Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi Q3 1.4 TFSI: Downsizing pro městské SUV

Donedávna spoléhalo kompaktní SUV Audi Q3 výhradně na dvoulitrové benzinové a naftové motory, nyní však plní roli základní motorizace přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka.
Zpět na článek
29. 1. 2014 14:50
29. 1. 2014 15:33
29. 1. 2014 16:31
29. 1. 2014 17:06
29. 1. 2014 20:04
29. 1. 2014 22:24
30. 1. 2014 07:10
29. 1. 2014 14:50
...
Není tenhle motor v nabídce náhodou už od září? Proberte se.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
30. 1. 2014 10:01
Re: VW DAS AUDI a jeho TSI
TSI JE BENZÍNOVÝ PŘÍMOSTŘIK PRODUKUJÍCÍ RAKOVINOTVORNÝ PRACH !! [odkaz]

Jinými slovy : v letošním roce 2014 bude mít premiéru nový o dost lepší ELEKROMOBIL TESLA MODEL X [odkaz]

a samozřejmě si ho můžete OBJEDNAT : [odkaz] 2014 USA / 2015 EU

PS: ČUCHÁNÍ RAJSKÝCH VÁNKŮ Z LAUFU, VEDE DO NEBE :-!

1. NEJLEPŠÍ = ELEKTROMOBIL (čistý) [odkaz]
2. LEPŠÍ = LPG / CNG (trochu CO2 a plynů) [odkaz]
3. JDETO = BENZÍN BEZ PŘIDUŠENÍ PŘÍMOVSTŘIK TSI 1995-2009 (CO2 a plyny)
4. HORŠÍ = DIESEL s DPF od 2009 (plyny a rakovinotvorný prach) [odkaz]
5. ŠPATNÝ = BENZÍN TSI bez DPF od 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 4.) [odkaz]
6. NEJHORŠÍ = DIESEL bez DPF do 2009 (10x víc rakovinotvorný prachu než varianta 5. a 100x víc než varianta 4. a 1000x víc než varianta 3.) [odkaz]

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
29. 1. 2014 15:33
zajímavé
Je to zřejmě první případ zástavby nového motoru z řady EA211 do staré platformy PQ. Že by šlo o starou 1.4 je vyloučeno, protože splňuje EU6. Vypadá to tedy, že i nové motory určené pro MQB lze do staré platformy namontovat. Lze tedy očekávat, že následovat bude i Tiguan, Scirocco a spol.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
29. 1. 2014 15:53
Re: zajímavé
De facto ano - motor 1,4 TSI s vypínáním válců je také nová konstrukce dostupná na starší platformě, konkrétně v Polu BlueGT a A1.
29. 1. 2014 16:06
Re: zajímavé
Díky za upřesnění, na Polo a A1 jsem úplně zapomněl. Někde jsem četl, že s umístěním nových motorů do staré platformy je problém, ale evidentně to bude jen problém marketingový.
29. 1. 2014 16:31
Re: zajímavé
Došlo ke změně v uložení zážehových motorů, teď se montují jako vznětové. Dříve se montovaly vznětové skloněné dozadu a zážehové dopředu, pokud si dobře pamatuji. Se starými platformami není problém, protože musely pojmout vznětové jednotky. Naopak by to mohl být problém. Ale jak se říká, když se chce, tak to jde.

