Audi Q5 v Česku dostalo nový motor. Vyzkoušeli jsme jej už dávno před tím
Pokud byste ještě předevčírem nakoukli do oficiálního ceníku Audi Q5, mohli byste vybírat pouze mezi motory 2.0 TDI (110, 120 a 140kW) a 2.0 TFSI (185 kW), od včerejška už to ale neplatí. České zastoupení značky se čtyřmi kruhy ve znaku totiž vydalo aktualizovaný ceník, ve kterém přibyl nejsilnější motor standardní nabídky a zároveň druhý nejsilnější motor vůbec - dlouho očekávaný šestiválec 3.0 TDI.
V našich podmínkách se jedná o novinku, pokud si ale vzpomínáte na dojmy z prvního svezení se současnou generací Q5, které probíhalo loni v listopadu v Mexiku, víte, že jsme motor krátce vyzkoušeli už na tamních silnicích. Výkonu 210 kW (286 koní) dosahuje v rozmezí 3750 až 4000 otáček, točivý moment 620 N.m je dostupný už v patnácti stech otáčkách, standardně jsou poháněna všechna čtyři kola prostřednictvím systému quattro s diferenciálem Torsen, a řazení obstarává osmistupňová měničová převodovka Tiptronic. Ta byla dosud dostupná pouze u vrcholné varianty SQ5.
Výkon 286 koní uděluje Audi Q5 slušnou dynamiku, vždyť podle oficiálních údajů vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,8 sekundy a může dále pokračovat až na 237 km/h, z vlastních zkušeností po prvním svezení však vím, že zároveň velmi dobře maskuje rychlost a většinou působí spíše klidnějším dojmem. Tedy alespoň do chvíle, než mu pořádně šlápnete na krk. Do dvou tun mu mnoho nechybí, přesto však papírově dokáže v průměru jezdit za zhruba 6 l/100 km.
Česká cena byla stanovena na 1.488.900 Kč, což je o 92.000 Kč více, než kolik dáte za druhý nejsilnější motor základní nabídky (2.0 TFSI/185 kW). Vůz je již možné objednávat, přičemž standardem je prodloužená záruka na 4 roky nebo 120.000 ujetých kilometrů.