Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi: Nový šestiválec 2.8 FSI

Ladislav Čermák
Diskuze (154)
U čtyř kruhů přidali do portfolia další finesu - variabilní zdvih ventilů

K již existujícím šestiválcům 2.4 a 3.2 FSI nyní konstruktéři přidávají zcela nový agregát tradičního audinovského objemu 2.8 l, který vznikl zkrácením zdvihu a místo výrazně dlouhozdvihové "tři-dvojky" vzniká mírně podčtvercová "dva-osm". Protože u Audi patří již téměř k tradici, že každý ze současně nabízených motorů je odlišné konstrukce, ke konvenčnímu šestiválci 2.4 a přímovstřikovému 3.2 FSI přichází prostřední 2.8 FSI, která přidává ještě variabilní zdvih sacích ventilů Audi valvelift. Po rozšíření koncernového portfolia ještě o agregát 3.6 tedy Němci nabídnou skutečně širokou škálu zážehových šestiválců.

Dvoustupňový proměnný zdvih je řešen nejjednodušším možným způsobem - nesouměrnými vačkami, posouvanými prostřednictvím dvou výsuvných kolíků v hlavě válců, zapadajících do spirálové drážky na vačkové hřídeli. Při plné zátěži se sací ventily pootevřou o 11 mm, při částečné každý z dvojice na válec jinak - o 5,7 a 2 mm. Změna mezi oběma polohami proběhne během jediného pracovního cyklu motoru, hlavní výhodou zvoleného prostšího (ve srovnání s konkurenčním Valvetronicem) řešení je jednoduchost a předpokládaná mechanická spolehlivost systému. Nechybí samozřejmě přímé vstřikování FSI - díky těmto dvěma technologiím se motor obešel bez škrtících klapek. Výsledkem souhry je výkon 154 kW (210 k) a zejména kroutící moment 280 Nm, dosahovaný v rozmezí 3.000 - 5.000 ot./min.. Audi A6 se staronovým označením 2.8 s ním průměrně spotřebuje 8,7 l/100 km, první kusy se u českých dealerů objeví v březnu 2007.

Ladislav Čermák
Diskuze (154)
Avatar - Dinar
20. 12. 2006 14:38
Re: Slogan
No aby ses pomalu začal smát. A3 s označením quattro má Haldex, TT pochopitelně taky. Obecně, všechna auta koncernu VW s motorem napříč mají u svých variant 4x4 Haldex (jedno do mají napsáno na štítku), Torsen mají modely s motory uloženými podél. Mluvím ale o současné generaci. Pokud máš předchozí S3 pak o.k. ta má podvozek oproti A3ce ze které vychází dost změněný včetně spec. pro S3 zkonstruovanému permanentnímu 4x4 s mezinápr. dif. a el. uzávěrkou na přední nápravě.
20. 12. 2006 11:43
Re: Obnazena virtualni realita???
To je dobře, že si to pamatuješ... všechno sedlo jak pr na hr... A JayJayi... hlavně, když píšeš, se nesnaž někoho přesvědčovat o svých názorech... 8-s ... >:-[]
19. 12. 2006 22:34
Re: Obnazena virtualni realita???
To mě tedy těší... leč ani těm příspěvkům o některých přiZpěvatelých se nevyhnu. Proti menstruaci nemám takřka nic... tedy občas to lehce ztíží akci... ale tohle asi není to, co máš na mysli. Pojem Mozkový menstruant dokonale odráží kolegův intelektuální diskuzní rozlet. Pokud najdeš vhodnější termín, rád si ho přečtu... mimochodem, dnes jsem pod Lexem vymyslel charekteristiku příspěvků nekritických zastánců tohoto auta - KASTRÁTNÍ KANTÁTA... ;-) Andy... nějak mi to tam prostě sedí... nemužu si pomoci :-) :yes:
19. 12. 2006 22:29
Re: Obnazena virtualni realita???
Pokud je tohle tvůj první příspěvek na auto.cz, tak sis vybral špatně... Především nepoužívej sprostá slova... tohle se tu nedělá... a pak... nikam nepřiřazuj, předvěď příspěvkovou brilanci, budeš oceněn. Zatím, jak vidím, jen poctivě čteš. Až se zapojíš do diskuzí, pak suď.
19. 12. 2006 22:08
Re: Obnazena virtualni realita???
GTI, co mas porad s tou menstruaci? Co je na ni spatnyho, nebyt menstruace, resp. ovarialniho cyklu jednoho ze tvych rodicu, nebyl bys tu. P.S.:Tvoje prispevky o autech jsou vzdy vyrazne lepsi, nez ty o diskutujicich...