Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi Q7: nový král silnic

Ondřej Láník
Diskuze (227)
Ingolstadtská automobilka od 12. září začne nabízet pětimetrové SUV pro sedm cestujících, což je v evropských vodách kombinace dosud nevídaná...

Ingolstadtská automobilka od 12. září začne nabízet pětimetrové SUV pro sedm cestujících, což je v evropských vodách kombinace dosud nevídaná. Přes pětimetrovou hranici luxusu se zatím nedostal ani nový Mercedes-Benz M, ani Range Rover (4970 mm), dokonce ani sedmimístné Volvo XC90, které má na délku "pouze" 4798 mm.

Odhalování Q7 se dostalo do dalšího stádia. Tentokrát automobilka přidala fotografie novinky za denního světla a bez maskování, takže jsou již zřejmé všechny detaily designu karosérie. Dvourozměrná vyobrazení Audi Q7 ukazují automobil jehož karosérii bychom mohli přirovnat k většímu kombi, jenže zdání klame. Slovo "větší" bychom měli nahradit za "mamutí" a místo terénní kombi se dnes říká SUV. V případě tohoto Audi se automobilka rozhodla oslovit také sedmičlenné rodiny, zřejmě proto, že nikdo ze stávajících německých konkurentů takovou obsaditelnost v lehkém terénu nenabízí.

Z této úlohy vyplynulo řešení, jehož délka 5086 mm deklasuje ostatní prémiové konkurenty rozdílem desítek centimetrů. Ani další míry nejsou právě skromné: šířka 1983 a výška 1737 mm nemají mezi konkurenčními pětimístnými SUV konkurenci. V případě pětimístného uspořádání je k dispozici 775 l zavazadlového prostoru, který lze rozšířit až na 2035 l. Hry se sedmi sedadly mohou vyústit až ve 28 různých kombinací uspořádání interiéru. Sedmimístný interiér omezuje zavazadelník na 330 litrů.

Audi Q7 a konkurence - srovnání základních rozměrů
 Audi Q7BMW X5Mercedes-Benz MLexus RX 300VW Touareg
Délka [mm]50864665478047404755
Šířka [mm]19831870191018451930
Výška [mm]17371720181517051725
Rozvor [mm]30022820291529712855
Počet míst5/75555
Zavazadlový prostor [l]330/775/2035465/1550550/2050440/2130555/1570

Audi Q7 má klasický pohon všech kol Audi se značkou quattro, mezinápravovým diferenciálem Torsen poslední generace, který rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60. Na rozdíl od ryzích off-roadů nemá Q7 žádné mechanické uzávěrky diferenciálů, ani redukční převodovku.

Podvozek s mnoha hliníkovými díly má vpředu i vzadu lichoběžníkovou konstrukci, standardní odpružení ocelovými vinutými pružinami lze za příplatek vyměnit za vzduchové odpružení, umožňující variabilně měnit světlou výšku vozu mezi 180 a 240 mm, terénní řežim má světlou výšku 205 mm. V případě vzduchového odpružení jsou, podobně jako u příbuzného Touarega, dodávány tlumiče s variabilní tlumící charakteristikou. Osmiválcová verze vyjede na osmnáctipalcových pneumatikách o rozměru 255/55, šestiválec na rozměru 235/60, příplatková kola mají palců 19 nebo 20.

Od 12. září je možno objednávat Audi Q7 se vznětovým motorem 3.0 TDI V6, který se bude v Německu prodávat od 48900 Euro. Jeho nejvyšší výkon činí 171 kW a točivý moment 500 Nm. Zážehová verze dostává osmiválec 4.2 FSI s 257 kW a 440 Nm. První dodávky zákazníkům jsou naplánovány na rok 2006. Později není vyloučen příchod dalších motorových verzí: očekáván je zážehový šestiválec, zážehový dvanáctiválec a desetiválcové TDI.

Ondřej Láník
Diskuze (227)
18. 8. 2005 22:18
Re: Alles einmal endet
Jo
18. 8. 2005 22:12
Re: Zaskočen a zklamán
Jak ji zkusím, vrhnu. Teda sem pocity
18. 8. 2005 22:10
Re: VŠICHNI SI DÁVAJÍ REPETE, TAK JÁ TAKY
Ten Cayenne není pro mně - platit budem muset oba - Bertoňákovi. Asi chce s Jardou trochu tuningového zlatého prachu poprášit na Cayenne. Co se týče diskuze o prodejích Cayenne. Žádnej podraz. Ty to píšeš správně - podle mně tvá tabulka - to je americkej pohled na auta. Nahoře píši - je to holá pravda. A ta cena - jistě, byť ikona, musí koukat ukousnout koláč... v té obrovské konkurenci. Nech to už prosím tě plavat, nebo u AUDI budou jen číst naše příspěvky a zapomenou naběhnout výrobu Quasimoda... a to by byla ve Státech pohroma (jo?)
18. 8. 2005 21:54
Re: VŠICHNI SI DÁVAJÍ REPETE, TAK JÁ TAKY
Určující je dohoda o autorských poplatcích... pod jednoho Cayenne nejdu Vymyslíme to. Křičí mi tu přes rameno Bertoňák, že neví, co je web, tak že prej nehodnotí... no, známe ho.
18. 8. 2005 21:50
Re: Zaskočen a zklamán
Ono to je defacto pravda - čísla, statistika, to jen my tady, co máme auta rozvrstvená víme, že takto se diskuze nemusí ubírat. Zbytečné nervy... nervi mi nervy