Vznětový motor 3.0 V6 TDI se podle automobilky na americký trh dostane v roce 2008. Bude tak vedle hybridního modelu (ten by se měl objevit ve stejném časovém horizontu), další alternativou k zážehovým motorům.
Musím to napsat rychle, než mě sejme Lones... se svým rychlopalným benzínovým dělem ;-) Jo, svět jde dál... Svět dál pojede na Quasimodovi se štastným číslem... a s naftou v kufru... kdo tohle čekal... Quasimodo je trefa na komoru... těm s kontem, těm, co si kalkulačky vybíraj podle počtu čísel, která mohou zobrazit... je to vždy jen o schopnostech jedince... Jeden po nocích čítává Zvoníka od Matky boží... druhej prohání Quasimoda v Kalifornskej píscích... Děláš to dobře, brácho - Quasimodem jedeš do japonský restaurace na jednohubky z rybiček... Obráceně to dělaj jiný... BRAVO AUDI :yes:
Už spěchám GTIho sejmout :-) 35 tisíc ročně neprodají ani kdyby se rozkrájeli. Tolik se tam prodává ML, X5 a XC90. Takže je jasný, jak k tomuhle číslu u Audi dospěli. Za každou cenu si namlouvají, že se vyrovnají Mercedesu, BMW a Volvu, což jsou nejúspěšnější evropani v týhle kategorii v USA. Ale Touareg loni prodal 18 tisíc, Cayenne 13 tisíc a oba pořád klesají. Q7 se s nima navíc bude trošku kanibalizovat, takže to vidím na další propad. 12000 je můj optimistický odhad.
:-) Zbytek koupí guvernér státu California... Má evropský bicepsy... možná se uvolí. Ovšem možná to nebude zapotřebí. Já tuším, že Q7 je velká US trefa. A co ta nfta? Jak to vnímáš?
To je možný. Guvernér už koupil skoro všechno od Hummera po Priuse. :-) Asi vybírá pak podle toho, s kým jede zrovna jednat. Naftu vnímám pořád stejně. Dost živě si dokážu představit, že až nasadí i v USA naftu s nějakým tím rostlinným podílem a odsíří ji a zároveň Němci budou ještě roky pracovat na čistějších variantách jejich diesel-motorů, tak nakonec splní podmínky i v těch nejliberálnějších státech (liberálních ve smyslu politickém, nikoliv ekologickém), jako je Vermont a Oregon. A taky v high-tech Kalifornii, kde mimochodem byli úplně nejdřív na světě povinný katalyzátory. Pak určitě nějaký nezanedbatelný podíl "obyčejných" lidí se snahou ušetřit (třeba jich bude 10, třeba 20 nebo 30 procent) si do SUV tu naftu dá. Rozhodně ale nehrozí, že 80 procent řidičů limuzín se přidá, tak jako v Evropě. Možná za několik desetiletí až bude stát fosilní palivo desetkrát tolik :-) Ale to jim tu "pravou" naftu budem zase závidět, protože budem jezdit na řepku nebo něco takovýho. >:D A můj osobní názor na naftu je stále stejnej. :-)
:-) Můj taky :-):yes: nejlepší je osmiválec v benzínu... ideálně doplní tlukot tvýho srdce. Co ty XC90? Ty tam asi hlavně frčej na tom osmiválci ne? A jak si tam stojí XC70... minule jsi uváděl poměrně slušná čísla.
Minule sem uváděl kompletní součet všech řad 60 a 70, aby to bylo fér a Volvo se nepropadlo v žebříčku jen proto, že pro různé karoserie má různé názvy. Takže jsem vždy uváděl S60+V70+C70+XC70. A to si stojí pak ve střední třídě velmi slušně. XC70 se prodá ročně okolo 15tisíc, C70 okolo 2tisíc, S60 okolo 25tisíc, V70 okolo 8tisíc. Pomalu to klesá jak stárnou, ale drží se pořád dost slušně. Celkem okolo 50 tisíc. BMW 3 vede segment se 100 tisícema, takže Volvo prodává polovinu. Kdybys je bral jako vyšší střední, tak jsou na samé špici s Cadillacem, Acurou a BMW.
