Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 e-tron, A8 Hybrid, Q5 Hybrid: Ingolstadt má novou elektrickou strategii

Ondřej Láník
Diskuze (2)
V Německu dobře vědí, že bez elektrifikace současných modelů se bude automobilkám žít čím dál hůř.

Značka Audi dnes zveřejnila své plány v oblasti hybridů a plně elektrických modelů pro nejbližší roky.

Na přelomu let 2010 a 2011 příjde na trh sériová verze vozu Audi Q5 Hybrid, spojující zážehový spalovací motor a elektromotor do jednoho celku.

Už na ženevském autosalonu, začínajícím zítra, uvidíme koncepty A8 Hybrid a A1 e-tron a v roce 2012 pak vznikne malá série elektrických kupé, odvozených z konceptu E-tron, vystaveného loni ve Frankfurtu.

Wankel pro Audi A1 e-tron

Dnes večer na koncernovém galavečeru a zítra přímo v Palexpu ukáže Audi svůj koncept A1 e-tron, který rozvíjí elektrickou myšlenku loňského elektrokupé.

Nejmenší Audi je v tomto případě poháněno nadprůměrně výkonným elektromotorem (75 kW), který vozu zajistí velmi dobrou dynamiku. Palubní akumulátory umí uchovat energii jen na vzdálenost 50 km, a tak součástí řešení je malý Wankelův motor (v roli generátoru elektrické energie) spalující benzin. S ním a jeho dobíjecím výkonem 15 kW se prodlouží dojezd o dalších 200 km na jedno natankování/nabití.

Při využití obou zdrojů energie vypočetli technici Audi kombinovanou spotřebu na 1,9 l/100 km a emise CO2 na 45 g/km.

Čtyřválec TFSI Audi A8 hybrid

Druhá studie vychází z nového Audi A8. Jeho pohon zajišťuje čtyřválec 2,0 TFSI (155 kW) kombinovaný s elektromotorem. Celkový výkon tohoto ústrojí činí 180 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 480 Nm, což jsou hodnoty blízké šestiválcům. Spotřeba paliva 6,2 l/100 km naopak připomíná spíše malý čtyřválec.

Audi A8 hybrid je full-hybrid s paralelně uspořádaným hnacím ústrojím. Mezi čtyřválcem 2,0 TFSI a osmistupňovou automatickou převodovkou je integrovaný elektromotor s 33 kW a 211 Nm. Elektrická část je schopna s vozidlem pohybovat rychlostí až 65 km/h na vzdálenost přibližně 2 km.

Ondřej Láník
Diskuze (2)
1. 3. 2010 18:55
Skvele
Moc me tesi pristup VW a je predem jasne, ze s prichodem novych nekonvencnich technologii se rozsiri konkurence a samosebou, jak uz to byva v zivote, nektere modely preziji do dalsich genercich a jine zase ne na zaklade poptavky a nabidky trhu.

:yes: