Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi nabídne zákazníkům sportovní elektromobil v roce 2012, výrobu zajistí závod Neckarsulm

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Sportovní elektromobil Audi e-tron vyjede na silnice koncem roku 2012, výrobu elektromobilu e-tron, vycházejícího z konstrukce řady R8, zajistí závod Neckarsulm.

E-tron, vize budoucí elektrické mobility v podání značky Audi, bude vznikat v závodě Neckarsulm v režii společnosti quattro GmbH, která v dohledné době zahájí manufakturní výrobu prvního modelu Audi e-tron technicky odvozeného od Audi R8. Audi uvede omezený počet prvních čistě elektricky poháněných vozů své značky do prodeje koncem roku 2012.

Společnost quattro GmbH se může pochlubit značnými zkušenostmi v oblasti výroby automobilů v malých sériích a sportovních vozů. V současnosti se zde vyrábí kupé R8 a závodního stroje R8 LMS pro soukromé závodní týmy. Nedávno k nim přibyla limitovaná série exkluzivního modelu R8 GT.

Zaměstnanci, kteří budou vyrábět první exempláře elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu, jsou speciálně vyškoleni a cíleně připraveni pro práce na vozidlech s elektrickým pohonem. „Tito zaměstnanci jsou v nejlepším slova smyslu našimi pionýry ve výrobě elektromobilů. Sbírají znalosti na poli elektrické mobility, které následně přeneseme z malosériové do velkosériové produkce. Už u technologie výroby prostorových hliníkových rámů Audi Space Frame jsme dokázali, že tato metoda funguje dokonale,“ objasňuje Frank Dreves, člen představenstva společnosti AUDI AG pro výrobu.

S elektromobilem e-tron se Audi chce postavit mj. žádanému Tesla Roadster. Automobilka bude hledat zákazníky v podobné cílové skupině, tedy mezi lidmi, kteří požadují auto s technologií budoucnosti a neodradí je vyšší cena. Za e-tron totiž Audi bude chtít více peněz než za větší R8, ačkoliv spalovacím motorem poháněné kupé je prostornější i rychlejší.

Audi tak vstoupí na pole elektromobilů přesně z opačné strany než jiné automobilky, například Renault. Důvod této strategie je prostý: cena akumulátorů. Ty jsou i dnes relativně drahé, proto výrobu malého auta neúměrně prodražují, zatímco za sportovní auto jsou zákazníci ochotni zaplatit více výměnou za exkluzivitu.

V roce 2012 se očekává i příchod dalšího podobného elektromobilu, nepřímým konkurentem od stuttgartského rivala bude Mercedes-Benz SLS AMG eDrive.

E-tron v podobě, jak se představil v září 2009 ve Frankfurtu, disponuje čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 230 kW a točivém momentu 4500 Nm. S poslední hodnotou je trochu problém, na což upozornila zahraniční média. Audi totiž udává hodnotu momentu na kolech, zatímco běžně se točivý moment u vozů s konvenčními spalovacími jednotkami udává u motoru, kde není zatížen zpřevodováním. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,8 sekundy s nejvyšší rychlostí 200 km/h.

Sada akumulátorů Li-Ion dává k dispozici 42,4 kWh využitelné energie, což postačuje k ujetí vzdálenosti cca 250 km na jedno dobití, které při použití silnoproudu trvá přibližně 2,5 hodiny. Za jízdy dochází navíc k rekuperaci kinetické energie během brzdění.

Ondřej Láník
Diskuze (7)
Avatar - Barrichello
17. 6. 2010 15:01
Re: Neckarsulm?
JJ, to je přesně ono.
V skoro každém tom časopise na něj byla reklama, pamatuju si že bylo ve vínové barvě :-)

Jasně - Fakan je Fávo. To neznáš?
Fakan v píčupu je Fávo pickup. Klasická to hantýrka mechaniků.

Jo Kadett, ty tam byly taky, ještě ty hranatý. Stará hranatá Fiesta, Ritmo, Mirafiori, Chrysler-Simca Horion či 1307/1308 ty jo to byly časy :-) Vedle klasickejch amerik vypadaly tyhle auta jak hračky, prostě jinej svět. To mě už tehdá zaujalo.

Z druhý strany zas třeba Volha 21 a 24 nebo M13 "Čajka". M14 už nebyla úplně to ono, už neměla ten styl. Pak Samo Zily 114 a 117 - ale tohle vše bylo zas inspirovaný amerikou popř. okopčený i s chlupama.

Mirafiori sme říkali pojízdná kytkárna - krásně kvetlo :o)) Ale vím že to tu za totáče byl docela luxus.
Avatar - white label
17. 6. 2010 14:27
Re: Neckarsulm?
Konec 70tých let... to mohlo být Audi 80 B2 (1978-86)
[odkaz]
Tak to se zase mě moc nelíbílo, Audi 80 se celkem dalo až v poslední gen. B4 (1991-1995).

Fakan je co, 8-s Škoda Favorit?

Třeba v mém prvním AMuS byl velký srovnávací test "kompaktů" jako F128, Golf I.g., Opel Kadett apod...

To ti stačilo opravdu málo, jen se tak "zadívat a zapřemýšlet" nad obrázky v časopise a mít hned jasno...
:-O :*) ;-)
Avatar - Barrichello
17. 6. 2010 13:18
Re: Neckarsulm?
Jeden lepší jak druhej (Kaufland).

Mě Audi nezajímá, takže to bude asi tím....
O věci které mě nezajímaj se nezajímám.
Poslední Audi co se mi líbilo byl model 80 někdy z konce 70 let, co si tak matně vybavuju ty staré Auto Motor und sport :-)

Tím to nějak končí.

BTW - mohl bych skopčákům vlastně poděkovat, tyhle časopisy mě přivedly k amerikám.
Přiznám se - jako první auto sem chtěl po revoluci Fakana..
Jako dítko neznalé poměrů a co kde je byl sen Fakan nebo Lada 1600. Někteří u těhle snů zůstaly dodnes no...

Pak se mi dostaly do ruky tyhle dobové časáky z konce 70. a poč. 80 let - Ono když byl na jedno stránce VW Golf a na druhé Buick Regal a v dalším čísle třeba Oldsmobile Delta 88....
Hmm člověk chvíli zapřemýšlel zadíval se - porovnal tu evropu a ameriku .... a už sem nic jinýho nechtěl.

Ba jo, kecám - chtěl sem Bentley, RR Corniche, Lotus Esprit, Jaguar XJ6, Bristol, AC Cobra, svýho času Rover 3500 nebo Mini a Morgan.
Vůbec, anglický auta mam taky hodně rád, hlavně malosériové výrobce.
Tam je prostě ta radost z jízdy popř. pohodlí a luxus.
Avatar - white label
17. 6. 2010 11:56
Re: Neckarsulm?
Je vidět v čem se vyznáš..., kde má sídlo LIDL (vlastnící i síť Kaufland) víš dobře, ale kde se už pěkně dlouho vyrábějí ty "nejlepší" Audi (a dřív NSU) ti zřejmě uniká... :-O :*) ;-)
Avatar - Barrichello
17. 6. 2010 10:33
Re: Neckarsulm?
:-) :-)