Ehm, mňo nevim, pojem "docela slušně" bych tedy jaksi u Volva v souvislosti s US trhem raději neuváděl.. únorové meziroční změny: S40 -14.3%, V50 -40.9%, S60 -3.6%, V70 -45.4%, XC70 -15.3%, C70 -79.5%, S80 42.2%, XC90 -12.2%, Volvo celkem -16.1% (viz [odkaz] Slušný ano, ale ne prodej nýbrž průser! :-!
čím dál se ve mě zvětšuje odpor k naftě...!!! jak jsem ji akceptoval tak nyní jsem na ni vysazenej..!! nejraději mám starý 1.9D kterej mi ráno v 6 hodin mlátí pod voknem asi 10 minut než si pašák voškrabe čelní sklo... mezitím ten hluk a vybrace uvolní všechny šrouby v tom jeho krámu a ještě vymlátí díry do dlažby na parkovišti...!!! :no::no: Nafta je podřadná pohoná hmota a pro náklaďáky... kromě toho že smrdí a dělá bordel....!!! a ty jejich 3.0 TDI.... ha ha ha... :no: Jakej je Lonesi podíl nafty vůči benzínu v prodeji ve státech (evropský auta.. SUV třeba..)... ;-)
je to vážně hrůza... se podívej kolik tu jezdí aut s naftou.. a pak to tu nemá vypadat jako když zde jezdí samej náklaďák.... A nejhorší je, že si lidi myslí, že s tou naftou ušetří.... :no:
Jo... ovšem tohle se nezmění, naopak. Zajímavé to je i v premiovkách... nikdy bych si netipl, že nafta bude kralovat třeba v BMW... a ono je to tak. To víš... třílitr v benzínu a v šesti válcích je dokonalost... ovšem za 15 litrů krát 29kaček... No, a obdobně to valíš v naftě za 8 litrů... přitom pružné zrychlení v nejpotřebnejším pásmu, tj 70 - 120 ti nafta nadělí skutečně bohatě... takže vysvětli někomu, že ševelení deště je proti osmiválci burácení hromu... Do toho jde trend SUV... a tam ta nafta jaksi má svou logiku... a jsi v tom až po uši...
suv.. ok.. jenže třílitr v naftě nežere 8 litrů ani omylem... leda tak z kopce když to lechtáš.... a porovnávat porovnatelné... třílitr v turbu....!! a ne třílitr Turbo dízl proti třílitr obyč benzín... to jen pro ty kterým záleží na rozdílu 200 koní a 205 koní.. atd... Porovnej třeba 2 litrovej benzín od Saaba versus 2 litrovej dýzl od VW... velkej rozdíl..?? ani ne... ;-\
Hele zkusil sis někdy jet s 3.0l dieselem, asi ne, poněvadž nevíš o čem píšeš... Hele s 530d trasa cca 150km cca 90 km dálnice, zbytek okresky za 8,5 průměr a nijak jsem se neloudal... Nevim jak je na tom TDI ale BMW to umí... ;-) Jinak s mojí 1,9 TDi průměr 5,8l stejná cesta, takže si troufnu tvrdit, že i 3,0TDI nad 9l/100km nepůjde ;-)
troufneš nebo to tvrdíš..??? :-! je mi to naprosto jedno.. jen se musím smát, jak každej kdo jezdí naftu ji do krve brání jako fantastickou volbu... jakoby jste si tím něco omlouvali... a potřebovali "alibi" pro koupi dýzláku... >:D >:D >:D
Ked to tak citam musim napisat aj ja.Jazdim v allroade v nafte 2,5 TDi a myslim ze v zivote nikdy si uz naftak nekupim je to uplne o nicom popri tom jazdim aj na 5,8 HEMI jasne je rozdiel v motoroch ale ten zazitok z benzinu je neopakovatelny!!!Vcera som skusala Q7 v nafte aj 4,2 benzin poviem vam benzin je benzin a vzdy bude! Tot moj nazor
3.0 litr benzin ti tech 150 km kde je 90 km dalnice pod 10 da. Predpokladam jizdu podle predpisu, tj do okolo 140 tacho po dalnici. Pokud bude vice mesta, rozdil bude jeste mensi.
