Audi Q7 s novými motory: 3,0 TFSI od 1,503 milionu Kč, nový 3,0 TDI za 1,437 milionu Kč

Audi Q7 s novými motory: 3,0 TFSI od 1,503 milionu Kč, nový 3,0 TDI za 1,437 milionu Kč

 
 

Audi Q7 přichází na český trh s novými motory: kompresorem přeplňovaným 3,0 TFSI o výkonu 200 nebo 245 kW, druhou generací 3,0 TDI se 176 kW a modernizovaným 4,2 TDI (250 kW).

Zatímco VW Touareg a Porsche Cayenne se představily již ve svých nových generacích, ingolstadtské SUV Audi Q7 dostalo dočasně pro rok 2010 nové motory a osmistupňovou převodovku Tiptronic v základní výbavě. Tyto technické inovace pomohou velkému Audi v posledních letech kariéry jeho první generace.

Downsizing benzinových motorů

Nová nabídka začíná motorem 3,0 TFSI (Audi stále zůstává u původní zkratky místo novější, ale zavedené TSI, navíc T neznamená turbodmychadlo) s úhlem rozevření válců 90° a přeplňováním mechanickým kompresorem. Jím stlačovaný vzduch ochlazují dva mezichladiče, takže motor má k dispozici více kyslíku pro lepší spalování. Zrychlena byla i reakce na plynový pedál.

Slabší verze poskytuje 200 kW a největší točivý moment 400 Nm je k dispozici od 2250 do 4750 min-1. Q7 s ním z klidu na 100 km/h zrychluje za 7,9 s a dosahuje 222 km/h, pokud je vybavena adaptivním vzduchovým odpružením, je ještě o 3 km/h rychlejší.

Existuje i výkonnější varianta tohoto motoru, která nabízí 245 kW a točivý moment 440 Nm mezi 2900-5300 min-1. Obří SUV díky ní pokoří stokilometrovou rychlost za 6,9 s a jede 243, respektive 245 km/h. V kombinovaném provozu dle norem EU oba agregáty spotřebují stejné množství paliva: 10,7 l/100 km.

Nové motory nahrazují dosud používané atmosférické agregáty – šestiválec 3,6 FSI (206 kW) a osmiválec 4,2 FSI (257 kW). Oproti nim došlo ke snížení spotřeby o 1,4 l/100 km, respektive 2 l/100 km.

Nová TDI z nové A8

Dieselovým základem se stává 3,0 TDI druhé generace, která nemá se svým předchůdcem údajně společného zhola nic. Nabízí 176 kW výkonu a 550 Nm točivého momentu, který je dostupný mezi 1750-2500 min-1 Akcelerace z 0 na 100 km/h vozu vybavenému tímto turbodieselem trvá 7,9 s a dokáže uhánět až 215 km/h, s již zmíněným adaptivním podvozkem pak 218 km/h. Spotřeba nafty je přitom velmi nízká, v kombinaci jen 7,4 l/100 km, oproti staršímu motoru si novinka polepšila o 1,7 l/100 km. Výkonové parametry zůstaly zachovány.

3,0 TDI existuje i v čistší podobě, která splňuje se čtyřletým emisní normu Euro 6. Je vybavena recirkulací výfukových plynů a katalyzátorem DeNOx, který redukuje oxidy dusíku pomocí aditiva.

Osmiválcový turbodiesel 4,2 TDI prošel také úpravami ke snížení spotřeby, která klesla o 0,7 l na 9,2 l/100 km. Dostal nový vstřikovací systém a byly u něj rovněž minimalizovány vnitřní ztráty. Motor V8 s 250 kW nyní poskytuje 800 Nm/1750-2750 min-1 (+40 Nm). Díky tomu vystřelí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a po německých dálnicích lze více než pětimetrové monstrum rozjet až na 242 km/h.

Audi Q7 2010 - Ceny na českém trhu
Model3,0 TFSI3,0 TFSI3,0 TDI4,2 TDI6,0 TDI
Převodovka8A8A8A8A6A
Zdvihový objem [cm3]29952995269741345943
Válce/ventily6/46/46/48/412/4
Největší výkon [kW/min-1]200/-245/5500-7000176/4000250/4000368/3750
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/2250-4750440/2900-5300550/1750-2500800/1750-27501000/1750-3250
Max. rychlost [km/h]222-225243-245215-218242250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,96,97,96,45,5
Komb. spotřeba [l/100 km]10,710,77,49,211,3
Cena [Kč]1.503.700,-1.575.000,-1.437.500,-1.905.000,.-3.424.200,-

Paleta i nadále vrcholí šestilitrovým V12 TDI s 368 kW a 1000 Nm, kterého se technické inovace nedotkly. Více než dostatek točivého momentu zapříčinil montáž šestistupňové převodovky Tiptronic.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne 7 dostupných zajímavých kupé. Před pěti lety byla k mání, dnes už ne

Crossovery, velká i malá SUV. To je oblast, na které se…

Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

 



Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej Audi SQ7 TDI v Česku stojí 2.516.900 Kč, importér spustil předprodej

Audi SQ7 je prvním modelem německé automobilky s novým…

Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám Audi svolá do servisů 70 tisíc aut kvůli vadným brzdám

Různé svolávací akce se nevyhýbají ani automobilkám,…

 



 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek chce jeho konec, má vysvětlit „popravy“

Pod šéfem finanční správy se viklá židle: Zaorálek…

Šéf finanční správy Martin Janeček a náměstkyně ministra financí Alena Schillerová budou na zasedání vlády 6.…

 

iSport.cz

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle! Sebrali mi telefon

Elitní český dráhař o ježdění v Japonsku: Džungle!…

Dráhovému cyklistovi Tomáši Bábkovi obhajoba titulu mistra Evropy v keirinu nevyšla. Na šampionátu v Berlíně…

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny, tvrdí Ihnačák

Zamořeno zámořím. Levní hráči z Kanady tu kazí ceny,…

Evropu má procestovanou. A nepotřebuje k tomu cestovky, Brian Ihnačák (32) se zaměřením na ofenzivní hokejovou…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…