Audi Q7 3.6 FSI Hybrid příjde na konci roku 2008

Audi Q7 3.6 FSI Hybrid příjde na konci roku 2008

 

První velký SUV-hybrid z Německa nebude spalovat naftu, ale benzin. Audi oznámilo záměr nabídnout na konci příštího roku velké SUV Q7 s vidlicovým šestiválcem kombinovaným s elektromotorem.

Novinka v modelovém programu bratislavských Audi Q7 bude kombinovat známý motor 3,6 FSI (206 kW) s elektromotorem (37,5 kW). Méně rozšířená paralelní konfigurace šetří podle výrobce hmotnost a zmenšuje mechanické ztráty ve srovnání se sériovým uspořádáním. Spalovací motor s maximálním točivým momentem 375 Nm bude podporován momentem elektromotoru, který má maximum 285 Nm. Přes automatickou šestistupňovou převodovku Tiptronic budou poháněna všechna kola standardního systému quattro, který u Q7 posílá za běžných trakčních podmínek 60 % momentu na kola zadní nápravy.

Hybridní Q7 dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,6 s (standardní Q7 3.6 FSI za 8,5 s), v kombinovaném jízdním cyklu spotřebuje 8,2 l/100 km (Q7 3.6 FSI 10,6 l/100 km) a odpovídajícím způsobem došlo ke snížení emisí CO2. Změny se dotkly také vybraných komponent, takže například posilovač řízení má nyní elektrické čerpadlo.

Audi Q7 3.6 FSI Hybrid bude tzv. full hybrid, čili plnohodnotný hybrid, schopný provozu na spalovací motor, ale i pouze na elektromotor. V prostoru pro náhradní kolo je sada Ni-MH akumulátorů (288 V), která dokáže přes elektromotor (na čistě elektrický pohon) rozhýbat pětimetrové Audi na rychlost 45 km/h a automobil má elektrický dojezd asi 2 km. kombinované hnací ústrojí může pracovat ve třech režimech: buď pracuje každý z motorů samostatně, nebo je využívána současná kombinace obou charakteristik - spalovacího motoru i elektromotoru.

Zejména v městském provozu se výhradně elektrický - i když jen krátkodobý - provoz projeví na spotřebě benzinu. Systém celkem pochopitelně využívá rekuperace kinetické energie při brzdění, kdy se přes elektromotor v generátorovém režimu dobíjejí palubní akumulátory. Pokud není spalovací motor potřebný k pohonu vozu, je do rychlosti asi 115 km/h samočinně vypínán.

Kompaktní akumulátorová sada umožnila zachování třířadového uspořádání interiéru, který i nadále zůstává sedmimístný. V relativně vysoké pohotovostní hmotnosti se dodatečných 40 kg elektromotoru a 69 kg akumulátorové sady zdají být nevýznamné.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Babiš může trumfnout Kalouska Komentář Lukáše Kovandy: Babiš může trumfnout Kalouska

Loni v únoru ministr financí Babiš vypočítával, jak se mu…

Unipetrol po loňské ztrátě dosáhl zisku 2,8 miliardy Unipetrol po loňské ztrátě dosáhl zisku 2,8 miliardy

Petrochemický holding Unipetrol dosáhl za první čtvrtletí…

Zeman naštval Turky, označil masakr za genocidu. Turecko zkritizovalo i parlament Zeman naštval Turky, označil masakr za genocidu. Turecko zkritizovalo i parlament

Turecko odsoudilo rozhodnutí českého parlamentu uznat…

Český Metrostav postaví na Islandu tunel za miliardu Český Metrostav postaví na Islandu tunel za miliardu

Horu v odlehlé části Islandu protne tunel vybudovaný…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely Rychlá jízda ve Velké Británii teď přijde na desetitisíce. Také omezují diesely

Lidem cestujícím do Velké Británie lze doporučit, aby…

Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi Jsou SUV vážně pomalejší? Porovnání jejich dynamiky s příbuznými kombi

Potřetí srovnáváme příbuzná kombi s SUV a zjišťujeme,…

 




Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Největší francouzsko-německý motorový průšvih!

Motory 1.4 a 1.6 VTi/1.6 THP: Francouzsko-německý motorový průšvih!

Dnes 08:00

V roce 2006 uvedl Citroën modernizovanou první generaci C4. Největší její novinkou byla úplně první aplikace zcela nových motorů. Počáteční nadšení ale po čase vystřídaly rozpaky.




Blesk.cz

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Módní policie z Fashion Weeku: Živá voda nebo jed nevkusu?

Milují módu, následují trendy, vyznávají minimalismus, disco cirkus, vintage, punk revoltu. Snaží nesplynout s…

Hanks a Watson v exkluzivním rozhovoru. The Circle je firma, která ovládne váš život

Hanks a Watson v exkluzivním rozhovoru. The Circle…

Chovali byste se lépe, kdybyste věděli, že vás někdo 24 hodin denně nepřetržitě sleduje? To, co začíná jako…

 

iSport.cz

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár pro šampiona Ligy mistrů

Slavná trofej v Česku! V Praze můžete vidět pohár…

Do Prahy na 48 hodin zavítala trofej pro šampiony fotbalové Ligy mistrů. Fanoušci budou moci na vlastní oči…

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl vážnou poruchou

Rajtoralův přítel Střihavka: Únava? Nesmysl, trpěl…

Měl k němu blízko. Jako k vlastnímu bratrovi. Bývalý útočník David Střihavka (34) působil se zesnulým Františkem…

 

Reflex.cz

Petr Fiala: Koalici s ANO nepřipravujeme. Byl to Sobotka, kdo přivedl Babiše do vlády

Petr Fiala: Koalici s ANO nepřipravujeme. Byl to…

Předseda Občanské demokratické strany Petr Fiala kritizuje premiéra Bohuslava Sobotku za nečinnost v daňové…

Video z tetování JXD: Na lebce má neolitickou Venuši v podobě žáby. Budou ty články teď lepší?

Video z tetování JXD: Na lebce má neolitickou Venuši…

Jak stárnu, víc a víc se uchyluji k magickým praktikám. Ne že bych senilněl – jen lépe a lépe vím, jak divoch v…