Audi Q7 3,0 TDI (150 kW): Nový základ za 1,35 milionu Kč

Audi Q7 3,0 TDI (150 kW): Nový základ za 1,35 milionu Kč

 
 

Velké SUV od Audi se dočkalo zatím nejslabšího motoru v historii této modelové řady.

Dieselovým minimem u Audi Q7 zatím bylo alespoň 170 kW a 500 Nm. Tuto podmínku splňoval původní 3,0 TDI (171 kW, 500 Nm) i jeho modernizovaná verze – od roku 2007 se 176 kW a 550 Nm. S mírným odstupem po letošní technické obměně Q7 ale přichází nový základ.

Šestiválec 3,0 TDI se 150 kW a 450 Nm sdílí mimo jiné s Touaregen druhé generace, který se stejně jako Q7 vyrábí v Bratislavě.

Motor, který zahájil svou kariéru v nové generaci Audi A8, je kompletně nově vyvinutý a se svým předchůdcem má společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové.

Hlavním cílem nové konstrukce bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Velká pozornost byla věnována také snížení tření. Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common-rail, která je osazena osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem až 2000 bar v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu.

Jake.auto.cz: Audi Q7 – všechny testy a články

Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.

Audi Q7 - ceny na českém trhu
Model3,0 TDI3,0 TDI4,2 TDI3,0 TFSI3,0 TFSI6,0 TDI
Převodovka8A8A8A8A8A6A
Zdvihový objem [cm3]269726974134299529955943
Válce/ventily6/46/48/46/46/412/4
Největší výkon [kW/min-1]150/3200-4400176/3800-4400250/4000200/4750-6500245/5500-7000368/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]450/1350-2750550/1750-2500800/1750-2750400/2150-4780440/2900-53001000/1750-3250
Max. rychlost [km/h]202215242222243250
Zrychlení 0-100 km/h [s]9,17,96,47,96,95,5
Komb. spotřeba [l/100 km]7,27,49,210,710,711,3
Cena [Kč]1.355.500,-1.393.300,-1.846.300,-1.457.400,-1.526.600,-3.318.900,-

Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově se systémem Start-Stop, který vypíná motor stojícího vozu, a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy. Součástí výbavy Audi Q7 je i systém rekuperace brzdné energie. Standardem je osmistupňový automat Tiptronic, který se montuje do všech verzí Q7 s výjimkou motoru V12 TDI.

Nejslabší motor v nabídce má stejnou výbavu, jako dosavadní základ se 176 kW. Zákazník tak volbou nejslabšího turbodieselu skutečně uspoří 38 tisíc korun.

S výkonem 150 kW má Audi Q7 3,0 TDI na trhu jediné dva přímé konkurenty. Jsou jimi již zmíněný VW Touareg totožným motorem a Mercedes-Benz ML 300 CDI BlueEfficiency, který pohání neslabší verze stuttgartského turbodieselu 3,0 V6, taktéž se 150 kW.

Nabídka BMW X5 začíná motorizací xDrive30d se 173 kW, která proto konkuruje 3,0 TDI se 176 kW v Audi Q7 a VW Touareg (a také Porsche Cayenne) a Mercedesu ML 350 CDI (170 kW).

Audi Q7 3,0 TDI - srovnání cen s konkurencí
ModelAudi Q7Mercedes-Benz MVW Touareg
Motor3,0 TDI (150 kW)ML 300 CDI (150 kW)3,0 TDI (150 kW)
Základní cena [Kč]1.355.500,-1.282.800,-1.189.900,-
Převodovka8A7A8A
TempomatSSS
Multifunkční volantSSS
Automatická klimatizaceSSS
Xenonová světlaS--
Adaptivní bi-xenon12.778,-Comfort59.200,-
Airbag6x7x6x
Kožené čalounění69.047,-72.300,- *Interiér
El. nastavení předních sedadel28.174,-72.300,- *Interiér
Vyhřívání předních sedadel10.436,-ComfortInteriér
Parkovací senzory p+z21.984,-Comfort23.300,-
Tří/čtyřzónová klimatizace18.849,-20.100,-19.700,-
Navigace a multimediální systém72.539,-76.800,-61.000,-
Pneumatické odpružení70.715.,-Comfort104.800,-
Metalický lak26.786,-26.100,-27.800,-
Rozměr pneumatik235/60 R18235/65 R17235/65 R17
Hliníková kola 18 palcůS0,-31.200,-
Cena konfigurace Auto.cz [Kč]1.686.808,-1.562.100,-1.577.400,-
Pozn.: paket Comfort pro Mercedes-Benz za 80.000,- Kč, paket Interiér pro VW za 91.700,- Kč
* označuje výbavu, která v ceníku představuje jedinou položku

Spolupracujeme s TipCars.com
Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura Konec intervencí se blíží, investoři se zbavují eura

Čeští investoři se připravují na éru volného kurzu…

Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy Češi postaví v Aghánistánu cementárnu, projekt vyjde na miliardy

Česká republika hodlá investovat 70 milionů dolarů (1,74…

Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce Z energetiky Aleny Vitáskové: Tarif pro samovýrobce

Samovýrobci jsou ti, kteří elektrickou energii vyrábějí…

Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma Malé podniky dostanou místo dotací úvěr zdarma

Česko poprvé použije evropské peníze na úvěry. Devět…

 
 

Přidat názorDiskuse: Audi Q7 3,0 TDI (150 kW): Nový základ za…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice Socialistické stroje: Ještě nedávno zatracované, dnes ale dobrá investice

Protože před Sametovou revolucí u nás jezdila téměř…

10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

 




Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Tatra a její nejslavnější nákladní vozidla z minulosti i současnosti

Dnes 08:00

První nákladní vozidlo se spalovacím motorem bylo v Kopřivnici postaveno v roce 1898. Připomeňte si ty nejslavnější nákladní automobily značky Tatra z minulosti i současnosti.




Blesk.cz

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s nepřebernou historií a bohatou kulturou!

To nejlepší z Itálie: Krása přírody se tu snoubí s…

Itálie má přes 7 600 kilometrů pobřeží, nejvyšší horu Evropy (Mont Blanc, 4810 m) i nepřeberné historické…

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední chvíle. Jedno vyšetření za druhým!

O život Špinarové bojovali lékaři do poslední…

Od středeční noci ležela v bezvědomí. Zpěvačka Věra Špinarová (65), na niž její fanoušci nepřetržitě mysleli,…

 

iSport.cz

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s Mountfieldem i na příští sezonu

Ještě rok s kapitánem. Bednář si plácl s…

V Hradci Králové v těchto dnech slaví historický postup do extraligového semifinále, euforie je neutuchající.  A…

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto jako živá voda

Skvělý start v reprezentaci! Barák dává góly, Jankto…

Dostali šanci a popadli ji. Hodně pevně. Tři čeští nováčci, které povolal do zbraně trenér Karel Jarolím,…

 

Reflex.cz

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony, nejvíc peněz mají biatlonisté

Nejlepší Češi v zimní sezoně vydělali miliony,…

Hvězdy zářící na ledu a sněhu mají letošní sezonu vesměs za sebou. Na nejvíc peněz si přišli biatlonisté.