Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi připravuje modulární systém. Jde o konec platforem uvnitř VW?

Ondřej Láník
Diskuze (26)
Systém klasických podvozkových platforem koncernu VW se postupně rozpadá. Ne že by šlo o málo pokrokovou myšlenku, ale ušetřit se zřejmě dá i na výrobě dílů, které se v různých modelech různě poskládají.

Systém klasických podvozkových platforem koncernu VW se postupně rozpadá. Ne že by šlo o málo pokrokovou myšlenku, ale ušetřit se zřejmě dá i na výrobě dílů, které se v různých modelech různě poskládají.

Ukázal to již Roomster, který vpředu využívá komponenty Fabií, vzadu komponenty Octavie Tour, včetně podlahy pod zavazadelníkem a to celé spojuje nový střední podlahový díl. Audi připravuje další evoluci, která umožní jak dosažení úspor, tak flexibilitu při navrhování automobilů.

Systém podvozkových platforem neumožňoval žádné významné změny rozchodů kol a často ani změny rozvoru náprav. Tak byly všechny vozy, vystavěné na dané platformě odkázány na dané rozměry, i když to mnohdy bylo na závadu jinak zajímavě koncipovaného vozu. Pro příklady nemusíme daleko. Vždyť první generace Škody Octavia s komponenty Volkswagenu Golf IV, byla průměrným prostorem na zadních sedadlech pověstná. Do značné míry za to mohla tehdejší platforma s rozvorem jen 2512 mm.

Audi připravuje nový modulární systém pro nové vozy A4, A6 a A8, který bude sdílet řadu shodných komponent, ale přitom bude umožňovat nezbytnou změnu rozměrů. Podélně uložený motor před přední nápravou je výchozím požadavkem systému quattro.

Změna polohy diferenciálu uvolnila prostor pro posun přední nápravy o 110 mm vpřed, aniž by se změnila poloha motoru. Rozchod kol se mění nejen v rámci změny velikosti ráfků, ale také vlastní změnou polohy zástavby dílů náprav. Řízení, dosud umístněné nahoře nad převodovkou se posune níže, což se odrazí na přesnějším ovládání a omezení vlivu hnacích sil na řízení.

Ondřej Láník
Diskuze (26)