Audi Q7: Nový základ 3,0 TDI (150 kW) s nižší cenou

Audi Q7: Nový základ 3,0 TDI (150 kW) s nižší cenou

 
 

Bude pětimetrovému SUV stačit 150 kW?

Na jaře letošního roku upravilo Audi nabídku vznětových motorizací svého velkého SUV Q7 uvedením zcela nového motoru 3,0 TDI druhé generace. Ten se s výkonem 176 kW (240 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 550 Nm dostupným mezi 1750-2500 min-1 stal dočasně základní vznětovou motorizací.

Nyní Audi představuje další verzi motoru 3,0 TDI pro model Q7. Toto provedení s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 450 Nm dostupným od 1250 do 2750 min-1 bude novou základní motorizací tohoto modelu.

Motor, který zahájil svou kariéru v nové generaci Audi A8, je kompletně nově vyvinutý a se svým předchůdcem má společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové.

Hlavním cílem nové konstrukce bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Velká pozornost byla věnována také snížení tření. Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common-rail, která je osazena osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem až 2000 bar v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu.

Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.

Za zmínku stojí i chladicí systém motoru 3,0 TDI. Kliková skříň a hlavy válců mají samostatné okruhy chladicí kapaliny. Při zahřívání motoru chladicí kapalina necirkuluje jeho blokem.

Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově se systémem Start-Stop, který vypíná motor stojícího vozu, a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy. Součástí výbavy Audi Q7 je i systém rekuperace brzdné energie.

Audi Q7 s motorem 3,0 TDI o výkonu 150 kW akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,1 s. V provedení se vzduchovým odpružením dosahuje maximální rychlosti 205 km/h a verze s klasickými odpružením se může pohybovat maximální rychlostí 202 km/h. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí automobilka 7,2 litru nafty na 100 km. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 5. Hodnota CO2 189 g/km je v kategorii velkých SUV jednou z nejnižších.

Stejně jako ostatní verze modelu Q7 i základní motorizace je vybavena osmistupňovou automatickou převodovkou a stálým pohonem všech čtyř kol.

Standardní výbava na německém trhu obsahuje mimo jiné dvouzónovou klimatizaci a rozhranní MMI. První cena nové základní vznětové motorizace Audi Q7 je stanovena na 51.800 Euro (zhruba 1.300.000,- Kč). Podle tiskových materiálů je nyní Q7 díky této ceně dostupnější než všechny předchozí vznětové motorizace.

Spolupracujeme s TipCars.com
Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad Potvrzeno. Bývalý velvyslanec Kolář nebude usilovat o Hrad

Bývalý velvyslanec v USA a Rusku Petr Kolář nebude…

Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM Twitter vyhlašuje boj dezinformacím, spojil se s IBM

Twitteru došla trpělivost. V boji proti fake news, hoaxům…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Dnes 18:59

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro Nintendo Switch

Retro je všechno! Recenze 5 Neo Geo klasik pro…

S příchodem každé nové herní konzole se hráči těší nejvíce na nové a exkluzivní tituly. Jenže i na nové mašince…

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl zřejmě výplaty horníkům

V Čadu unesli Francouze, potvrdil Hollande. Vezl…

V odlehlé části Čadu blízko hranice se súdánským Dárfúrem byl ve čtvrtek unesen francouzský občan. K činu se…

 

iSport.cz

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí na přesun do USA

Reprezentace s mladými mě nabíjí, řekl Sivok. Myslí…

Může se cítit jako poslední "starý" vlk mezi smečkou divochů. Tomáš Sivok zůstal v českém národním týmu i po…

 

Reflex.cz

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Adam Mišík: Prorazit v Los Angeles je hodně nemilosrdný boj

Vladimír Mišík oslavil před pár dny velkolepě sedmdesátiny, Adam Mišík bude mít letos v květnu dvacetiny. Dva…