Donedávna spoléhalo kompaktní SUV Audi Q3 výhradně na dvoulitrové benzinové a naftové motory, nyní však plní roli základní motorizace přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka.
TSI JE BENZÍNOVÝ PŘÍMOSTŘIK PRODUKUJÍCÍ RAKOVINOTVORNÝ PRACH !! [odkaz]
Jinými slovy : v letošním roce 2014 bude mít premiéru nový o dost lepší ELEKROMOBIL TESLA MODEL X [odkaz]
a samozřejmě si ho můžete OBJEDNAT : [odkaz] 2014 USA / 2015 EU
PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU, VEDE DO NEBE :-!
1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3.) [odkaz]
Je to zřejmě první případ zástavby nového motoru z řady EA211 do staré platformy PQ. Že by šlo o starou 1.4 je vyloučeno, protože splňuje EU6. Vypadá to tedy, že i nové motory určené pro MQB lze do staré platformy namontovat. Lze tedy očekávat, že následovat bude i Tiguan, Scirocco a spol.
Díky za upřesnění, na Polo a A1 jsem úplně zapomněl. Někde jsem četl, že s umístěním nových motorů do staré platformy je problém, ale evidentně to bude jen problém marketingový.
Došlo ke změně v uložení zážehových motorů, teď se montují jako vznětové. Dříve se montovaly vznětové skloněné dozadu a zážehové dopředu, pokud si dobře pamatuji. Se starými platformami není problém, protože musely pojmout vznětové jednotky. Naopak by to mohl být problém. Ale jak se říká, když se chce, tak to jde.
Plán byl postupně staré motory nahradit. Kromě A1/ Pola to udělali například u čínské Jetty/ Rapidu/ Santany.
No já nevím, ale nevyžaduje pak změna v uložení motoru (sklon dozadu místo dopředu), i když je třeba stejně těžký, také změnu v nastavení podvozku?? Vždyť se musí změnit rozložení hmotnosti!
Není to něco, co bych sledoval, ale různé motorizace se někdy liší v podvozcích. Typicky se liší vznětové od zážehových. Nevím, na co narážíš. S novými motory na starých platformách by neměl být problém, protože jsou lehčí a jsou skloněné směrem ke středu vozu. Auta jsou laděná na nějakou konfiguraci, kterou možná jezdíš, možná nejezdíš. Podvozek by mohli upravit, možná jim to za to stát bude, možná nebude. Takhle od stolu těžko můžeš říct, jestli to pro tebe bude změna k lepšímu, nebo k horšímu.
Nenarážím na nic, jen jsem tak zauvažoval. Ale pravda je, co píše white label, že daleko větší změna je různé rozložení osob a nákladu, takže tohle asi nikdo řešit nebude, resp. nemusí.
Bavíme se o rozdílu asi 25 kg a pootočení o řekněme 20 stupňů (přesné úhly si nepamatuji, jen odhad). Nic extrémního. Pokud to udělají v rámci faceliftu, tak je dost dobře možné, že na podvozek stejně sáhnou. Řeší se to, ale obecně lze jen těžko říct, jestli změna bude k lepšímu, nebo k horšímu. A i kdyby byla k horšímu, tak jestli bude tak výrazná, že by nesplnili cíl. V tomhle případě jde o drobné odlehčení předku, což by u FF neměla být katastrofa (mělo by to spíš prospět).
Zkrátka, takováhle úroveň ladění není u běžných aut ekonomická a vzhledem k tomu, jaký vliv má řidič, i postrádá smysl. Jak jsem napsal, některé konfigurace fungují lépe, jiné hůře. Kdyby ti šlo o každé kilo, tak ti bude dělat problém i výbava. Ta elektronika něco váží.
Neplánuje sa aj kombinácia 1,4 TFSI a quatro? Nakoľko sa v tejto kombinácii predáva aj VW Tiguan a sú to v podstate zhodné automobily. Ďakujem za odpoveď.
pre 1,4 v Q3 quatro nebude. V Tiguane je 1,4 konstrukcne starsi a to je turbo+kompresor. Q3 ma iba turbo. Ja by som si osobne pockal na noveho Tiguana ale aj Q3 je super a asi z Q modelov aj najkrajsii.
Motor v Tiguanu je sice jiný, má o něco vyšší výkon, ale o něco menší točivý moment. Mají zkrátka vyšší laťku. Stejně tak nenabízí Haldex k 1,6 TDI u A3, kdežto VW u Golfu ano. Technicky tomu nic nebrání, jen to nabízet nechtějí.
Za cca 7L to jezdi dlouhodobe v Golfu, takze tady pri te vaze a aerodynamice tak za 7,5-8L a po meste na kratsich bych rekl az k 9L. Koncern ty spotreby ma hodne optimisticke a to i u dieslu. Papirove ma EU jiste radost ;-)
Ideální volba ... pro katalog. Docela by mě zajímal očekávaný podíl tohoto motoru. Podle mě bude tvořit jen položku v katalogu, která snižuje vykazované emise na model. 5.9 l naprostá utopie, reálně myslím bude 7 l s větrem v zádech...
Mimochodem, skvělé fotografie.
1) i audi dělá popelnice
[odkaz]
2) kolik u audi dostali za to, že zaparkovali čistě náhodou zrovna před gucci >:D
[odkaz]
Kolikrát to člověk musí napsat. Pokuty se počítají z registrací. Ne z nabídky. Kdo to bude kupovat... totiž Q3 si nikdo nekoupí na popojíždění po městě. ;-) Kdo pak asi kupuje A4 s 88 kW 1,8 TFSI.