GTI, a k tomu si pridej blizke srovnani spotrebni dane pro benzin a diesel, coz by za soucasnych cen znamenalo, ze nafta bude stat asi 0 2 -3 Kc na litr vic nez benzin
Docela by mě zajímalo, jestli sis to někdy zkusil, porovnat BMW 530i a 530d? Hele já jo, a řeknu ti že bych vůbec neváhal a vzal naftu ;-) Je daleko pružnější, silnější (250 vs 500 Nm) a víc se k tomu autu hodí :yes:
Tvrdím tu opakovaně, že nafta v premiovce je velmi kultivovaná... bohužel systém nafty u VW už je za zenitem, a ačkoliv před deseti léty záviděl TDI každej šofér s naftou v žilách... dnes holt ta tvrdost běhu motoru je už na obtíž... Takže premiovka - OK. V běžnejch vozech musíš počítat s určitou hrubostí oproti benzínu... ale zas ti to možná vynahradí ten krouťák... Velmi dobře se mi řídila 407ka v naftě, tuším je tam 2,3... letos tam přijde ten motor 2,7 ze 607ky a to bude něco. Ale například OCTAVIA... tam to chce benzin... ten dvoulitr.
Nevim o jakem zenitu mluvis, stejne tak o tvrdosti behu, ale 3.0TDI je klasicky kultivovany a velmi tichy motor. Je to Common Rail, stejne jako vsechny 6 a vice valce od VW. Motor je to vyborny a jezdit s nim pod 9 litru jde opravdu bez problemu a budes rozhodne jeden z nejrhlejsich na ceste (i kdyz nekdo bude tvrdit, ze jedes na spotrebu).
Přesný konkrétní data neznám. Ale v naprosté většině případů ty diesely ani neprodávají! A třeba základní motorizace u BMW 7 je tam 745. A u Audi A8 prodávají jen 4,2 a 6,0 benzín. Třeba BMW dozajista nenabízí diesel v ničem ([odkaz] Nějaký pokusy dělal Mercedes a VW, ale hned jim to zarhli kvůli emisím. Naftu tam dávají jen občas do trucků (pick-upy a off-roady), protože na ty se vztahují mírnější limity, protože se nepovažujou za osobní auta. Takže dávají do obřích Fordů Duramax a do Dodge Cummins atd.
já teď někde četl studii o splodinách v CZ... a ve zkratce tam vyznívá, že cca 20% aut u nás jezdí bez catalysatorů apod a těchto 20% se podílí na celkovým znečištění asi 75%.... docela nářez... ;-\
jo jo, stary plecky a dehty starsi dvou tri let, vyrabene aby plnily stare emisni normy jsou nejvetsi svinstvo. Problem dieslu je s emisemi castic se snad podari vyresit a ani automobilky se moc nebráni tomu aby v norme Euro 5 mely diesly stejne emisni limity na castice jako benziny. vetsi prusvih bude NOx, jehoz diesel emituje radove vice a to diky vysoke spalovaci teplote pres 2500 C a v soucasne dobe neni na obzoru jine reseni nez vykoumat motor s nizsi spalovaci teplotou.
Bude se leta vyvijet, utrati se miliardy Euro, vyrobci budou ronit krokodyli slzy, jak jsou ekologicke limity likvidacni a proc ze ta auta musi byt tak draha, nez prijdeme na to, ze to vsechno vyresi uprava motoru na biolih v cene cca 2 000 Kc na 1 auto. Vyvoj takove upravy zvladne garazova firma behem letnich prazdnin. Howgh (nebo jak se to pise). :-O
Lonesi, ono i v Evrope maji dehtova SUVecka nuz na krku, nebot se na ne nevztahuje soucasna emisni norma (neplati pro SUV a 4x4 nad 2.5 tuny) ale v te co ma zacit platit letos jsou jiz zahrnuty.
