Audi: Nový šestiválec 2.8 FSI

Audi: Nový šestiválec 2.8 FSI

 

U čtyř kruhů přidali do portfolia další finesu - variabilní zdvih ventilů

K již existujícím šestiválcům 2.4 a 3.2 FSI nyní konstruktéři přidávají zcela nový agregát tradičního audinovského objemu 2.8 l, který vznikl zkrácením zdvihu a místo výrazně dlouhozdvihové "tři-dvojky" vzniká mírně podčtvercová "dva-osm". Protože u Audi patří již téměř k tradici, že každý ze současně nabízených motorů je odlišné konstrukce, ke konvenčnímu šestiválci 2.4 a přímovstřikovému 3.2 FSI přichází prostřední 2.8 FSI, která přidává ještě variabilní zdvih sacích ventilů Audi valvelift. Po rozšíření koncernového portfolia ještě o agregát 3.6 tedy Němci nabídnou skutečně širokou škálu zážehových šestiválců.

Dvoustupňový proměnný zdvih je řešen nejjednodušším možným způsobem - nesouměrnými vačkami, posouvanými prostřednictvím dvou výsuvných kolíků v hlavě válců, zapadajících do spirálové drážky na vačkové hřídeli. Při plné zátěži se sací ventily pootevřou o 11 mm, při částečné každý z dvojice na válec jinak - o 5,7 a 2 mm. Změna mezi oběma polohami proběhne během jediného pracovního cyklu motoru, hlavní výhodou zvoleného prostšího (ve srovnání s konkurenčním Valvetronicem) řešení je jednoduchost a předpokládaná mechanická spolehlivost systému. Nechybí samozřejmě přímé vstřikování FSI - díky těmto dvěma technologiím se motor obešel bez škrtících klapek. Výsledkem souhry je výkon 154 kW (210 k) a zejména kroutící moment 280 Nm, dosahovaný v rozmezí 3.000 - 5.000 ot./min.. Audi A6 se staronovým označením 2.8 s ním průměrně spotřebuje 8,7 l/100 km, první kusy se u českých dealerů objeví v březnu 2007.

Anketa

Jak to v A6 pojede?
  • Bude to optimální střed mezi přeci jen příliš slabou 2.4 a naopak zbytečně potentní 3.2 FSI

    27,8

    Hlasovat

     
  • Bude to klidný motor, proti brizantní dlouhozdvihové 3.2 mnohem jemnější

    18,4

    Hlasovat

     
  • Pojede to fantasticky - 3.2 je na Audi moc, rozdíl prakticky nebude znát

    6,9

    Hlasovat

     
  • Bude to pěkná a svižná alternativa k drahému a těžkopádnému 2.7 TDI

    47,0

    Hlasovat

     
Spolupracujeme s TipCars.com
Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard Splácí jen Irák. Cizí státy dluží Česku desítky miliard

Pohledávky loni narostly kvůli úrokům a posílení dolaru…

Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině Tržby Hamé vzrostly nejen v Česku, úspěch slaví v Izraeli i na Ukrajině

Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni…

Největší čínský operátor si loni polepšil Největší čínský operátor si loni polepšil

Největší čínský telekomunikační operátor China Mobile…

Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné Učtenkvou loterii zajistí Wincor Nixdorf. Kdy začne, není jasné

Účtenkovou loterii k elektronické evidenci tržeb (EET)…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi: Nový šestiválec 2.8 FSI







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost Audi A6 3.0 TDI V6 na brzdě: Teorie kontra skutečnost

Vzali jsme Audi A6 předchozí generace (rok výroby 2005) a…

Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč Audi A6 Allroad startuje na českém trhu na 1.429.200 Kč

Audi A6 Avant s vyšší světlostí a oplastováním je…

 



 
Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Ojetý Land Rover Freelander II: Povedl se reparát?

Dnes 08:00

Původní Freelander byl produktem již zaniklé skupiny MG/Rover. Líbivý a obchodně velmi úspěšný vůz skvěle zachytil nastupující vlnu SUV. Z pohledu spolehlivosti však šlo doslova o průšvih. Zlepšila se druhá generace?




Blesk.cz

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi, dobrá pro diváky

Život na Marsu je objeven! Špatná zpráva pro Zemi,…

Zvědavě hltáme novinové titulky, které informují o vesmírných objevech. Tak - je tam život, nebo ne? Nyní můžete…

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR, denně tu proteče 307 milionů litrů vody!

Pražská čistírna odpadních vod: Je největší v ČR,…

Neuvěřitelných 307 milionů litrů vody denně proteče pražskou Ústřední čistírnou odpadních vod, která je největší…

 

iSport.cz

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku zklamání, řekl Jankto

Kulisa v Ústí? Vyprodáno i prázdná místa. Trošku…

Fotbalový svátek, na který se těšilo celé město. Nebo ne? Česká fotbalová reprezentace poprvé zavítala do Ústí…

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól: Věděl jsem, co udělám

Janktova PARÁDA! Nováček předvedl super sólo a gól:…

Tohle může být hráč české budoucnosti! Záložník Jakub Jankto svůj premiérový start za národní tým okořenil…

 

Reflex.cz

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Závody krav jsou populárním koníčkem indonéských farmářů

Pacu Jawi, populární svátek, za kterým se na indonéskou Sumatru sjíždí každým rokem více zvědavců. Kraví dostihy…