Audi: Nový šestiválec 2.8 FSI
K již existujícím šestiválcům 2.4 a 3.2 FSI nyní konstruktéři přidávají zcela nový agregát tradičního audinovského objemu 2.8 l, který vznikl zkrácením zdvihu a místo výrazně dlouhozdvihové "tři-dvojky" vzniká mírně podčtvercová "dva-osm". Protože u Audi patří již téměř k tradici, že každý ze současně nabízených motorů je odlišné konstrukce, ke konvenčnímu šestiválci 2.4 a přímovstřikovému 3.2 FSI přichází prostřední 2.8 FSI, která přidává ještě variabilní zdvih sacích ventilů Audi valvelift. Po rozšíření koncernového portfolia ještě o agregát 3.6 tedy Němci nabídnou skutečně širokou škálu zážehových šestiválců.
Dvoustupňový proměnný zdvih je řešen nejjednodušším možným způsobem - nesouměrnými vačkami, posouvanými prostřednictvím dvou výsuvných kolíků v hlavě válců, zapadajících do spirálové drážky na vačkové hřídeli. Při plné zátěži se sací ventily pootevřou o 11 mm, při částečné každý z dvojice na válec jinak - o 5,7 a 2 mm. Změna mezi oběma polohami proběhne během jediného pracovního cyklu motoru, hlavní výhodou zvoleného prostšího (ve srovnání s konkurenčním Valvetronicem) řešení je jednoduchost a předpokládaná mechanická spolehlivost systému. Nechybí samozřejmě přímé vstřikování FSI - díky těmto dvěma technologiím se motor obešel bez škrtících klapek. Výsledkem souhry je výkon 154 kW (210 k) a zejména kroutící moment 280 Nm, dosahovaný v rozmezí 3.000 - 5.000 ot./min.. Audi A6 se staronovým označením 2.8 s ním průměrně spotřebuje 8,7 l/100 km, první kusy se u českých dealerů objeví v březnu 2007.