Audi připravuje modulární systém. Jde o konec platforem uvnitř VW?

Audi připravuje modulární systém. Jde o konec platforem uvnitř VW?

 

Systém klasických podvozkových platforem koncernu VW se postupně rozpadá. Ne že by šlo o málo pokrokovou myšlenku, ale ušetřit se zřejmě dá i na výrobě dílů, které se v různých modelech různě poskládají.

Systém klasických podvozkových platforem koncernu VW se postupně rozpadá. Ne že by šlo o málo pokrokovou myšlenku, ale ušetřit se zřejmě dá i na výrobě dílů, které se v různých modelech různě poskládají.

Ukázal to již Roomster, který vpředu využívá komponenty Fabií, vzadu komponenty Octavie Tour, včetně podlahy pod zavazadelníkem a to celé spojuje nový střední podlahový díl. Audi připravuje další evoluci, která umožní jak dosažení úspor, tak flexibilitu při navrhování automobilů. Systém podvozkových platforem neumožňoval žádné významné změny rozchodů kol a často ani změny rozvoru náprav. Tak byly všechny vozy, vystavěné na dané platformě odkázány na dané rozměry, i když to mnohdy bylo na závadu jinak zajímavě koncipovaného vozu. Pro příklady nemusíme daleko. Vždyť první generace Škody Octavia s komponenty Volkswagenu Golf IV, byla průměrným prostorem na zadních sedadlech pověstná. Do značné míry za to mohla tehdejší platforma s rozvorem jen 2512 mm. Audi připravuje nový modulární systém pro nové vozy A4, A6 a A8, který bude sdílet řadu shodných komponent, ale přitom bude umožňovat nezbytnou změnu rozměrů. Podélně uložený motor před přední nápravou je výchozím požadavkem systému quattro. Změna polohy diferenciálu uvolnila prostor pro posun přední nápravy o 110 mm vpřed, aniž by se změnila poloha motoru. Rozchod kol se mění nejen v rámci změny velikosti ráfků, ale také vlastní změnou polohy zástavby dílů náprav. Řízení, dosud umístněné nahoře nad převodovkou se posune níže, což se odrazí na přesnějším ovládání a omezení vlivu hnacích sil na řízení.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let Česko jedná o výměně přístavů v Hamburku, může k ní dojít do pěti let

Česká republika by během tří až pěti let mohla vyměnit…

Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem Stát by mohl hradit náklady na EET, malí podnikatelé jednali s Babišem

Nejmenší obchody s jedním pokladním místem by mohly…

Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby Rytíři na Bouzov nemají nárok, odvolací soud potvrdil zamítnutí žaloby

Olomoucký krajský soud dnes v odvolacím řízení potvrdil…

ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy ČEZ prodává podíl v maďarské MOL, z transakce čeká miliardové výnosy

Energetická skupina ČEZ spustila prodej svého podílu 7,5…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči vystříhávali zaklíněného řidiče

V Libni se srazilo auto s tramvají: Hasiči…

Hasiči zasahují u dopravní nehody v ulici Zenklova, kde se střetl osobní automobil s tramvají. Podle tiskového…

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu pravou, svěřil se herec

Lubomír Kostelka slaví 90! Nikdy jsem nenašel tu…

Na konci března oslaví 90. narozeniny, ale příliš to na něm vidět není. Lubomír Kostelka nad pivečkem…

 

iSport.cz

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná, ale rozhodne forma hráčů

Legendy Sparty a Slavie o Radovi: Změna byla nutná,…

Dvakrát působil ve Slavii, teď Petra Radu čeká derby v roli kouče Sparty. Legendy obou pražských celků si myslí,…

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to o inteligenci vedení

Fanoušci Komety o cenách lístků: Prasárna, mluví to…

Vzbudilo to horkou krev už před startem samotného semifinále Generali play off hokejové extraligy. Fanoušky…

 

Reflex.cz

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb Sobotko, ty podněte jeden!

Tlachání českého premiéra na evropském summitu aneb…

Předseda české sociální demokracie a premiér Sobotka se koncem minulého týdne pravděpodobně dostal na římském…

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha o nejednoznačné historii moderní Kuby

Ostrov svobody, nebo rudý teror? Vyšla výborná kniha…

Kuba a její porevoluční vývoj jsou buď milovány, nebo zatracovány, nic mezi tím. Zatímco socialistické…