Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Audi Q3 2,0 TDI quattro: České jízdní dojmy

Diskuze (43)

Audi představilo českým médiím své nejmenší SUV. Při té příležitosti jsme absolvovali první kilometry po českých silnicích.

Segment malých a kompaktních SUV je z pohledu mainstreamových značek vysoce konkurenční. Na českém trhu mají silnou pozici domácí Škoda Yeti, Dacia Duster, korejské duo Hyundai ix35 a Kia Sportage a VW Tiguan, sesterský model nového Audi.

Z prémiových značek ale najdeme zástupce jediného – BMW X1. Audi se netají tím, že mnichovský model je přímým konkurentem a prodejním cílem na českém trhu je předběhnout v počtu registrací právě X1. V praxi by to mělo znamenat přes 500 kusů ročně.

Na malý zájem si přitom import Audi stěžovat nemůže. V době uvedení na trh je totiž už vyprodána kvóta pro celý zbytek roku 2011. Objednávky je možné uzavírat už od srpna a všechny dostupné vozy našly své budoucí majitele ještě předtím, než do ČR fyzicky dorazily první kusy.

Motorový mix zahrnuje celkem čtyři varianty: benzinový 2,0 TFSI o výkonu 125 kW s pohonem všech kol a manuální převodovkou, silnější alternativu 2,0 TFSI se 155 kW a dvouspojkovou převodovkou S tronic, turbodiesel 2,0 TDI o výkonu 103 kW pohánějící přes manuální převodovku jen přední kola a 2,0 TDI s pohonem všech kol, který má 130 kW a dvouspojkovou převodovku.

Ačkoliv je na českém trhu tradičně vysoká obliba SUV s pohonem 4x4, Audi očekává, že prim v prodejích bude i tak hrát turbodiesel s pohonem předních kol. Důvodem je i to, že marketing model Q3 staví primárně jako SUV do města, kde potřeba dvojice hnaných náprav odpadá.













Audi Q3 - Ceny na českém trhu (srpen 2011)
Model 2,0 TSI quattro 2,0 TSI quattro 2,0 TDI 2,0 TDI quattro
Převodovka 6M 7DSG 6M 7DSG
Zdvihový objem [cm3] 1984 1984 1968 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 125/4300-6200 155/5000-6200 103/4200 130/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 280/1700-4200 300/1800-4900 320/1750–2500 380/1750-2500
Max. rychlost [km/h] 212 230 202 212
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,2 6,9 9,9 8,2
Komb. spotřeba [l/100 km] 7,3 7,7 5,2 5,9
Cena [Kč] 802.000,- 894.900,- 698.500,- 869.900,-

O jízdní dojmy u tří ze čtyř nabízených variant jsme se s vámi podělili už v létě u příležitosti mezinárodní prezentace. Oficiální představení Q3 v ČR jsme proto využili k vyzkoušení posledního ze čtveřice – turbodieselu s pohonem všech kol.


Motor 2,0 TDI od letoška ve vozech Audi umí 130 kW. Na rozhýbání kompaktní, ale relativně těžké (provozní hmotnost 1660 kg) Q3 to s rezervou stačí. S agregátem si dobře rozumí sedmero převodů dvouspojkové převodovky i režimy nastavení Audi drive select, které usnadňuje využívání potenciálu motoru pro úspornou nebo dynamickou jízdu.

V režimu efficiency je nově dostupná funkce volnoběžky – při jízdě bez plynu po rovině se v zájmu snížení spotřeby může odpojit motor od převodovky.

Silnými stránkami Q3 jsou odhlučnění interiéru, výhled směrem vpřed a do boku a především pocit řízení kompaktního auta. Interiér je útulný a ergonomicky dobře zvládnutý. Designéři si dokázali odpustit mnoho samoúčelných prvků jako vysoký středový tunel nebo mohutné výplně dveří, a proto se Q3 může pochlubit dobrým využitím obestavěného prostoru. K tomu patří i na SUV nečekaně nízká poloha ta volantem v případě, že je sedadlo nastaveno do nejnižší pozice.

Jízdní dojmy ze zbývajících motorizací naleznete ve starším článku Audi Q3: První jízdní dojmy

V následujících týdnech přineseme i plnohodnotný redakční test.


Diskuze (43)
7. 10. 2011 19:00
Re: Dojmy jsou trochu rozporuplne
Ádo, tady je pro tebe ideální vůz. [odkaz]

Je to v naftě, kelímky to kolem budíků nemá, i bez složení sedadel máš vzadu obrovskou rovnou plochu - malé letiště ;-) A šrouby na motoru jsou 100% ocelové >:-[]
7. 10. 2011 15:26
Re: Golf plus
...tak je to platformou no ;-) Proste mi prislo po nastaveni sedacky, ze v Tiguanu sedim niz nez v qashqai nad vozovkou, tod vse co jsem chtel rict.
7. 10. 2011 12:13
Re: Golf plus
Prostě si sedíš na vedení. Posed má v tomto případě s podvozkem prd společného. Bláboly to jsou, protože Qashqai je crossover a ty mluvíš o nějakých "primárně stavěných SUV." S Tiguanem mají stejnou světlou výšku a Tiguan je o téměř 9 cm vyšší. Já neříkám, že se v těch autech sedí stejně, ani, že je z nich stejný výhled, ale sedadla v Tiguanu mají velkorysé možnosti nastavení a výšku si zvolit můžeš. Proto k tvojí otázce, je to podvozkem, odpovídám - ne, není. Co je na tom těžkého pochopit? Si připadám, že diskutuji s pětiletým dítětem. V Tiguanu jsem si ve Švédsku něco odjel, ale možná že ty jsi jezdil s nějakou sociální verzí bez výškového nastavení.
7. 10. 2011 09:23
Re: Golf plus
PS:
Vnějšími rozměry dokonce překonává stěhovavé MPVčko Touran, vnitřními je to spíše Golf Plus, kterému se o pár litrů nafoukl kufr.
Zdroj: [odkaz]

7. 10. 2011 09:20
Re: Golf plus
Hmmm, ja mam blabol a ty si ani v jednom aute nesedel, ja jo >:D