No s tymi 80timy percentami by som bol opatrny. Diesle su na vrchole v Europe. ALe reality poukazuje na to ze v Nemecku9dieslovejsiu krajinu snad ani nepoznam) diesel ma horko tazko 405 predaj=moj pocit privela ved ich vidim na kazdom kroku. Ale to znamena ze tam je skoro 60% vsetkych motorov benzinovych? A ja si myslim ze v USA sa skor pojde do nizsich velkosti automobilov, a do mensich benzinovych motorov, ako smerom ku velkym traktorom. Moj predpoklad- Z full-size SUV (V8- 5.0-7.0l objemu) sa prejde na mid-size SUVcka a full-size sedany(Chrysler 300C, Buick Lucerne, TOyota Camry), postupne vidim nabeh na mensie mestske auta(Chevy Colbalt, Mini COoper, Ford FOcus) a tie s hybridmy, ale diesel? ten tak v CR s SR, aj ked aj tu sa viac oplati Fabia 1.4 nez 1.9SDI.
ale až bude stát benzin polovinu co nafta, tak si koupím klidně 4.2 nebo podobnou svini. Najedu kolem 35.000 ročně, tak počítejte se mnou. Při svém jízdním stylu jezdím s 2.0HDi za zhruba 6 litrů/100=6x28=168Kč. 350*168=58800Kč/rok. A teď totéž ale s benzínem, při stejném jízdním režimu průměrně 10l. 10*29=290Kč. 350*101500Kč. Rozdíl činí 42700Kč!! Nikdo mě nedonutí jezdit s benzínem a říkat mi, že s naftou neušetřím. A svezení komfortní, zrychlení bezpečné, 130 koníků mi stačí. A je mi jedno, jestli jedu 120 nebo 160, rozdíl je max. 1l/100, ne jako u benzínu 3 a víc litrů... :-)
počítáš jen půlku... a teď já.. já jezdím s benzínem 125 koní.. najedu mnohem víc než ty.. cca 45000 ročně.. s průměrem 8 litrů a nešetřím ani nejsem sociál co z kopce vyřadí... takže počítej na těch 35.000... tvejch 58800 a mejch 78820 (při dnešní prům ceně 28.15/l naturalu 95).. což je rozdíl 20.000Kč za rok což je skoro 1700 měsíčně.... Ted pořizovací cena je benzínu vždy menší než u dýzlu a to při cca 130 koních činí zhruba 60.000kč což je při leasingu na 3 roky stejná částka na měsíc jako nyvýšení spotřeby u benzínu.. a teď k tomu pravidelnej servis... kde je opět dražší dýzl... takže ať počítám jak počítám Peugotáku.. nevím na jaké kalkulačce to počítáš ty, takže si myslím, že si nalháváš sám sobě když počítáš jen část nákladů na provoz nafťáku v osobním autě... :-)
Máš pravdu... ten efekt u pumpy se smazává v čase jinejma úhradama a samozřejmě i tím, že většinou je auto v naftě dražší. P.S. 125 koní... to je dobrý stádo ;-) S tím už dlouhej táhlej nezatracuješ :-):yes:
hele ciello, zajeď si nejdřív k pumpě než budeš psát takový bludy a uvidíš co je levnější, navíc jezdíš za 8l/100km, ale mi z nafou jezdíme za 5-6l/100km... udělej si v tom jasno sám než něco napíšeš >:D
Hele, bud na me nasranej jak chces, ale neokecas, ze PD ma jedinou ctnost a tou je velmi nizka spotreba. Jinak je to bes. CR je na tom o vesmir (jak rika GTI) lip. Ja naftu vubec nemusim, tim jsem znamy, ale nektery CR (BMW, PSA, Ford,..) ty jsou vazne stejne dobry jako benzin. Tam je to skutecne jen o osobnich preferencich, jestli benzin nebo naftu. Chapu, ze sis to vybral a mel jsi pro to svy duvody, ale ctnosti/nectnosti PD proste neokecas;-) PS: Mel jsem na kocni prispevku smajlika, to abych utlumil vasne:-) (marne)
Dobře, pokud bereš nové auto, pak se s tím dá samozřejmě souhlasit, ale při nákupu jetého už je nafta výhodnější...a nevím, v čem je servis dražší..filtr a výměna oleje jednou za 20.000km mě vyjde na 2tis, neřekl bych, že benzín se dá servisovat o tolik levněji, nehledě na to, že dieselové motory mají (měly by mít) větší životnost. Ať si každý jezdí v čem chce, ale je to moje věc a i 20.tis ušetřených za rok mi nepřijde jako úplně špatná věc (dvě dovolené na horách, třeba). A na 8 litrů u benzínu v průměru věřím tak leda při okrskách+dálnice, ale rozhodně ne město a rozhodně ne nějaká razantnější jízda. 8 litrů mi to bere při 170..předchozí 1.6 brala při 170 snad 15 :no:
Mam 3l benzin AWD. Kdyz jezdim plynule a normalne radim, tak jezdim mesto v klidu za 10 nebo i lehoucce pod. Kdyz jezdim svym stylem, tak 11,5 a kdyz jako hovado, tak i za 14. Kdybych jezdil jen na 2-3 jako ty s tou 1,6 , tak budu jezdit za 20;-)
Ja mel donedavna 2.5 V6 benzin a mohu rict, ze kdyz jsem jel na spotrebu, tak sem se soural, ze me predjizdela kde jaka felcka. Kolem 120 a bralo to kolem 9l, ve meste jsem se NEDOSTAL pod 10 i kdyz jsem jezdil jak social. Nebylo to zadny stary vyrachtany auto, ale jedno vim, s dieslem clovek jezdi chte nechte porad levneji. Bohuzel to mohu z VLASTNICH zkusenosti potvrdit.
