Audi Q7 3,0 TDI (150 kW): Nový základ za 1,35 milionu Kč

Audi Q7 3,0 TDI (150 kW): Nový základ za 1,35 milionu Kč

 
 

Velké SUV od Audi se dočkalo zatím nejslabšího motoru v historii této modelové řady.

Dieselovým minimem u Audi Q7 zatím bylo alespoň 170 kW a 500 Nm. Tuto podmínku splňoval původní 3,0 TDI (171 kW, 500 Nm) i jeho modernizovaná verze – od roku 2007 se 176 kW a 550 Nm. S mírným odstupem po letošní technické obměně Q7 ale přichází nový základ.

Šestiválec 3,0 TDI se 150 kW a 450 Nm sdílí mimo jiné s Touaregen druhé generace, který se stejně jako Q7 vyrábí v Bratislavě.

Motor, který zahájil svou kariéru v nové generaci Audi A8, je kompletně nově vyvinutý a se svým předchůdcem má společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové.

Hlavním cílem nové konstrukce bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Velká pozornost byla věnována také snížení tření. Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common-rail, která je osazena osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem až 2000 bar v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu.

Jake.auto.cz: Audi Q7 – všechny testy a články

Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.

Audi Q7 - ceny na českém trhu
Model3,0 TDI3,0 TDI4,2 TDI3,0 TFSI3,0 TFSI6,0 TDI
Převodovka8A8A8A8A8A6A
Zdvihový objem [cm3]269726974134299529955943
Válce/ventily6/46/48/46/46/412/4
Největší výkon [kW/min-1]150/3200-4400176/3800-4400250/4000200/4750-6500245/5500-7000368/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1350-2750550/1750-2500800/1750-2750400/2150-4780440/2900-53001000/1750-3250
Max. rychlost [km/h]202215242222243250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,17,96,47,96,95,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,49,210,710,711,3
Cena [Kč]1.355.500,-1.393.300,-1.846.300,-1.457.400,-1.526.600,-3.318.900,-

Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově se systémem Start-Stop, který vypíná motor stojícího vozu, a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy. Součástí výbavy Audi Q7 je i systém rekuperace brzdné energie. Standardem je osmistupňový automat Tiptronic, který se montuje do všech verzí Q7 s výjimkou motoru V12 TDI.

Nejslabší motor v nabídce má stejnou výbavu, jako dosavadní základ se 176 kW. Zákazník tak volbou nejslabšího turbodieselu skutečně uspoří 38 tisíc korun.

S výkonem 150 kW má Audi Q7 3,0 TDI na trhu jediné dva přímé konkurenty. Jsou jimi již zmíněný VW Touareg totožným motorem a Mercedes-Benz ML 300 CDI BlueEfficiency, který pohání neslabší verze stuttgartského turbodieselu 3,0 V6, taktéž se 150 kW.

Nabídka BMW X5 začíná motorizací xDrive30d se 173 kW, která proto konkuruje 3,0 TDI se 176 kW v Audi Q7 a VW Touareg (a také Porsche Cayenne) a Mercedesu ML 350 CDI (170 kW).

Audi Q7 3,0 TDI - srovnání cen s konkurencí
ModelAudi Q7Mercedes-Benz MVW Touareg
Motor3,0 TDI (150 kW)ML 300 CDI (150 kW)3,0 TDI (150 kW)
Základní cena [Kč]1.355.500,-1.282.800,-1.189.900,-
Převodovka8A7A8A
TempomatSSS
Multifunkční volantSSS
Automatická klimatizaceSSS
Xenonová světlaS--
Adaptivní bi-xenon12.778,-Comfort59.200,-
Airbag6x7x6x
Kožené čalounění69.047,-72.300,- *Interiér
El. nastavení předních sedadel28.174,-72.300,- *Interiér
Vyhřívání předních sedadel10.436,-ComfortInteriér
Parkovací senzory p+z21.984,-Comfort23.300,-
Tří/čtyřzónová klimatizace18.849,-20.100,-19.700,-
Navigace a multimediální systém72.539,-76.800,-61.000,-
Pneumatické odpružení70.715.,-Comfort104.800,-
Metalický lak26.786,-26.100,-27.800,-
Rozměr pneumatik235/60 R18235/65 R17235/65 R17
Hliníková kola 18 palcůS0,-31.200,-
Cena konfigurace Auto.cz [Kč]1.686.808,-1.562.100,-1.577.400,-
Pozn.: paket Comfort pro Mercedes-Benz za 80.000,- Kč, paket Interiér pro VW za 91.700,- Kč
* označuje výbavu, která v ceníku představuje jedinou položku

Spolupracujeme s TipCars.com
Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontrují Asiaté Číně hrozí zhoršení ratingu kvůli zadlužení. Zveličujete naše potíže, kontrují Asiaté

Pokud Čína zásadně nezkrotí své zadlužení, hrozí jí další…

Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor Miliardář Němec ovládl dodavatele pro laboratoře BioVendor

Rodinný investiční fond Consilium miliardáře Tomáše Němce…

Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu Ludvíkovy sliby ženou zdravotnictví do minusu

Příští rok má být na zdravotní péči 12,8 miliardy korun…

Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje Britové zadrželi už desátého podezřelého, policejní razie pokračuje

Policie v Manchesteru oznámila, že v rámci vyšetřování…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q7 3,0 TDI (150 kW): Nový základ za…







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem Svezli jsme se novou Mazdou CX-5. Kráska přitahuje i jízdním komfortem

Charismatickým designem nová Mazda CX-5 zaujme. Ale jak…

Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem Frajerské otočení řidič Range Roveru nezvládl. Pokus skončil kotoulem

O pojmu J-Turn jste jistě již slyšeli. Jedná se o rychlé…

 




Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Těsnění hlavy válců: Umí zničit motor! Jak poznat, že je poškozené?

Dnes 08:00

Ubývá vám chladicí kapalina, ale podlaha v garáži pod autem je suchá? V takovém případě může být příčinou poškozené těsnění pod hlavou. Jak to poznat a proč byste neměli s opravou otálet?




Blesk.cz

Prague NOW: Přes čtyřicet neotřelých umělců vystavuje v Praze

Prague NOW: Přes čtyřicet neotřelých umělců…

Ti nejlepší z nejlepších, kteří tvoří v Praze. V úterý 23. května v Clam-Glass Palace  v Husově ulici…

Starosta a skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít peníze ze zakázky

Starosta a skončil v poutech. Do kapsy mu měly jít…

Dlouholetý starosta Kišiněva, místopředseda proevropské Liberální strany Dorina Chirtoaca, byl ve čtvrtek večer…

 

iSport.cz

Kryl záda Buffonovi, chytal v Arsenalu. Končím, budu truhlář, říká brankář

Kryl záda Buffonovi, chytal v Arsenalu. Končím, budu…

Liverpool už střádá plány na předkolo Ligy mistrů, ale v příští sezoně už se bude muset obejít bez brankářské…

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín jsem alergický!

Moderní hokej dráždí šéfa Komety: Na tenhle termín…

Po 51 letech vrátil do Brna hokejový titul, i k němu se s odstupem vrací Libor Zábranský, boss a současně kouč…

 

Reflex.cz

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

75 let od útoku na Hedricha: Konec bestie a hrůzovláda

Před 75 lety, 27. května 1942 v 10.31 h, uskutečnili českoslovenští parašutisté vrcholný čin evropské…

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s argentinským Karlem Poborským

Otisk českého fotbalu v Jižní Americe: Seznamte se s…

Vlevo u srdce státní znak České republiky, na druhé straně černobílý symbol Dynama České Budějovice. Nevídané…