Audi opět plánuje R8 se vznětovým motorem
První sériový supersport automobilky se čtyřmi spojenými kruhy ve znaku měl světovou premiéru na autosalonu v Paříži v roce 2006. Světu se tehdy Audi R8 představilo s atmosférickým vidlicovým osmiválcem a je pár měsíců po jeho odhalení se začalo spekulovat o dieselu.
Ve své první generaci se R8 nakonec se vznětovým agregátem do sériové produkce nedostalo, i když v roce 2008 vznikly dva prototypy s šestilitrovým V12 TDI o výkonu 368 kW (500 k) a točivém momentu přes 1000 N.m. Namísto této verze nakonec dorazilo provedení s atmosférickým zážehovým desetiválcem.
V případě připravované druhé generace Audi R8 se v posledních dvou letech začínají množit nejrůznější spekulace o motorech, jimiž má být novinka vybavena. Prozatím nejustálenější variantu představují modernizované atmosférické osmiválce a desetiválce, spalující benzin.
Podle nejnovějších informací, které zveřejnil Automobile Magazine, ale není ani tato verze nejjistější. V roce 2016 má totiž atmosférický 4,2-litrový osmiválec nahradit dvojicí turbodmychadel přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s výkonem okolo 338 kW (460 k) a točivým momentem 500 N.m. Ten doplní atmosférický desetiválec o objemu 5,2 litru s výkony 397 kW (540 k) a později i s hodnotou 441 kW (600 k).
Již dříve měly být smeteny ze stolu projekty Audi R8 poháněného přeplňovanými zážehovými řadovými pětiválci a vidlicovými šestiválci, zatímco se do hry vrátilo plně elektrické Audi R8 e-tron, které má nabídnout dojezd okolo 300 km na jedno nabití.
Vedle benzinových a elektrických R8 se má údajně pracovat i na vznětovém provedení. Premiéra tohoto oblíbence Ferdinanda Piecha se má uskutečnit v roce 2017 a podle dosavadních informací má před její zadní nápravou pracovat čtyřlitrový osmiválcový turbodiesel nebo dokonce pětilitrové V10 TDI, které Audi vyvíjí pro Bentley.