PS: Spotrebu u AWD 3.0 pod 10l ve meste ti neverim. Tedy pokud to netalcis.
Nemam duvod si vymyslet. Je tu par lidi, kteri me znaji a maji moznost si to overit a navic vedi, ze skutecne nejsem z tech, kteri lzou. Kdyz jedu nejakou dlouhou streku (po dalnici) a podle predpisu, tak jsem se dostal i tesne pod 9l. Ja nerikam, ze to za tech 10l jezdim porad. Vetsinou jsem nekde nad 11, ale jde to a nemusim to tlacit. Nijak taky nepopiram, ze nafta jezdi s nizsi spotrebou (nezamenovat s levnejsim provozem viz. cielluv prispevek vyse). Chtel jsem jen demonstrovat, ze strasak spotreby benzinu neni tak velky, jak by si nekteri prali. A navic to mam s cim porovnavat, protoze otec ma naprosto stejne auto a jezdi +- za stejnou spotrebu jako ja.
Ok, ja jen vim to, ze kdyz jsem jezdil s benzinem, tak to zralo jak prokoply. Kdyz stejne jezdim s naftou, zere to zatracene malo oproti benzinu. To je asi taky duvod, kdyz jede clovek po dalnici tak 85% aut co jezdi jak silenci a vice predjizdi, nez jsou predjizdeni, to ma v dieslu.
Naklady na auto tezko rict, na benzin (2.5 V6) to bylo pomerne drahy, na naftu to mam o neco malo levnejsi.
PS: Je jezdit a jezdit, kdyz clovek dodrzuje predpisy, tak se vlece jak slimak a je jeden z nejpomalejsich. Ja jezdim svizne, nikoli vsak hodne rychle a jezdim za polovinu co ty. Taky nemam duvod lhat, jen rikam, mam naftu a jsem rad ze tu naftu mam.
OK, ja taky nevynasim jedno nad druhe. Je to vec osobnich preferenci. Kazdopadne je blbost modlit se k usporne nafte nebo zatracovat rozezrany benzin. Kazdemu dle jeho osobnich prani.
Ked si kupoval otec aj stryko auto chceli Passat V6 ale jeden bral benzin 2,8 druhy naftu 2,5. Ked sme isli minule na dovolenku spolocne vo dvojke. Nafta isla prva a benzin druhy . trasa asi 350 km. Spotreba benzin 11 l na 100km a nafta 7 l. Niet sa o com bavit rozdiel v cene pri tej istej vybave bol asi 70 000 sk diesel drahsi.
benzín versus mazut... Diesel máme podvědomě jaksi spojený s těžkou prací: elektrocentrály, mazutové výtopny, kombajny a žluté Mercedesy cirkusáků... Jenže- v Americe naše žabomyší války o desetiny litru nikoho nezajímají. Podud máš na Q7, neztrapňuj se rovnicema pro sociálně slabé, a na rukou místo mastných skvrn nos raději golfové rukavičky ;-) Amerika naftu nechce, ani nepotřebuje. Jenom pár bláhových fantastů sní o globální sečkovici poháněné kolovratem na mastnou vodu...
