Audi Q3: Druhá generace se blíží, co od ní čekat?
Druhá generace Q3 povyroste, aby si tolik nekonkurovala s menší Q2. V nabídce se kvůli emisním normám má objevit i hybridní varianta.
Audi pokračuje v mezigenerační proměně své nabídky SUV. Po nových generacích velkého SUV Q7 a modelu Q5 v příštím roce dojde na Q3. Do prodeje má vstoupit během léta 2018, už teď však o autě víme několik detailů.
Druhá generace Q3 z hlediska rozměrů povyroste, aby se více odlišila od menšího crossoveru Q2. Na délku má měřit asi 4.450 mm (zhruba o 60 mm více než dnes), zatímco šířka se posune o 30 mm na nějakých 1.860 mm. Díky tomu lépe vyplní volnou mezeru mezi Q2 (dlouhou 4.191 mm) a Q5 (dlouhou 4.660 mm). Rozvor má činit 2.660 mm, což by bylo o zhruba 50 mm více než u předchůdce.
Oproti Q2 se druhá generace Q3 odliší také svým vzhledem. Zatímco menší crossover sází na mladistvý vzhled plný originálních nápadů, Q3 bude spíše vážnější ve stylu větších SUV od čtyř kruhů. Dokonce zmizí dosavadní svébytný prvek v podobě velkého víka kufru prostupujícího do boků karoserie, se zabudovanými koncovými světly. Novinka bude mít zadní světla rozdělená (část ve víku, část v karoserii), jak je obvyklejší. Vnitřek se inspiruje u větších modelů, nepochybně se uvnitř dočkáme příplatkového digitálního přístrojového štítu.
Navzdory nárůstu rozměrů však novinka zhubne. Dosavadní platformu PQ35 (sdílenou s minulou generací A3) nahradí stále častěji používaná modulární platforma MQB, díky níž hmotnost auta mezigeneračně klesne o nějakých 50 kilogramů. Zároveň se ale zlepší tuhost karoserie, zdroje z vývojového oddělení dále hovoří o zlepšení odhlučnění.
Z hlediska motorů se můžeme těšit na stále rozšířenější zážehový čtyřválec 1.5 TSI, nabídnutý ve verzích s 96 kW a 110 kW. Vedle něj bude nabídnut i benzinový dvoulitr se 185 kW, zatímco na vrcholu bude nadále stát přeplňovaný pětiválec 2.5 TFSI. Ten má být nabídnut ve dvou výkonových variantách, prostřednictvím modelů S Q3 a RS Q3.
Nadále se počítá i s turbodiesely, 2.0 TDI má být dostupné ve třech verzích se 110 kW, 140 kW a 175 kW, přičemž všechny kvůli splnění norem dostanou vstřikování kapaliny AdBlue. V závislosti na verzi motory budou spárovány se šestistupňovým manuálem nebo sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, samozřejmostí je možnost pohonu všech kol pro vybrané agregáty.
Součástí nabídky bude později také plug-in hybridní varianta. Zatím se o ní moc neví, měla by však kombinovat elektromotor se čtyřválcem 1.5 TSI. Dohromady má toto ústrojí dávat více než 147 kW, přičemž autu umožní v elektrickém režimu ujet až 50 kilometrů. Pro Čínu se pak kvůli tamějším normám počítá i s čistě elektrickou variantou, tzv. Q3 e-tron patrně využije techniku VW e-Golf, což by znamenalo výkon 100 kW a lithium-iontové baterie o kapacitě 35,8 kWh.