Trochu mě mrzí, že u série asi zmizí ta kulatá zrcátka a ten panel co vyplňuje masku a pravděpodobně i ten spodní, vzadu si myslím, že ho dole a v bocích spojí a nechají jen mezeru na horní straně toho panelu. A samozřejmě celé řešení otvírání, to bude asi up, světla mimo prosklení. No prostě to bude celý praktický a zase takový všední. :-) Snad možná konceptem inspirovaný puklice na ty plecháče v základu budou pěkný. >:D
Náhodou mě dobře doplnil, na to jsem zapoměl. Teď je to pro ty na.raný křečáky s autama ze segmentu o polovinu levnějšíma komplet. ;-) Stačí 329 důvodů "proč" a je to.
Já píšu o tom, že tyhle praktiky a potřeby mají většinou lidi s autama v daný třídě, co jsou diametrálně levnější a křečovitě se snaží obhajovat, jak udělali nejlíp. Přitom stačí napsat, že šlo jen o prachy. Nic víc, nic míň. Myslím, že snad Lerak (nebo se pletu) byl jedinej, co to přiznal na rovinu a přitom jde jen o ho.no. To mě vadí.
Já to beru, ale tim, co si napsal, by každej oponent měl začít... Já když si tipuju nový auto, tak nic jinýho nedělám, než že kombinuju, jak to udělat nejlíp a připadá mi to normální...
Docela jsem zvědavej na sériovou verzi. Původně měl mít UP motor vzadu, to už zrušili. Takže čekám i změny designu takových rozměrů, že sériovou verzi ani nepoznáme. Rozhodně bude delší přední převis kvůli přesunu motoru dopředu a z proporčně a koncepčně zajímavýho auta vznikne jen další tuctovka...
Ze je motor v predu ma vplyv na bezpecnost pri celnom naraze. Tiez si neviem predstavit, ako by vzadu v kufri calunenom bielou fabou niekto dolieval olej.
1. Motor vpredu výrazne ZHORŠÍ bezpečnosť pri čelnom náraze.
2. V ktorej malej sériovke si videl biely kufor? A ako si predstavuješ to hrdlo na dolievanie oleja? Diera v dne kufra s prestrčenou hadivcou a lievikom?
Rozmýšľaj.
ad 1.. To nemusí platit. Motor vzadu není nic moc při čelním nárazu. Hrouda oceli se snaží proletět autem jako dělová koule. Naopak vepředu deformuje překážku (jiné auto, chodce, ...), o pevnou se zastaví. Kinetickou energii motoru tak pohltí překážka. Navíc motor má kolem sebe i deformovatelné součásti, které tlumí energii karoserie při nárazu. Nejlepším materiálem pro pohlcení energie není prázdnota. Skočil bys ze 2 metrů raději na lepenkovou krabici od TV prázdnou nebo naplněnou molitanem?
Nikto nehovorí, že to auto nemá mať predok, o tej prázdnote píšeš pekne z cesty. Deformačná zóna zostáva aj keď dáš motor inam, nie? Masa materiálu, ktorou je blok motoru sa snaží presne ako píšeš, jak delová guľa preletieť autom. V tom je jej nevýhoda. Mýliš sa tiež v tom, že kinetickú energiu motora pohltí prekážka - maximálne sa odbúra časť energie, pri strete s pevnou prekážkou ide prakticky všetko smerom dozadu. Takže výhoda motoru vzadu je ohľadne pasívnej bezpečnosti jednoznačná.
Jenže deformační zóna se nemá jen zdeformovat (to by mohla být z alobalu), ale i ztlumit náraz zbytku auta. Tady konstruktéří počítají i s deformací toho haraburdí kolem motoru. Kdyby všechno s motorem vytáhli, museli by tam dodat nějaké pohlcující prvky, příčky, nosníky nebo výplně. A to jsou peníze a kila navíc. Nemůžeš počítat, že ti celý prostor zbude pro zavazadla (ten právě motor vzadu částečně zabírá). K dalšímu se raději nebudu vyjadřovat.