Plán byl postupně staré motory nahradit. Kromě A1/ Pola to udělali například u čínské Jetty/ Rapidu/ Santany.
29. 1. 2014 16:47
Re: zajímavé
No já nevím, ale nevyžaduje pak změna v uložení motoru (sklon dozadu místo dopředu), i když je třeba stejně těžký, také změnu v nastavení podvozku?? Vždyť se musí změnit rozložení hmotnosti!
Avatar - white label
29. 1. 2014 16:54
Re: zajímavé
Celkové rozložení hmotnosti vozu ti změní třeba i různé (počet osob i jejich rozmístění) obsazení vozu osobami a nákladem.
29. 1. 2014 17:06
Re: zajímavé
Není to něco, co bych sledoval, ale různé motorizace se někdy liší v podvozcích. Typicky se liší vznětové od zážehových. Nevím, na co narážíš. S novými motory na starých platformách by neměl být problém, protože jsou lehčí a jsou skloněné směrem ke středu vozu. Auta jsou laděná na nějakou konfiguraci, kterou možná jezdíš, možná nejezdíš. Podvozek by mohli upravit, možná jim to za to stát bude, možná nebude. Takhle od stolu těžko můžeš říct, jestli to pro tebe bude změna k lepšímu, nebo k horšímu.
29. 1. 2014 17:52
Re: zajímavé
Nenarážím na nic, jen jsem tak zauvažoval. Ale pravda je, co píše white label, že daleko větší změna je různé rozložení osob a nákladu, takže tohle asi nikdo řešit nebude, resp. nemusí.
29. 1. 2014 20:04
Re: zajímavé
Bavíme se o rozdílu asi 25 kg a pootočení o řekněme 20 stupňů (přesné úhly si nepamatuji, jen odhad). Nic extrémního. Pokud to udělají v rámci faceliftu, tak je dost dobře možné, že na podvozek stejně sáhnou. Řeší se to, ale obecně lze jen těžko říct, jestli změna bude k lepšímu, nebo k horšímu. A i kdyby byla k horšímu, tak jestli bude tak výrazná, že by nesplnili cíl. V tomhle případě jde o drobné odlehčení předku, což by u FF neměla být katastrofa (mělo by to spíš prospět).

Zkrátka, takováhle úroveň ladění není u běžných aut ekonomická a vzhledem k tomu, jaký vliv má řidič, i postrádá smysl. Jak jsem napsal, některé konfigurace fungují lépe, jiné hůře. Kdyby ti šlo o každé kilo, tak ti bude dělat problém i výbava. Ta elektronika něco váží.
29. 1. 2014 16:58
Otázka pre AUTO.CZ
Neplánuje sa aj kombinácia 1,4 TFSI a quatro? Nakoľko sa v tejto kombinácii predáva aj VW Tiguan a sú to v podstate zhodné automobily. Ďakujem za odpoveď.
Rozbalit vlákno
2
29. 1. 2014 20:51
Re: Otázka pre AUTO.CZ
pre 1,4 v Q3 quatro nebude. V Tiguane je 1,4 konstrukcne starsi a to je turbo+kompresor. Q3 ma iba turbo. Ja by som si osobne pockal na noveho Tiguana ale aj Q3 je super a asi z Q modelov aj najkrajsii.
30. 1. 2014 10:56
Re: Otázka pre AUTO.CZ
Motor v Tiguanu je sice jiný, má o něco vyšší výkon, ale o něco menší točivý moment. Mají zkrátka vyšší laťku. Stejně tak nenabízí Haldex k 1,6 TDI u A3, kdežto VW u Golfu ano. Technicky tomu nic nebrání, jen to nabízet nechtějí.
Avatar - vyroubal
29. 1. 2014 22:24
Spotřeba
Spotřeba 5,9 litrů???? Úsměvné. Na delších trasách kolem 7 l, na kratších tak 8. A to jsem při zemi.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Choochoo
30. 1. 2014 07:10
Re: Spotřeba
Za cca 7L to jezdi dlouhodobe v Golfu, takze tady pri te vaze a aerodynamice tak za 7,5-8L a po meste na kratsich bych rekl az k 9L. Koncern ty spotreby ma hodne optimisticke a to i u dieslu. Papirove ma EU jiste radost ;-)
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2014 00:08
Ideální volba?
Ideální volba ... pro katalog. Docela by mě zajímal očekávaný podíl tohoto motoru. Podle mě bude tvořit jen položku v katalogu, která snižuje vykazované emise na model. 5.9 l naprostá utopie, reálně myslím bude 7 l s větrem v zádech...

Mimochodem, skvělé fotografie.

1) i audi dělá popelnice
[odkaz]

2) kolik u audi dostali za to, že zaparkovali čistě náhodou zrovna před gucci >:D
[odkaz]
Rozbalit vlákno
2
30. 1. 2014 08:19
Re: Ideální volba?
ad2) Profesionální manželka si zašla nakoupit do krámu...který je ale v neděli zamřížovaný :-)
30. 1. 2014 11:01
Re: Ideální volba?
Kolikrát to člověk musí napsat. Pokuty se počítají z registrací. Ne z nabídky. Kdo to bude kupovat... totiž Q3 si nikdo nekoupí na popojíždění po městě. ;-) Kdo pak asi kupuje A4 s 88 kW 1,8 TFSI.