Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Audi Q3 prozrazuje české ceny. S patnáctistovkou stojí 865.900 Kč

David Bureš
Diskuze (25)

Druhá generace Audi Q3 přichází na trh s pěti motorizacemi, které zastupují dvě verze naftového dvoulitru, benzinová patnáctistovka a dvě verze benzinového dvoulitru.

Druhou generaci Audi Q3 jsme si mohli poprvé prohlédnout v létě, prvně jsme se s ní pak svezli na podzim. Teď na konci roku konečně prozrazuje české ceny. Ze zveřejněného konfigurátoru vyplývá, že začínají na částce 865.900 korun.

Základní cena se vztahuje na přeplňovanou zážehovou patnáctistovku, která se skrývá pod obchodním označením 35 TFSI. To znamená výkon 110 kW, pohon předních kol a kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou. Alternativou je sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, a to za příplatek 63.000 korun.

Video se připravuje ...

Patnáctistovka a základní turbodiesel v kombinaci s dvouspojkovou převodovkou jsou aktuálně jedinými motory v nabídce Q3 dostupnými s pohonem předních kol, všechny zbývající jsou standardně čtyřkolkami. Třeba oblíbený dvoulitrový turbodiesel se 110 kW (Q3 35 TDI quattro) v kombinaci s manuálem stojí 970.900 korun. Současný vrchol v podobě benzinového dvoulitru se 169 kW (Q3 45 TFSI quattro) přijde na 1.100.900 korun, standardně je spárováný se sedmistupňovým S tronicem.

Standardní výbava Q3 přitom čítá tempomat, asistent pro jízdu v pruzích, rádio s 10,25palcovým dotykovým displejem a čtyřmi reproduktory, manuální klimatizaci nebo 17palcová litá kola. Dále v základu nechybí ani světelný a dešťový senzor, diodové světlomety, zadní lavice posuvná a sklopná v poměru 40:20:40, multifunkční volant s koženým věncem nebo vyhřívaná a elektricky nastavitelná vnější zpětná zrcátka.

Příplatková výbava je bohatá, jak je u luxusních značek zvykem, přičemž zaujme hlavně akční paket Gravity. Ten za 122.300 korun rozšíří výbavu o zadní parkovací čidla, digitální přístrojový štít, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládané víko zavazadelníku, vyhřívaná přední sedadla, bezklíčové zamykání, diodové světlomety s dynamickým osvětlením nebo elektricky nastavitelnou bederní opěrku.

Jiné prvky jsou k dispozici jednotlivě. Navigace samostatně přijde na 60.900 korun, elektricky otevíratelná dvoudílná skleněná střecha na 36.800 korun a sportovní podvozek na 6.200 korun.














Audi Q3 – technická data a české ceny nabízených motorů
Motor Q3 35 TDI quattro Q3 35 TDI Q3 40 TDI quattro Q3 35 TFSI Q3 40 TFSI quattro Q3 45 TFSI quattro
Pohon 4x4 4x2 4x4 4x2 4x4 4x4
Zdvihový objem [cm3] 1968 1968 1968 1498 1984 1984
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/3500-4000 110/3000-4200 140/3500-4000 110/5000-6000 140/4200-6700 169/
5000-6700
Točivý moment [N.m/min] 340/1750-3000 340/1750-3000 400/1750-3250 250/1500-3500 320/1500-4200 350/
1500-4400
Převodovka 6M 7DS 7DS 6M (7DS) 7DS 7DS
Max. rychlost [km/h] 211 207 221 211 (207) 220 233
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,3 9,2 8,0 9,6 (9,2) 7,4 6,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,5 4,7 5,5 6,0 (5,7) 7,2 7,3
Základní cena [Kč] 970.900 963.900 1.070.900 865.900 (928.900) 1.035.900 1.100.900
David Bureš
Diskuze (25)
21. 12. 2018 10:19
Re: To označení motorů je úlet
Tiez to vidim rovnako. Nasadili cisla, aby 1.0 tsi neposobilo nepatricne a pre istotu ich dali vyssie ako konkurencia, nech to posobi vykonne :-)
21. 12. 2018 10:17
Re: To označení motorů je úlet
Ono to DS7 je presne uprostred, takze tazko povedat, ktore Audi je konkurencia. Za mna prave Q3.

Audi Q5 - dlzka 4.66m razvor - 2.82m
DS7 - dlzka 4.57m razvor - 2.73m
Audi Q3 - dlzka 4,48m razvor - 2.68m

Cenovo je tiez skor v teritoriu Q3, resp. pod nou.
Avatar - white label
21. 12. 2018 00:20
Re: označení motorizace
Klasický obsah přestává mít patřičnou informační hodnotu v momentě, kdy mají (téměř) všechny verze R4 obsah 2.0 a u R6/V6 obsah 3.0 a přitom se navzájem výkonově (při shodném objemu) výrazněji liší.
Avatar - white label
21. 12. 2018 00:16
Re: To označení motorů je úlet
"Marketéři" od Audi si zřejmě řekli, když už s tím jdeme na trh jako poslední (z D3), tak si tam dáme ještě vyšší čísla, než dává konkurence.
Začalo s tím BMW a ostatní se po(s)tupně přidali.
Avatar - BassHunter
20. 12. 2018 21:28
označení motorizace
Asi nová móda dávat označení 35 a 40 místo klasického obsahu. Asi to má být jistý druh inovace ze strany Audi!