Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7 3.6 FSI Hybrid příjde na konci roku 2008

Ondřej Láník
Diskuze (14)
První velký SUV-hybrid z Německa nebude spalovat naftu, ale benzin. Audi oznámilo záměr nabídnout na konci příštího roku velké SUV Q7 s vidlicovým šestiválcem kombinovaným s elektromotorem.

Novinka v modelovém programu bratislavských Audi Q7 bude kombinovat známý motor 3,6 FSI (206 kW) s elektromotorem (37,5 kW). Méně rozšířená paralelní konfigurace šetří podle výrobce hmotnost a zmenšuje mechanické ztráty ve srovnání se sériovým uspořádáním. Spalovací motor s maximálním točivým momentem 375 Nm bude podporován momentem elektromotoru, který má maximum 285 Nm. Přes automatickou šestistupňovou převodovku Tiptronic budou poháněna všechna kola standardního systému quattro, který u Q7 posílá za běžných trakčních podmínek 60 % momentu na kola zadní nápravy.

Hybridní Q7 dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,6 s (standardní Q7 3.6 FSI za 8,5 s), v kombinovaném jízdním cyklu spotřebuje 8,2 l/100 km (Q7 3.6 FSI 10,6 l/100 km) a odpovídajícím způsobem došlo ke snížení emisí CO2. Změny se dotkly také vybraných komponent, takže například posilovač řízení má nyní elektrické čerpadlo.

Audi Q7 3.6 FSI Hybrid bude tzv. full hybrid, čili plnohodnotný hybrid, schopný provozu na spalovací motor, ale i pouze na elektromotor. V prostoru pro náhradní kolo je sada Ni-MH akumulátorů (288 V), která dokáže přes elektromotor (na čistě elektrický pohon) rozhýbat pětimetrové Audi na rychlost 45 km/h a automobil má elektrický dojezd asi 2 km. kombinované hnací ústrojí může pracovat ve třech režimech: buď pracuje každý z motorů samostatně, nebo je využívána současná kombinace obou charakteristik - spalovacího motoru i elektromotoru.

Zejména v městském provozu se výhradně elektrický - i když jen krátkodobý - provoz projeví na spotřebě benzinu. Systém celkem pochopitelně využívá rekuperace kinetické energie při brzdění, kdy se přes elektromotor v generátorovém režimu dobíjejí palubní akumulátory. Pokud není spalovací motor potřebný k pohonu vozu, je do rychlosti asi 115 km/h samočinně vypínán.

Kompaktní akumulátorová sada umožnila zachování třířadového uspořádání interiéru, který i nadále zůstává sedmimístný. V relativně vysoké pohotovostní hmotnosti se dodatečných 40 kg elektromotoru a 69 kg akumulátorové sady zdají být nevýznamné.

Ondřej Láník
Diskuze (14)
2. 11. 2007 10:43
Re: DVAKRAT DO STEJNE REKY NEVSTOUPIS
Vysvetli a zkus to slusne. I kdyz vas tam v Hranicich slusnemu chovani asi neuci. Mozna by ses mohl podelit o vlastni zkusenosti s kombikama v USA.
2. 11. 2007 10:20
Re: DVAKRAT DO STEJNE REKY NEVSTOUPIS
Ano souhlasim. Kombika vyssi stredni v japonskem portfoliu moc casto nenajdeme. Japonske automobilky se spis koncetruji na trh americky. Je mnohem vetsi a stabilnejsi. Tam se kombiky moc neprodavaji. Zde ale narazime na problem toho, ze japonci ani s nicim takovym jako kombik vyssi stredni nepripravuji (osobni domnenka). Nesnazi se vyrovnat evrope v tomto segmentu. Proc? Naopak Evropa se snazi vyrovnat krok s japonci v segmentu hybridnich vozu. Toto Audi je jenim z prvnich krucku, ale v porovnani s tim kde jsou japonci je tak trochu k smichu.
Avatar - KANKUNEN
2. 11. 2007 10:10
Re: DVAKRAT DO STEJNE REKY NEVSTOUPIS
Mr. marianek, to není hezké tak rýpat, objektivní je přiznat, že v něčem jsou lepší evropané někde japončíci. Marně najdeš japonský kombík jako alternativu Audi A6 a marně najdeš Evropský hybrid.
2. 11. 2007 09:49
DVAKRAT DO STEJNE REKY NEVSTOUPIS
Audi uz hybrid vyrabelo, ale po neuspechu zkoncilo. Musela to byt TOYOTA/LEXUS/HONDA kdo otevrel hybridni trh. Clovek by rekl, ze po tolika letech a moznosti priucit se u japoncu/americanu prijde uspesna evropska automobilka s necim konkurenceschopnym. Docitame se zde ale o "plnohodnotnym" hybridu schopnym na elektricku rezim dojet "OBROVSKE" 2km. To, ze jsou evropske automobilky technicky za japonskyma pozadu je jasne, ale o tolik?