Audi Q7: Nový základ 3,0 TDI (150 kW) s nižší cenou

Audi Q7: Nový základ 3,0 TDI (150 kW) s nižší cenou

 
 

Bude pětimetrovému SUV stačit 150 kW?

Na jaře letošního roku upravilo Audi nabídku vznětových motorizací svého velkého SUV Q7 uvedením zcela nového motoru 3,0 TDI druhé generace. Ten se s výkonem 176 kW (240 k) při 4000 min-1 a točivým momentem 550 Nm dostupným mezi 1750-2500 min-1 stal dočasně základní vznětovou motorizací.

Nyní Audi představuje další verzi motoru 3,0 TDI pro model Q7. Toto provedení s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 450 Nm dostupným od 1250 do 2750 min-1 bude novou základní motorizací tohoto modelu.

Motor, který zahájil svou kariéru v nové generaci Audi A8, je kompletně nově vyvinutý a se svým předchůdcem má společný pouze úhel sevření řad válců do V/90°, rozteč válců 90 mm a zdvihový objem 2967 cm3. Všechny důležité díly od bloku válců přes klikovou hřídel, kované ojnice a hliníkové písty až po hlavy válců jsou nové.

Hlavním cílem nové konstrukce bylo výrazně snížit hmotnost kompaktního motoru (nyní váží 193 kg). Velká pozornost byla věnována také snížení tření. Vstřikování zajišťuje nejmodernější soustava common-rail, která je osazena osmiotvorovými piezoelektricky ovládanými řadovými vstřikovači, jimiž je do válců vstřikována nafta pod tlakem až 2000 bar v až šesti dílčích dávkách během jednoho pracovního cyklu.

Upravené turbodmychadlo s elektricky ovládanou proměnnou geometrií rozváděcích lopatek VTG pracuje s vyšší účinností a reaguje rychleji na sešlápnutí pedálu plynu při nízkých otáčkách motoru.

Za zmínku stojí i chladicí systém motoru 3,0 TDI. Kliková skříň a hlavy válců mají samostatné okruhy chladicí kapaliny. Při zahřívání motoru chladicí kapalina necirkuluje jeho blokem.

Motor 3,0 TDI spolupracuje sériově se systémem Start-Stop, který vypíná motor stojícího vozu, a opět jej spustí, jakmile řidič uvolní pedál brzdy. Součástí výbavy Audi Q7 je i systém rekuperace brzdné energie.

Audi Q7 s motorem 3,0 TDI o výkonu 150 kW akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,1 s. V provedení se vzduchovým odpružením dosahuje maximální rychlosti 205 km/h a verze s klasickými odpružením se může pohybovat maximální rychlostí 202 km/h. Spotřebu paliva v kombinovaném cyklu uvádí automobilka 7,2 litru nafty na 100 km. Samozřejmostí je plnění emisní normy Euro 5. Hodnota CO2 189 g/km je v kategorii velkých SUV jednou z nejnižších.

Stejně jako ostatní verze modelu Q7 i základní motorizace je vybavena osmistupňovou automatickou převodovkou a stálým pohonem všech čtyř kol.

Standardní výbava na německém trhu obsahuje mimo jiné dvouzónovou klimatizaci a rozhranní MMI. První cena nové základní vznětové motorizace Audi Q7 je stanovena na 51.800 Euro (zhruba 1.300.000,- Kč). Podle tiskových materiálů je nyní Q7 díky této ceně dostupnější než všechny předchozí vznětové motorizace.

Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb Komentář Lukáše Kovandy: Dvojí radost z německých voleb

Z německých voleb mohou mít Češi radost. A to dokonce…

Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace Jedna parkovací zóna pro celou Prahu? Stávající systém má zjednodušit digitalizace

Ke sjednocení parkovacího systému ve všech městských…

Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun Čínská Alibaba chce vybudovat globální logistickou síť, investuje přes 331 miliard korun

S cílem posílit zahraniční expanzi čínská internetová…

Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele Lesy České republiky blokují přes čtvrt miliardy pro ostatní věřitele

Trable s Lesy ČR provázejí krach lesnické firmy Less…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto Takto v Brandýse dělají rádia a tachometry. Asi je má i vaše auto

O čtyřicet procent větší tržby než vloni očekává letos…

Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky. Nespokojený majitel zapálil sedmičkové BMW před centrálou automobilky.

Italský obchodník a dlouholetý majitel vozů BMW…

 



Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Sytič: K čemu sloužil a proč se dnes už nepoužívá?

Dnes 08:00

„Musíš vytáhnout sytič“, říkával mi děda, když jsem začínal jezdit s jeho Škodou 120L z roku 1985. Starší motoristé to jistě znají, ale co ti mladší? Ti se s tímto pojmem v praxi možná ani nesetkali. Takže, kdy a proč se používal sytič?




Blesk.cz

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův nejlepší kamarád, boží cesty jsou nevyzpytatelné

Havlová o smrti Jana Třísky (†80): Byl Vaškův…

Jednou z blízkých přítelkyň legendárního herce Jana Třísky (†80) je také bývalá první dáma Dagmar Havlová (64).…

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První loupež připravil, druhý s ním utekl

Policisté hledají muže, kteří ukradli tablet: První…

Obvyklou krádež tabletu z obchodu vyšetřují policisté z Prahy. Ve Vinohradské ulici tu dva muži přišli do…

 

iSport.cz

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i Pastrňák s Chytilem

Zacha zazářil proti Ottawě třemi body. Úřadovali i…

Pavel Zacha z New Jersey zazářil v pondělním přípravném utkání NHL v Summerside a třemi body za dvě branky a…

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti, ať je trest co nejmenší

Limberský přijal omluvu za hrubý faul: Odpouštím ti,…

Má za sebou náročnou operaci zlomeného jařmového oblouku. David Limberský si od fotbalu na delší dobu odpočine,…

 

Reflex.cz

Pohnutý osud slavné

Pohnutý osud slavné "ušaté" lokomotivy. Zahrála si s…

Sedmasedmdesát parních rychlíkových lokomotiv řady 464 vyrobili v letech 1933 - 1939 v ČKD a plzeňské Škodě.…

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela herečka Květa Fialová

Odešla božská Tornádo Lou. V 88 letech zemřela…

Ve věku 88 let dnes ráno po dlouhé nemoci zemřela herečka Květa Fialová. Informaci České televize ČTK potvrdil…