Jasně že jezdim na naftu a nevidim důvod, proč s tím tady maji nějaký lidi problém (ciello atd.). To je ho 125koňový benzínový stádo do dlouhýho táhlýho vezmu kdy si zamanu hahaha >:D
taky jezdím na D ;-\ ale ráno bojuju s nutkáním na černou kuklu- aby mě nikdo nepoznal že do toho ropáka sedám já >:D:-!. Ale vážně: trochu toho lituju...Příště se asi opět vracím k nitroglycerinu >:-[]
Hele já vůbec nelituju, měl jsem benzínů dost 1.4, 1.6, 2x1.8, 2.0 a teď 1,9 TDI a musím říct že je to zatím to nejlepší co jsem měl, sice to má na svědomí plná výbavam, ale nelituju ani omylem... příště to bude taky nafta,doufám, že trošku tišší Common Rail hahaha :yes:
Hej,najlepsie spravis ked si kupis auto s motorom,ktory ma poslednu generaciu common-railu a okrem toho a potom,ked budes kazdych 20 000km menit vstrekovacie trysky za 50 000,tak si mozno spomenes ze existuje aj nejaky nekarcinogenny benzinak. Inak co sa tyka nafty,oplati sa ak jazdis viac ako 45 000km rocne... :no::no:
Nesmysl, jde jen o to, pokud tu naftu kupujes novou, pak jsou tve propocty tak nejak trochu uchazejici. Jinak ty tvoje kecy me fakt dostaly. Pokud mi u auta s CR nevydrzi trysky 20t km, je to v ramci zaruky, zdarma opraveno. Jde videt, ze ty jezdis asi nejakym starym pekacem a tady jen zavidis. A to jsem si myslel, ze zavist je ryze ceska vlastnost.
ne neboj sa nezavidim ti:-) Ja by som do dieslu nesadol,ani keby to bol maybach(trochu prehanam). Ono je to pravda ze tie vysokotlakove trysky vstrekujuce naftu rovno do valcov nemaju moc dlhu zivotnost(viem to aj zo skusenosti znamych...). Okrem toho na taketo suciastky sa nevztahuje zaruka,podobne ako aj na brzdy,brzdove platnicky atd... Co sa tyka starych dieslov,tak si myslim,ze je to zla investicia. Po viac rokoch sa totiz zacinaju vecsie investicie do dieslov,a okrem toho, by som sa hambil,ze jazdim karcinogennym traktorom :-!
Pokud se ti auto pokazi, je v ramci zaruky opraveno, pokud jde o ty trysky. Nevim kde si auta kupujes ty, ale kazdy solidni vyrobce tuto zaruku poskytuje. Nemuze se stat, abys k mercedesu prisel s novym E-ckem 320CDI ze mas spatny trysky. Nidko se na nic nebude ptat, auto ihned opravi. Tedy, az si koupis vlastni auto za vic jak mega, budes mluvit jinak. Zatim ale vidim, ze jezdis ve starych benzinovych pekacich a tady delas ramena. (pokud kupujes auta ojety, nedivim se ze ti na to nedaji zaruku)
PS: Reci jako ze se stydis sednout do diesloveho auta, je jak nejaky vykrik teenagera, ktery dela ramena na internetu, vlastni 4 Prosche, 1x Ferarri a BMW 745iL. Probud se.
Diesel je paráda, neviem ako niekto môže na diesely nadávať, trysky v záruke vymenia bez problémov, je pravda, že tie prvé generácie Common Rail sa strašne kazili, poznám to aj s dodáviek Mercedes Sprinter, Renault Master, Opel Movano. Osobné autá nemjú žiaden problém, známy má Mercedes G 400 CDI a E 320 CDI, ďalší ML 320 CDI, jazdil som na všetkom, idú nenormálne dobre bez problémov na tryskách a jazdia nonstop veľa km, ja ostávam pri VW Golf, Passat a Octavia, všetko len TDI, iné nikdy nechcem, ten s tým benzínom nech si kúpi starý bavorák 750 benzín, stoja pár korún, ale toľko isto dáš za rok do benzínu.