Já totiž nevím, jak jinak přišel na to, že motor vepředu výrazně zhorší bezpečnost při čelním nárazu. A to konkrétní jsem si vyložil z věty: "Deformačná zóna zostáva aj keď dáš motor inam, nie?", kde reaguje na můj příklad o prázdnotě. Potom se podle mne deformační pěkně deformuje, ale pohltí mnohem méně energie. Snažím se jen obhájit své tvrzení a vyložit, proč řešení s motorem vepředu vyjde celkově jednodušší při stejných nárocích na bezpečnost.
Pokud já vím, rozdíly jsou spíše MALÉ.
Tedy ono NENí "náhoda", že na bezpečnost "vysazené" volvo dává své motory "napříč" (R4, R5 a dokonce i R6). Dělá to PRÁVĚ PROTO, aby "o dýchnutí" zlepšilo bezpečnost - tedy prostor pro deformaci (deformační zóny). V podstatě ale opravdu záleží na celém skeletu, takže ...
Jde o to JAK wv-ing(ové) v levném UPu motor umístí - aby při nárazu NEměl tendence "putovat" do kabiny (to je dobře uděláno u jinak ÚPLNĚ "bubého" - pro/dle mne - mercedes A)
Čistě TEORETICKY by opravdu bylo "lepší" kdyby se vpředu v místě "deformačních zón" motor a další NE"pletl" - ale v reálu to NEmusí být až takový problém (i když je dobré při vývoji trošičku "myslet" - jedna škoda s tím měla v EuroNCAP docela problém a testy se musely opakovat, neb akumulátor na "chytrém" místě v "rohu" těsně za nárazníkem dělal problém ... snad Fabia? Už nevím ..)
To je "maličko" k tématu (z toho co jsem kdysi o konstrukcích vozů četla - zbytečky co si pamatuji - "víc" ze mne asi NEdostanete :-)
Pěkný den ;-)
No problemy boli aj na audine asi pred tromi rokmi, problem bol v tom, ze ked vystrelilo airbag pred spolujazdcom, tak ten plast co sa utrhol, ked vystrelil airbag prerazil celne sklo, ktore nasledkom narazu uplne popraskalo a to hovorim o SUV.Ale potom sa to doriesilo.
Prakticky motor nepohltí žiadnu veľkú energiu - zjednodušene ak ho vezmeš ako monoblok, tak ju len "podá" ďalej.
Riešenie s motorom vpredu je jednoduchšie iba preto, že naň skoro všetky diely jestvujú, stačí ich brať z bohatých políc VW. Technicky je podstatne zložitejšie a náročnejšie.
Vývoj pohonu "všetko vzadu" by bol teraz pridrahý, lebo by takmer všetko museli navrhovať nové.
Vezmi si logicky, že ten motor sa raz o tú prekážku (akúkoľvek) zastaví - a potom pôsobí ako projektil proti štruktúre karosérie. Ako príklad si vezmi Mercedes A. Motor bol zavesený tak, že pri náraze sa po extra silnej šikmej priečke skĺzol pod kabínu auta. Autu potom stačila extrémne krátka predná časť na pohltenie nárazovej energie a konštrukcia zabazpečila dostatočne pevnú klietku napriek krátkemu predku.
K tomu bielemu plastu - fakt si myslíš, že tak by mohla vyzerať sériová verzia? >:D
Ve Wolfsburg(u) si evidentně myslí, že by se město mělo (tak jak to "zkušebně" na týden již jednou bylo) přejmenovat na GOLFsburg ;-)
PS: Ale jak "přejmenovat" sídlo majoritního akticionáře (když se jmenuje "SOLNOHRAD") to tedy NEvím (bože JEŠTĚ že už je PÁTEK!)
