Audi nabídne zákazníkům sportovní elektromobil v roce 2012, výrobu zajistí závod Neckarsulm
E-tron, vize budoucí elektrické mobility v podání značky Audi, bude vznikat v závodě Neckarsulm v režii společnosti quattro GmbH, která v dohledné době zahájí manufakturní výrobu prvního modelu Audi e-tron technicky odvozeného od Audi R8. Audi uvede omezený počet prvních čistě elektricky poháněných vozů své značky do prodeje koncem roku 2012.
Společnost quattro GmbH se může pochlubit značnými zkušenostmi v oblasti výroby automobilů v malých sériích a sportovních vozů. V současnosti se zde vyrábí kupé R8 a závodního stroje R8 LMS pro soukromé závodní týmy. Nedávno k nim přibyla limitovaná série exkluzivního modelu R8 GT.
Zaměstnanci, kteří budou vyrábět první exempláře elektricky poháněného vysokovýkonného sportovního vozu, jsou speciálně vyškoleni a cíleně připraveni pro práce na vozidlech s elektrickým pohonem. „Tito zaměstnanci jsou v nejlepším slova smyslu našimi pionýry ve výrobě elektromobilů. Sbírají znalosti na poli elektrické mobility, které následně přeneseme z malosériové do velkosériové produkce. Už u technologie výroby prostorových hliníkových rámů Audi Space Frame jsme dokázali, že tato metoda funguje dokonale,“ objasňuje Frank Dreves, člen představenstva společnosti AUDI AG pro výrobu.
S elektromobilem e-tron se Audi chce postavit mj. žádanému Tesla Roadster. Automobilka bude hledat zákazníky v podobné cílové skupině, tedy mezi lidmi, kteří požadují auto s technologií budoucnosti a neodradí je vyšší cena. Za e-tron totiž Audi bude chtít více peněz než za větší R8, ačkoliv spalovacím motorem poháněné kupé je prostornější i rychlejší.
Audi tak vstoupí na pole elektromobilů přesně z opačné strany než jiné automobilky, například Renault. Důvod této strategie je prostý: cena akumulátorů. Ty jsou i dnes relativně drahé, proto výrobu malého auta neúměrně prodražují, zatímco za sportovní auto jsou zákazníci ochotni zaplatit více výměnou za exkluzivitu.
V roce 2012 se očekává i příchod dalšího podobného elektromobilu, nepřímým konkurentem od stuttgartského rivala bude Mercedes-Benz SLS AMG eDrive.
E-tron v podobě, jak se představil v září 2009 ve Frankfurtu, disponuje čtyřmi elektromotory o celkovém výkonu 230 kW a točivém momentu 4500 Nm. S poslední hodnotou je trochu problém, na což upozornila zahraniční média. Audi totiž udává hodnotu momentu na kolech, zatímco běžně se točivý moment u vozů s konvenčními spalovacími jednotkami udává u motoru, kde není zatížen zpřevodováním. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h je 4,8 sekundy s nejvyšší rychlostí 200 km/h.
Sada akumulátorů Li-Ion dává k dispozici 42,4 kWh využitelné energie, což postačuje k ujetí vzdálenosti cca 250 km na jedno dobití, které při použití silnoproudu trvá přibližně 2,5 hodiny. Za jízdy dochází navíc k rekuperaci kinetické energie během brzdění.