Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q5: Nová generace se objeví v roce 2016

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
Audi Q5 má za sebou šestiletou kariéru. V nabídce ingolstadtského výrobce vydrží ve stávající podobě ještě dva a půl roku.

Crossover střední velikosti se představil coby koncept už v Šanghaji 2007, tehdy nesl název Cross Coupé quattro. Navzdory svému názvu měl dva páry bočních dveří. Design z pera Christiana Winkelmanna sériová verze, která následovala v dubnu 2008 v Pekingu, prakticky převzala. Největší modernizace se vzhledovými změnami přišla přesně o čtyři roky později. Typ 8R, jak zní jeho interní kódování, se kromě mateřského závodu v německém Ingolstadtu vyrábí také v čínském Čchang-čchunu. Produkce byla zahájena v červenci 2008. Montuje se mimo jiné v Indii a v Malajsii.

V programu ale nemůže zůstat věčně. Druhá generace se už připravuje a zamaskované prototypy se vesele testují. Například pro americký trh, kam se ta současná vozí z Německa, se začne vyrábět v nové mexické továrně s roční kapacitou až 150 tisíc aut. Daleko důležitější je ale konkrétně pro nás technika. K dispozici je zatím velmi málo informací. Současnou platformu MLB nahradí modernizovaná MLB Evo, která se poprvé představí ve větší Q7 a dostanou ji všechny vozy se čtyřmi kruhy ve znaku počínaje příští A4. Celé auto by mělo vážit o 100 kg méně. Nový podvozek zhubne díky štědřejšímu využití hliníku a lehčí vysokopevnostní oceli, v jejím případě se už počítá se zástavbou elektromotorů a baterií pro „ekologické“ verze.

Nový plug-in hybrid dostane pohon všech kol, nepůjde však o klasické quattro. O roztáčení zadní nápravy se bude právě s největší pravděpodobností starat elektrický agregát nezávisle na zážehovém přeplňovaném vpředu, tedy bez jakékoli mechanické vazby. Jinak počítejme s konvenčními benzinovými a naftovými čtyřválci a díkybohu také i šestiválci. Zážehová sportovnější SQ5 bude pokračovat s kompresorem, ta současná má navzdory tradiční zkratce TFSI v útrobách také mechanicky přeplňovaný V6 3,0 l. O nástupci TDI verze se dvěma turby dopovaným třílitrem je zatím předčasné spekulovat.

Dočkáme se i digitálního přístrojového štítu, který byl představen v třetí generaci kupé TT. Vzhledem k tomu, že jej bude mít i zmíněná druhá Q7, která se objeví snad ještě letos, je to vcelku logické. Navíc tzv. Virtual Cockpit, který lze přepínat do různých režimů včetně navigačních map, bude součástí standardní výbavy. Q5 se může těšit i na Matrix LED, pochopitelně jen za příplatek. Vnější design vyznává dynamičtější a hranatější linky, o obří „single frame“ masku nepřijdeme. Debut je předběžně ohlášen na závěr roku 2016.

Aleš Dragoun
Diskuze (2)
6. 5. 2014 10:24
Re: Nemělo by to mít větší kola?
souhlasím >:D třeba z "Liebherr T282B" :))) nic adekvátně velkého mě totiž nenapadá
Avatar - Ada je zase tady
5. 5. 2014 16:46
Nemělo by to mít větší kola?
Všechny tyhle designérské darmožrouty bych nakopal!