Nafta, naftovej motor dnes v Evropě, tedy zejmena systém CR... je opravdu na špici své doby. Problém je, že v Česku degradovali naftový motory naftový kovbojové... kapišto... levná nafta z kaňáku... kámoš na gagru ho dojí... takže se na to nabaluje kdejaká lůza a pak tu může letět ten neskonale primitívní popěvek "f tedeičku" Jo, tohle je produkt zoufalců splasklejch peněženek, nemorálních halzlíků, co svůj život staví na přikrádání... fuj. Je samozřejmě něco úplně jinýho, když jedeš pětkovýho bavoráka a ševelí ti tam světovej motůrek a ty ho zásobuješ u Shellu nadupanou naftou... jo, to je řešení. Takže vedle sebe máme jak benzín tak naftu k důstojnému použití... jen holt... to nechce bejt ten KANISTROVEJ KOVBOJ. Ovšem do coupé, do Brery, do 407 coupe apod... tam bych naftu nedal.
ale ale GTY by lil naftu do kanistru? :-) já sem pro, do 407C bych tu naftu rozhodně nadával s tim automatem...pěkně 2.7HDi s 6tikvaltem do pazoury :yes::-)
Samo, že tě zajímá každej účet u pumpy... no tak, je to jednoduchý... s naftou tě bude stát každej kilometr o kačku až kačkupade míň... a když budeš mít již několikátý auto, budeš vědět, že tě každej kilák stojí cca 10 (a s naftou 9) korun... Když je máš, jezdíš, když tu pětku na kilák nemáš... jezdit nemůžeš... Schválně si to propočítej... a to beru auťák kolem 500-700 tyček... P.S. Víš vůbec, co stojí havarijní pojištění na káru za mega a půl? Holku ti nepojistěj... káru nepojištěnou nechat nemůžeš... to je snad jasný... Takže pokud ti tvůj šéf hází průměrně do kapsy průměrnou mzdu... tak bys vydělával akorát na dobrý pojištění, nájem za byt, k tomu dvě kina do měsíce a jednu parádní večeři v Ambientu... aby jako bylo jasný :-):yes: Jo, a někdo by tě musel tlačit... protože bys neměl na benzín. Ani na naftu :-O;-):-):yes:
To znamena jediny. Jeste nejsi hoden prijmout jeho moudro;-) Musis na sobe makat:-) Zacal jsi dobre, mas Skodovku v nafte. Az prijmes Apostola a Guru, tak uz nebudes muset ani cist co pise a bude ti vsechno jasny >:D >:-[]
Hele až bude Golf vypodat nějak rozumně a ne jako teď IGV ;-) tak o něm budu uvažovat a apoštol nemusím, protože ho má skoro každá kravata... No jen kombík bych mohl... a k GTI? Snad ani nic říkat nebudu >:D
:yes:;-) Jo - IIGVI :-) to bude nářez... cejtím to v kloubech. Apoštol variant je velmi povedené auto. GTIčko... díky vyzrálosti, díky motoru (světovej motor roku 2005) a díky DSG... jasná volba i pro běžné ježdění. Nevím, zda jsi ho jel... co by tě hlavně fascinovalo... jak to tam všechno o řád lépe funguje než u tvého... už jsem to tu psal při srovnání RS a getei... RS je velmi vyzrálé vozidlo... jenže prostě... v getei je všechno o fous lepší... je to ale logické. To máš jako v prmiovkách, vezmeš tam za čudlík a chceš rozsvítit a fascinuje tě odpor toho čudlíku... je to proto, že u premiovek se řeší i odpor té čudlíkové pružiny... a taky ovšem platíš víc... jo, za všechno se platí. Tak to getei doporučuju vyzkoušet.
Bylo to tenkrát, když vyjelo v Passatu první PD, rok tuším 98-99. 85Kw/285Nm. Prubířským kamenem se stala cesta z Brna na Hodonín a srdcové stoupání Ždánického lesa...Měl jsem cihlu na plynu a vychutnával si tah, když se ve zpětném zrcátku objevila rezavá Sierra...Její jízda připomínala houpavý trajekt Estonia a její posádka se evidentně dobře bavila. Přišlo to jako blesk z čistého nebe...Sierra předemě nejprve vystrčila svůj zamaštěný čumák, a nakonec se přede mě posunula celá její Eprozinová karoserie. Její výfuk chrlil mraky olova a nadaleko vysílal modré kouřové signály. Ale prostě byla přede mnou ;-\ Dodnes si pamatuju ten nápis z její zádi: 2.9i ghia... Jel jsem naplno v tehdy nejlepším tahounu evropy a udělá mě v kopci popelnice z vrakoviště... Dodnes jsem to nevydýchal. Co z toho plyne? Nic.Ale je to ze života-nikoliv z prospektu na křídovém papíře...
