy jsou ten samý příklad. Pokud firma nabídne zaměstnancům nabíjení EV zadarmo v jejich areálu (náklady na nabíjení jsou třeba zlomkem nákladů nebo to chtějí nabídnout jako firemní benefit, který jde hned do nákladů a nedaní se jako příjem), tak se nabíjí tam.
To jsou výhody pro ty, co se nebojí do EV jít hned od začátku. Až EV překročí určitou hranici rozšíření mezi lidem, tak tyto výhody zmizí. A pokud bude nejlevnější nabíjet doma, tak se bude nabíjet doma.
7. 12. 2018 09:49
Nedotáčivost
Jak může být vozidlo nedotáčivé (dokonce výrazně nedotáčivé), když je rozložení hmotnost 50:50. Jedna z těch dvou informací je lež. Oboje je fyzikálně nemožné.
Rozbalit vlákno
0