Pěkný den a víkend VŠEM :-)
Up!je potvrdený definitívne a oficiálne. Q3 ale rozhodne nie. O tej sa ešte nejakú dobu uvažovať bude a isté to nebude do poslednej chvíle. Audiňáci vraj šialene neznášajú Seaťákov a výrobe Q3 v Španielsku sa bránia zubami-nechtami. Chceli by to nasáčkovať tiež do BA, ale Wolfsburg argumentuje zase peniazmi a kapacitami Seatu. Zatiaľ sa vedú ťažké zákulisné boje a ani sami páni z VW ešte nevedia, ako to nakoniec bude.
NEvím odkud máte tyto "interní/tajné" informace, ale o tom že se tohle audi bude vyrábět v Madre Patria se píše již DELŠí dobu a je to ROZHODNUTO stejně jako že cosi jménem UP (s logy Seat, VW, Škoda) se bude vyrábět v Bratislavě ...
... a na tom se asi nic NEzmění ...
Tak "měchy"?
Ty od Citroën jsou alespoň "spolehlivější" - firemní ML za posledního půl roku zůstalo "ve spodní" poloze ...
Kdybych já bych (ze Stuttgart) asi bych SL 6.3 AMG volila ;-)
PS: JÁ jsem se svou uklízečkou spokojená :-)
Spolehlivost hydra právě u citrónka má z historie nesmazatelnou poruchovost, ale to bych dnes nebral za marku stejně, jako a zvláště u MB.Stane se, mě ne, ale je tam garance a 100% kulance. Každopádně na komfort ve velký šířce spektra ve třídách na MB nikdo nemá. Buď volím MB, nebo "za půlku" je na trhu podobný citrón. SL je sice asi nej v komfortu na běžný provoz, ale užitná hodnota a variabilita jde s realitou života v niveč.
Ukrajinky smrdí tak nějak od přírody... na práci do procesu OK, ale domu? těžko.
To i na ten "citrónek" má garanci (5 let/150 t. km) :-)
UZNÁVÁM že "praktičnost" SL je "omezená" a i já se svými 159 cm si tam "jen-tak-tak" protáhnu nohy a ... a pak následují již JEN pozitiva a spokojenost/blaženost :yes::-)
PS: Ta moje je bývalá krejčová a občas i něco opravdí a .. a opravdu na ní NEdám dopustit (když tu zrovna pod zkratkou svého jména o vw NE"remcá" :-) )
PPS: Cože to za motor "volíte" do toho MB?
Tak o tom neviem, ale práve pozitívne to ani audiňáci neprijali, skôr to prilialo kvapku do ohňa, nepanuje o nich proste vysoká mienka.
Každopádne tvrdím iba to, že o Q3 ešte nie je definitívne rozhodnuté, aj keď Seat je vážnym a logickým kandidátom.
Nakoniec prejde samozrejme riešenie najvýhodnejšie pre koncern, a to z každého aspektu.
Tak proč to neudělali jako výměnu linku za linku? Do Audi mohla jít linka na Seat Marbella [odkaz] která se pak mohla prodávat jako Audi A0 (nula). Konečně by třeba Audi mělo nějaký model, co by nebyl předražený a měl agilní jízdní vlastnosti, o downsizingu ani nemluvě >:D
definitívne sa rozhodlo o výrobe Up!-u v BA až teraz, už v skorú jeseň uplynulého roku som však v diskusii k jednej téme písal, že Up! sa bude vyrábať v BA, teraz sa to len potvrdilo. Q3 som predpokladal, že vzhľadom na skúsenosti s výrobou SUV, i keď vyššej triedy, prichádza závod v BA do úvahy, no informácie o rokovaniach nemám...no naopak, keď som písal vtedy ohľadne výroby Up!-u v BA, tak som tam prichomejtol aj A1, ktoré by sa malo vyrábať v Belgicku, no moje info sú také, že výroba tohto pidiAudi by mohla byť tiež v BA...pri Up!-e sa moje vtedajšie info potvrdili, tak uvidíme ako to bude s tou A1 ;-)