Patnáct let Audi vyrábí auta s logem RS. První takovým modelem bylo kombi RS2 Avant a až dosud zůstávalo označení RS vyhrazeno jen sedanům a kombi. Změna přichází s kupé RS5, které se představí na ženevském autosalonu.
No auto je to krásné, jen škoda, že S4, S5(budoucí) a S5 Sportback po úpravě MTM (cantronic) budou mít skoro stejný výkon, lepší krouťák a dynamiku na zcela stejné, né-li lepší úrovni. Ale stejně je to super že je tam ten hardcore V8 atmosferák.
Kuciiii, ja to chciiii, tohle bude fakt bomba co se tyka jizdnich vlastnosti. S5 mi subjektivne prisla horsi nez A5 3,0 TDi, ale tohle bude fakt bomba, vykonostne, komfortne, jizdnima vlastnostma........ale bohuzel asi i cenove. Kazdopadne by ten motor meli nacpat i do R8, protoze tech 420 hrebcu je fakt malo hlavne na rovinkach.
No nic, jdu makat, at na ni do peti let nasetrim, zatim mam na asi tak 20 - 25 cm.....odzadu (kde neni motor) >:D
Přemýšlel sem, jestli kliknout na tlačítko "odpovědět" nebo "nahlásit administrátorovi" za ten blábol, že 3,0TDI ti přišla rychlejší jak S5. 240nakopnutejch koní vs. lineární zátah 350koní >:D Bud to svědčí o tom, že o autech víš prd a řídíš se jen podle úrovně nákopu u diesela nebo s tou S5 jel ten někdo na spotřebu... >:D jinak si to nedokážu vysvětlit.
Takto na lidi působí více dieslových aut, že jsou tak nějak řidičsky připravenější. Málo lidí je po usednutí do auta schopno jej ihned vytočit nad 5 tis, aby poznali právě jeho silnou stránku.
Umělci... ať nelezou do sportovního auta.. >:D
Musel jsem si trochu zalaškovat. Samozřejmě vím, jak to myslíš. Charakterizoval bych to, že ten výkon je řidičsky "dostupnější", resp. lze ho "jednodušeji použít".
Ono záleží na každém. Chtěl jsem příští auto s V8 atmosférou, teď jsem se svezl s novým 545i a jsem na rozpacích - výkon, rychlost, to je dechberoucí. Já raději ale tiší jízdu a krouťák v podstatě hned k dispozici - budu přemýšlet o nějakém naftovém V6 :-(
Si trošku protiřečíš, ne? Libil se ti výkon a rychlost. To ok. Ale tichá jízda a TDI? Neblázni. Ta trhu je 3,0TSI, X35i... To sou motory co budou tichý a kultivovaný ve všech režimech.
Velká pochvala pre Audi, ze i v dnesnej eko-dobe si dovolí nasadit velkoobjemový vysokootáckový atmosférický benzín. 8250 otácok je zóna, o ktorej sa v dnesnej dobe downsizingu a prepĺnania mozu snívat mokré sny. Audi tým nepriamo hádze rukavicu i mníchovskej konkurencii, ktorá uz pri M modeloch viac ci menej koketuje s prepĺnaním.
Takze trochu neoriginálne, ale zaslúzene: BRAVO AUDI! :-)
Jak již píše Iudex, v dnešní době je ten motor zázrakem, resp. pro prémiově mainstreamové Audi špičkou.
Ještě více mne ale těší možnost pořídit aktivní diferenciál na zadní nápravu, který "obecně tupé" chování Audi posouvá do (pro Audi) nevídaného rozměru. Přidávám také: BRAVO AUDI!
Je to pořádná konkurence jak pro současnou, tak pro budoucí M3, taky mě to napadlo hned dopoledne (10:16) a psal jsem o tom i v diskusi na MACZ... ;-)
[odkaz]
Má Audi nějaký auto s kvedlačkou a tímhle motorem? Myslím, že ne a kvůli jedný káře by to asi bylo drahý, protože tam prdnout jen tak nějakou kvedlačku z A3 taky nejde. A na druhou stranu jsou ty dnešní DSG, SMG, PDK a já nevim, jak se to všechno jmenuje, lepší a rychlejší, než ty dokážeš ukvedlat a ještě máš obě ruce na volantu. A příští M3 to nebude mít těžší, těžší to maj právě všichni ostatní ;-)
Myslim, že R8 má možnost i manuálu, ale je pravdou, že netušim, jak složité by případně bylo naroubovat převodovku z R8 do RS5. Jak píšu, možnost té volby by nebyla špatná, ale že by nemožnost volby manuálu nějak zásadně ovlivnila (negativně) prodeje RS5 si nemyslím.
M3 jsem zmínil, že je tak nějak "nejvíc na ráně" a právě díky diferenciálu by se RS5 mohla M3 výrazně přiblížit i v možnosti větší zábavy za volantem, kde díky "tuposti" Audi zaostávalo. U M3 si přeji, aby i díky downsizingu udrželi hmotnost na rozumné úrovni. Dle mne největší "zabiják" E92 proti E46.
R8 má R tronic, ale i klasický manuál... ;-)
(R tronic je vlastně "automatizovaný/robotizovaný" manuál, z uživatelského hlediska se řadí mezi automaty, podobně jako třeba DSG/PDK)
TT RS byl veliký omyl Audi a raději bych jej zde nevyslovoval:-D Snad se konečně posune kolekce RS do sfér, kde kralují jiní... RS4 byla skvělá, RS6 těžká, TT RS nezáživná se skvělým motorem... Snad RS5 bude také skvělé auto pro řidiče. Hádal bych, že se jedná o poslední použití legendárního 4.2 V8...
PS: V článku je ostatně chyba a tento motor je dědečkem V10 z R8... v žádném případě z něho nevychází. Poprvé byl použit v první A8, V10 vznikl pro Galardo...
Nemyslím si, ja mám jednu z tých prvých A5-iek a tá má tiež len 8 LED diód v každom svetlomete a pred A5-kou mala LED svetlá myslím že len R8-mička ako jediná, až po A5-ke prišla na trh A4-ka, ktorá má viac LED diód, ale podľa môjho názoru to potom vyzerá príliš spojito a nevynikne ten efekt LED diód.