Obávám se, že nikoliv :o)) Článek je plně autorské dílo s využitím několika zdrojů (obzvlášť přesné datace)...:o) A když tak toužíš po fotkách, tak Ti k tomu nějaké dodáme :-)
a leje jako z konve... jo, mimochodem, jako bych cosi podobného nedávno čet... oder auch nicht? ;-)
třesu se toho, až budou mít kulaté jubileum ve wolfsburgu: to bude nejspíš letáček i ve schránce, abych nezapomněl.
člověče všude na netu, německé internetové verze kde čeho musí přispěchat svojí troškou do mlýna... (spiegel, autobild, ams, autozeitung) jen se mi vybavilo to: audi 100 jahre...oder auch nicht?
Díval jsem se na ten White Labelův odkaz a i tam se přímo píše, že Audi vzniklo v roce 1909 ale to jméno se použilo až o rok později. No je to od nich trochu drzost, když výročí počítají zrovna od založení druhé automobilky jménem Horch. Asi se chystají slavit jubileum Audi i při výročí DKW, Wanderer, Auto Union... >:D
Nejen. I čeští výrobci toto s oblibou dělají a dělávali. Škodovka například takhle slavila století dvakrát, poprvé v roce 1959, podruhé v roce 1984. Poprvé ta plzeňská (ale na reklamních materiálech byly tehdy nové octavie), podruhé vycházel v SM celý seriál.... taky ovšem o rok dříve, protože Laurin s Klementem založili fabriku až, ehm,v roce 1895 :-)) U Mercedesu (DMG a Benzu, Daimler-Benzu, DaimlerChrysleru a dnes Daimleru) je pak ta "nejstarší automobilka na světě" opravdu velmi, velmi sporná.... Škodovka ale na L&K plynule navázala, staré typy po převzetí nesly obě značky - Laurin & Klement-Škoda. P.S. Tatra se hlásí k Schustalovi. Vlastně má na to právo, protože jde pořád o stejnou továrnu, byť už dvakrát přejmenovanou :o)
Jojo, bourák starýho Freda... :o) Škoda, že je to jen fikce... ale vozy bez koní s pohonem pákami a podobnými mechanismy tu byly v 17. a 18. století. Jeden se překvapivě i dochoval - a navíc v Rusku...:o)
Tady nejde o to, jestli vyrobil první aut Benz nebo Daimler (byl to mimochodem Benz), tady jde o to, že "nejstarší automobilka světa" existuje ve skutečnosti až od roku 1926 :-)
Jo a upřímně řečeno, Bolléeho L'Obeissante a její následovnice (všechny měly ženská jména) byly mnohem mnohem modernější než Benzova tříkolka, o Daimlerově, pardon, vlastně Maybachově motorizovaném kočáru nemluvě. Dnes mají jednu smůlu - poháněla je stará dobrá pára...
To ano, ale vznikla AŽ jejich sloučením, nikoli něčím co by se týkalo pouze jednoho z nich...proto by vlastně také (podobně) dnes mohlo slavit Audi za každý kroužek (z AUTO UNION) zvlášť... :-!
Ale Daimler i Benz jsou stejně staří navíc ty dvě značky v tom figurují nepřetržitě dodnes.
Ne jako u Audi, který chvíli vyrábí supersporty, pak změní značku a vyrábí minidvoutakty, pak změní název znovu, mezitím se třikrát přeorientuje na něco jinýho... M-B má jasnou kontinuitu od roku 1886 dodnes bez jediné přestávky :-)
To si ale u úplně jiného tématu...řešíme teď tady přece výročí vzniku..., nikoli historii těchto automobilek jako celek... ;-)
U vzniku původního Audi byl vlastně jen jeden hlavní člověk
(u MB dva) a to A. Horch...,
...poprvé pod svým vlastním jménem a podruhé pod latinskou verzí svého jména...
Logicky by tedy historie AUDI měla začínat až se vznikem názvu automobilky ve stejnojmenné podobě... a stejně tak u MB...
P.S. BMW vlastně taky vzniklo původně tak, že se v roce 1916 spojily dvě německé firmy, Rapp Motorenwerke a Gustav Otto Flugzeugwerke, z kterých vznikla společnost Bayerische Flugzeugwerke. O rok později se společnost přejmenovala na Bayerische Motoren Werke (Bavorské Motorové Závody), tedy BMW...
Ale proto si přece nemusí "posunovat" počátek vlastní firemní historie...na úroveň vzniku těchto dvou původních firem, jejímž spojením BMW vlastně vzniklo... ;-)
...a také NSU... ;-)
...které mohlo mít další (pátý) kroužek a byla by to konečně opravdu kompletní "olympiáda"... >:-[]
...navíc by byl shodný i počet kruhů
s počtem válců v (novodobě) původním, slavném "Quattru" :yes::-!
Článek výbornej, perličky milé ;-) Všichni jistě vnímáme Mercedes-Benz a BMW jako zcela přirozené prémie, prostě to nejlepší co ve velkosériové výrobě svět má. A jistě ovšem i vnímáme tu neskutečně německou, tedy precizní cestu AUDI vzhůru do nebes, do těch nebes ke svým prémiovým kolegům. Aktivita AUDI je až neuvěřitelná, dokáží vyrobit nejen regulerní prémiovou řadu (A3 až A8) nýbrž i fantastickou sportovní ikonu v podobě Rakety 8. Tedy již nikoliv "ten v prémiovém závěsu" nýbrž zcela legitimní prémiová značka.
Ake nebudu Ti říkat, jak dopadne a jak se na ní tváří místní :o)) (pokud jsi jí neviděl, ale určitě bude k dohledání na youtube). Běžela na Eurosportu během přenosů z letošního Le Mans... docela mě pobavila :-)
Ano, posun Audi je za posledních cca. 10 let velmi výrazný.
Mercedes byl, je a s největší pravděpodobností i dále bude vnímán jako hlavně "ten" pohodlný a "klidnější. Proti tomu BMW jako "ten" "sportovec" a dle mne se už dnes Audi velmi těsně přiblížilo BMW.
Špičkové trio. Ať zvolíš kteréhokoliv, chybu neuděláš.
Jenže Mercedes a BMW jsou prostě typické prémiovky, kdežto Audi spíš beru jako sportovně-luxusní odnož Volkswagenu. To je něco jako Toyota-Lexus, Honda-Acura nebo Nissan-Infiniti. Taková umělotina...