Audi Q7 3.6 FSI Hybrid příjde na konci roku 2008

Audi Q7 3.6 FSI Hybrid příjde na konci roku 2008

 

První velký SUV-hybrid z Německa nebude spalovat naftu, ale benzin. Audi oznámilo záměr nabídnout na konci příštího roku velké SUV Q7 s vidlicovým šestiválcem kombinovaným s elektromotorem.

Novinka v modelovém programu bratislavských Audi Q7 bude kombinovat známý motor 3,6 FSI (206 kW) s elektromotorem (37,5 kW). Méně rozšířená paralelní konfigurace šetří podle výrobce hmotnost a zmenšuje mechanické ztráty ve srovnání se sériovým uspořádáním. Spalovací motor s maximálním točivým momentem 375 Nm bude podporován momentem elektromotoru, který má maximum 285 Nm. Přes automatickou šestistupňovou převodovku Tiptronic budou poháněna všechna kola standardního systému quattro, který u Q7 posílá za běžných trakčních podmínek 60 % momentu na kola zadní nápravy.

Hybridní Q7 dokáže akcelerovat z 0 na 100 km/h za 7,6 s (standardní Q7 3.6 FSI za 8,5 s), v kombinovaném jízdním cyklu spotřebuje 8,2 l/100 km (Q7 3.6 FSI 10,6 l/100 km) a odpovídajícím způsobem došlo ke snížení emisí CO2. Změny se dotkly také vybraných komponent, takže například posilovač řízení má nyní elektrické čerpadlo.

Audi Q7 3.6 FSI Hybrid bude tzv. full hybrid, čili plnohodnotný hybrid, schopný provozu na spalovací motor, ale i pouze na elektromotor. V prostoru pro náhradní kolo je sada Ni-MH akumulátorů (288 V), která dokáže přes elektromotor (na čistě elektrický pohon) rozhýbat pětimetrové Audi na rychlost 45 km/h a automobil má elektrický dojezd asi 2 km. kombinované hnací ústrojí může pracovat ve třech režimech: buď pracuje každý z motorů samostatně, nebo je využívána současná kombinace obou charakteristik - spalovacího motoru i elektromotoru.

Zejména v městském provozu se výhradně elektrický - i když jen krátkodobý - provoz projeví na spotřebě benzinu. Systém celkem pochopitelně využívá rekuperace kinetické energie při brzdění, kdy se přes elektromotor v generátorovém režimu dobíjejí palubní akumulátory. Pokud není spalovací motor potřebný k pohonu vozu, je do rychlosti asi 115 km/h samočinně vypínán.

Kompaktní akumulátorová sada umožnila zachování třířadového uspořádání interiéru, který i nadále zůstává sedmimístný. V relativně vysoké pohotovostní hmotnosti se dodatečných 40 kg elektromotoru a 69 kg akumulátorové sady zdají být nevýznamné.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 



Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…