:-) Dobrej horor... :yes: Krásný je, že na tohle už nikdy nezapomeneš. To, kde, kdy a s kterou sis to poprvé rozdal už nepamatuješ, ale pokoření v dlouhým táhlým :-) to se prostě zapomenout nedá :-) P.S. No, to víš... 115 koní... na tu váhu... tos musel jezdit hodně "důstojně" ;-):-)
Koukám žes vysazenej na Oply... Vectra OPC je snad nejlevnějších 250 koní v důstojné velikosti na trhu... Vnitřek Vectry mě nebere tedy vůbec. Opel není mé téma... I když... ten kombík... ani nevím jak se jmenuje... to je velmi povedené, stylové auto.
Vypadlo mi to jméno... Jo, S60R... vždycky mi vytane na mysl, když tu Subaruboys masturbujou na 280 koních :-) a přitom je předjede takřka v civilním kabátu neskutečný dělo na 300 koních. Dávaj do toho sedadla v barvě přírodní, cognakové barvy... to je velmi působivé :yes: Je to samozřejmě jiná liga, než ST220... a (bože) Mazda6 ;-)
Pořád se tady řeší ekonomický rozdíl mezi naftou a benzínem a trochu se zapomíná na to, že některým lidem může vyhovovat i to, jakým způsobem "podává" výkon diesel.. mám na mysli zejména "dostupnost" výkonu a točivého momentu.. měl sem půjčený BMW 530d a musím uznat, že těch 500 Nm ve dvou tisících (nevim přesná čísla) je opravdu famózních a poměrně velkému auto uděluje slušné (pro mě naprosto dostačující) pružné zrychlejí :yes: I když sem tomu poměrně šlapal na krk, tak spotřeba byla pořád relativně nízká, typoval bych tak o 3-5 litrů nižší než při srovnatelné jízdě v 530i.. Není tady někdo, kdo by měl dlouhodobější zkušenost s 530i a 530d? Jaký byl dlouhodobý rozdíl ve spotřebě?
Opakovaně tu píšu, že rozhodující je, jak ti to zrychluje mezi 70 - 120 a proto je nafta tak přitažlivá. Nafta má nevýhodu jen ve větší hrubosti chodu... to je dost eliminováno v premiovkách... v běžný masovce je to ještě pro zlost. Pamatuju na nějakou předminulou Vectru... tam byla nafta asi na 60ti koních :-) Takže, když jsi chtěl zažít, co to je sto za dvacetpět vteřin, vyjel jsi někam na kopec a - pak to spustil dolu :-) Jo, a pak taky není auto jako auto. nějakej kolega tu nedávno upřímně popsal jaký to je, když startuješ promrzlou C5 v naftě... tak to mi vstávaly vlasy hrůzou - musel čekat... pak teprv mohl startovat. Chytlo to napodruhý a zas musel čekat, ani už nevím na co... no prostě... člověk si musí umět vybrat.
V podstatě souhlas, mě osobně průběh výkonu u dieselu docela vyhovuje, což je taky jeden z důvodů, proč mám diesel. Co se týče novejch CR motorů, tak jakmile se zahřejou, tak už to zvukově docela jde (když je mínus dvacet, tak to chvilku chrochtá..). Jediná připomínka - dneska už můžeš mít hodně dobrej diesel i ve střední třídě, dokonce i v nižší střední (viz předchozí příspěvek - stejnej motor jako je v IS220d dávaj i do Avensise a Corolly :yes: )
OT: Video: Great comparison of the Lexus IS220d and BMW 320d
[odkaz] Trochu větší video, (pokud nemáte dostatečně rychlé připojení) doporučuji začít to stahovat a jít na kafe ;-) Stojí to ovšem za to.. dozvíte se, který auto racing driver´s choice a který je gentlemen´s choice ;-) Lexus ruleZZ!