Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi opět plánuje R8 se vznětovým motorem

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Ingolstadtská automobilka se nevzdává myšlenky na svůj vlastní supersport, jehož kola roztáčí turbodiesel.

První sériový supersport automobilky se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku měl světovou premiéru na autosalonu v Paříži v roce 2006. Světu se tehdy Audi R8 představilo s atmosférickým vidlicovým osmiválcem a je pár měsíců po jeho odhalení se začalo spekulovat o dieselu.

Ve své první generaci se R8 nakonec se vznětovým agregátem do sériové produkce nedostalo, i když v roce 2008 vznikly dva prototypy s šestilitrovým V12 TDI o výkonu 368 kW (500 k) a točivém momentu přes 1000 N.m. Namísto této verze nakonec dorazilo provedení s atmosférickým zážehovým desetiválcem.

V případě připravované druhé generace Audi R8 se v posledních dvou letech začínají množit nejrůznější spekulace o motorech, jimiž má být novinka vybavena. Prozatím nejustálenější variantu představují modernizované atmosférické osmiválce a desetiválce, spalující benzin.

Podle nejnovějších informací, které zveřejnil Automobile Magazine, ale není ani tato verze nejjistější. V roce 2016 má totiž atmosférický 4,2-litrový osmiválec nahradit dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s výkonem okolo 338 kW (460 k) a točivým momentem 500 N.m. Ten doplní atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru s výkony 397 kW (540 k) a později i s hodnotou 441 kW (600 k).

Již dříve měly být smeteny ze stolu projekty Audi R8 poháněného přeplňovanými zážehovými řadovými pětiválci a vidlicovými šestiválci, zatímco se do hry vrátilo plně elektrické Audi R8 e-tron, které má nabídnout dojezd okolo 300 km na jedno nabití.

Vedle benzinových a elektrických R8 se má údajně pracovat i na vznětovém provedení. Premiéra tohoto oblíbence Ferdinanda Piecha se má uskutečnit v roce 2017 a podle dosavadních informací má před její zadní nápravou pracovat čtyřlitrový osmiválcový turbodiesel nebo dokonce pětilitrové V10 TDI, které Audi vyvíjí pro Bentley.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
14. 7. 2014 08:08
Re: A jaký jiný motor?
nech tam daju co chcu, len nech sa o tom nerozprava.
14. 7. 2014 01:08
Re: A jaký jiný motor?
Ja bych tam narval diesel z lokomotivy, to by byl teprve tah vocpoda, to by byl teprve sportak :yes:
Nebo ze by to byl jen tezkej smradlavej lokotraktor ??? >:-[]
13. 7. 2014 22:43
Re: A jaký jiný motor?
Přesně já bych tam narval ten 6l V12 TDI Cokoliv menšího do sportovního auta nepatří :-!
Avatar - Ada je zase tady
13. 7. 2014 21:46
A jaký jiný motor?
A jaký jiný motor by měl být pod kapotou osobního vozu, než diesel? :*)